"wstaliśmy z kolan", odc. "Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku"

Data: 2019-09-03 09:58:01
Autor: japanizer
"wstaliśmy z kolan", odc. "Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku"
https://www.money.pl/gospodarka/podatek-cyfrowy-google-facebook-i-amazon-nie-zaplaca-w-polsce-podatku-6420585665157249a.html

  Podatek cyfrowy. Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku

  Rząd zamierzał opodatkować amerykańskich gigantów cyfrowych. Sytuacja zmieniła   się jednak po wizycie wiceprezydenta USA Mike'a Pence'a, który "z zadowoleniem   przyjął tę informację".

Jak to mówił kiedyś Radosław Sikorski? Robimy laskę Amerykanom?

Data: 2019-09-03 20:08:33
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Rząd PO *NATYCHMIAST* wprowadzi ten podatek bo Grzegorz Schetyna ma/robi
większe jaja niż Kaczyński! ;-)

IMHO ten podatek kiedyś będzie i w Polsce. Tyle że Polska jest za
mała by się opłacało rwać do bycia w czołówce krajów go wprowadzających
wbrew "naszym przyjaciołom z USA".  W następnej kadencji Sejmu (2019+)
może już będzie a może jeszcze nie.  Ja obstawiam że na 80% będzie
wprowadzony w ciągu kolejnych dwóch kadencji Sejmu.

Google, Facebook i Amazon są po prostu za duże i za "światowe" by ich
nie opodatkowywać "lokalnie" w innych krajach.  Naprawdę realistyczny
cel USA o opóźnianie wprowadzania podobnych podatków i ich zmniejszanie.
Przy odpowiednim podejściu i wyczuciu czasu firmy z USA się napchają i
zabetonują swoją dominującą _światową_ pozycje zanim podobne podatki
zaczną gnoić bardziej ich rosnącą konkurencje niż je same.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2019-09-03 11:30:29
Autor: japanizer
On Tuesday, September 3, 2019 at 8:10:48 PM UTC+2, A. Filip wrote:
> [...]

IMHO ten podatek kiedyś będzie i w Polsce. Tyle że Polska jest za
mała by się opłacało rwać do bycia w czołówce krajów go wprowadzających

Łatwiej dowalić nowe podatki Polakom, co nie?

Data: 2019-09-03 14:19:37
Autor: Jacek Bialy
"wstaliśmy z kolan", odc. "Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku"
   -- - IMHO ten podatek kiedyś będzie i w Polsce.

Spokojna głowa Filipek!  Pod chińskim zaborem opodatkujemy tych jankesów jak należy...        Buuu ha-ha!

JB

"wstaliśmy z kolan", odc. "Google, Facebook i Amazon nie zapłacą w Polsce podatku"