wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty (pomoc)

Data: 2010-07-16 14:17:33
Autor: tatsuo
wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty (pomoc)
Witam dostałem "wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty" czy
przysługuje mi jakaś skarga odwołanie i czy ktoś posiada może wzór
takiego pisma ?
Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 23:18:27
Autor: Liwiusz
tatsuo pisze:
Witam dostałem "wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty" czy
przysługuje mi jakaś skarga odwołanie i czy ktoś posiada może wzór
takiego pisma ?
Pozdrawiam

   Od kogo dostałeś?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 14:21:02
Autor: tatsuo
On 16 Lip, 23:18, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
tatsuo pisze:

> Witam dostałem "wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty" czy
> przysługuje mi jakaś skarga odwołanie i czy ktoś posiada może wzór
> takiego pisma ?
> Pozdrawiam

   Od kogo dostałeś?

--
Liwiusz

Od komornika.

Data: 2010-07-16 23:32:40
Autor: Liwiusz
tatsuo pisze:

[...]

   I jakie miałbyś podstawy do odwołania? Mógłbyś wzruszyć nadaną klauzulę wykonalności na tytule wykonawczym? A może należność została już spłacona?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 14:39:21
Autor: tatsuo
On 16 Lip, 23:32, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
tatsuo pisze:

> [...]

   I jakie miałbyś podstawy do odwołania? Mógłbyś wzruszyć nadaną
klauzulę wykonalności na tytule wykonawczym? A może należność została

Nie, nie została.., jestem umówiony z wierzycielem na rozmowy, ale
"to" chciałbym puścić w tryby machiny żeby zyskać trochę czasu.
Wszystko co napisze pewnie zostanie oddalone, ale chce odwlec w czasie
etap opisu i oszacowania.

Data: 2010-07-16 23:45:13
Autor: Liwiusz
tatsuo pisze:

[...]

   Skarga na działanie komornika, jest napisane w pouczeniu na piśmie gdzie i jak. Opłata 100zł.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-16 14:51:11
Autor: tatsuo
On 16 Lip, 23:45, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
tatsuo pisze:

> [...]
> etap opisu i oszacowania.

   Skarga na działanie komornika, jest napisane w pouczeniu na piśmie

nie jest napisane mam piesemko na 4 strony ( 1 -  o co c'mon, 2 -
zawiadomienie, 3 -wyjaśnienie art.925 kpc, 4 - wniosek o dokonanie
wpisu)
I ani słowa ze mogę się odwołać właśnie dlatego się pytam.

Data: 2010-07-17 00:08:50
Autor: Liwiusz
tatsuo pisze:

[...]

   Czy coś zostało zajęte? (konto, wynagrodzenie, ...)?

kpc
art. 767
§ 1. Na czynności komornika przysługuje skarga do sądu rejonowego, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej. Dotyczy to także zaniechania przez komornika dokonania czynności. Do rozpoznania skargi na czynności komornika właściwy jest sąd, przy którym działa komornik. Jeżeli do prowadzenia egzekucji został wybrany komornik poza właściwością ogólną, skargę rozpoznaje sąd, który byłby właściwy według ogólnych zasad.

§ 2. Skargę może złożyć strona lub inna osoba, której prawa zostały przez czynności lub zaniechanie komornika naruszone bądź zagrożone.

§ 3. Skarga na czynność komornika powinna czynić zadość wymaganiom pisma procesowego oraz określać zaskarżoną czynność lub czynność, której zaniechano, jak również wniosek o zmianę, uchylenie lub dokonanie czynności wraz z uzasadnieniem.

§ 4. Skargę wnosi się do sądu w terminie tygodniowym od dnia czynności, gdy strona lub osoba, której prawo zostało przez czynność komornika naruszone bądź zagrożone, była przy czynności obecna lub była o jej terminie zawiadomiona, w innych wypadkach - od dnia zawiadomienia o dokonaniu czynności strony lub osoby, której prawo zostało przez czynności komornika naruszone bądź zagrożone, a w braku zawiadomienia - od dnia, w którym czynność powinna być dokonana. Odpis skargi sąd przesyła komornikowi, który w terminie trzech dni na piśmie sporządza uzasadnienie dokonania zaskarżonej czynności lub przyczyn jej zaniechania oraz przekazuje je wraz z aktami sprawy do sądu, do którego skargę wniesiono, chyba że skargę w całości uwzględnia, o czym zawiadamia sąd i skarżącego oraz zainteresowanych, których uwzględnienie skargi dotyczy.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-17 00:14:31
Autor: Liwiusz
tatsuo pisze:

I ani słowa ze mogę się odwołać właśnie dlatego się pytam.

   Naprawdę? Doczytałeś wszystko? Małym drukiem i na drugiej stronie?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-17 06:16:39
Autor: tatsuo
On 17 Lip, 00:14, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
tatsuo pisze:

> I ani słowa ze mogę się odwołać właśnie dlatego się pytam.

   Naprawdę? Doczytałeś wszystko? Małym drukiem i na drugiej stronie?

--
Liwiusz

Masz mnie za idiotę... . Nie mam takowego pouczenia na żadnej stronie
które otrzymałem. Chyba zamiast skargi złoże od razu powództwo
przeciwegzekucyjne... .

Data: 2010-07-18 23:51:55
Autor: Johnson
wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty (pomoc)
tatsuo pisze:

Masz mnie za idiotę... .

W sumie piszesz jak idiota, więc za kogo cię brać?

 Nie mam takowego pouczenia na żadnej stronie które otrzymałem. Chyba zamiast skargi złoże od razu powództwo
przeciwegzekucyjne... .

Czemu zamiast? Złóż oba na raz i dodaj jeszcze zażalenie na klauzulę wykonalności + wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia apelacji. Potem zaś to wszystko zapłać i pomyśl.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-07-17 06:46:15
Autor: tatsuo

Data: 2010-07-17 03:00:40
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-07-16 23:39, tatsuo pisze:

Nie, nie została.., jestem umówiony z wierzycielem na rozmowy,

Jeśli jest jak mówisz - poproś wierzyciela o *zawieszenie* egzekucji. Strzelam, że zaliczka na oszacowanie nie została jeszcze wpłacona ...

Jeśli wierzyciel odmówi, to *nie jesteś umówiony na rozmowy* :)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

wszczęcia egzekucji wraz z wezwaniem do zapłaty (pomoc)