wybór karty graficznej do gier (i ch³odzenia na p rocka)

Data: 2009-10-24 10:40:31
Autor: e-wrobel
wybór karty graficznej do gier (i ch³odzenia na p rocka)
Dzieñ dobry Dziewczêta i Ch³opcy!

Otó¿, stoje przed wyborem optymalnej (do gier) karty graficznej do mojego kompa, który w obecnej konfiguracji to:

Procesor: AMD DualCore X2 6000+ (Winsdor, 2MB cache, 2x3GHZ)
Ram: 3GB Kingston 667Mhz
HDD: 500GB +200GB Sata2
Karta grafiki: Radeon 1650Pro 256MB ram (silen Pipe)

I póki co, dzia³a mi to ca³kiem nie¼le, np w Prey gra³em w 1024x768 bez zaciachów i chcia³bym w miarê mo¿liwo¶ci pograæ w podobnej rozdzielczo¶ci w nowsze tytu³u (np. Wolfenstein).

Jak± kartê polecacie, aby w pe³ni wykorzysta³a mo¿liwo¶ci mojego sprzêtu? Zmiana sprzêtu (p³yta, procesor, ram) nie wchodzi w grê, bo to ci±gle dosyæ szybka maszyna i jestem z niej bardzo zadowolony.

Acha, na codzieñ korzystam tak¿e z linuksa oraz compiz fusion i jak wiadomo s± z nim problemy na kartach Ati. Mi dzia³a nie¼le, ale mimo wszystko byc mo¿e sk³oni³ bym siê raczej w stronê Nvidii.

Acha, cena tak do ok 600z³.

I przy okazji, mo¿ecie poleciæ jakie¶ ciche ch³odzenie do mojego procesora, tak do ok 100z³? Na boxowym w idle mam 42 stopnie, a po kilku godzinach grania ok 60 stopni, tylko...niestety boxowy cooler nieco mi przeszkadza.

Pozdrowienia

wybór karty graficznej do gier (i ch³odzenia na p rocka)