wybór auta

Data: 2011-11-06 15:54:52
Autor: dr_indy
wybór auta
Witam,

jako, że jest to grupa ogólnie traktująca o autach to może ktoś z Was pomoże.
Nie jestem znawcą aut więc zawitałem tu. Tytuł posta ogólny, ale precyzuję:
Ojciec (55l) chce zmienić auto do tej pory sluzy mu astra classic lpg.
Auto generalnie niewysłuzone, ale ma już 12 lat (rocznik 99.) i czas na zmiany.

Co rynek prezentuje w segmencie aut do ok. 40000 zł z naciskiem na ekonomiczność, dłuzszą gwarancje, lpg?
Nie jest to auto dla wyścigowca.
Jakoś przypadkiem zawitałem do Opla i widziałem tam chevroleta Aveo z predyspozycją pod lpg, z dość bogatym wyposażeniem w cenie sporo poniżej 40k zł. Czy to dobry kierunek?

dziękuję za wszelkie info

--
dr_indy

Data: 2011-11-06 09:50:42
Autor: GregorY
wybór auta
 a może za ciosem astrę G lub H?

--
GregorY

Data: 2011-11-07 10:10:44
Autor: MM
wybór auta
Dnia 06-11-2011 o 18:50:42 GregorY <grzegorz.bijok@wp.pl> napisał(a):

 a może za ciosem astrę G lub H?

Osobiście wolałbym G.

Silnik 1.6 16V 100KM w G jest dużo żwawszy niż 1.6 16V TP 105KM w H

Do tego bagażnik w G jest bardziej pakowny.

Spalanie, w H jechałem autostradą ok 130-140KM/h 5 osób na pokładzie,  przejechałem z 120km i spalił prawie pół baku. Nie wiem ile to pali  normalnie, ale stanowczo za dużo, chyba że wskaźnik tak wyskalowany.

W G wnętrze trochę toporne, ale reszta na +

Data: 2011-11-07 09:50:15
Autor: Chris
wybór auta
dr_indy nabazgrał(a):

Co rynek prezentuje w segmencie aut do ok. 40000 zł z naciskiem na ekonomiczność, dłuzszą gwarancje, lpg?

KIA Ceed ?? albo nowa KIA RIO ?? 7 lat gwarancji.

Data: 2011-11-07 10:07:17
Autor: The_EaGle
wybór auta
W dniu 2011-11-06 15:54, dr_indy pisze:

[...]

Aveo to przestarzała konstrukcja w zasadzie już w momencie jak wyjechała na drogi.

Za 40 tyś z nowych aut nie wiele jest do wyboru - kompaktu w zasadzie nie kupi za te pieniądze. Natomiast auto 2-3 letnie to już może wybierać i przebierać. Jeżeli jeszcze tak jak piszesz decyduje ekonomia i silnik benzynowy (z LPG) to można zastanowić się nad autami z fabryczną instalacją LPG np używana octavia.

Jeżeli myśli o długiej gwarancji (czyli auto nowe) to KIA ceed bije wszystkich - auto z 7 lat gwarancji.

http://www.autoefl.pl/cardetail.asp?idp=34273

Jak widać za 43 500zł można kupić podstawową wersje ceed w promocji.
Samochód jest na mocną 4 wśród kompaktów a dotychczasowe opinie o tym aucie są w większości pozytywne wiec na pewno warto rozważyć ten zakup.

Co do bogatego wyposażenia to raczej zapomnij. Wybierz najpierw czy auto nowe  wersji OEM czy może z bogatym wyposażeniem ale 2-3 letnie. Względnie przekonaj tate aby pomyślał o aucie o numer mniejszym czyli seg B tutaj w cenie 40-45 tys można coś kupić z dobrym wyposażeniem.

Jak należy do ludzi wolno jeżdżących nie lubi się schylać, chce mieć bagażnik jak w kompakcie oraz nie przepada za odwiedzaniem serwisów co chwila to może pomyśleć o fordzie fusionie  - auto specyficzne. Do czasu aż nim nie jechałem nawet o nim nie myślałem ale bardzo szybko zaskarbiło sobie moją sympatię - bardzo poręczne - wygodne o ile nie wymaga się od niego zbyt wiele. Użytkowałem go przez 2 tyg jako auto zastępcze i ogólnie polecam. Niedawno zagościło także w mojej rodzinie i wszyscy są z niego bardzo zadowoleni (w wieku 50+).  Silnik 1.4 80KM dla spokojnie jeżdżących albo  diesel dla ultra ekonomicznych. Auto nie lubi jazdy z szybkością ponad 130km/h - robi się głośno i spalanie rośnie wykładniczo. Po za tym bardzo OK i od lat jest w czołówce bezawaryjnych aut wg DEKRY czy ADAC.

Względnie inny mikrovan - note, meriva etc...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-11-07 11:37:56
Autor: z
wybór auta
The_EaGle pisze:
Względnie przekonaj tate aby pomyślał o aucie o numer mniejszym czyli seg B tutaj w cenie 40-45 tys można coś kupić z dobrym wyposażeniem.

Co prawda do 50+ jeszcze mi trochę zostało ale serce mówi Kia Rio a rozum Dacia Sandero :-)

wybór auta