www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.

Data: 2009-08-11 21:36:50
Autor: Bartek
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.
Witam wszystkich

Czytaj±c co jaki¶ czas informacjê o k³adach rozje¿d¿aj±cych szlaki (a
czasami i ludzi na nich) wpad³em na pomys³ stworzenia strony pod domen±
http://www.stopquadom.pl/ (domena jest ju¿ wykupiona i wisi tam bardzo
wstêpny szkic-obrazek strony). Celem strony mia³o by byæ g³ównie
notowanie wszelkich incydentów zwi±zanych z wystêpowaniem quadów itp. w
miejscach, gdzie jest to nielegalne. Dodawaæ incydenty mogliby¶my
wszyscy (ewentualnie po uprzedniej rejestracji). Mo¿e taka strona komu¶
u¶wiadomi skalê tego problemu.

S±dzê, ¿e strona powinna zawieraæ dzia³y:
1. "Co to jest quad" (na wypadek jakby kto¶ nie wiedzia³)
2. "Gdzie mo¿na" - Lista miejsc, gdzie quady s± legalne - dodawanie
przez u¿ytkowników
3. "Incydenty" - spis dodanych incydentów zwi±zanych z quadami
4. "Mapa incydentów" - mapa incydentów w oparciu o google maps
5. "Galeria" - te¿ chyba wiadomo. Galerie mog³y by byæ zwi±zane z
incydentami (dodaj±c incydent mo¿na by dodaæ kilka zdjêæ).
6. "Po co ta strona" - tekst mniej wiêcej jak powy¿ej
7. "Kontakt" - ew. jaki¶ formularz kontaktowy czy co¶ takiego
8. "Prawo" - spis aktów prawnych zwi±zanych z tematem
9. "Prasa" - to, co ciekawego napisane na temat
10. "Popieraj± nas" - linki do stron, które linkuj± do strony/popieraj± j±
11. RRS, Newsletter - informowanie u¿ytkowników o zanotowanych incydentach.

Je¶li uwa¿acie, ¿e taka inicjatywa ma sens proszê o wszelkie uwagi,
propozycje, w szczególno¶ci propozycje wspó³pracy ;), dostarczania
tre¶ci . Jak widzicie grafikiem jestem kiepskim, dlatego je¶li komu¶
chce siê opracowaæ ³adny layout - zapraszam do wspó³pracy. Wy¿ej
prezentowany projekt ma jedynie pokazaæ moje bardzo wstêpne za³o¿enia.

Jako ¿e przedsiêwziêcie ma charakter non-profit nie chcê siê deklarowaæ,
kiedy i czy w ogóle to bêdzie zrobione i dzia³aj±ce w jakimkolwiek
zakresie - niemniej jednak zainteresowanie dla pomys³u bêdzie znacz±cym
czynnikiem mobilizuj±cym ;). Je¶li kto¶ ma teraz czas i ochotê co¶
takiego wykonaæ z chêci± udostêpniê domenê/serwer ew. dokonam nawet
cesji domeny.

B.

Data: 2009-08-11 22:02:37
Autor: Zbynek Ltd.
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp.
Witam

Bartek napisa³(a) :
5. "Galeria" - te¿ chyba wiadomo. Galerie mog³y by byæ zwi±zane z
incydentami (dodaj±c incydent mo¿na by dodaæ kilka zdjêæ).

8. "Prawo" - spis aktów prawnych zwi±zanych z tematem

Jestem za. Przy okazji chcia³bym zwróciæ uwagê w powi±zaniu z tymi 2
punktami, ¿e publikacja wizerunku osoby wymaga jej zgody. Je¶li brak
zgody, osoba ta mog³a by domagaæ siê zado¶æuczynienia.

Je¶li serwer znajdowa³by siê np. w Gwinei Równikowej, czy innym
Laosie, to uwa¿am, ¿e taki skar¿±cy quadowiec mia³by zerowe szanse
na spe³nienie swojego ¿±dania. Szczególnie, je¶li zamieszczaj±cy
logowa³by siê anonimowo. Rozumiemy siê? ;-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-11 22:31:07
Autor: Adam B
Zbynek Ltd. pisze:

Jestem za. Przy okazji chcia³bym zwróciæ uwagê w powi±zaniu z tymi 2
punktami, ¿e publikacja wizerunku osoby wymaga jej zgody.
Jak jest z samym numerem rejestracyjnym pojazdu?
Bo to jest chyba bardziej przydatne.
Proponujê stop quadom i crossom, bo te drugie s± chyba czêstsze
na polskich szlakach (z moich obserwacji).
02.08 mija³em na szlaku z Prze³êczy Krowiarki na Halê Krupow± grupê crossowców (mo¿liwe ¿e tych, którzy potr±cili turystê - by³a wzmianka w jednym z portali). Co robicie w takich sytuacjach?
Dzwonienie na policjê przynosi jakiekolwiek efekty?

Data: 2009-08-11 23:00:08
Autor: Zbynek Ltd.
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp.
Adam B napisa³(a) :
Zbynek Ltd. pisze:

Jestem za. Przy okazji chcia³bym zwróciæ uwagê w powi±zaniu z tymi 2
punktami, ¿e publikacja wizerunku osoby wymaga jej zgody.
Jak jest z samym numerem rejestracyjnym pojazdu?

A ile z nich ma nr rejestracyjny? Jak ma, to sprawa u³atwiona. Jak
nie ma, to czytelne zdjêcie postaci, a raczej jej twarzy jest OK.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-11 23:19:04
Autor: Adam B
Zbynek Ltd. pisze:

A ile z nich ma nr rejestracyjny? Jak ma, to sprawa u³atwiona. Jak
nie ma, to czytelne zdjêcie postaci, a raczej jej twarzy jest OK.

Jest jak najbardziej OK ale jak sam pisa³e¶ wymaga zgody.
Umieszczenie strony na serwerze w Gwinei, Laosie czy Malediwach chyba
nie bêdzie ³atwe,a na pewno tanie przy niszowej, niekomercyjnej stronie (nie mam do¶wiadczenia w tej kwestii, mo¿e siê mylê?)

Data: 2009-08-12 07:50:05
Autor: Andy
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.

U¿ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5siqc$oi6$1inews.gazeta.pl...
zgody, osoba ta mog³a by domagaæ siê zado¶æuczynienia.
nie do koñca :) mo¿e, ¿±daæ usuniêcia fotki, ale zado¶æ uczynienie musi byæ za co¶, za jaki¶ uszczerbek, np. jak przedstawisz niewinn± osobê jako z³odzieja, a Ty przeciesz, szed³e¶ sobie do lasu i sfotografowa³e¶ quada, a nie go¶cia, zreszt± my¶la³e¶, ¿e to jakie¶ wy¶cigi s±, a to jest zawodnik i w ogóle :). ART 81. par 2 - patrz ni¿ej.  Jak mu siê nie podoba, to zapraszamy niech za¿±da usuniêcia. ¯eby to zrobiæ nie wystarczy anonim typu "usuñ t± fotkê"- quadzikus, go¶æ musi siê ujawniæ,  fotka zniknie, pojawi siê mandat :)

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Art. 81.
1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
W braku wyra¼nego zastrze¿enia zezwolenie nie jest wymagane, je¿eli
osoba ta otrzyma³a umówion± zap³atê za pozowanie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, je¿eli wizerunek wykonano w zwi±zku z pe³nieniem
przez ni± funkcji publicznych, w szczególno¶ci politycznych,
spo³ecznych, zawodowych,
2) osoby stanowi±cej jedynie szczegó³ ca³o¶ci takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
publiczna impreza.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-08-12 10:22:05
Autor: Zbynek Ltd.
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp.
Andy napisa³(a) :
[...]

Hmmm... Brzmi sensownie :-)

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Art. 81.
W braku wyra¼nego zastrze¿enia zezwolenie nie jest wymagane, je¿eli
osoba ta otrzyma³a umówion± zap³atê za pozowanie.

A je¿eli osoba ta zap³aci³a nieumówion± op³atê :-D

2) osoby stanowi±cej jedynie szczegó³ ca³o¶ci takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
publiczna impreza.

Mo¿na to podci±gn±æ pod prawdopodobn± publiczn± imprezê. Bo przecie¿
nikt samowolnie nie je¼dzi po PN, PK, czy lesie.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-08-12 10:40:11
Autor: Andy
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.

U¿ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h5tu4q$dfm$1inews.gazeta.pl...
Andy napisa³(a) :
[...]

-- Pozdrawiam
  Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Mo¿na by kamuflowaæ prawdziwe intencje. Zupe³nie jak z mi¶kami przez CB. Zamiast artyku³u "Ten osobnik rozjecha³ quadem przebi¶niegi i zaora³ szlak" powinno byæ "Kolejne wy¶cigi na zboczach Turbacza przedstawiamy sylwetki zawodników" :) Oczywi¶cie po interwencji "poszkodowanego" nast±pi ugodowe zamazanie oczków na fotce.
Co do prewencji to na prywatnych terenach mo¿na by na oznaczyæ na znaku przy wje¼dzie do lasu 500z³ op³atê za godzinn± przeja¿d¿kê quadem. Op³aca³o by siê ¶cigaæ wtedy nawet prywatnie, a potem do s±du. Twój teren, by³o napisane, wjecha³e¶ - p³acisz. Zreszt± ciekawe czy mo¿na by by³o ustawowo zezwoliæ na wjazd do lasu, ale ustaliæ op³atê na 40 000z³  za wjazd. Zaraz by siê znalaz³o setki urzêdników do egzekwowania op³at, a quadowiec 40 razy by siê zastanowi³ czy staæ go na z³apanie.

Pozdrawiam
Andrzej

Data: 2009-08-12 03:35:42
Autor: BeDe
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.
Fajnie, fajnie, tylko czy uda³o siê komu¶ zrobiæ zdjêcie twarzy
quadowca - motocyklisty? Oni maj± kaski i wszyscy wygl±daj± tak
samo :)
My¶lê, ¿e nazwa stop quadom w pewnym stopniu ju¿ ujmuje problem
crossów i innych motocykli, nawet i skuterów ¶nie¿nych. Na front pageu
mo¿na po prostu doprecyzowaæ w czym rzecz.
Sama inicjatywa? Ca³kiem si. Byle by wysz³a poza precla.

Pozdrowienia
bd

Data: 2009-08-11 23:19:50
Autor: Filip
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.
Witam!
Inicjatywa godna poparcia! Ze swojej strony jestem sk³onny z³o¿yæ siê
na koszty zwi±zane z za³o¿eniem takiej strony w Gwinei, Laosie, a
nawet Syjonie, pardon Syjamie. Mo¿na równie¿ pój¶æ drog± legalizmu, w
celu zainteresowania organów, jak i wspó³pracy z nimi. Próbowa³em
kiedys, niestety bez skutku, stwierdziæ, czy istnieje odpowiednia
komórka w Ministerstwie Ochrony ¦rodowiska, która by motywowa³a
nadle¶nictwa, parki krajobrazowe i narodowe w walce z omawian± zaraz±..
Pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-08-13 00:06:47
Autor: Bartek
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/mo tocrossem na szlakach, w lasach itp.
Hej
¦rodki techniczne w postaci serwera znajduj± siê w Polsce i nie
zamierzam tego zmieniaæ. Dzia³anie na "granicy prawa" te¿ mi siê nie
podoba. Podsumowuj±c z mojej strony:

1. Faktycznie ma to sens, je¶li wyjdzie poza ramy precla. Pomo¿ecie?
Pomoc mo¿e polegaæ na podsuniêciu adresów czasopism/portali które mo¿na
by powiadomiæ o odpaleniu tej strony.

2. Galeriê i dodawanie zdjêæ do incydentów zostawiê na potem, jak ju¿
byæ mo¿e siê to rozhula. Prawdopodobnie nale¿a³o by moderowaæ zdjêcia, a
to kto¶ musia³by robiæ. O ile mogê po¶wieciæ czas na zrobienie takiej
strony, to ju¿ obowi±zek moderowania czego¶ takiego w rozs±dnym czasie
chyba przerasta moje mo¿liwo¶ci; podsumowuj±c - lepiej nie robiæ czego¶,
co potencjalnie zaraz umrze. Chyba, ¿e... kto¶ chêtny?

3. Na ten czas nie znalaz³ siê nikt chêtny do pomocy w postaci
zrobienia layoutu - zostanie w takim razie to, co jest teraz pod adresem
http://stopquadom.pl/ - wstêpnie pociêty obrazek prezentowany wcze¶niej.

4. Pozostaje do rozwa¿enia kwestia czy aby dodaæ "incydent" nale¿y
wcze¶niej siê zarejestrowaæ? Brak wymogu rejestracji z jednej strony
daje mo¿liwo¶æ znalezienia siê na tej stronie sporej ilo¶ci ¶mieci (o
ile z robotami da siê technicznie walczyæ, to po jakim¶ czasie "lobby
quadowe" mo¿e za¶mieciæ t± stronê skutecznie), z drugiej strony - brak
wymogu rejestracji przy dodawaniu mo¿e sprawi, ¿e pojawi siê wiêcej
wiêcej "incydentów"
Jak my¶licie, które podej¶cie jest lepsze?

B.

Data: 2009-08-13 00:22:38
Autor: Basia Z.
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incydentami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.

U¿ytkownik "Bartek" :

Jak my¶licie, które podej¶cie jest lepsze?

Moim zdaniem - rejestrowaæ. W koñcu mo¿na podaæ tylko nicka a dane do wiadomo¶ci administratora.
Poza "incydentami" proponowalabym umieszczaæ tam (z odpowiednim komentarzem) kopie zdjêæ z sieci - np. reklam niektórych firm "turystycznych". Oczywi¶cie z podaniem ¼ród³a i tylko wtedy kiedy ma siê pewno¶æ, ze przekroczone zosta³o prawo.
Takie firmy czêsto reklamuj± w Internecie "sporty ekstremalne".
Osobi¶cie kiedy¶ widzialam na necie filmik z wjazdu quadem na Po³oninê Wetliñsk± reklamujacy dzia³alno¶æ pewnej firmy. Po wielkiej awanturze na jednym z forów firma usunê³a go ze swojej strony.

Chêtnie podam adresy forów gorskich których uczestnicy na pewno przy³±cz± siê do akcji.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-08-12 23:19:05
Autor: BeDe
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.
Bartek,
my¶lê, ¿e opcja logowania jest niezbêdna. Jak strona zacznie hulaæ i
niezalogowani bêd± chcieli dodawaæ foty, na pewno bêd± siê
kontaktowaæ.
Rozes³anie informacji PR do mediów o powstaniu strony to b. dobry
pomys³.
Skontaktuj siê ze mn± na priva.
Pozdrowienia
b.

Data: 2009-08-12 23:53:15
Autor: serak
www.stopquadom.pl - propozycja portalu z incyden tami zwi±zanymi z quadami/motocrossem na szlakach, w lasach itp.
Jako by³y off roadowiec (taki od samochodów, a nie jak Filip mi
zarzuca od k³adów ) te¿ wspar³bym tak± stronê poprzez dostarczanie
ró¿nych materia³ów. Martwi mnie tylko w±ska specjalizacja. Wiem
jednak, ¿e rozwiniecie zakresu takiej strony np o informacje o innych
formach niszczenia gór mog³oby budziæ kontrowersje.
Np.:
 http://pracownia.org.pl/aktualnosci,569
Ale dlaczego nie? Dzia³y dla pojazdów nie tylko ko³owych; dla
p³ozowych, kolejek linowych, gondolowych.
Nie boimy siê uderzania w ¶wieto¶ci? Kultowa Samotnia z fajerwerkami i
pozatrasowym narciarstwem w PN?
Ju¿ formu³ujê pytanie:
Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych w
nielegalnych miejscach czy strona wskazujaca ró¿ne formy niszczenia
gór i burackiego zachowania?

Data: 2009-08-13 09:20:19
Autor: Grzegorz Lipnicki
www.stopquadom.pl

Czy ma byc to strona wy³±cznie o pojazdach mechanicznych w
nielegalnych miejscach czy strona wskazujaca ró¿ne formy niszczenia
gór i burackiego zachowania?

ja tam bym g³osowa³ za w±sk± specjalizacj±, tj. witryn± po¶wiêcon±
wy³±cznie buractwu ko³owo-spalinowemu;
wa¿ne zadanie dokumentowania buractwa pieszego
czy kultowo-schroniskowego pozostawi³ bym k³adowcom;

 g.

Data: 2009-08-13 05:24:04
Autor: BeDe
www.stopquadom.pl
On 13 Sie, 09:20, "Grzegorz Lipnicki" <grzdodaneli...@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]
>gór i burackiego zachowania?

ja tam bym g³osowa³ za w±sk± specjalizacj±, tj. witryn± po¶wiêcon±

W±ska specjalizacja. W innym wypadku:
a. trudno bêdzie nad stron± zapanowaæ
b. serwis stanie siê ma³o czytelny
c. kontrowersyjno¶æ umieszczanych zdarzeñ

Co do punktu c. to chyba problem k³adów i innych moto¶migaczy w górach
nie jest kontrowersyjny - wszystkim przeszkadza.

Pozdrowienia
bd

Data: 2009-08-13 06:09:56
Autor: Filip
www.stopquadom.pl
Witam!
On Aug 13, 9:20 am, "Grzegorz Lipnicki"
> [...]

wy³±cznie buractwu ko³owo-spalinowemu;
wa¿ne zadanie dokumentowania buractwa pieszego
czy kultowo-schroniskowego pozostawi³ bym k³adowcom;

Popieram przedpi¶cê.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2009-08-19 18:50:47
Autor: j
www.stopquadom.pl

ja tam bym g³osowa³ za w±sk± specjalizacj±,

Popieram przedpi¶cê.
pozdrawiam,
Filip

I ja popieram