wszystko zdarzyło się na zamkniętym koncercie

Data: 2018-04-16 10:32:11
Autor: boukun
wszystko zdarzyło się na zamkniętym koncercie
Jest wyrok w sprawie Nergala. Muzyk został uniewinniony
Odmawiali już za niego różaniec nie raz, a Nergal dalej swoje. W sądzie okręgowym w Gdańsku zakończył się kolejny proces z muzykiem w roli głównej. Prokuratura oskarżała Adama Darskiego o znieważenie polskiego godła.

Na sali sądowej zabrakło Adama Darskiego. Mimo to sąd okręgowy w Gdańsku ogłosił wyrok. Sędzia uznał, że wszyscy oskarżeni w sprawie zostali uniewinnieni. W uzasadnieniu podał, że "ich działanie nie było ukierunkowane na znieważenie państwa polskiego". Podkreślił, że "plakat to przedmiot sztuki, a orzeł na nim nie symbolizował godła polskiego".

- Tak jak nie każde pozbawienie życia człowieka jest morderstwem, tak nie wszystkie wykorzystanie symboli jest znieważeniem godła. Oskarżeni nadali symbolom inny charakter. Nie ma dowodów na to, że oskarżeni chcieli świadomie znieważyć symbole, ośmieszyć je, zbezcześcić - usłyszeliśmy.

(...)

Skazany na sąd

Dla muzyka to nie pierwsza sprawa sądowa. Tych można naliczyć jeszcze kilka. W 2007 roku podczas koncertu w Gdyni podarł Biblię, a kartki rozrzucił wśród publiczności. Ze sceny krzyczał: "Żryjcie to g....". Biblię nazwał "kłamliwą księgą", kościół katolicki "największą zbrodniczą sektą".

Nergal tłumaczył przed sądem, że wszystko zdarzyło się na zamkniętym koncercie i widziały to osoby przyzwyczajone do takiej stylistyki. Nie było tam miejsca dla tych, którzy mogliby poczuć się dotknięci. Obrazili się więc ci, których na koncercie nie było. A wśród nich Ryszard Nowak, przewodniczący Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami.

Katolicki działacz w jednym z wywiadów nazwał Nergala "przestępcą". I rozpoczął się kolejny proces, tym razem o zniesławienie. Sąd uznał, że słowa Nowaka mieściły się w granicach wolności wypowiedzi.

- Wojna trwa dalej. Jako Polak i jako katolik muszę stawać w obronie katolików i Boga. Adam Darski "Nergal" systematycznie znieważa Biblię, krzyż, szydzi sobie nie tylko ze świętych, ale również i z Boga. Widzę, że on niczego się kompletnie nie nauczył. Myślałem, że po tych procesach sądowych zmieni się i zacznie coś dobrego robić, jest przecież osobą wykształconą - historykiem, nauczycielem, ale on idzie naprawdę w złym kierunku - komentował działacz.

https://gwiazdy.wp.pl/jest-wyrok-w-sprawie-nergala-muzyk-zostal-uniewinniony-6241515905661057a

666
5 min. temu

Sędzia w przeciwieństwie do prokuratora wie, że polskim godłem nie jest rogaty orzeł z wężami. Kogo przyjmują na prokuratorów? Parę lat temu prokurator oskarżył kolesia co sprzedawał naklejki z zakazem wjazdu na sierpie i młocie o propagowanie komunizmu. Prokuratura to cyrk na kółkach.

diaboł
5 min. temu

ale skowyczo! ułomy

ojciec_ateusz
5 min. temu

Ten cały nowak to zachowuje się jak dawny ormowiec, któremu czapeczkę z orzełkiem deklem w dół zrzucili, jak pałował

Data: 2018-04-16 11:48:00
Autor: z
wszystko zdarzyło się na zamkniętym koncercie
I zgodnie z polskim prawem.

Spotkanie zamknięte to i można sobie urodziny hitlera urządzać.

Tupanie nóżkami nic nie pomoże :-)

Data: 2018-04-16 23:34:12
Autor: stevep
W dniu 2018-04-16 o 11:48, z pisze:
I zgodnie z polskim prawem.

Spotkanie zamknięte to i można sobie urodziny hitlera urządzać.

Tupanie nóżkami nic nie pomoże :-)

A lizanie po dupie prezia też jest dopuszczalne?

--
stevep

Data: 2018-04-18 01:50:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 23:34:18 UTC+2 użytkownik stevep napisał:
W dniu 2018-04-16 o 11:48, z pisze:
> I zgodnie z polskim prawem.

-- stevep

Ano też.
Jednego i drugiego.

Cytata z klasyka:

"Biurokracja od czasu upadku komuny rozrosła się trzykrotnie Z tą różnicą, że zamiast jednej stanowiska obsadzają cztery partie
Dziejące zasadniczo to samo w ramach jednego modelu, tak Władza, korupcja i kłamstwa prowadzą najlepiej do celu A różnica, że jedni mówią, że PRL była "cool" - a drudzy, że nie I że jedni mówią, że pewno Boga nie ma - a drudzy mówią, że jest Ale zasadniczo to jest jedna formacja nad wyraz pasożytnicza Takie dwie strony jednej chorągiewki tak tutaj zazwyczaj naliczam"
https://youtu.be/nNhrzGLdEVE

wszystko zdarzyło się na zamkniętym koncercie