www i ciasteczka

Data: 2013-04-13 21:53:13
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Ostatnio głośno zrobiło się o przymusie informowani o ciasteczkach na stronach www za sprawą wymogów UE i odnośnie spraw tego dotyczących mam pytania a dokładniej o ich legalność.

1. Od wczoraj serwis Youtube wprowadził utrudnienie dla posiadaczy starszych przeglądarek w postaci nie wyświetlania miniatur obrazków przy linkach do filmów.

2. Podobnie serwis Allegro zastosował ten sam numer co Youtube, tylko że dla przeglądarek które mają wyłączoną obsługę ciasteczek (plików cookies)

Z podobnymi celowymi praktykami spotykałem się nie raz i kontaktowałem się z serwisem w celu wyjaśnienia przyczyny problemu. Administrator takiego serwisu zawsze sugerował instalację najnowszej aktualnej przeglądarki i nigdy nie był zainteresowany wyjaśnianiem, czy szukaniem przyczyny.
Zastanawiam się do czego to doszło że serwisy www dyktują ludziom z jakich przeglądarek mają korzystać? Zastanawiam się czy takie praktyki są legalne? Czy są zgodne z prawem krajowym jak i UE?

Dla przykładu jestem użytkownikiem takiego serwisu jak Allegro i ten serwis stosuje obje wymienione przeze mnie sztuczki, czyli uniemożliwia korzystanie z pewnych funkcji serwisu jeśli ich kod wykryje starszą przeglądarkę, oraz nie wyświetla miniatur obrazkowych aukcji w przypadku wyłączenia obsługi ciasteczek przez przeglądarkę. Dodam ze jest to celowe działanie serwisu, które może trudno było by udowodnić, lecz postawa administratorów o tym świadczy, bo nie potrafią podać przyczyny problemu i jedynie żądają korzystanie z najnowszej przeglądarki.

Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

Data: 2013-04-13 20:49:12
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-13 21:53, Zenon Kluska pisze:
Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową
karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

Świat idzie do przodu, odhibernuj się, zmień przeglądarkę na nowszą.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-13 22:25:09
Autor:
www i ciasteczka
Świat idzie do przodu, odhibernuj się, zmień przeglądarkę na nowszą.

Tu nie chodzi o postęp, czy zmianę przeglądarki, ale o to że serwis dyktuje mi z jakiej przeglądarki mam korzystać, może niedługo będą mi mówić z jakiego systemu mam korzystać a potem jaki komputer mam kupić, do tego to zmierza.

Problem z nowszymi przeglądarkami jest taki że zawierają masę nowych dziur, oraz w coraz mniejszym stopniu zapewniają ochronę prywatności. Nie każdy mam możliwość zmiany przeglądarki, bo korzysta z komputera w pracy, albo ma stary system.
Nie wiem czy wiesz, ale www jest kodem otwartym i to przeglądarka go obsługuje a nie odwrotnie.

Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową bo musi być najnowsza, to paranoja!!!

Jeśli w najnowszej przeglądarce wyłączę ciasteczka to allegro przestanie mi wyświetlać miniaturki i weź sobie teraz korzystaj z serwisu.
Ja akurat mam podpisaną umowę z serwisem allegro i serwis celowo utrudnia, oraz uniemożliwia korzystanie z niektórych funkcji. Co innego z takim serwisem jak WP.pl, bo nie muszę ich czytać, ale z allegro mam podpisaną pisemną umowę na korzystanie.

Mnie zastanawia czy takie praktyki są zgodne z prawem? Czy jest łamana jakaś ustawa o radiofoni i telewizji czy o internecie?

Data: 2013-04-13 21:14:59
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-13 22:25, aaa pisze:
Czy jest łamana jakaś ustawa o radiofoni i telewizji czy o internecie?

Mam nadzieję, że nie.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-13 21:43:02
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 13.04.2013 22:25, aaa pisze:
[...]

Zawsze możesz swojej przeglądarce kazać identyfikować się jako inna. W czym problem?

Problem z nowszymi przeglądarkami jest taki że zawierają masę nowych
dziur, oraz w coraz mniejszym stopniu zapewniają ochronę prywatności.

Ummm... A jak przeglądarka chroni albo narusza prywatność??

Jeśli chcesz maskować IP, to nie zależy to od przeglądarki.

[ciach]

Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową
bo musi być najnowsza, to paranoja!!!

Przestań używać windows i internet explorera. Problem zniknie.

Data: 2013-04-16 23:00:38
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com>

Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową
bo musi być najnowsza, to paranoja!!!

Przestań używać windows i internet explorera. Problem zniknie.

Chyba twój.

Data: 2013-04-14 12:50:25
Autor: Borys Pogoreło
www i ciasteczka
Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:25:09 +0200, aaa napisał(a):

[...]

 Przestań gadać głupoty i zaktualizuj tę przeglądarkę. Przez taki właśnie
beton sieć nadal siedzi jedną nogą w średniowieczu.

Problem z nowszymi przeglądarkami jest taki że zawierają masę nowych dziur,

 A stare zawierają masę _znanych_ dziur.

oraz w coraz mniejszym stopniu zapewniają ochronę prywatności.

 Bzdury, jest wręcz przeciwnie.

Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową bo musi być najnowsza, to paranoja!!!

 Hańba!!!1

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-04-16 22:48:43
Autor: Jawi
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-13 22:25, aaa pisze:
Dzisiaj zmienię przeglądarkę a jutro znowu będę musiał instalować nową
bo musi być najnowsza, to paranoja!!!
chociaż jakiś serwis uświadomił ci że trzeba aktualizować od czasu do czasu

Data: 2013-04-15 13:51:24
Autor: Slawek Kotynski
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-13 20:49, Liwiusz pisze:
[...]

Innym wyjściem jest olanie takich serwisów.

******** TELEWIZJA REPUBLIKA               *******
******** http://www.telewizjarepublika.pl/ *******

Data: 2013-04-16 22:54:23
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Może znajdzie się jakiś prawnik z jajami co wywalczy wielomilionową
karę, czy odszkodowanie za łamanie praw człowieka, czy innej ustaw?

Świat idzie do przodu, odhibernuj się, zmień przeglądarkę na nowszą.

Czemu ?

Data: 2013-04-13 22:14:36
Autor: Jozef Stanin
www i ciasteczka
W dniu 13.04.2013 21:53, Zenon Kluska pisze:
2. Podobnie serwis Allegro zastosował ten sam numer co Youtube, tylko że
dla przeglądarek które mają wyłączoną obsługę ciasteczek (plików cookies)

W Firefox jest taka opcja. Zezwalasz na ciasteczka, a po wyłączeniu
przeglądarki ciasteczka są czyszczone.
Możesz dodatkowo czyścić inne dane zbierane przez przeglądarkę.
Zainstaluj sobie Firefox'a  koniecznie z Adblock Plus - uwolnij swĂłj umysł!

--
Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
Roślinożerni, roślinożerni

                        (Zenon Laskowik, „Z tyłu sklepu”, 1980 r.)

Data: 2013-04-14 00:32:15
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]

inne dane zbierane przez przeglądarkęm Zainstaluj sobie Firefox'a
 koniecznie z Adblock Plus - uwolnij swĂłj umysł!

Mam Firefoxa i nie o to pytam. Jeśli w jakiej kolwiek przeglądarce wyłączę ciasteczka to allegro utrudnia mi korzystanie z serwisu. Przecież mam prawo wyłączać ciasteczka prawda?

Pytanie: czy allegro ma prawo utrudniać korzystanie z serwisu osobom z wyłączonymi ciasteczkami, na dodatek robiąc to potajemnie nie informując o tym?

Data: 2013-04-13 23:28:44
Autor: Jozef Stanin
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 00:32, Zenon Kluska pisze:
[...]

Pewnie mają jakieś * w swoim regulaminie, że wyrażasz na "coś tam"
zgodę. Przeczytaj, mnie się nie chce.

Data: 2013-04-14 01:17:49
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]

Nie, nie mają czegoś takiego w regulaminie.
W regulaminie mogą umieścić wszystko, ale regulamin nie stanowi prawa, dlatego pytam na forum PRAWO, czy tamie zagrywki serwisów www są legalne?
Jeśli nie to jakie ustawy naruszają?
Gdzie są ci pazerni, żadni sukcesu i pieniędzy prawnicy, którzy wygrają dla mnie odszkodowania w milionach dolarów?

Data: 2013-04-14 02:55:46
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 01:17, Zenon Kluska pisze:
regulamin nie stanowi prawa

Stanowi.

I przestań przynudzać już swoimi schizofrenicznymi problemami.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-14 10:33:35
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 02:55, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-04-14 01:17, Zenon Kluska pisze:
regulamin nie stanowi prawa

Stanowi.

Nie stanowi. Stanowi umowę.

I przestań przynudzać już swoimi schizofrenicznymi problemami.

A co racja to racja.

Data: 2013-04-14 18:11:04
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 10:33, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.04.2013 02:55, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-04-14 01:17, Zenon Kluska pisze:
regulamin nie stanowi prawa

Stanowi.

Nie stanowi. Stanowi umowę.

Umowa też stanowi prawo.

I przestań przynudzać już swoimi schizofrenicznymi problemami.

A co racja to racja.

Co racja? Kolega chce podążać za niszową modą niekorzystania z nowych wersji przeglądarek i płacze, że mu coś nie działa. Żałosne. W dodatku to zwykły troll.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-14 18:24:48
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 18:11, Liwiusz pisze:
[...]

Ależ skąd. Umowa to tylko umowa.

Umówienie się na randkę stanowi szczególny przypadek umowy (na spotkanie się w określonym miejscu i czasie) ale jeśli któraś strona tej umowa się spóźni, to chyba nie będziesz twierdził, że łamie prawo? ;->

No i w tym przyznaję ci rację ;)

Data: 2013-04-14 18:34:51
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 18:24, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Umówienie się na randkę nie jest umową z prawnego punktu widzenia. Ale jeśli zobowiązałbym się do zakupu komuś tulipana i dostarczenia go do godziny 19:00, to tak zawarta umowa stanowiłaby dla mnie prawo, którego powinienem przestrzegać.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-14 18:45:28
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 18:34, Liwiusz pisze:

[...]

Dlaczego?

jeśli zobowiązałbym się do zakupu komuś tulipana i dostarczenia go do
godziny 19:00, to tak zawarta umowa stanowiłaby dla mnie prawo, którego
powinienem przestrzegać.

Może dla ciebie. Ale dla normalnych ludzi oraz prawników "prawo" to przepisy narzucane "z góry", a nie swobodnie zawarta umowa.

Data: 2013-04-14 20:46:53
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 18:45, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Pod jaki rodzaj umowy byś to podciągnął?

[...]

Nieraz prawo nie jest narzucane, tylko jest przyjmowane dobrowolnie, bez względu na to, czy wynika z ustawy, czy z umowy. Na przykład wystawiając weksel zobowiązuję się, że zgodnie z prawem (wekslowym oraz zawartym w samym wekslu) będę musiał wykonać odpowiednie zobowiązanie.

Wówczas taki weksel wobec mnie "stanowi prawo", tak jak prawo stanowi obowiązujący regulamin allegro wobec tego trolla.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-14 20:55:54
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 20:46, Liwiusz pisze:

Umówienie się na randkę nie jest umową z prawnego punktu widzenia. Ale

Dlaczego?

Pod jaki rodzaj umowy byś to podciągnął?

Rodzaj?

Chyba jest swoboda zawierania umów i można zawierać dowolne zgodne z PRAWEM umowy.

[...]

Przyjmowane dobrowolnie to są umowy.

względu na to, czy wynika z ustawy, czy z umowy. Na przykład wystawiając
weksel zobowiązuję się, że zgodnie z prawem (wekslowym oraz zawartym w
samym wekslu) będę musiał wykonać odpowiednie zobowiązanie.

W wekslu nie ma prawa tylko odwołanie się do prawa.

Wówczas taki weksel wobec mnie "stanowi prawo", tak jak prawo stanowi
obowiązujący regulamin allegro wobec tego trolla.

Nie, nie stanowi prawa. Prawo stanowi prawo wekslowe. Zlikwidujesz prawo wekslowe - i weksel zostaje tylko kawałkiem papieru ze zwykła umową bez dodatkowych gwarancji.

Data: 2013-04-15 11:27:27
Autor: Maruda
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 18:45, Andrzej Lawa pisze:

Może dla ciebie. Ale dla normalnych ludzi oraz prawników "prawo" to
przepisy narzucane "z góry", a nie swobodnie zawarta umowa.

Nie, nie dla normalnych ludzi.
Dla homo sovieticus'ów - owszem.

Swobodnie zawarta umowa ma wyższą rangę właśnie ze względu na atrybut wolności.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-04-16 23:05:33
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

[...]

A Ty płaczesz, że on płacze. W dodatku ... :-)

Data: 2013-04-14 07:14:32
Autor: Andrzej Kubiak
www i ciasteczka
Dnia Sun, 14 Apr 2013 01:17:49 +0200, Zenon Kluska napisał(a):

W regulaminie mogą umieścić wszystko, ale regulamin nie stanowi prawa,

Nie może być niezgodny z prawem. I tyle.

dlatego pytam na forum PRAWO, czy tamie zagrywki serwisów www są legalne?

Nie jesteś na żadnym forum.

Jeśli nie to jakie ustawy naruszają?

O grzybobraniu.

Gdzie są ci pazerni, żadni sukcesu i pieniędzy prawnicy, którzy wygrają dla mnie odszkodowania w milionach dolarów?

Stwierdzili, że szanse niewielkie, a użeranie się z tobą droższe niż
pieniądze.

AK

Data: 2013-04-16 23:09:35
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid>

dlatego pytam na forum PRAWO, czy tamie zagrywki serwisów www są legalne?

Nie jesteś na żadnym forum.

Oj jest

Data: 2013-04-14 10:42:43
Autor: PlaMa
www i ciasteczka
[...]

jedź do warsztatu, który ma wielki szyld "Naprawiamy wyłącznie samochody VW" i przekaż im, że nie mają prawa Cię ograniczać i dyktować czym masz jeździć i mają obowiązek naprawić Twojego Fiata.

Data: 2013-04-14 10:51:16
Autor: Andrzej Lawa
www i ciasteczka
W dniu 14.04.2013 10:42, PlaMa pisze:
[...]

Dobra analogia - bo w sumie chodzi mniej-więcej o to samo: jak wjedzie niewłaściwym samochodem/przeglądarką, to potem może być niezadowolony z rezultatu ;)

Data: 2013-04-14 12:39:42
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
jedź do warsztatu, który ma wielki szyld "Naprawiamy wyłącznie
samochody VW" i przekaż im, że nie mają prawa Cię ograniczać
i dyktować czym masz jeździć i mają obowiązek naprawić
Twojego Fiata.

Analogia była by dobra gdyby po publicznych drogach kazano mi jeździć tylko BMW i to najnowszym modelem a mojego fiacika by nie wpuszczali na drogę, albo na parking wpuszczali by auta tylko z opuszczonymi szybami.

Tak samo jak po drodze mam prawo jeździć każdym modelem auta, oraz samemu decydować czy mam otwarte, czy zamknięte okno, tak samo w internecie mam prawo decydować z jakiej przeglądarki korzystam i dowolnie sobie ją konfigurować.

Jakoś serwisy www przestrzegają ostatnio wprowadzonego wymogu informowania o ciasteczkach, czyli jednak jakieś prawo ich obowiązuje, prawda? Jakie to prawo?

Data: 2013-04-14 08:40:53
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

a od kiedy to strony www sa "publiczne" w sensie wlasnosci?

Data: 2013-04-14 11:43:24
Autor: PlaMa
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 12:39, Zenon Kluska pisze:

[...]

A oni mają prawo decydować jak działa ich serwis i stworzyć go tak by działał wyłącznie z cookies i wyłącznie na nowszych przeglądarkach. Analogia do publicznej drogi jest chybiona bo mówimy o prywatnych serwisach i prywatnych stronach. Twoje żądanie by strony działały tak jak Tobie to odpowiada jest totalnie bez mocy (nie będę się zagłębiał czy ma jakiś sens czy nie - osobiście mam poblokowane cookies jak tylko można i za każdym razem je usuwam przy wyłączaniu się przeglądarki, a strony, które nie działają przy tych ustawieniach po prostu omijam). Idąc Twoim tokiem rozumowania to za miesiąc zaatakujesz ich, że nie masz czcionki, którą oni stosują i żądasz zamiany wszystkich tekstów na ariala.

Jakoś serwisy www przestrzegają ostatnio wprowadzonego wymogu
informowania o ciasteczkach, czyli jednak jakieś prawo ich obowiązuje,
prawda? Jakie to prawo?

Nakaz unii europejskiej dotyczący bezpieczeństwa i prywatności w sieci. Bzdura straszna i tylko utrudnia życie zamiast je ułatwiać.

Data: 2013-04-14 13:17:54
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
A oni mają prawo decydować jak działa ich serwis i stworzyć go
tak by działał wyłącznie z cookies i wyłącznie na nowszych
przeglądarkach. Analogia do publicznej drogi jest chybiona bo
mĂłwimy o prywatnych serwisach i prywatnych stronach.

Żadna firma prywatna nie może sobie robić co chce, może jedynie działać zgodnie z prawem, rozumiesz to?

Mam podpisaną umowę na korzystanie z pewnego serwisu i w umowie nie ma słowa o wymaganiach dotyczących przeglądarki, więc jakim prawem serwis utrudnia, lub uniemożliwia mi korzystanie?

Twoim tokiem rozumowania to za miesiąc zaatakujesz ich, że nie masz czcionki, którą oni stosują i żądasz zamiany wszystkich tekstów na ariala.

Widzę ze zupełnie nie rozumiesz problemu na temat którego się wypowiadasz, bo wyświetlanie czcionek to wyłącznie sprawa przeglądarki, każda to potrafi to o czym piszesz.

Nakaz unii europejskiej dotyczący bezpieczeństwa i prywatności
w sieci. Bzdura straszna i tylko utrudnia życie zamiast je ułatwiać.

Może i bzdura, ale pokazuje że jednak nie mogą robić co chcą i prawo ich obowiązuje i ze strachu srają po gaciach. Już znalazłem że chodzi o prawo telekomunikacyjne, teraz szukam najnowszej wersji. Może wiesz jakie jeszcze ustawy obowiązują w internecie?

Data: 2013-04-14 08:44:09
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

A ktory paragraf definiuje na jakich przegladarkach ich prywatna wlasnosc ma dzialac?

Mam podpisaną umowę na korzystanie z pewnego serwisu i w umowie nie ma
słowa o wymaganiach dotyczących przeglądarki, więc jakim prawem serwis
utrudnia, lub uniemoĹźliwia mi korzystanie?

Wiec jak nie masz zagwarantowanej, ze bedzie dzialac w jakiejkolwiek to rownie dobrze moze nie dzialac w zadnej lub w tylko jednej i to na dodatek napisanej przez nich.

Jedynie co ci przysluguje to prawo zrezygnowania z ich uslug jak ci sie nie podoba.

[...]

kaĹźda to potrafi to o czym piszesz.

Nieprawda.
Walne ci obrazek i mozesz sobie poskakac.

Data: 2013-04-14 12:14:01
Autor: PlaMa
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 13:17, Zenon Kluska pisze:

Żadna firma prywatna nie może sobie robić co chce, może jedynie działać
zgodnie z prawem, rozumiesz to?

To Ty masz problemy ze zrozumieniem pewnego bardzo prostego faktu. Każda firma prywatna ma prawo robić co chce, póki nie jest to niezgodne z prawem.

Mam podpisaną umowę na korzystanie z pewnego serwisu i w umowie nie ma
słowa o wymaganiach dotyczących przeglądarki, więc jakim prawem serwis
utrudnia, lub uniemoĹźliwia mi korzystanie?

Skonstruowali serwis tak, że działa w sposób, który jest dla Ciebie nieodpowiedni? Zerwij więc z nimi tą umowę.

Widzę ze zupełnie nie rozumiesz problemu na temat którego się
wypowiadasz, bo wyświetlanie czcionek to wyłącznie sprawa przeglądarki,
kaĹźda to potrafi to o czym piszesz.

Przyznaję, że zupełnie nie rozumiem Twojego problemu.

Może i bzdura, ale pokazuje że jednak nie mogą robić co chcą i prawo ich
obowiązuje

duh

i ze strachu srają po gaciach.

a tego nie wiem... skąd Ty jesteś tego taki pewien.

Już znalazłem że chodzi o
prawo telekomunikacyjne, teraz szukam najnowszej wersji. MoĹźe wiesz
jakie jeszcze ustawy obowiązują w internecie?

Wszystkie, które dotyczą internetu.

Data: 2013-04-14 14:09:04
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
To Ty masz problemy ze zrozumieniem pewnego bardzo prostego faktu. Każda firma prywatna ma prawo robić co chce, póki nie jest to niezgodne z prawem.

Przecież cały czas tłumaczę ze mam podpisaną umowę z serwisem na korzystanie a serwis mi to korzystanie utrudnia i częściowo uniemożliwia, czyli łamie cywilną umowę prawna!

Skonstruowali serwis tak, że działa w sposób, który jest dla Ciebie nieodpowiedni? Zerwij więc z nimi tą umowę.

Łamią warunki umowy, chcę odszkodowania!

Wszystkie, które dotyczą internetu.

Więc jakie dotyczą internetu?

Data: 2013-04-14 08:47:14
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

wiec jak sie z niej nie wywiazuja to wyslij im pismo, ze zadasz naprawienia usterek a po uplywie dwoch tygodni masz prawo wypowiedziec umowa.
O ile oczywiscie w umowie masz zapis, ze usluga powinna dzialac z ta przegladarka.
Jak nie, to zaproponuj im podpisanie aneksu do umowy.

Skonstruowali serwis tak, że działa w sposób, który jest dla Ciebie
nieodpowiedni? Zerwij więc z nimi tą umowę.

Łamią warunki umowy, chcę odszkodowania!

Jakie punkty umowy zostaly zlamane. Mozesz wrzucic tresc tej umowy ze wskazaniem z czego sie nie wywiazuja?

Data: 2013-04-14 14:34:00
Autor: PlaMa
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 14:09, Zenon Kluska pisze:

[...]

A jakie straty poniosłeś?

m4rkiz Ci wynalazł ustęp z "instrukcji obsługi" serwisu, który mówi o aktualizacjach.

Data: 2013-04-14 12:17:28
Autor: m4rkiz
www i ciasteczka
"Zenon Kluska" <Z.Kluska@xxx.wp.pl> wrote in message news:5169d4cf$0$26703$65785112news.neostrada.pl...
[...]

http://allegro.pl/help_item.php?item=1505

Poprawne i komfortowe korzystanie z Allegro w duĹźej mierze zaleĹźy od
przeglądarki internetowej. Ważne, by obsługiwała ona język JavaScript,
 akceptowała pliki cookies i była *regularnie aktualizowana*.

Data: 2013-04-16 23:18:00
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

UĹźytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

Poprawne i komfortowe korzystanie z ... w duĹźej mierze zaleĹźy od
przeglądarki internetowej. Ważne, by obsługiwała ona język JavaScript,
akceptowała pliki cookies i była *regularnie aktualizowana*.

A tu mowa o zmianie przeglądarki

Data: 2013-04-16 23:13:55
Autor: m4rkiz
www i ciasteczka
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:kkkfmo$nsn$1mx1.internetia.pl...
[...]

owszem, ale to juz problem allegro ze mozna zinterpretowac ich helpa
tak ze ie 5 ze wszystkimi patchami spelnia ich wymogi ;)

ja tylko przytaczam ich zalecenia

Data: 2013-04-14 09:44:08
Autor: Maruda
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 00:32, Zenon Kluska pisze:

Pytanie: czy allegro ma prawo utrudniać korzystanie z serwisu osobom z
wyłączonymi ciasteczkami, na dodatek robiąc to potajemnie nie informując
o tym?

Ma prawo. Serwis jest "jaki jest" i jak się komuś nie podoba, to nie musi korzystać. Co innego serwisy rządowe.

Przed wojną (pierwszą) na drzwiach do restauracji były napisy "sałdatam, sabakam, jewriejam wchod waspraszczion" (albo jakoś tak)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-04-14 12:43:35
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]

Piszesz nieprawdę! Wprowadzono obowiązek informowania o ciasteczkach i wszystkie serwisy tego przestrzegają i nie marudzą że "są jakie są" i mają prawo robić co chcą. Czego się obawiają?
Jakie prawo obowiązuje serwisy internetowe?

Data: 2013-04-14 11:46:08
Autor: PlaMa
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-14 12:43, Zenon Kluska pisze:
[...]

Dostali nakaz by tak robić i tak robią. Bezsens który wkurza użytkowników, zarządców takimi witrynami a nawet samo GOIDO głośno się zastanawia po co to i do czego?

Czego się obawiają?

strzałów w tle nagrania

Jakie prawo obowiązuje serwisy internetowe?

polskie

Data: 2013-04-17 00:45:53
Autor: JK
www i ciasteczka
[...]

Obawiają się Zenona Kluski.

JK

Data: 2013-04-16 23:19:06
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

UĹźytkownik "Maruda" <maruda@null.com>

Przed wojną (pierwszą) na drzwiach do restauracji były napisy "sałdatam, sabakam, jewriejam wchod waspraszczion" (albo jakoś tak)

A jak mieszkaliśmy w jaskiniach to takie napisy były na ich ścianach

Data: 2013-04-14 14:45:28
Autor: hiki ZIMA mocno TRZYMA mori
www i ciasteczka
On 14.04.2013 00:32, Zenon Kluska wrote:

Pytanie: czy allegro ma prawo utrudniać korzystanie z serwisu osobom z
wyłączonymi ciasteczkami, na dodatek robiąc to potajemnie nie informując
o tym?

Ale jakie potajemnie? Informuja, ze serwis uzywa tego i tego. Ze mozesz wylaczyc lub nie. I zapewne (bo nie szukalem) informuja, ze serwis moze stracic pelna funkcjonalnosc przy braku ciastek.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-04-15 20:25:08
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Ale jakie potajemnie? Informuja, ze serwis uzywa tego i tego.
Ze mozesz wylaczyc lub nie. I zapewne (bo nie szukalem)
informuja, ze serwis moze stracic pelna funkcjonalnosc
przy braku ciastek.

Potajemnie bo jawnie o tym nie informuje, po prostu nagle coś przestaje działać i nie wiadomo dlaczego a pomoc techniczna nie potrafi (nie chce) udzielić odpowiedzi. I weź się teraz zastanawiaj co się stało, czy jak zwykle głąby z serwisu jak zwykle ciś spier***, czy może nowe poprawki do serwisu im nie wyszły.

Data: 2013-04-14 08:34:56
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

Wyobraz sobie, ze zrobiles sobie jakas strone www, ktora to stala sie popularna. I nagle dostajesz maila, ze jak nie wstawisz na twojej wlasnej stronie linkow do wyswietlanych miniatur to bedziesz musial zaplacici wielomilionowe odszkodowanie i jeszcze pojdziesz siedziec?

I do jakich wnioskow doszedles?

Data: 2013-04-14 20:40:14
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]

No to ja sobie zacznę bimber pędzić a tu nagle wpada mi do chałupy ekipa milici, zomo i gromu i mówią że nie mam prawa i pójdę siedzieć, czy im też powinienem powiedzieć ze to moja prywatna bimbrownia i jak im się nie podoba to niech tu nie przychodzą i bimbru nie piją?
Właśnie do takich śmiesznych analogii sprowadzacie całą sprawę:(

Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę znaleźć tego tekstu, ale jak dobrze z mediów pamiętam, to właściciel witryny ma obowiązek informować o ciasteczkach i zdaje się daje możliwość ich akceptacji, bądź nie. Więc jeśli ich nie akceptuję to wyłączam a tutaj serwis po wyłączeniu przestaje działać.
Najśmieszniejsze jest to że przed wprowadzeniem tej ustawy ta strona działała poprawnie a teraz przestała, być może w mediach piszą o ustawie jedno a faktycznie ona zawiera co innego a treść jest tajna:)

Wracając do tematu, to rozmawiamy o serwisie aukcyjnym z którym zawiera się umowy i serwis pobiera opłaty za kupowanie i sprzedawanie i to całkiem spore opłaty, więc chyba mam prawo żeby serwis działał poprawnie. A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią działania serwisu, prawda?

Data: 2013-04-14 20:05:14
Autor: Piotrek
www i ciasteczka
On 2013-04-14 20:40, Zenon Kluska wrote:
[...] A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie
miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią
działania serwisu, prawda?

Ty tak na poważnie? Czy dorzucasz do pieca, żeby flejm nie zgasł?

Piotrek

Data: 2013-04-14 23:43:51
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

pedzenie bimbru jest zakazane  tudziez uregulowane konkretn ustawa.
Robienie stron www a szczegolnie ich wyglad i funkcjonalnosc nie.
Jak bedzie ustawa bedziemy mogli do tematu wrocic.

Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę
znaleźć tego tekstu,

to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

[...]

Blad  logiczny.
Ustawa nie mowi, ze bez ciasteczek witryna ma dzialac.
Mowi tylko, ze maja cie poinformowac a ty sie mozesz nie zgodzic.

to tak jak z instalacj oprogramowania. Nie akceptujesz umowy i masz pretensje ze sie nie chce zainstalowac.

Najśmieszniejsze jest to że przed wprowadzeniem tej ustawy ta strona
działała poprawnie a teraz przestała, być może w mediach piszą o ustawie
jedno a faktycznie ona zawiera co innego a treść jest tajna:)

Wlasciciel strony moze sobie z nia zrobic co chce.
Rownie dobrze moze ja jutro wylaczyc.
Kwestia odszkodowan za niedotrzymanie podpisanych umow jest sprawa odrebna (i tylko w zakresie tego co zostalo zawarte w umowie) ale nie zabrania mu tej strony wylaczyc chocby zaraz.

[...]

Nie.
Masz prawo wypowiedziec umowe jesli w zakresie uregulowanym umowa cos nie dziala.  Do serwisu i jego dzialania takiego lub innego prawa nie masz żadnego.
Dalsza dyskusja ma sens tylko wtedy jak sobie uswiadomisz fakt, ze twoja umowa nie daje ci zadnych praw. Po prostu jak cie nie odpowiada mozesz ją wypowiedziec lub ewentualnie w pewnym zakresie oczekiwac zadoscuczynienia lub odszkodowania. Prawa do serwisu zadania zmian lub przyworcenia stanu poprzedniego nie masz zadnych.

  A mam serwis który celowo utrudnia działanie, bo wyświetlanie
miniatur, czyli zdjęć wystawianych towarów jest chyba kluczową częścią
działania serwisu, prawda?

jak wyzej. umowa nie daje ci zadnych praw wzgledem działania serwisu, chyba, ze zostało to jawnie zapisane w umowie.  Tylko ze wyegzekwowanie tego moze byc ciezkie.

Data: 2013-04-15 07:25:10
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-15 06:43, witek pisze:
Szukałem w internecie tej nowej ustawy o ciasteczkach i jakoś nie mogę
znaleźć tego tekstu,

to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

Znajdzie - art. 173 prawa telekomunikacyjnego.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-15 18:58:03
Autor: Tom N
www i ciasteczka
Liwiusz w <news:kkg2vm$do5$1news.task.gda.pl>:

[...]

<cite>
3. Warunków, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się, jeżeli przechowywanie
lub uzyskanie dostępu do informacji, o której mowa w ust. 1, jest konieczne
do:
[...]
2) dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi świadczonej drogą
elektroniczną, żądanej przez abonenta lub użytkownika końcowego.
</cite>

Skoro pacjent wpisał/kliknął np. <http://www.nagielaski.prv.pl> [1], to
raczej żądał świadczenia usługi dostarczenia (i wyświetlenia) zawartości tej
strony (drogą elektroniczną), a nie dostarczenia do łóżka.

[1] <http://web.archive.org/web/20040208012516/http://www.nagielaski.prv.pl>
Polecam ;)

--
'Tom N'

Data: 2013-04-15 19:29:27
Autor: Liwiusz
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-15 18:58,  (Tom N) pisze:
[...]

Wyświetlenie strony to nie jest usługa świadczona drogą elektroniczną.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-15 19:57:30
Autor: Tom N
www i ciasteczka
Liwiusz w <news:kkhddm$5g3$1news.task.gda.pl>:

[...]

Której części poniższej definicji nie spełnia wyświetlenie:

<cite>
– wykonanie usługi świadczonej bez
jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na
indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą
urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową,
i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub
transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne,
</cite>

?
--
'Tom N'

Data: 2013-04-15 20:59:18
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
pedzenie bimbru jest zakazane  tudziez uregulowane konkretn ustawa.
Robienie stron www a szczegolnie ich wyglad i funkcjonalnosc nie.
Jak bedzie ustawa bedziemy mogli do tematu wrocic.

Wszystko u nas jest uregulowane, jak widać internet też, dlatego ja się pytam o regulacje dotyczące internetu a tam też nie wszystko wolno.

to jest dyrektywa UE. tam musialnbys szukac.
W ustawach (szczegolnie sejmowych) tego nie znajdziesz.

Czyli co, obowiązuje jakaś tajna dyrektywa? Gdzie mogę się z nią zapoznać i w jakim języku? Pewnie i tak nic nie panimaju bo ja tylko pa ruski gawarit:(

Ustawa nie mowi, ze bez ciasteczek witryna ma dzialac.
Mowi tylko, ze maja cie poinformowac a ty sie mozesz nie zgodzic.

Dlatego chciałbym się z ustawą zapoznać żeby wiedzieć co ona mówi, co tobie powiedziała?

to tak jak z instalacj oprogramowania. Nie akceptujesz umowy
i masz pretensje ze sie nie chce zainstalowac.

Ja nic nie instaluje, mam umowę zaakceptowaną obustronnie.

Wlasciciel strony moze sobie z nia zrobic co chce.
Rownie dobrze moze ja jutro wylaczyc.

Nie może robić co chce, nie może wyświetlać pedofilii i zoofilii i czegoś tam jeszcze, tak samo jak nie może sobie bimbru pędzić, więc nie wprowadzaj celowo ludzi w błąd.
Nie żyjemy w takich rozwiniętych krajach jak Chiny, Usa, czy Nigeria. U nas w kraju czwartego świata nic nie można robić bez zgody władzy, przekonasz się o tym zakładając dowolną działalność gospodarczą, bo nie możesz założyć jakiej chcesz, lecz tylko z wykazu, czyli taką co nie konkuruje z firmami władzy. A jak ci pozwolą i okaże się ze jednak stanowisz konkurencję dla kogoś od koryta to wykończy cię ZUS i US.

Masz prawo wypowiedziec umowe jesli w zakresie uregulowanym umowa
cos nie dziala.  Do serwisu i jego dzialania takiego lub innego prawa nie masz żadnego.

Wypowiedzieć umowę mam zawsze prawo, niezależnie czy coś działa czy nie działa. Jeśli mam umowę na świadczenie usług i jedna ze stron się nie wywiązuje to chcę odszkodowania.

jak wyzej. umowa nie daje ci zadnych praw wzgledem działania
serwisu, chyba, ze zostało to jawnie zapisane w umowie.
 Tylko ze wyegzekwowanie tego moze byc ciezkie.

Przestań wprowadzać w błąd umowa daje mi prawa zawarte w umowie, bo niby od czego jest ta umowa?

Chcę milion dolców odszkodowania! Czy żadnego prawnika nie rusza taka kasa?
Rasowy prawnik za 20 groszy potrafi sprzedać, lub zabić własną matkę a tu bańka zielonych i nic?
Prowizja wynosi 50% i nie ma chętnych?

Data: 2013-04-15 13:20:02
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
[...]

Nie ma takowej.

[...]

pewnie na stronach parlamentu EU, powinna byc tlumaczona na wszystkie jezyki unii, wiec po rusku tez znajdziesz.

A info gdzie w prawie telekounikacyjnym znajdziesz jej polska implementacje dostales.

[...]

jak wyzej.
zapoznaj sie.

to tak jak z instalacj oprogramowania. Nie akceptujesz umowy
i masz pretensje ze sie nie chce zainstalowac.

Ja nic nie instaluje, mam umowę zaakceptowaną obustronnie.

no masz umowe. to fakt

[...]

Moze wyswietlic.
Co najwyzej dostanie za to po uchu.

[...]

bez zwiazku z tematem.

[...]

zgadzam sie

Jeśli mam umowę na świadczenie usług i jedna ze stron się nie
wywiązuje to chcę odszkodowania.

masz prawo.

[...]

a w tej umowie masz zapisane ze masz prawo do zadania modyfikacji serwisu wg twego uznania?

[...]

Najpierw musialbys wyliczyc twoje straty na milion, zeby ten milion dostac. Jak ci sie uda to go dostaniesz.

Data: 2013-04-16 22:57:04
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Nie ma takowej.

Jak nie ma jak o ostrzeganiu o ciastkach ponoć jest!

pewnie na stronach parlamentu EU, powinna byc tlumaczona na
wszystkie jezyki unii, wiec po rusku tez znajdziesz. A info gdzie w prawie telekounikacyjnym znajdziesz jej polska implementacje dostales.

Ruskie nie są w UE a Polska jest, czy na polski przetłumaczyli?
Widziałeś tą ustawę na oczy? Jeśli tak to podlinkuj.

a w tej umowie masz zapisane ze masz prawo do zadania
modyfikacji serwisu wg twego uznania?

Mam prawo do korzystania, kupowania i sprzedawania a nie mogę.

Najpierw musialbys wyliczyc twoje straty na milion, zeby
ten milion dostac. Jak ci sie uda to go dostaniesz.

To co z ciebie za prawnik co kasiory nie umie liczyć?
Jak są procesy o milionowe odszkodowania to wiedzą za co to odszkodowanie, za straty moralne, emocjonalne, naruszenie ego i jestestwa.
No to policzmy: każdego dnia mogłem kupić/sprzedać towaru za ćwierć miliona, razy cztery dni i masz okrągłą bańkę i cały czas rośnie, do tego dochodzą niewycenione straty moralne i szczególna szkodliwość społeczna czynu. Po prostu trzeba puścić ten serwis z torbami:)

Data: 2013-04-16 15:08:14
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:
Nie ma takowej.

Jak nie ma jak o ostrzeganiu o ciastkach ponoć jest!

to sobie ja przeczytaj.

[...]

to ty pisales ze tylko po rusku umiesz.

Widziałeś tą ustawę na oczy? Jeśli tak to podlinkuj.

nie widzialem bo mnie nie interesuje.

a w tej umowie masz zapisane ze masz prawo do zadania
modyfikacji serwisu wg twego uznania?

Mam prawo do korzystania, kupowania i sprzedawania a nie mogę.

Wiec druga strona zlamala umowe.
Wezwij ich do wywiazania sie z umowy a po uplywie czasu umowe wypowiedz z ich winy.

Najpierw musialbys wyliczyc twoje straty na milion, zeby
ten milion dostac. Jak ci sie uda to go dostaniesz.

To co z ciebie za prawnik co kasiory nie umie liczyć?

ja tam kasiore umiem liczyc.

Jak są procesy o milionowe odszkodowania to wiedzą za co to
odszkodowanie, za straty moralne, emocjonalne, naruszenie ego i jestestwa.

no to juz.
napisz, ze musiales z tego powodu isc do psychiatry

No to policzmy: każdego dnia mogłem kupić/sprzedać towaru za ćwierć
miliona,

"bym" sie nie liczy.
Bo skad wiesz, ze mogles, skoro zadnego innego dnia nie sprzedales ani nie kupiles.

  razy cztery dni i masz okrągłą bańkę i cały czas rośnie, do
tego dochodzą niewycenione straty moralne i szczególna szkodliwość
społeczna czynu. Po prostu trzeba puścić ten serwis z torbami:)

zmien lekarza.

Data: 2013-04-17 01:25:05
Autor: Gotfryd Smolik news
www i ciasteczka
On Tue, 16 Apr 2013, witek wrote:

Zenon Kluska wrote:
[...]

  Jak już "bym", to zastanowiłbym się dlaczego od tego miliona nie
odprowadził podatku ;) (skoro powiada, że nalezny)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-17 13:08:40
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
 Jak już "bym", to zastanowiłbym się dlaczego od tego miliona nie
odprowadził podatku ;) (skoro powiada, że nalezny)

Zapłacił bym jakbym zarobił, ale mnie zarobku pozbawiono:)

A może ty widziałeś tekst tej ustawy na oczy, czy to jakaś ustawa widmo?

Data: 2013-04-18 11:18:45
Autor: Gotfryd Smolik news
www i ciasteczka
On Wed, 17 Apr 2013, Zenon Kluska wrote:

 Jak już "bym", to zastanowiłbym się dlaczego od tego miliona nie
odprowadził podatku ;) (skoro powiada, że nalezny)

Zapłacił bym jakbym zarobił, ale mnie zarobku pozbawiono:)

  Optymista :|
  Budżet potrzebuje pieniędzy i już :)

A może ty widziałeś tekst tej ustawy na oczy, czy to jakaś ustawa widmo?

  Jak chodzi o podatek od należnego lecz nieotrzymanego dochodu
z działalności gospodarczej to art.14 ustawy o podatku dochodowym :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-17 13:07:22
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Widziałeś tą ustawę na oczy? Jeśli tak to podlinkuj.
nie widzialem bo mnie nie interesuje.

No i tak wygląda całe twoje bicie piany, sam ustawy na oczy nie widziałeś a mącisz.

Data: 2013-04-14 11:24:18
Autor: Zbynek Ltd.
www i ciasteczka
Yo men

Zenon Kluska napisał(a) :
Dla przykładu jestem użytkownikiem takiego serwisu jak Allegro [...] oraz nie wyświetla miniatur obrazkowych aukcji w przypadku wyłączenia obsługi ciasteczek przez przeglądarkę.

Może skonfiguruj poprawnie AdBlocka. To pojawią się te miniaturki.
Dowody uznania za naprawę funkcjonalności możesz wykazać przelewem na konto.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2013-04-14 13:05:56
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Może skonfiguruj poprawnie AdBlocka. To pojawią się te miniaturki.

Nie mam AdBlocka i nie rozumiem sugestii, wyjaśnisz?

Data: 2013-04-14 11:51:38
Autor: Zbynek Ltd.
www i ciasteczka
Zenon Kluska napisał(a) :
Może skonfiguruj poprawnie AdBlocka. To pojawią się te miniaturki.

Nie mam AdBlocka i nie rozumiem sugestii, wyjaśnisz?

Ja mam AdBlocka. Miniaturki zniknęły po "unowocześnieniu" wyglądu Alledrogo. Wprowadziłem zmiany do filtra. Miniaturki się pojawiły.

Data: 2013-04-14 13:20:46
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
Ja mam AdBlocka. Miniaturki zniknęły po "unowocześnieniu"
wyglądu Alledrogo. Wprowadziłem zmiany do filtra. Miniaturki
się pojawiły.

To teraz wyłącz ciasteczka i miniaturki znikną znowu:)

Data: 2013-04-14 12:03:59
Autor: Zbynek Ltd.
www i ciasteczka
Zenon Kluska napisał(a) :
Ja mam AdBlocka. Miniaturki zniknęły po "unowocześnieniu"
wyglądu Alledrogo. Wprowadziłem zmiany do filtra. Miniaturki
się pojawiły.

To teraz wyłącz ciasteczka i miniaturki znikną znowu:)

Mogę też wyłączyć komputer, bo nie chcę by dane o IP na które wchodzę były gromadzone przez mojego operatora.

Data: 2013-04-15 14:50:23
Autor: Masterson
www i ciasteczka
[...]

Nie wiem jaki masz ze sobą problem, ale miniaturki wyświetlają się
poprawnie nawet bez ciasteczek. Pewnie ten problem wynika z Twojej
konfiguracji systemu lub jest to właśnie jakiś bug Twojej przeglądarki.
Przez osoby, które używają starych przeglądarek na stronach ciągle
niepotrzebnie ładują się skryptu wprowadzające nowe technologie do
przeglądarek, które ich nie obsługują - jakieś głupie fixy na
przezroczystość png, osobne style dla starych dinozaurów bez obsługi
CSS3 itp., wzrasta czas niezbędny na wdrożenie witryny i jej koszt, a
Pan Stefan jest zadowolony z tego, że używa IE6 bo on jest haxor i nie
zainstaluje nowej przeglądarki bo nie. Woli jak za pomocą jego
przeglądarki cały internet może oglądać zawartość jego komputera, a nie
odwrotnie. Przez to rosną później różne botnety bo wykorzystują znane
dziury do instalacji jakiegoś ścierwa na komputerze.

Zainstaluj nowszą przeglądarkę. Okaże się, że część stron które
odwiedzasz stała się ładniejsza i bardziej funkcjonalna.
Swoją drogą nie wiem jak chciałbyś np się zalogować do serwisu albo
dokonać w nim zakupu bez obsługi ciasteczek. Życzę powodzenia.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-15 20:38:46
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]
nowe technologie do przeglądarek, które ich nie obsługuje - jakieś
głupie fixy na przezroczystość png, osobne style dla starych
dinozaurów bez obsługi CSS3 itp., wzrasta czas niezbędny na
wdrożenie witryny i jej koszt, a Pan Stefan jest zadowolony z tego

Tyle się nagadałeś, szkoda że nic z tego nie rozumiesz. Wytłumacz mi proszę po kiego serwis www ma pisać oddzielny kod dla każdej przeglądarki?
Wystarczy napisać stronę w wersji bez bajerów, wersję pośrednią i ful wypas z najnowszymi bajerami, proste?
Zdarza mi się czasem skopiować stronę www na dysk i powiem ci że ja potrafię usunąć 90% jej kodu nie powodując żadnej zmiany w jej wyglądu. Mało tego, ta moja poprawiona strona wyświetla się identycznie na wszystkich przeglądarkach, co ty na to?
90-% śmiecia w kodzie www to "reklama" i "złośliwe oprogramowanie" i to one zapychają internet a nie stare czy nowe przeglądarki

Zainstaluj nowszą przeglądarkę. Okaże się, że część stron które
odwiedzasz stała się ładniejsza i bardziej funkcjonalna.

Na starej strony wyglądają identycznie jak na nowej. Problemy występują na nowych, bo ta sama strona na dwóch nowych przeglądarkach nie dość że wygląda inaczej, to jeszcze posiada inną funkcjonalność i co ty na to?

Swoją drogą nie wiem jak chciałbyś np się zalogować do serwisu
albo dokonać w nim zakupu bez obsługi ciasteczek.

Tu nie jestem w temacie, więc wytłumacz mi dlaczego nie da się zrobić logowania bez ciasteczek? Tylko gadaj konkretnie a nie że nie da się bo nie.

Data: 2013-04-16 11:05:56
Autor: Masterson
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-15 20:38, Zenon Kluska pisze:> Tyle się nagadałeś, szkoda
[...]

Temat dotyczy tego, że nie wyświetlają Ci się miniaturki na Twojej
przeglądarce jak wyłączysz obsługę Ciasteczek. Jest to nieprawda
ponieważ serwis wizualnie wygląda tak samo bez obsługi ciasteczek jak i
z ciasteczkami.
Tyle w temacie.

Na starej strony wyglądają identycznie jak na nowej. Problemy występują
na nowych, bo ta sama strona na dwóch nowych przeglądarkach nie dość że
wygląda inaczej, to jeszcze posiada inną funkcjonalność i co ty na to?

Nie wiem jakiej przeglądarki używasz i zgodzę się, że jest to możliwe,
ale często wymaga dodatkowych zabiegów (<! ... [if IE]> i tym podobne),
ale nie zawsze.

Tu nie jestem w temacie, więc wytłumacz mi dlaczego nie da się zrobić
logowania bez ciasteczek? Tylko gadaj konkretnie a nie że nie da się bo
nie.

Wytłumaczę Ci to w bardzo prosty sposób:
Logujesz się na stronie. Serwer nadaje Tobie identyfikator, który
znajduje się w ciasteczku (losowe ID sesji). Gdyby nie nadal Tobie tego
identyfikatora to nie miał by możliwości rozróżnić, że "Ty to Ty". Bez
ciasteczka system nie jest w stanie powiązać zalogowanej osoby z
konkretnym użytkownikiem (komputerem). Mógłby sprawdzać Twój adres IP,
ale nie jest to bezpieczne (wiele komputerów może działać w sieci pod
tym samym adresem, a poza tym adres IP w wielu przypadkach jest
zmienny). Gdyby okazało się, że np. neostrada rozłączyłaby połączenie, a
adres który przed chwilą należał do Ciebie dostałaby inna osoba to
mogłaby np. sprawdzić Twoją pocztą bez logowania. Inna metoda to
przetrzymywanie ID sesji w linku, ale wtedy każdy link wyglądałby bardzo
kiepsko a poza tym można byłoby losowo generować takie ID sesji i byłoby
to niebezpieczne. Są inne technologie nieoparte o ciasteczka, ale uwaga
- też przechowują dane po stronie przeglądarki po to aby wiedzieć, że
"Ty to Ty".
Tak zostały zbudowane mechanizmy webowe i tak to działa od zarania
dziejów ;).

Pozdrawiam

Data: 2013-04-16 22:45:49
Autor: Zenon Kluska
www i ciasteczka
[...]

To jest prawda, bo testowałem na różnych przeglądarkach i w każdej po wyłączeniu ciastek nie wyświetlają się obrazki wyszukiwanych towarów na aukcji a co ma wyświetlanie obrazków do ciastek? Nic, jest to umyślne utrudnianie.

Nie wiem jakiej przeglądarki używasz i zgodzę się, że jest to możliwe,
ale często wymaga dodatkowych zabiegów (<! ... [if IE]> i tym
podobne), ale nie zawsze.

A niby w jakim celu?

[...]

Jak masz kilka komputerów podłączonych do tego samego IP to jakoś strony www wiedzą komu się wyświetlić i nie ma takiej sytuacji żeby na kompie nr1 wpisać adres google i strona wyświetliła się na kompie nr2, więc do logowania tego nie potrzeba, co innego szyfrowanie, tu zgoda, ale z bezpieczeństwem i tak to wiele wspólnego nie ma bo chyba wiesz że te pliki z tymi numerami są jawne i każdy może je odczytać? Tak samo z pocztą, logowanie nie chroni cię przed niczym, bo twoja poczta i tak idzie w internet jawnie i każdy może ją przeczytać, zwłaszcza administrator "twojej" skrzynki:)

Data: 2013-04-16 15:09:07
Autor: witek
www i ciasteczka
Zenon Kluska wrote:

Jak masz kilka komputerów podłączonych do tego samego IP to

n-1 z nich nie dziala.
Koniec tematu.

Data: 2013-04-17 01:22:52
Autor: Gotfryd Smolik news
www i ciasteczka

Zenon Kluska wrote:

Jak masz kilka komputerów podłączonych do tego samego IP to

n-1 z nich nie dziala.

  Y tam.
  Serwer "widzi" jeden adres, ewentualny NAT po drodze jest z tego
p. widzenia bez znaczenia.
  Oczywiście, że n-1 z nich nie może pełnić roli serwera :|
(z dokładnością do obsługi rozdzielania portów)

Koniec tematu.

  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 23:26:18
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

Użytkownik "Masterson" <masterson@vp.pl>

[...]

konkretnym użytkownikiem (komputerem). Mógłby .... Inna metoda to
przetrzymywanie ID sesji w linku, ale wtedy każdy link wyglądałby bardzo
kiepsko a poza tym można byłoby losowo generować takie ID sesji i byłoby
to niebezpieczne.

Nie bardziej niż niebezpieczne jest generowanie ciasteczek

Data: 2013-04-17 12:26:02
Autor: Masterson
www i ciasteczka
Nie bardziej niż niebezpieczne jest generowanie ciasteczek

ID sesji "wymyślisz", ale nie wymyślisz dodatkowego, zaszyfrowanego
ciastka np. z losowo wygenerowanym hashem user'a.

Data: 2013-04-16 23:23:58
Autor: John Kołalsky
www i ciasteczka

Użytkownik "Masterson" <masterson@vp.pl>

Swoją drogą nie wiem jak chciałbyś np się zalogować do serwisu albo
dokonać w nim zakupu bez obsługi ciasteczek. Życzę powodzenia.

Normalnie, utrzymując sesję w inny sposób

Data: 2013-04-17 00:57:34
Autor: JK
www i ciasteczka
W dniu 2013-04-16 23:23, John Kołalsky pisze:

[...]

A w jaki? Tylko gadaj konkretnie a nie, że się da bo się da.

JK

www i ciasteczka