współudział

Data: 2011-12-30 12:51:56
Autor: Bydlę
współudział
On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział

A dlaczego sądzisz, że to współudział?

czy też paserstwo?

A dlaczego sądisz, że to paserstwo?

--
Bydlę

Data: 2011-12-30 16:18:16
Autor: Tadeusz Smal
współudział
On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział

A dlaczego sądzisz, że to współudział?
:)
Sądzić będzie sędzia a ja jestem ciekaw?
Zastanawialiśmy się nad tym czekając przed salonem  za ochroną (przyjechali po 45 minutach ) oraz policją.
Policja   przyjechała po 2 godzianach ale patrol był w terenie i nie tracił czasu na przyjazd pod salon tylko od razu jechał w kierunku w jakim pojechali sprawcy i ujął ich na gorącym praktycznie uczynku bo kilkanaście minut po zgłoszeniu włamania.
W parę minut później policja poinformowała telefonicznie właściciela,że mają już ujętych sprawców

czy też paserstwo?

A dlaczego sądisz, że to paserstwo?
:)
Jak wyżej ale w sumie byłoby zabawne, gdyby byli oskarżani w jednej sprawie.
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

sklep: http://trawki.pl/

Data: 2011-12-30 18:58:44
Autor: Bydlę
współudział

On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział

A dlaczego sądzisz, że to współudział?
:)
Sądzić będzie sędzia a ja jestem ciekaw?

Nie - stwierdziłeś, że to będzie współudział albo paserka - pytałeś tylko które to będzie.
Mnie ciekawi dlaczego (zacznę od łatwego) uważasz, że to paser.
Kupił? Sprzedał? Przechował na zlecenie złodzieja?

To teraz trudne:
(będzie tryb z Misia: a gdyby tu nagle... ;-))
A gdyby ten gość napatoczył się rano i zabrał (my wciąż nie wiemy dlaczego!) to urządzenie, to byłby w zmowie i w porozumieniu?
A gdyby to było nocą, ale 4 godziny po fakcie?
A gdybyś tego nie widział, to też byłby to współudział?

w sumie byłoby zabawne, gdyby byli oskarżani w jednej sprawie.

IMO to są dwie różne sprawy.
Powiązane miejscemm czasem i towarem, ale jednak niezależne.
:)

--
Bydlę

Data: 2011-12-30 23:53:49
Autor: Tadeusz Smal
współudział

On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

[...]

Paser za wikipedią to  osoba biorąca udział w handlu kradzionymi rzeczami lub je rozprowadzająca czyli może faktycznie do momentu w którym nie chciałby komuś sprzedać tej piły to nie jest paserem .

Przyjmijmy więc, że ten facet to taki niby Kali, który uważał,że:
  gdy Kali kraść to dobrze a gdy krąśc kto inny to nie dobrze.

[...]

Masz rację ,że trudne.
Jak dla mnie to za dużo gdybów i gdybania
i żyję w świcie prostych do zdefiniowania pojęć.
Jeżeli facet postanowił być dobrym i swoim zachowaniem nijako wymusił na złodziejach porzucenie większości łupów, zadzwonił na policje z informacja o włamaniu to w czym był on lepszy od tych złodziei
gdy sadząc ,że nikt go nie widzi zapierdzielił te pilarkę.
Dla mnie to nie okazja czyni złodzieja i gdybym ja miał zasądzić o winie i karze to dla mnie jego wina, a więc i kara  powinna być większa niż tych złodziejaszków.

Data: 2011-12-31 10:18:44
Autor: Bydlę
współudział
On 2011-12-30 22:53:49 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

czyli może faktycznie (...) to nie jest paserem .

No, to mamy problem z głowy.
:-)

Jak dla mnie to za dużo gdybów i gdybania

Tak skonstruowano świat prawa - za trudny dla zwykłych ludzi, raj dla...

--
Bydlę

Data: 2011-12-31 13:58:40
Autor: Gotfryd Smolik news
współudział

On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <smal@supermedia.pl> said:

Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział

A dlaczego sądzisz, że to współudział?
:)
Sądzić będzie sędzia a ja jestem ciekaw?

  No to sam sobie odpowiedz:
- czy brał jakoś udział we włamaniu (stania na czatach nie wykluczając)
   czy wręcz przeciwnie
- czy brał jakoś udział w kradzieży *z lokalu*

  Co pozostaje?
  Bardziej naciągana wersja to taka, że okradł złodzieja :>, ale
trzeba by mocno ciągnąć :|

  A faktycznie i wiarygodniej brzmią do wyboru wersje:
- jak podano: zabezpieczenia
- przywłaszczenia, jeśliby próbował ukryć fakt że sprzęt zabrał,
  ale takie coś może pojawić się dopiero *po* dojściu do stanu
  ustalonego, a nie "przed".

pzdr, Gotfryd

współudział