współeczesne tarczówki hydrauliczne

Data: 2011-03-25 09:54:03
Autor: ...::QRT::...
współeczesne tarczówki hydrauliczne
Czy aktualnie produkowane tarczówki hydrauliczne sa jakieś znacznie lepsze
mocniejsze od tych sprzed kilku lat? Sam mam shimano 535 z tarczą 180 na przedzie - i jakkolwiek w większości
sytuacji używam jednego palca i z hamulców jestem zasadniczo zadowolony to
jednak ostatnio zdarzyło mi sie użyć 2 palców gdy trzeba było szybko
wytracić prędkość z 50 km/h do prawie 0 na końcówce dość stromego zjazdu. Czy współczesne hamulce - takie jak avid elixir czy formula rx zapewniają
jakoś wyrażnie większą siłę? Może nowe shimano sa wyrażnie silniejsze od starych? Choć w to akurat
wątpię. To w zasadzie pytania praktyczne do tych co sie przesiedli lub używają
równolegle.
 Wersje cztero tłoczkowe odpadają na wstępie :D

Data: 2011-03-25 10:16:54
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:9ehlgro5lv26.kzlcyqz9uhm9$.dlg40tude.net...
Czy aktualnie produkowane tarczówki hydrauliczne sa jakieś znacznie lepsze
mocniejsze od tych sprzed kilku lat?

Są.

[...]

Wrażenia podobne z tarczą 203mm, ale w górach. Niby ok, ale jednak nie było tak jak bym chciał.

Czy współczesne hamulce - takie jak avid elixir czy formula rx zapewniają
jakoś wyrażnie większą siłę?

Elixir 5 z fabrycznymi okładzinami na tarczy 160mm bije 535 z 203mm z klockami metalicznymi. Hamulce niby proste są, ale różnice pod względem siły są bardzo duże.

Może nowe shimano sa wyrażnie silniejsze od starych? Choć w to akurat
wątpię.

Klamki z Servo Wave _znacznie_ poprawiły sytuację wedle słów osób, które przesiadły z serii 535/525 etc.

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-25 10:21:30
Autor: ...::QRT::...
Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:16:54 +0100, kml napisał(a):

Klamki z Servo Wave _znacznie_ poprawiły sytuację wedle słów osób, które przesiadły z serii 535/525 etc.

to może po taniości samą klakę wymienie... Ostatecznie lepszy stary wróg niż nowy przyjaciel :D

Data: 2011-03-25 10:44:04
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:ji70y5doy4ma.1lgtct6l0kd0r.dlg40tude.net...
to może po taniości samą klakę wymienie...
Ostatecznie lepszy stary wróg niż nowy przyjaciel :D

Ludzie dokładnie tak robią :) Zaciski nie zmieniły się aż tak bardzo, ale klamki są zupełnie inne. Sprawdź w dokumentacji, które przeowody pasują i jedziesz z koksem. Zestaw przyłączeniowy to pare PLN :) Olej mineralny ostatnio widziałem po 15 zeta rozlewany z bańki, 50ml starcza na dwa systemy z dużym zapasem.

Wypasem byłoby zastosować nową klamkę+przewód w oplocie stalowym, siła powinna być nieporównywalnie większa. Niestety przewody są dosyć drogie, ale w pełni przekładalne do innych hampli :)

Data: 2011-03-25 10:33:23
Autor: ...::QRT::...
współeczesne tarczówki hydrauliczne
Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:16:54 +0100, kml napisał(a):

a tak swoją drogą masz elixiry 5 z tego co kojarzę? Elixiry R różnią się tylko pokrętłem regulującym wychyleniem klamki. To
znaczy iż 5 nie da sie regulować klamki czy poprostu regulacja jest
schowana i wykonuje sie ją np imbusem? Bo CR maja dodatkowo regulację oddalenia klocków od tarczy ale ZTCW to
raczej mało użyteczny gadżet z którego nikt (prawie) nie korzysta -
podobnie jak w juicy7.

Data: 2011-03-25 10:41:05
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:jqhi939p6p5g.1c4kkgqdk5nc.dlg40tude.net...

a tak swoją drogą masz elixiry 5 z tego co kojarzę?

Nop :)

Elixiry R różnią się tylko pokrętłem regulującym wychyleniem klamki. To
znaczy iż 5 nie da sie regulować klamki czy poprostu regulacja jest
schowana i wykonuje sie ją np imbusem?

Regulacja klamki jest narzędziowa imbusowa :)

Bo CR maja dodatkowo regulację oddalenia klocków od tarczy ale ZTCW to
raczej mało użyteczny gadżet z którego nikt (prawie) nie korzysta -
podobnie jak w juicy7.

Też o tym myślę w ten sposób. Powiem szczerze, jeżeli hamulce są mocne a klamka sztywna to mi wystarczy do szczęścia i tak jest w tym przypadku. Jedyna wada to cholernie drogi zestaw do odpowietrzania (oryginał), ale ostatnio sypnęło bardzo fajnym zestawem "domowym" łudząco podobnym do oryginału za 40 zeta. Na alleprowizji powinien być ;)