"wtyk kontrolny" do COM, inna nazwa?

Data: 2019-01-20 19:43:17
Autor: JaNus
"wtyk kontrolny" do COM, inna nazwa?
Chodzi o takie ustrojstwo:
https://pl.wikipedia.org/wiki/RS-232#Zworki_na_wtyku_kontrolnym
  - służące do zwarcia zworek na porcie RS-232, zwarcia, które umożliwia
dokonanie kontroli wysył / odbiór sygnałów. Jak taki wtyk może się
jeszcze nazywać, bo pod tą nazwą nie znalazłem żadnej oferty na Allegro,
a raczej w  sprzedaży być to-to powinno.
Onegdaj w jakimś sklepie, po dłuższej chwili tłumaczenia, przetykanego
machaniem rękami zaoferowano mi taki (ponoć) wtyk, za jakieś 115
złociszy! Zaś całkiem podobne (w ogólnych zarysach) wtyczki były w cenie
kilku(nastu) zł. Skąd taka różnica??

Data: 2019-01-20 19:49:00
Autor: Sebastian Biały
On 20/01/2019 19:43, JaNus wrote:
dokonanie kontroli wysył / odbiór sygnałów. Jak taki wtyk może się
jeszcze nazywać

RS232 loop.

Tylko że pewnie nikt Ci tego nie sprzeda bo nikomu to potrzebne, a ten szum co potrzebuje zmontuje takie w ciągu minuty z wtyczki DB9 i spinacza.

Data: 2019-01-21 09:50:05
Autor: Uncle Pete
On 2019-01-20 19:43, JaNus wrote:
Chodzi o takie ustrojstwo:
[...]

Skoro masz informację, które piny są zwarte, czy nie możesz sam takiej wtyczki zlutować?

Data: 2019-01-21 18:38:08
Autor: JaNus
W dniu 21.01.2019 o 09:50, Uncle Pete pisze:
Skoro masz informację, które piny są zwarte, czy nie możesz sam takiej wtyczki zlutować?

Mam coś takiego wyrzeźbione z wtyczki nabytej za parę złotych, ale
rzeźbiłem bez lutowania, bo ne mam... mikrolutownicy (tak mój
neologizm). Ta, którą mam w życiu-never nie pozwoli na bezkolizyjne
polutowanie tego-co-tsza. Dlatego powtykałem tam druty luzem, i jakoś
działa, ale druty w każdej chwili mogą wypaść z dziurek, niestety.

W dniu 21.01.2019 o 10:53, ń pisze:>
www.ebay.com/itm/DB25-25-Pin-Check-Tester-Loop-Back-Tester-Mini-Tester-Jumper-Box-Serial-RS232-/361808405995

Dzięki. Shipping: $12.99  +  7,59  -- to już chyba pozostanę przy tym, co
topornie wystrugałem (bez użycia lutownicy)...

Data: 2019-01-21 18:56:14
Autor: Sebastian Biały
On 21/01/2019 18:38, JaNus wrote:
[...]

Kupujesz kabel null modem. Przecinasz, identyfikujesz żyły, skręcasz w palcach, zalewasz cyną i masz na lata.

Data: 2019-01-21 10:53:48
Autor: ń