Data: 2009-08-11 21:36:50 | |
Autor: Bartek | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Witam wszystkich
Czytaj±c co jaki¶ czas informacjê o k³adach rozje¿d¿aj±cych szlaki (a czasami i ludzi na nich) wpad³em na pomys³ stworzenia strony pod domen± http://www.stopquadom.pl/ (domena jest ju¿ wykupiona i wisi tam bardzo wstêpny szkic-obrazek strony). Celem strony mia³o by byæ g³ównie notowanie wszelkich incydentów zwi±zanych z wystêpowaniem quadów itp. w miejscach, gdzie jest to nielegalne. Dodawaæ incydenty mogliby¶my wszyscy (ewentualnie po uprzedniej rejestracji). Mo¿e taka strona komu¶ u¶wiadomi skalê tego problemu. S±dzê, ¿e strona powinna zawieraæ dzia³y: 1. "Co to jest quad" (na wypadek jakby kto¶ nie wiedzia³) 2. "Gdzie mo¿na" - Lista miejsc, gdzie quady s± legalne - dodawanie przez u¿ytkowników 3. "Incydenty" - spis dodanych incydentów zwi±zanych z quadami 4. "Mapa incydentów" - mapa incydentów w oparciu o google maps 5. "Galeria" - te¿ chyba wiadomo. Galerie mog³y by byæ zwi±zane z incydentami (dodaj±c incydent mo¿na by dodaæ kilka zdjêæ). 6. "Po co ta strona" - tekst mniej wiêcej jak powy¿ej 7. "Kontakt" - ew. jaki¶ formularz kontaktowy czy co¶ takiego 8. "Prawo" - spis aktów prawnych zwi±zanych z tematem 9. "Prasa" - to, co ciekawego napisane na temat 10. "Popieraj± nas" - linki do stron, które linkuj± do strony/popieraj± j± 11. RRS, Newsletter - informowanie u¿ytkowników o zanotowanych incydentach. Je¶li uwa¿acie, ¿e taka inicjatywa ma sens proszê o wszelkie uwagi, propozycje, w szczególno¶ci propozycje wspó³pracy ;), dostarczania tre¶ci . Jak widzicie grafikiem jestem kiepskim, dlatego je¶li komu¶ chce siê opracowaæ ³adny layout - zapraszam do wspó³pracy. Wy¿ej prezentowany projekt ma jedynie pokazaæ moje bardzo wstêpne za³o¿enia. Jako ¿e przedsiêwziêcie ma charakter non-profit nie chcê siê deklarowaæ, kiedy i czy w ogóle to bêdzie zrobione i dzia³aj±ce w jakimkolwiek zakresie - niemniej jednak zainteresowanie dla pomys³u bêdzie znacz±cym czynnikiem mobilizuj±cym ;). Je¶li kto¶ ma teraz czas i ochotê co¶ takiego wykonaæ z chêci± udostêpniê domenê/serwer ew. dokonam nawet cesji domeny. -- Pozdrawiam B. |
|
Data: 2009-08-11 22:02:37 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Witam
Bartek napisa³(a) : 5. "Galeria" - te¿ chyba wiadomo. Galerie mog³y by byæ zwi±zane z 8. "Prawo" - spis aktów prawnych zwi±zanych z tematem Jestem za. Przy okazji chcia³bym zwróciæ uwagê w powi±zaniu z tymi 2 punktami, ¿e publikacja wizerunku osoby wymaga jej zgody. Je¶li brak zgody, osoba ta mog³a by domagaæ siê zado¶æuczynienia. Je¶li serwer znajdowa³by siê np. w Gwinei Równikowej, czy innym Laosie, to uwa¿am, ¿e taki skar¿±cy quadowiec mia³by zerowe szanse na spe³nienie swojego ¿±dania. Szczególnie, je¶li zamieszczaj±cy logowa³by siê anonimowo. Rozumiemy siê? ;-) -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x78E9C79E |
|
Data: 2009-08-11 22:31:07 | |
Autor: Adam B | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Zbynek Ltd. pisze:
Jak jest z samym numerem rejestracyjnym pojazdu? Bo to jest chyba bardziej przydatne. Proponujê stop quadom i crossom, bo te drugie s± chyba czêstsze na polskich szlakach (z moich obserwacji). 02.08 mija³em na szlaku z Prze³êczy Krowiarki na Halê Krupow± grupê crossowców (mo¿liwe ¿e tych, którzy potr±cili turystê - by³a wzmianka w jednym z portali). Co robicie w takich sytuacjach? Dzwonienie na policjê przynosi jakiekolwiek efekty? |
|
Data: 2009-08-11 23:00:08 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Adam B napisa³(a) :
Zbynek Ltd. pisze: A ile z nich ma nr rejestracyjny? Jak ma, to sprawa u³atwiona. Jak nie ma, to czytelne zdjêcie postaci, a raczej jej twarzy jest OK. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x78E9C79E |
|
Data: 2009-08-11 23:19:04 | |
Autor: Adam B | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Zbynek Ltd. pisze:
A ile z nich ma nr rejestracyjny? Jak ma, to sprawa u³atwiona. Jak Jest jak najbardziej OK ale jak sam pisa³e¶ wymaga zgody. Umieszczenie strony na serwerze w Gwinei, Laosie czy Malediwach chyba nie bêdzie ³atwe,a na pewno tanie przy niszowej, niekomercyjnej stronie (nie mam do¶wiadczenia w tej kwestii, mo¿e siê mylê?) |
|
Data: 2009-08-12 07:50:05 | |
Autor: Andy | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
U¿ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5siqc$oi6$1inews.gazeta.pl... zgody, osoba ta mog³a by domagaæ siê zado¶æuczynienia.nie do koñca :) mo¿e, ¿±daæ usuniêcia fotki, ale zado¶æ uczynienie musi byæ za co¶, za jaki¶ uszczerbek, np. jak przedstawisz niewinn± osobê jako z³odzieja, a Ty przeciesz, szed³e¶ sobie do lasu i sfotografowa³e¶ quada, a nie go¶cia, zreszt± my¶la³e¶, ¿e to jakie¶ wy¶cigi s±, a to jest zawodnik i w ogóle :). ART 81. par 2 - patrz ni¿ej. Jak mu siê nie podoba, to zapraszamy niech za¿±da usuniêcia. ¯eby to zrobiæ nie wystarczy anonim typu "usuñ t± fotkê"- quadzikus, go¶æ musi siê ujawniæ, fotka zniknie, pojawi siê mandat :) Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyra¼nego zastrze¿enia zezwolenie nie jest wymagane, je¿eli osoba ta otrzyma³a umówion± zap³atê za pozowanie. 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku: 1) osoby powszechnie znanej, je¿eli wizerunek wykonano w zwi±zku z pe³nieniem przez ni± funkcji publicznych, w szczególno¶ci politycznych, spo³ecznych, zawodowych, 2) osoby stanowi±cej jedynie szczegó³ ca³o¶ci takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. Pozdrawiam Andrzej |
|
Data: 2009-08-12 10:22:05 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Andy napisa³(a) :
w ogóle :). ART 81. par 2 - patrz ni¿ej. Jak mu siê nie podoba, to zapraszamy niech za¿±da usuniêcia. ¯eby to zrobiæ nie wystarczy anonim typu "usuñ t± fotkê"- quadzikus, go¶æ musi siê ujawniæ, fotka zniknie, pojawi siê mandat :) Hmmm... Brzmi sensownie :-) Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych A je¿eli osoba ta zap³aci³a nieumówion± op³atê :-D 2) osoby stanowi±cej jedynie szczegó³ ca³o¶ci takiej jak zgromadzenie, krajobraz, Mo¿na to podci±gn±æ pod prawdopodobn± publiczn± imprezê. Bo przecie¿ nikt samowolnie nie je¼dzi po PN, PK, czy lesie. -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x78E9C79E |
|
Data: 2009-08-12 10:40:11 | |
Autor: Andy | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
U¿ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5tu4q$dfm$1inews.gazeta.pl... Andy napisa³(a) : Mo¿na by kamuflowaæ prawdziwe intencje. Zupe³nie jak z mi¶kami przez CB. Zamiast artyku³u "Ten osobnik rozjecha³ quadem przebi¶niegi i zaora³ szlak" powinno byæ "Kolejne wy¶cigi na zboczach Turbacza przedstawiamy sylwetki zawodników" :) Oczywi¶cie po interwencji "poszkodowanego" nast±pi ugodowe zamazanie oczków na fotce. Co do prewencji to na prywatnych terenach mo¿na by na oznaczyæ na znaku przy wje¼dzie do lasu 500z³ op³atê za godzinn± przeja¿d¿kê quadem. Op³aca³o by siê ¶cigaæ wtedy nawet prywatnie, a potem do s±du. Twój teren, by³o napisane, wjecha³e¶ - p³acisz. Zreszt± ciekawe czy mo¿na by by³o ustawowo zezwoliæ na wjazd do lasu, ale ustaliæ op³atê na 40 000z³ za wjazd. Zaraz by siê znalaz³o setki urzêdników do egzekwowania op³at, a quadowiec 40 razy by siê zastanowi³ czy staæ go na z³apanie. Pozdrawiam Andrzej |
|
Data: 2009-08-12 03:35:42 | |
Autor: BeDe | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Fajnie, fajnie, tylko czy uda³o siê komu¶ zrobiæ zdjêcie twarzy
quadowca - motocyklisty? Oni maj± kaski i wszyscy wygl±daj± tak samo :) My¶lê, ¿e nazwa stop quadom w pewnym stopniu ju¿ ujmuje problem crossów i innych motocykli, nawet i skuterów ¶nie¿nych. Na front pageu mo¿na po prostu doprecyzowaæ w czym rzecz. Sama inicjatywa? Ca³kiem si. Byle by wysz³a poza precla. Pozdrowienia bd |
|
Data: 2009-08-11 23:19:50 | |
Autor: Filip | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Witam!
Inicjatywa godna poparcia! Ze swojej strony jestem sk³onny z³o¿yæ siê na koszty zwi±zane z za³o¿eniem takiej strony w Gwinei, Laosie, a nawet Syjonie, pardon Syjamie. Mo¿na równie¿ pój¶æ drog± legalizmu, w celu zainteresowania organów, jak i wspó³pracy z nimi. Próbowa³em kiedys, niestety bez skutku, stwierdziæ, czy istnieje odpowiednia komórka w Ministerstwie Ochrony ¦rodowiska, która by motywowa³a nadle¶nictwa, parki krajobrazowe i narodowe w walce z omawian± zaraz±.. Pozdrawiam, Filip |
|
Data: 2009-08-13 00:06:47 | |
Autor: Bartek | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Hej
¦rodki techniczne w postaci serwera znajduj± siê w Polsce i nie zamierzam tego zmieniaæ. Dzia³anie na "granicy prawa" te¿ mi siê nie podoba. Podsumowuj±c z mojej strony: 1. Faktycznie ma to sens, je¶li wyjdzie poza ramy precla. Pomo¿ecie? Pomoc mo¿e polegaæ na podsuniêciu adresów czasopism/portali które mo¿na by powiadomiæ o odpaleniu tej strony. 2. Galeriê i dodawanie zdjêæ do incydentów zostawiê na potem, jak ju¿ byæ mo¿e siê to rozhula. Prawdopodobnie nale¿a³o by moderowaæ zdjêcia, a to kto¶ musia³by robiæ. O ile mogê po¶wieciæ czas na zrobienie takiej strony, to ju¿ obowi±zek moderowania czego¶ takiego w rozs±dnym czasie chyba przerasta moje mo¿liwo¶ci; podsumowuj±c - lepiej nie robiæ czego¶, co potencjalnie zaraz umrze. Chyba, ¿e... kto¶ chêtny? 3. Na ten czas nie znalaz³ siê nikt chêtny do pomocy w postaci zrobienia layoutu - zostanie w takim razie to, co jest teraz pod adresem http://stopquadom.pl/ - wstêpnie pociêty obrazek prezentowany wcze¶niej. 4. Pozostaje do rozwa¿enia kwestia czy aby dodaæ "incydent" nale¿y wcze¶niej siê zarejestrowaæ? Brak wymogu rejestracji z jednej strony daje mo¿liwo¶æ znalezienia siê na tej stronie sporej ilo¶ci ¶mieci (o ile z robotami da siê technicznie walczyæ, to po jakim¶ czasie "lobby quadowe" mo¿e za¶mieciæ t± stronê skutecznie), z drugiej strony - brak wymogu rejestracji przy dodawaniu mo¿e sprawi, ¿e pojawi siê wiêcej wiêcej "incydentów" Jak my¶licie, które podej¶cie jest lepsze? -- Pozdrawiam B. |
|
Data: 2009-08-13 00:22:38 | |
Autor: Basia Z. | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
U¿ytkownik "Bartek" : Jak my¶licie, które podej¶cie jest lepsze? Moim zdaniem - rejestrowaæ. W koñcu mo¿na podaæ tylko nicka a dane do wiadomo¶ci administratora. Poza "incydentami" proponowalabym umieszczaæ tam (z odpowiednim komentarzem) kopie zdjêæ z sieci - np. reklam niektórych firm "turystycznych". Oczywi¶cie z podaniem ¼ród³a i tylko wtedy kiedy ma siê pewno¶æ, ze przekroczone zosta³o prawo. Takie firmy czêsto reklamuj± w Internecie "sporty ekstremalne". Osobi¶cie kiedy¶ widzialam na necie filmik z wjazdu quadem na Po³oninê Wetliñsk± reklamujacy dzia³alno¶æ pewnej firmy. Po wielkiej awanturze na jednym z forów firma usunê³a go ze swojej strony. Chêtnie podam adresy forów gorskich których uczestnicy na pewno przy³±cz± siê do akcji. Pozdrowienia Basia |
|
Data: 2009-08-12 23:19:05 | |
Autor: BeDe | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Bartek,
my¶lê, ¿e opcja logowania jest niezbêdna. Jak strona zacznie hulaæ i niezalogowani bêd± chcieli dodawaæ foty, na pewno bêd± siê kontaktowaæ. Rozes³anie informacji PR do mediów o powstaniu strony to b. dobry pomys³. Skontaktuj siê ze mn± na priva. Pozdrowienia b. |
|
Data: 2009-08-12 23:53:15 | |
Autor: serak | |
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp. | |
Jako by³y off roadowiec (taki od samochodów, a nie jak Filip mi
zarzuca od k³adów ) te¿ wspar³bym tak± stronê poprzez dostarczanie ró¿nych materia³ów. Martwi mnie tylko w±ska specjalizacja. Wiem jednak, ¿e rozwiniecie zakresu takiej strony np o informacje o innych formach niszczenia gór mog³oby budziæ kontrowersje. Np.: http://pracownia.org.pl/aktualnosci,569 Ale dlaczego nie? Dzia³y dla pojazdów nie tylko ko³owych; dla p³ozowych, kolejek linowych, gondolowych. Nie boimy siê uderzania w ¶wieto¶ci? Kultowa Samotnia z fajerwerkami i pozatrasowym narciarstwem w PN? Ju¿ formu³ujê pytanie: Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych w nielegalnych miejscach czy strona wskazujaca ró¿ne formy niszczenia gór i burackiego zachowania? |
|
Data: 2009-08-13 09:20:19 | |
Autor: Grzegorz Lipnicki | |
www.stopquadom.pl | |
Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych w ja tam bym g³osowa³ za w±sk± specjalizacj±, tj. witryn± po¶wiêcon± wy³±cznie buractwu ko³owo-spalinowemu; wa¿ne zadanie dokumentowania buractwa pieszego czy kultowo-schroniskowego pozostawi³ bym k³adowcom; g. |
|
Data: 2009-08-13 05:24:04 | |
Autor: BeDe | |
www.stopquadom.pl | |
On 13 Sie, 09:20, "Grzegorz Lipnicki" <grzdodaneli...@poczta.onet.pl>
wrote: >Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych w W±ska specjalizacja. W innym wypadku: a. trudno bêdzie nad stron± zapanowaæ b. serwis stanie siê ma³o czytelny c. kontrowersyjno¶æ umieszczanych zdarzeñ Co do punktu c. to chyba problem k³adów i innych moto¶migaczy w górach nie jest kontrowersyjny - wszystkim przeszkadza. Pozdrowienia bd |
|
Data: 2009-08-13 06:09:56 | |
Autor: Filip | |
www.stopquadom.pl | |
Witam!
On Aug 13, 9:20 am, "Grzegorz Lipnicki" <grzdodaneli...@poczta.onet.pl> wrote: >Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych wPopieram przedpi¶cê. pozdrawiam, Filip |
|
Data: 2009-08-19 18:50:47 | |
Autor: j | |
www.stopquadom.pl | |
ja tam bym g³osowa³ za w±sk± specjalizacj±, Popieram przedpi¶cê. I ja popieram j |
|