współubezpieczenie a obceny system "ele ktroniczny"?

Data: 2013-01-21 19:57:56
Autor: Tomek GÅ‚owacki
współubezpieczenie a obceny system "ele ktroniczny"?
Cześć wszystkim,

Mam takie pytanie - jak obecnie lekarze/ZOZy/szpitale powinny sprawdzać czy odprowadzane są składki za współubezpieczoną? Chodzi o tatę, którego ubezpieczam. Do tej pory przynosił moje RMUA jako potwierdzenia wpłacania składek, teraz jest ten system elektroniczny i... on jako ubezpieczony tam nie figuruje. Czy placówka zdrowia ma w takim razie sprawdzać mnie? Na jakiej właściwie podstawie i na podstawie jakiego "papiera" lekarz taką kwerendę do systemu może wysłać?

--
Tomek GÅ‚owacki

Data: 2013-01-21 14:30:04
Autor: witek
Tomek GÅ‚owacki wrote:
[...]

tak, z tego co wiem nie jest to opodatkowane.

Lekarzowi powinno wystarczyć oświadczenie pacjenta, że jest ubezpieczony.
A dlaczego nie figuruje powinniście sobie to wyjaśniać we własnym gronie.
Pewnie nie zgłosiłeś w zakładzie pracy, żeby byli.

Data: 2013-01-21 21:55:30
Autor: Tomek GÅ‚owacki
W dniu 2013-01-21 21:30, witek pisze:

[...]

Zgłaszam od wieelu lat i zawsze dostawałem "wydruk" na takim ZUSowskim formularzu, że jest współubezpieczony - tak samo mam tym razem. Niestety w EWUŚ nie ma :(

No nic, będę w kadrach wyjaśniał.

--
Tomek GÅ‚owacki

Data: 2013-01-21 20:18:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-21 19:57, Tomek GÅ‚owacki pisze:
[...]

Powinien figurować, jeśli jest poprawnie zgłoszony. Pogadaj z pracodawcą, niech zgłosi porządnie.

sprawdzać mnie? Na jakiej właściwie podstawie i na podstawie jakiego
"papiera" lekarz taką kwerendę do systemu może wysłać?

Jak ktoś nie widnieje w Ewusiu to podpisuje oświadczenie, że jest ubezpieczony i lekarza nic więcej nie interesuje. W razie czego NFZ będzie ścigał pacjenta za wyłudzone świadczenie.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-21 21:38:06
Autor: ikarek
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl@nospam.o2.pl.cx> napisał w wiadomości news:kdk33i$cic$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Powinni go zarejestrować na podstawie tego RMUA, tak jak
do tej pory. eWUŚ to ułatwienie dla tych, których ubezpieczenie
system jest w stanie potwierdzić po ich numerze pesel.

Póki co, jedyny wyjątek od tej reguły, to dzieci do 3 miesiąca życia,
które nie mają jeszcze pesela - można "je potwierdzać" za pomocą
pesela opiekuna.

Inne osoby mogą okazywać dowody ubezpieczenia tak, jak przed
2013 rokiem, zaś oświadczenie należy traktować jako ostatni wybór,
gdy nie ma innego sposobu potwierdzenia prawa do świadczeń.
Tyle teoria, bo NZOZy z reguły działają wg schematu albo eWUŚ,
albo oświadczenie.

Data: 2013-01-22 18:38:27
Autor: Bogdan
[...]

A dawno zgłaszałeś swego tatę do ubezpieczeń? Bo mi wychodzi, że system nie widzi osób zgłoszonych przed 2008 rokiem na drukach ZCZA. Miałem już w kadrach trochę zgłoszeń dotyczących właśnie takich przypadków.
Wystawiam od ręki nowe zgłoszenie i po kilku dniach pracownicy mówili, że już system widzi.

Bogdan

współubezpieczenie a obceny system "ele ktroniczny"?