Data: 2017-11-30 21:04:43 | |
Autor: ToMasz | |
wspomagacz rozruchu auta | |
W dniu 30.11.2017 o 12:41, zhbick pisze:
Zastanawiam się nad wyrzeźbieniem boostera z trzech szeregowo łączonych ogniw 18650 dających prąd rozładowania 30A. Cenowo wychodzi to w granicach kilkudziesięciu zł. Pytanie, czy 30A może być w jakikolwiek sposób pomocne w awaryjnym odpaleniu małego benzyniaka podczas mrozu? Teoretycznie, przy pojemności 3000mAh jest to 36Wh energii zmagazynowanej w ogniwach przenoszonych w kieszeni... baterie 18650 kupisz po 5zł, w których da się jeszcze zgromadzić prawie 2Ah. prąd rozładowania dla bezpieczeństwa ograniczyłbym do 10A. tym bardziej że 10 A, możesz jeszcze pdołączyć do zapalinczki samochodowej, więcej będziesz musiał do akumulatora. owe 10A, przez 10 minut, moze zdziałać cuda. to nie chodzi o fakt że coś tam znacznie naładuje, tylko o to, ze start, zakręcenie będzie lekko powyżej minimalnej prędkości obrotowej rozrusznika, przy której "komputer" zdecyduje się rozpocząć podawanie paliwa. Dodatkowe utrudnienie jednak, polega na tym ze te ogniwa jakoś trzeba naładować, a to takie trywialne nie jest. czekają cię 4 sztuki. przy rozładowaniu potrzebny Ci będize jakiś ogranicznik prądu, do eksperymentów wystarczy samochodowa żarówka. ToMasz |
|
Data: 2017-11-30 21:26:52 | |
Autor: zhbick | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovpo8r$630$1@dont-email.me...
baterie 18650 kupisz po 5zł, w których da się jeszcze zgromadzić prawie 2Ah. prąd rozładowania dla bezpieczeństwa ograniczyłbym do 10A. Dlaczego sugerujesz, by ograniczyć prąd rozładowania - dla bezpieczeństwa samochodu, czy dla ochrony ogniwa 18650? za 5 zł czyli np używane zielone Panasonic lub gorsze nie są niestety wysokoprądowe :/ max udaje mi się z nich 6-7 A ciągnąć - a jeśli słabsza sztuka, to ledwo się wyrabia z 3A (ot, takie minimum do zasilania latarki, w której sterownik daje 2,8A w diodę). Za to mają przyzwoite 3100-3400 mAh pojemności znalazłem jednak takie, które pozwalają na ciągnięcie z nich prądu o oszałamiającym natężeniu 30A, czyli na chłopski rozum, na zwarciu mogą jechać bezpiecznie, bez szkody dla nich samych :) Dodatkowe utrudnienie jednak, polega na tym ze te ogniwa jakoś trzeba naładować, a to takie trywialne nie jest. czekają cię 4 sztuki. w domu, w ładowarce |
|
Data: 2017-11-30 21:43:42 | |
Autor: ToMasz | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Dlaczego sugerujesz, by ograniczyć prąd rozładowania - dla bezpieczeństwa samochodu, czy dla ochrony ogniwa 18650?z wielu powodów. 30A to pierońsko dużo. załóżmy na chwile że masz 4.2v na 4 sztukach. czyli 16,8v. na zdechłym akumulatorze masz 11.8v. różńica 5v. razy 30A daje 150W do wytracenia! jasne że to zaraz spadnie, ale w momencie podłączenia tak będzie. na czym zgubisz 150W? Nie wiem jakim prądem można ładować akumulator. 30A mu nie zaszkodzi, choć domowe prostowniki raczej takich prądów nie oferują. za 5 zł czyli np używane zielone Panasonic....No tak, ale nawet jakbyś dał nie 4 a 8 takich ogniw - będzie taniej. ToMasz Ps ja przerabiam elektronarzędzia na 18650. zwykłe, nie wysokoprądowe. na początku nie umiałem sobie poradzić z ładowaniem (bez balancera). wyjmowałem z "koszy" ogniwa i ładowałem osobno. tyle ze w koszach jak w koszach, z jednej strony masz blaszkę, z drugiej sprężynkę. te sprężynki zaczynały świecić jak mocno obciążyłem wkręcarkę. a odkryłem to przypadkowo, bo sprężynki się rozhartowywały i tracił się kontakt elektryczny. Także.. 30 amper - to już trzeba uważać. |
|
Data: 2017-11-30 21:56:16 | |
Autor: zhbick | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovpqhv$mb4$1@dont-email.me... załóżmy na chwile że masz 4.2v na 4 sztukach. czyli 16,8v. na zdechłym akumulatorze masz 11.8v. różńica 5v. razy 30A daje 150W do wytracenia! zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane), przy 4 ogniwach to faktycznie na początku będzie powyżej 16V, bałbym się tyle podłączać do samochodowego akku ja przerabiam elektronarzędzia na 18650. heh, no właśnie mi się też podoba ten typ zasilania, chyba bezkonkurencyjny w econo klasie: ilość zmagazynowanej energii/cena wyjmowałem z "koszy" ogniwa i ładowałem osobno. tyle ze w koszach jak w koszach, z jednej strony masz blaszkę, z drugiej sprężynkę. te sprężynki zaczynały świecić jak mocno obciążyłem wkręcarkę. doświetlanie obszaru roboczego gratis :) |
|
Data: 2017-11-30 14:41:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
wspomagacz rozruchu auta | |
A wiesz ze zrodla pradu cechuja sie miedzy innymi tym ze posiadaja rezystancje wewnetrzna. Akumulatorki 18650 tez taka maja. Te ampery co sobie wyliczyles to na zwarciu czyli wtedy kiedy napiecie na zaciskach akumulatora wynosi mniej wiecej 0V. Przy trzech amperach napiecie na naladowanym akumulatorze 18650 bedzie w granicach 3,2-3,8V i bedzie zalezalo od wielu czynnikow. Za wszystko mozna zaplacic karta ale dyskusje gimbazy sa bezcenne.
|
|
Data: 2017-12-01 09:41:16 | |
Autor: zhbick | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63d0a7a9-3949-44ab-b0d5-9054a5419881@googlegroups.com... A wiesz ze zrodla pradu cechuja sie miedzy innymi tym ze posiadaja rezystancje wewnetrzna. Nie wyliczyłem, tylko przyjąłem za pewnik opierając to na wynikach przeprowadzonych przez testerów, nota bene zgodnych z deklaracjami producentów. Zasila się nimi latarki-potwory dającymi w trybie TURBO kilkadziesiąt tysięcy lumenów. Przy trzech amperach napiecie na naladowanym akumulatorze 18650 bedzie w granicach 3,2-3,8V i bedzie zalezalo od wielu czynnikow. Przy trzech amperach nawet taki średnio-dobry zielony Panasonic z rozbiórki akku laptopowych trzyma 4,2V gdy jest naładowany w 100% No, sorki: konkretnie 2,8A, bo tyle mi bierze dioda latarki w trybie MAX Za wszystko mozna zaplacic karta ale dyskusje gimbazy sa bezcenne. Przyjacielu, skoro poziom dyskusji Ci nie odpowiada, to co tu jeszcze robisz? Nie wytrzymasz bez puszczenia bąka w każdym wątku? |
|
Data: 2017-12-01 08:12:57 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
wspomagacz rozruchu auta | |
To rob wspomagacz rozruchu. Mnie to rybka bo nie moje pieniadze. A to ze trzyma 4,2 pod obciazeniem 3A to bajka dla gimbazy.
|
|
Data: 2017-12-01 14:10:57 | |
Autor: J.F. | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63d0a7a9-3949-44ab-b0d5-9054a5419881@googlegroups.com...
A wiesz ze zrodla pradu cechuja sie miedzy innymi tym ze posiadaja rezystancje wewnetrzna. Ale widziales tez pomiar rozrusznika - bierze na poczatku duzo, a potem kreci przy znacznie mniejszym. Tylko ze to mniej, to jest 150A i to w cieplym garazu, a nie 30 ... J. |
|
Data: 2017-12-01 09:33:38 | |
Autor: ToMasz | |
wspomagacz rozruchu auta | |
zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane)jeśli tak podłączysz, to raz nie masz regualcji prądu, dwa, dostaniesz 10A przez parę sekund, prąd będzie szybko malał, a po minucie będziesez miał coś koło ampera albo mniej ToMasz |
|
Data: 2017-12-01 14:17:11 | |
Autor: J.F. | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a20706b$0$15187$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovpqhv$mb4$1@dont-email.me... załóżmy na chwile że masz 4.2v na 4 sztukach. czyli 16,8v. na zdechłym akumulatorze masz 11.8v. różńica 5v. razy 30A daje 150W do wytracenia! zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane), przy 4 ogniwach to faktycznie na początku będzie powyżej 16V, bałbym się tyle podłączać do samochodowego akku Spoko, rozladowany akumulator to szybko przyjmie, tylko zeby sie kable nie zapalily :-) Za to w druga strone ... silnik zapali, alternator wytworzy 14V - mamy 4.67V na ogniwo. Zniosa ? Przez pare sekund nie beda mialy innego wyjscia, potem mozna wylaczyc. Oczywiscie mozna dac diode lub mosfety ... w zasadzie trzeba, bo zwarte li-ion groza pozarem :-) ja przerabiam elektronarzędzia na 18650. heh, no właśnie mi się też podoba ten typ zasilania, chyba bezkonkurencyjny w econo klasie: ilość zmagazynowanej energii/cena Tesla potwierdza :-) Tylko ze teraz bedzie produkowac 2170 - ciut wieksze. J. |
|
Data: 2017-12-01 02:36:30 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Powitanko, znalazłem jednak takie, które pozwalają na ciągnięcie z nich prądu o oszałamiającym natężeniu 30A18650 to takich nie widziałem, ale modelarskie spokojnie takie prądy oddają. Porządne drony filmowe mają silniki po kilkaset W razy 6, kable jak od spawarki;-) i pakiet takich aku potrafi to napędzać przez 20min. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2017-12-01 07:52:39 | |
Autor: miumiu | |
wspomagacz rozruchu auta | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ovqbo0$kfc$1$opajaknews.chmurka.net...
Sa filmiki na yt gdzie ludzie odpalają samochód z tych akumulatorków Li-Po. Fajnie to wygląda, akumulator wielkosci dwoch paczek papierosów i odpala bez problemu samochód :) Tylko że te Li-Po daja duzo wiekszy prad w porownaniu do wiekszosci Li-Ion (takich jak 18650). Niemniej z odpowiedniej ilosci akumulatorkow na pewno odpalisz samochód. Jak ktos ma rower elektryczny moze wykorzystac jego akumulator :) Pzdr |
|
Data: 2017-11-30 23:45:59 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
wspomagacz rozruchu auta | |
odpalenia auta z rowerowego aku jest mega hipsterskie ale prawdziwy nerd potrafi zrobic to z laptopa :-)
http://mdiy.pl/budowa-pakietu-li-ion-z-ogniw-18650-cz-1/ |
|
Data: 2017-12-03 20:18:51 | |
Autor: m4rkiz | |
wspomagacz rozruchu auta | |
On 2017-12-01 07:52, miumiu wrote:
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM Fajnie to wygląda, akumulator wielkosci dwoch paczek papierosów i odpala bez |