wspólnota małżeńska, przepisanie mieszkania, kredyt

Data: 2009-08-21 11:59:33
Autor: marko
wspólnota małżeńska, przepisanie mieszkania, kredyt
Wtam.
Mamy razem z żoną problem. Jesteśmy pare lat po ślubie. Przed małżeństwem zakupiłem mieszkanie (siostra dała pieniądze w zamian za zrzeczenie się prawa do domu, długa historia). Oprócz tego wziołem kredyt. Wszystko na razie idzie dobrze, ale obawiam się straty pracy i problemów z tym związanych. Kredyt nie był niczym zabezpieczonym (otrzymałem "ofertę specjalną" od banku). Boimy się że jak będą problemy to komornik może zabrać nam to mieszkanie. Zastanawiamy się nad rozdzielnością majątkową w trakcie małżeństwa oraz przepisać to mieszkanie na żone. co wy na to? Czy to jest dobry pomysł?
marko

Data: 2009-08-21 06:12:38
Autor: witek
wspólnota małżeńska, przepisanie m ieszkania, kredyt
marko wrote:
Wtam.
Mamy razem z ¿on¹ problem. Jesteœmy pare lat po œlubie. Przed ma³¿eùstwem zakupi³em mieszkanie (siostra da³a pieni¹dze w zamian za zrzeczenie siê prawa do domu, d³uga historia). Oprócz tego wzio³em kredyt. Wszystko na razie idzie dobrze, ale obawiam siê straty pracy i problemów z tym zwi¹zanych. Kredyt nie by³ niczym zabezpieczonym (otrzyma³em "ofertê specjaln¹" od banku). Boimy siê ¿e jak bêd¹ problemy to komornik mo¿e zabraÌ nam to mieszkanie. Zastanawiamy siê nad rozdzielnoœci¹ maj¹tkow¹ w trakcie ma³¿eùstwa oraz przepisaÌ to mieszkanie na ¿one. co wy na to? Czy to jest dobry pomys³?
marko
Dobrym pomysłem będzie sprzedanie mieszkania i spłacenie kredytu zanim w   ogĂłle cokolwiek do komornika trafi.

Jak już sprawa trafi do komornika, to będzie to z dobry rok po tym jak przestaniecie spłacać kredyt, czyli odsetki sporo ten kredyt powiększą, koszty sprawy sądowej i komornika podbiją go dwukrotnie, a komornik bez problemu wykaze, że przepisanie mieszkania miało na celu wyzbycie się majątku dłużnika.
W efekcie zamiast na mniejsze mieszkanie nie zostanie wam nawet na namiot.

Data: 2009-08-21 13:46:51
Autor: Herald
Dnia Fri, 21 Aug 2009 11:59:33 +0100, marko napisał(a):

Zastanawiamy się nad rozdzielnością majątkową w trakcie małżeństwa
oraz przepisać to mieszkanie na żone. co wy na to? Czy to jest
dobry pomysł?

Najgorszy jaki mógłbyś zrobić.
Teksty starego przeboju leciał mniej więcej tak:
"nie wierz nigdy kobiecie, dobrą radę ci dam...".
Pewnego dnia możesz obudzić z ręką w nocniku - ani mieszkania, ani "żony"
:/
Czego Ci oczywiście nie życzę, ale po co kusić los?
Wylądujesz jak zablocki.....

wspólnota małżeńska, przepisanie mieszkania, kredyt