współczesne turbodiesele a olej silnikowy

Data: 2009-05-17 22:35:09
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 22:53:56
Autor: DoQ
Andrzej Guziak pisze:
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy? Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

Biorą.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-17 22:57:58
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy

Biorą.

Pozdrawiam
Paweł

A dokładniej?

- litr/1 kkm
- litr/ 10 kkm
- więcej?

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 23:01:43
Autor: DoQ
współczesne turbodiesele a olej s ilnikowy
Andrzej Guziak pisze:

A dokładniej? - litr/1 kkm
- litr/ 10 kkm
- więcej?

W zależności od stylu jazdy i silnika, ale jak ciśniesz to ca. 0.1l/100km czasem i ciut więcej.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-17 23:03:25
Autor: DoQ
DoQ pisze:
Andrzej Guziak pisze:

A dokładniej? - litr/1 kkm
- litr/ 10 kkm
- więcej?
W zależności od stylu jazdy i silnika, ale jak ciśniesz to ca. 0.1l/100km czasem i ciut więcej.

Mialo byc 0.1l/1000km rzecz jasna ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-17 23:09:50
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com

Mialo byc 0.1l/1000km rzecz jasna ;-)

Jasne :)
To zmienia postać rzeczy, praktycznie bez dolewek.
Jeżeli tak, to jest OK.

 Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 23:12:39
Autor: DoQ
Andrzej Guziak pisze:

Mialo byc 0.1l/1000km rzecz jasna ;-)
Jasne :)
To zmienia postać rzeczy, praktycznie bez dolewek.
Jeżeli tak, to jest OK.

Ale przy ok 20.000km (tuż przed przeglądem) będzie brakowało prawie 2litrów ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-17 23:17:48
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał

Ale przy ok 20.000km (tuż przed przeglądem) będzie brakowało prawie 2litrów ;)

A po 35 tys 3,5 l :-)
Wtedy trzeba dolewać.

U mnie przy ok. 4 l w silniku, po 15 tys mam na bagnecie poniżej średniej.
Pewnie 20 lub 25 kkm by przeleciał. Ale oczywiście nie próbowałem.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 23:07:00
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał

W zależności od stylu jazdy i silnika, ale jak ciśniesz to ca. 0.1l/100km czasem i ciut więcej.

To dużo. Litr na 1 tys km, ca 15 l od wymiany do wymiany (jeżeli co 15 kkm).
Ja w swoim benzyniaku na 15 kkm wogóle nie uzupełniam.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 23:08:26
Autor: DoQ
Andrzej Guziak pisze:

To dużo. Litr na 1 tys km, ca 15 l od wymiany do wymiany (jeżeli co 15 kkm).

Rąbnąłem się o 10x co wyjasnilem wyzej.

Ja w swoim benzyniaku na 15 kkm wogóle nie uzupełniam.

Ja też.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-05-17 23:12:03
Autor: Andrzej Guziak

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:gupuu3$cn7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Andrzej Guziak pisze:

[...]

OK, wszystko jasne. Posty się minęły.

Dzięki za szybki odzew.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-18 10:05:39
Autor: gosmo
Andrzej Guziak pisze:
To dużo. Litr na 1 tys km, ca 15 l od wymiany do wymiany (jeżeli co 15
kkm).
Rąbnąłem się o 10x co wyjasnilem wyzej.

Ja tam w instrukcji mam, że 1l/1000km jest w normie, ale 1l/999km już nie :)

Data: 2009-05-17 22:56:26
Autor: Pepek
Andrzej Guziak pisze:
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

zasadniczo, w-g instrukcji producenta, każdy motor spala olej

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

Data: 2009-05-17 23:00:23
Autor: Andrzej Guziak
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
zasadniczo, w-g instrukcji producenta, każdy motor spala olej

Jasne. Mój benzyniak obywa się bez uzupełniania co 15 kkm.
W pewien sposób nie bierze :)

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-05-17 23:04:31
Autor: Pepek
Andrzej Guziak pisze:
zasadniczo, w-g instrukcji producenta, każdy motor spala olej

Jasne. Mój benzyniak obywa się bez uzupełniania co 15 kkm.
W pewien sposób nie bierze :)

bo instrukcja informuje o tym, że ma prawo (!) brać ileśtam na 1.000 km, takie zabezpieczenie przed kosztownymi naprawami gwarancyjnymi :(

Data: 2009-05-18 06:33:14
Autor: Arek M
współczesne turbodiesele a olej s ilnikowy
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

Z mojego doswiadczenia - nie biorą :)
- przez 5 tys. km volvo S40 2.0d nie zauwazylem ubytku na bagnecie.
- volvoskie D5 - 10 000 km - nie zauwazylem ubytku
Sprawdzam poziom baaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo często ...

--
PozdrawAM!
WRX/240KM

Data: 2009-05-18 07:13:26
Autor: virtual

Użytkownik "Andrzej Guziak" <aguziak@post.pl> napisał w wiadomości news:gupsvl$ajc$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

Ujeżdżam fiatowwski jtd. Nigdy nie brał i nie bierze. Przynajmniej, aby trza było dolać między przeglądami. 135tys. km.

--
Virtual.

Data: 2009-05-18 08:01:35
Autor: omega_fan

"Andrzej Guziak" <aguziak@post.pl> wrote in message news:gupsvl$ajc$1nemesis.news.neostrada.pl...
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

Biorą. Albo nie biorą. Tak samo jak benzynowe.
Co to za pytanie w ogóle... jedne biorą inne nie biorą.

Data: 2009-05-18 08:40:06
Autor: icek2
omega_fan pisze:
[...]

ze znanych mi
HDI z partnerach/berlingo - bierze, ale bez tragedii
rav4 - żłopie z 1l a 7k km
octavia - tez siorpie :)

--
pozdros
icek

Data: 2009-05-18 09:43:40
Autor: ąćęłńóśźż
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
Mój 2,5TD po mieście nie bierze wcale.
Ale jak pojadę w trasę non-stop kilkaset kilometrów, to akurat potrafi o sobie przypomnieć i dolewka z pół litra gdzies na stacji.
Może to kwestia odpowiednio mocnego rozgrzania lub wypłukania czegoś tam.
JaC

-- --

Biorą.
Albo nie biorą.

Data: 2009-05-18 10:13:26
Autor: Robert_J
[...]

To kwestia sprężarki :-). Ona przede wszystkim zużywa olej, a nie sam silnik...

Data: 2009-05-18 09:08:54
Autor: Myjk
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
Andrzej Guziak napisać:

Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Jak bardzo wspólczesne masz na myśli?

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-18 14:41:55
Autor: McBeth
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
Jak bardzo wspólczesne masz na myśli?
Do tego stopnia nowoczesne, że oleju w nich nie ubywa a przybywa ;-)))).

Pzdr.
McBeth

Data: 2009-05-18 12:42:52
Autor: Myjk
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
McBeth napisać:

> Jak bardzo wspólczesne masz na myśli?
Do tego stopnia nowoczesne, że oleju w nich nie ubywa a przybywa ;-)))).

Psik! ;) Widzisz, chciałem od tyłu zajść... ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2009-05-18 09:09:27
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail aguziak@post.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Pytam bo jeżdżę benzyniakiem i mam zero doświadczenia z TD.

zalezy jaki olej.
Obecnie jezdze toyota na mineralnym - miedzy wymianami nie ma koniecznosci dolewania.
Wczesniej jezdziłem na syntetyku oplem - trzeba było dolewac.

Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

Data: 2009-05-18 09:55:59
Autor: Robert_J
współczesne turbodiesele a olej silnikowy
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Biorą, ale nie w każdym wiąże się to z koniecznością dolewania między wymianami :-). W mojej octavii 1,9 od początku muszę dolać jakieś 0,2 l na 3000 km przed przeglądem. Ale sądzę że to raczej wynik oszczędnościowego zalewania w serwisie :-). Podejrzewam że leją do minimum, ale nigdy nie pamiętam żeby sprawdzić :-). Wskazuje na to fakt że raz nie trzeba było dolewać, widać "przelało" im się do max...
A tak na marginesie to gros tego "palonego" oleju zużywa turbosprężarka, a nie sam silnik... I ostra jazda zdecydowanie zwiększa branie, sprawdzone empirycznie :-).

Data: 2009-05-18 21:51:10
Autor: radar
Andrzej Guziak pisze:
Czy współczesne turbodiesele biorą olej silnikowy?

Nie wiem czy zaliczać 1.9dT 1997 (renault megane) do współczesnych
ale... nie zauważam żadnych ubytków, wymieniam co 15kkm, auto ma teraz
257kkm

--
radar

współczesne turbodiesele a olej silnikowy