wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)

Data: 2012-11-26 02:38:21
Autor: Krzysiek
wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
Bylem na Filipinach, co mialo pewne konsekwencje...finansowe.
ale po kolei:

przed wyjazdem chcialem kupic bilet lotniczy na Filipinach (krajowy).
Karta Polbanku odmowila posluszenstwa, karta Alior Sync zaplacilem bez problemow.

Niestety potem zadzwonili z Polbanku z pytaniem czy to ja chcialem wykonac ta transakcje, potwierdzilem oraz, co gorsze, potwierdzilem ze tam jade i wobec tego odblokowalem karte.

etap drugi:
Po pewnym czasie po walce z jakims bankomatem, (gdy ostatecznie wyplacilem 500PHP, pewnie tez wtedy stracilem dane karty) otrzymalem sms z Alior Synca czy potwierdzam transakcje na 10200 PHP. Nie potwierdzilem, karta zostala od razu zablokowana. Oczywistym krokiem bylo sprawdzenie pozostalych kart i ich zablokowanie...i tutaj okazalo sie za na karcie Polbanku przeszly trzy transakcje na 10200PHP zanim bank zablokowal  w koncu karte (dobrze ze nie wiecej). wniosek:
Karta Alior Sync  dziala wtedy kiedy trzeba i nie dziala gdy nie trzeba
Karta Polbanku nie dziala kiedy trzeba i dziala kiedy nie trzeba :P

Reklamacja w toku, ale nie robie sobie duzych nadziei..karta Polbanku pewnie pojdzie do likwidacji jako zbyt niebezpieczna (no i pewna forma zemsty jesli odrzuca reklamacje;) z reszta i tak juz zmienili regulaminy i zapis o przewalutowaniu zawiera w sobie cos w stylu "sposob przewalutowania jest opisany na stronie banku" - czyli gotowe do popsucia oferty.

wniosek koncowy:
uwazac przy bankomatach, zwlaszcza w takich krajach.
myslalem ze to wiem...
otrzymalem sms z Synca

Data: 2012-11-26 05:50:59
Autor: krzysztofsf
On 26 Lis, 11:38, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
z reszta i tak juz zmienili regulaminy i zapis o przewalutowaniu zawiera w sobie cos w stylu "sposob przewalutowania jest opisany na stronie banku" - czyli gotowe do popsucia oferty.

Bardzo niemila zapowiedz :(

Jeszcze zaczne w dolarach KK Citi placic....

Data: 2012-11-26 16:59:43
Autor: Adam S.
[...]

Chyba jednak lekka nadinterpretacja
par 13 regulaminu

1. Wszelkie rozliczenia Transakcji dokonywane sa w walucie Rachunku Karty, do którego zostala wydana Karta.

5. Transakcje dokonane w innej walucie niz waluta rozliczeniowa przewalutowane sa przez Organizacje
Platnicza z tej waluty na walute rozliczeniowa z zastosowaniem kursu obowiazujacego
w tej organizacji, w dniu przewalutowania Transakcji. Opis sposobu przewalutowania Transakcji
na walute Rachunku Karty Bank podaje na Stronie Internetowej Banku.

pozd
as

Data: 2012-11-26 18:43:11
Autor: gral
Adam S. napisał(a):

[...]

chyba niedointerpretacja... z tego wynika, że oferta już została popsuta. poprzednio nie było waluty rozliczeniowej, a przewalutowanie następowało bezpośrednio z waluty zakupu na PLN po kursie organizacji płatniczej.
to już obowiązuje?

Data: 2012-11-26 19:45:01
Autor: Adam S.
[...]

Chyba tak regulamin jest z  24.10.2012 ..http://www.polbank.pl/karty-kredytowe/download/regulamin-kart-kredytowych.pdf
PrzyjÄ…Å‚em z pkt1  być może mylnie że walutÄ… rozliczeniowÄ… jest waluta rachunku . Faktycznie w regulaminie nie doszukaÅ‚em siÄ™ jakiejÅ› dokÅ‚adnej definicji waluty rozliczeniowej.
Na stronie www podtrzymują że transakcje zagraniczne przeliczane są bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda
pozd
as

Data: 2012-11-26 22:55:53
Autor: gral
Adam S. napisał(a):

[...]

płaciłem jakieś 10 dni temu w EUR, kurs dalej wygląda nieźle (4,14 przy NBP 4,12). więc chyba dalej jest po staremu, ale widać, że teraz może zmienić się znienacka, z dnia na dzień. zmianę regulaminu musieliby ogłosić 2 mies. wcześniej, a zastrzegli sobie podanie na WWW... ciekawe... pytanie tylko, czy dozwolone. no nic, trzeba być czujnym, bo ta chwila niewątpliwie nastąpi!

Data: 2012-11-27 01:11:08
Autor: krzysztofsf
wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
On 26 Lis, 22:56, gral <ni...@email.pl> wrote:
Adam S. napisa³(a):

> Przyj±³em z pkt1  byæ mo¿e mylnie ¿e walut± rozliczeniow± jest waluta
> rachunku . Faktycznie w regulaminie nie doszuka³em siê jakiej¶ dok³adnej
> definicji waluty rozliczeniowej.
> Na stronie www podtrzymuj± ¿e transakcje zagraniczne przeliczane s±
> bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda

p³aci³em jakie¶ 10 dni temu w EUR,

Wczoraj (25-11-2012) zrobilem zakup, ktory wyszedl akurat rowno 50
usd.
Jak dostane wyciag, to latwo bedzie sprawdzic po jakim kursie
zaplacilem :)

Data: 2012-11-27 14:24:16
Autor: ikarek
Użytkownik "gral" <nincs@email.pl> napisał w wiadomości
ciekawe... pytanie tylko, czy dozwolone.

Też mam wątpliwości. Zmiana umowy wymaga oświadczenia
obu stron - wiadomo. Regulaminy osłabiają znaczenie umów,
gdyż mogą być jednostronnie zmieniane, ale jednak pozwalają
umowę rozwiązać i wymagają odpowiedniego powiadomienia
2 strony.

Teraz mamy prawdopodobnie sytuacjÄ™, gdzie zapis regulaminowy
wykracza poza uprawnienia przysługujące regulaminom, tzn.
wyłącza obowiązek odpowiedniego powiadomienia strony oraz
prawo do rozwiÄ…zania umowy.

Tak mi się zdaje, ale prawnikiem nie jestem. Szukam jak zgłosić
gdzie to zrobić?

Data: 2012-11-27 01:54:11
Autor: Krzysiek
wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
W dniu poniedzia³ek, 26 listopada 2012 19:45:05 UTC+1 u¿ytkownik Adam S.. napisa³:

Na stronie www podtrzymuj± ¿e transakcje zagraniczne przeliczane s± bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda

no wlasnie teraz przeniesli zapis regulaminowy an zapis "na stronie"
Na razie waluta rozliczeniowa nadal jest PLN, ale nie jest to zapisane w regulaminie tylko "na stronie" Czyli latwo zmienic.

Data: 2012-11-26 18:44:53
Autor: gral
Krzysiek napisał(a):
[...]

dlaczego winisz bankomat, a nie stronÄ™ od biletu lotniczego?
obie karty używałeś tylko tam...

Data: 2012-11-27 01:52:50
Autor: Krzysiek
wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
W dniu poniedzia³ek, 26 listopada 2012 18:44:58 UTC+1 u¿ytkownik gral napisa³:

dlaczego winisz bankomat, a nie stronê od biletu lotniczego?
obie karty u¿ywa³e¶ tylko tam...
to doyczylo wiecej niz jednej karty (ale na szczescie tylko na jednej przeszly fraudy, na pozostalych zostaly odrzucone) takze takiej z ktorej skorzystalem tylko w bankomacie. Poza tym byly to prawdopodobnie transakcie potwierdzone PINem...(w Polbanku nie byli an 100% jak dzwonilem) a te mogli zdobyc tylko majstrujac przy bankomacie.

Data: 2013-03-19 03:34:28
Autor: Krzysiek
wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
W dniu poniedzia³ek, 26 listopada 2012 11:38:21 UTC+1 u¿ytkownik Krzysiek napisa³:
Bylem na Filipinach, co mialo pewne konsekwencje...finansowe.

sprawa zakonczona reklamacja rozpatrzona pozytywnie:), cala kwota wrocila na rachunek karty + odsetki (odestek malo bo calosc prawie zaraz po zdarzeniu i tak)
tylko trwalo to kilka miesiecy....
2 transakcje zwrocone w styczniu, trzecia teraz w marcu.
wszystkie byly na ta sama kwote w tym samym miejscu wiec nie wiem dlaczego jedna musieli dwa miesiace dluzej rozpatrywac.

wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)