wybor kompresorka do pompowania opon

Data: 2011-11-23 22:03:02
Autor: michu
wybor kompresorka do pompowania opon
planuje zakup kompresora do pompowania opon zasilanego z zapalniczki ... czy macie jakies typy jaki model jakiego producenta i ile warto dac za takie urzadzenie ? brac dowolny model w hipermarkecie lub norauto czy tez warto kupic jakis lepszy model, a jesli tak to jaki i gdzie ...

Data: 2011-11-23 22:11:59
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-23 22:03, michu pisze:
[...]

Ja kupiłem takie cu¶ i nawet się sprawdza. Jest w stanie od 0 napompować oponę w dostawczaku do 3,5 bar.

http://allegro.pl/profesjonalny-samochodowy-kompresor-powietrza-i1942404110.html

Oczywi¶cie musisz przestrzegać czasów chłodzenia podanych w instrukcji (10 min pompowania/20 chłodzenia).

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-23 22:35:48
Autor: Jasio
W dniu 2011-11-23 22:11, Grejon pisze:
[...]

ile godzin trzeba liczyć na jedno koło?

Data: 2011-11-23 22:51:34
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-23 22:35, Jasio pisze:
[...]

Jak ci się bardzo nudzi to jedn±.

Data: 2011-11-23 23:12:02
Autor: Bydlę
On 2011-11-23 21:35:48 +0000, Jasio <niemam@onet.pl> said:

[...]

"wydajnosc 35l/min"

A teraz kalkulator i jazda...
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-11-24 08:38:04
Autor: Agent
wybor kompresorka do pompowania opon

"wydajnosc 35l/min"

A teraz kalkulator i jazda...
:-)

35 normalnych litrów czyli trzeba pomnożyć x ci¶nienie.

Data: 2011-11-24 17:45:13
Autor: J.F
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomo¶ci grup
"wydajnosc 35l/min"
A teraz kalkulator i jazda...
:-)

35 normalnych litrów czyli trzeba pomnożyć x ci¶nienie.

Nadal - jesli dobrze licze to opona ma wlasnie ok 35 litrow objetosci, co by dawalo czas rzedu 2-3 minut.

Tymczasem jak znam zycie to raczej bedzie 20-30m, a z obowiazkowymi przerwami to godzina :-)

J.

Data: 2011-11-24 10:10:05
Autor: WS
wybor kompresorka do pompowania opon
On 24 Lis, 17:45, "J.F"
Nadal - jesli dobrze licze to opona ma wlasnie ok 35 litrow objetosci,
co by dawalo czas rzedu 2-3 minut.

Tymczasem jak znam zycie to raczej bedzie 20-30m, a z obowiazkowymi
przerwami to godzina :-)

wydjnosc kompresora zalezy od cisnienia w oponie, jak znam zycie, to
te 35 l/min ma gdy opona jest pusta, przy kilku barach wydajnosc spada
do zera ;)

WS

Data: 2011-11-25 09:36:43
Autor: J.F
wybor kompresorka do pompowania opon
UĹĽytkownik "WS"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:63342e47-f3a5-4fcd-92ee-0a0f4410446b@gl2g2000vbb.googlegroups.com...
On 24 Lis, 17:45, "J.F"
[...]

Tym niemniej po stronie ssania nadal powinien miec tych 35l/min, a do opony trzeba ok 2.5x wiecej.

No chyba ze faktycznie to wydajnosc bez obciazenia, a pod cisnieniem dodatkowo obroty spadaja.

Tak czy inaczej - chinskie wynalazki z supermarketu pompuja opone nieznosnie dlugo. Czlowiek zdazy normalna pompka napompowac i odpoczac, a one ciagle bucza.

J.

Data: 2011-11-24 19:06:55
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-24 17:45, J.F pisze:
[...]

Oj nie ku¶ bo pójdę i sobie pospuszczam powietrze z opon :P

Data: 2011-11-24 19:52:37
Autor: J.F.
Dnia Thu, 24 Nov 2011 19:06:55 +0100, Grejon napisał(a):
[...]

Pojdz, i nagraj nudny film o pompowaniu :-)

J.

Data: 2011-11-24 19:38:59
Autor: Bydlę
On 2011-11-24 16:45:13 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

[...]

Gdy ostatnio użyywałem takiego wynalazku, to pompowałem oponę malucha z zera do nominalnego ci¶nienia około 4 minut.
Ale bij-zabij, nie pamiętam parametrów pompki, przepraszam: _kompresora_.
Był to zwykły wyrób rzemie¶lniczy - ¶miem twierdzić, że poza toporno¶ci± wykonania obudowy nie różnił się od chińskich wynalazków - gabaryty miał takie, że mie¶cił się w feldze koła zapasowego.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-11-25 09:33:32
Autor: J.F
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jam303$rds$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Jak opona jest normalnych rozmiarow a nie od malucha, to bedzie pare razy dluzej - ale smiem twierdzic ze blizej 20 minut niz 8.
Pewnie chinczycy troche zaoszczedzili dodatkowo - rzemieslnikowi moze sie nie chcialo miniaturowych czesci robic :-)

J.

Data: 2011-11-26 00:15:12
Autor: Bydlę
On 2011-11-25 08:33:32 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

[...]

Nie, gdyż tamto ustrojstwo użyczałem znajomym z renówkami, polonezami, dużymi fiatami, peugeotami - i nikt nie narzekał, choć wydaje mi się, że nie pompowali od zera - ja akurat tak musiałem raz - poza tym było to zwykłe dopompowanie kół, napompowanie materacy itp. zabawek letniego wypoczynu.
:-)

Pewnie chinczycy troche zaoszczedzili dodatkowo - rzemieslnikowi moze sie nie chcialo miniaturowych czesci robic :-)

SprawdĽ przy okazji, jak mało miejsca jest w 13-calowej feldze do malucha.
A Chińczycy s± mniejsi.
;-)))

--
Bydlę

Data: 2011-11-26 05:39:36
Autor: kapec
wybor kompresorka do pompowania opon
Jak chcesz kupic cos co troche podziala i bez stresu sprawnie
napompuje kolko to taki
http://www.escape4x4.pl/produkt/kompresor-jednotlokowy-escape-90l-min
cenowo nie zabija, dziala dobrze, pompuje kola w terenowce i daje rade.

Data: 2011-11-24 09:58:33
Autor: Robert_J
wybor kompresorka do pompowania opon
Jest w stanie od 0 napompować oponę w dostawczaku do 3,5 bar.

A jakie znaczenie ma od ilu? ;-)))

Oczywi¶cie musisz przestrzegać czasów chłodzenia podanych w instrukcji (10 min pompowania/20 chłodzenia).

Nie mów że to cudo pompuje koło dłużej niż 10 minut :-).

Data: 2011-11-24 13:23:29
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-24 09:58, Robert_J pisze:
Jest w stanie od 0 napompować oponę w dostawczaku do 3,5 bar.

A jakie znaczenie ma od ilu? ;-)))

No ma znaczenie dla czasu pompowania :P

Oczywi¶cie musisz przestrzegać czasów chłodzenia podanych w instrukcji
(10 min pompowania/20 chłodzenia).

Nie mów że to cudo pompuje koło dłużej niż 10 minut :-).

A mogę powiedzieć że dwa?

Data: 2011-11-23 23:02:01
Autor: to
wybor kompresorka do pompowania opon
begin michu
[...]

Prawdziwy mężczyzna pompuje swoje Dębice Frigo własnymi ustami!

Data: 2011-11-24 06:40:15
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-24 00:02, to pisze:

Prawdziwy mężczyzna pompuje swoje Dębice Frigo własnymi ustami!

Ustami? Pierdnięciem!

Data: 2011-11-24 12:42:34
Autor: to
wybor kompresorka do pompowania opon
begin Grejon
Prawdziwy mężczyzna pompuje swoje Dębice Frigo własnymi ustami!

Ustami? Pierdnięciem!

Nie znałem tego sposobu...

Data: 2011-11-23 23:04:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "michu" <geisler1@o2.pl> napisał w wiadomości news:jajn27$b9j$1news.icm.edu.pl...
planuje zakup kompresora do pompowania opon zasilanego z zapalniczki ... czy macie jakies typy jaki model jakiego producenta i ile warto dac za takie urzadzenie ? brac dowolny model w hipermarkecie lub norauto

Tym to nawet rowera nie napompujesz, w każdym razie nie więcej niż raz.
Poszukaj firmowych kompresorków wyjętych z samochodów, najlepiej na allegro.

Data: 2011-11-23 23:12:20
Autor: Grejon
W dniu 2011-11-23 23:04, Cavallino pisze:
Użytkownik "michu" <geisler1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Fakt, końcówka nie pasuje do wentyla. Mi się udało igiełkow± końcówk± do piłki :)

Data: 2011-11-23 23:17:21
Autor: Cavallino
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jajr44$frt$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Bo się do roweru zakłada dętki z samochodowym wentylem.
I problem znika.
Również problem ze schodzeniem powietrza bez powodu.

W ten sposób mój 30 letni kompresor służy jak złoto, głównie wła¶nie do rowerów.

Data: 2011-11-24 01:34:16
Autor: WS
On 23 Lis, 23:04, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Tym to nawet rowera nie napompujesz, w każdym razie nie więcej niż raz.
Poszukaj firmowych kompresorków wyjętych z samochodów, najlepiej na allegro.

az tak zle to nie jest...
W zupelnosci wystarcza kupiony za 20-30PLN w lokalnym! sklepie,
najlepiej supermarkecie, bo latwo wymienic na nowy ;)
Jak sie juz trafi na dzialajacy :) , to przy sporadycznym uzywaniu na
jakis czas wystarcza - w moim po kilku latach pekl waz, wiec kupilem
drugi kompresorek...
Uzywalem glownie do roweru (mtb, bo kolarki to nie napompuje :) ) i
awaryjnie przy przebiciach opony - zamiast zmieniac na zapas kilka
dopompowan i po kilku dniach dojazd do wulkanizatora(kilka razy sie
udalo...)
Manometr - oczywiscie lipa (nawet do zera nie wraca), ale wskazania w
miare powtarzalne, wiec mniej wiecej wiadomo do ilu na nim
pompowac ;)
Teraz mam http://allegro.pl/niemiecki-kompresor-samochodowy-3w1-12v-300-psi-i1941985826.html
, kupiny w sklepie w krk - dziala, manometr zachowuje sie rowniez jak
opisane wyzej...

WS
Pewniejszym rozwiazaniem jest pompka nozna, np. polskiej(?) produkcji
Start, ale ja jestem zbyt leniwy ;)

Data: 2011-11-24 20:37:20
Autor: Cavallino
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomo¶ci news:af3dab82-9bdb-4dd3-a86c-7fc30612b571f30g2000pri.googlegroups.com...
[...]

Do czego wystarcza przepraszam i komu?
Bo za t± cenę, to ręcznej pompki nie kupisz, je¶li ma trochę posłużyć.

Data: 2011-11-24 15:52:15
Autor: WS
On 24 Lis, 20:37, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Do czego wystarcza przepraszam i komu?
Bo za t± cenę, to ręcznej pompki nie kupisz, je¶li ma trochę posłużyć.

u mnie taki dzialal dobrych kilka lat ;) (nie pamietam... ale powyzej
5 na 100%)
w "domowych" warunkach roczny czas pracy takiego badziewia raczej nie
przekroczy pol godziny ...
btw. gdzies czytalem, ze wiertarki do uzytku domowego maja sredni czas
pracy kilka minut na rok - czyli nawet jak "lozyska" z jakiegos
plastyku zrobia, to sie to nie zepsuje zbyt szybko ;)

a jesli ktos koniecznie chce drozszy, to u goscia z allegro do ktorego
link dalem tez takie sa ;)

WS

Data: 2011-11-25 18:54:04
Autor: Cavallino
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomo¶ci news:40f62dcc-0080-4d9c-a28f-5e33e870dc72w15g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Dla większo¶ci tego typu wynalazków to rezultat żywotno¶ci nieosi±galny.
Już nie wspominaj±c o tym, że większo¶ć z nich w tym czasie nie zdoła nabić nawet jednego koła do sensownego ci¶nienia.
Więc pewnie st±d te roczne czasy - jedna próba i leży w k±cie przez lata. ;-)

Data: 2011-11-25 10:06:49
Autor: Robert_J
wybor kompresorka do pompowania opon
Do czego wystarcza przepraszam i komu?

Prawdopodobnie wystarcza do awaryjnych zastosowań, bo do tego takie urz±dzenia s± przeznaczone :-). Sam od chyba 10 lat mam jaki¶ wynalazek, który kosztował ¶mieszne pieni±dze, pewnie niewiele więcej niż litr wyborowej :-). I działa, koło pompuje, często używam go do rowerów.

Bo za t± cenę, to ręcznej pompki nie kupisz, je¶li ma trochę posłużyć.

Zależy co rozumiesz przez "trochę posłużyć". Bo je¶li kto¶ kupuje taki kompresorek z zamiarem ¶wiadczenia usług pompowania kół to chyba delikatne nieporozumienie ;-)). To ma raz kiedy¶ awaryjnie napompować koło, a do tego celu zupełnie wystarcza ;-)

Data: 2011-11-25 18:55:38
Autor: Cavallino
wybor kompresorka do pompowania opon
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:janlre$fdn$1news.onet.pl...
[...]

A jeste¶ pewien że jest równie gówniany jak obecna chińszczyzna?
IMO czym starszy tym może być lepszy, pomimo pozornego podobieństwa.

Bo za t± cenę, to ręcznej pompki nie kupisz, je¶li ma trochę posłużyć.

Zależy co rozumiesz przez "trochę posłużyć".

Mój służy przez 30 lat.
Używany pewnie raz na miesi±c, albo i rzadziej, ale jednak.

Data: 2011-11-24 08:41:25
Autor: Agent

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4ecd6dc8$0$8444$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Akurat rower pompuje super, znaczy szybko i do ciśnienia że kamień jest. Co prawda manometr odpadł szybko ale zaślepiłem i działa. A i wtyczka też się rozpadła ale polutowałem i działa :). Ale ten ze zdjecia wygląda na trochę lepszej jakości niż ten co ja mam. Przebitego koła samochodego kolegi jednak nie napompował ale może dlatego ze było przebite :)

Data: 2011-11-23 23:55:34
Autor: DoQ
W dniu 23-11-2011 22:03, michu pisze:
[...]

Ja bym zaryzykował taki:

http://www.blackanddecker.pl/automotive/productdetails/catno/ASI200/
B&D raczej badziewia nie robi, a na alledrogo sa po 150PLN.

--
Paweł

Data: 2011-11-24 09:02:05
Autor: Jacek
wybor kompresorka do pompowania opon
Taki:
http://www.ceneo.pl/12194471

Ja mam i pompkÄ™ i kompresorek na 12 V i zawsze pompujÄ™ pompkÄ….
Kompresorka używałem, jak był nowy, bo się chciałem pobawić. Pompką jest szybciej, ma wiarygodny manometr i bez konieczności podłączania pod zasilanie. Nie bardzo wyobrażam sobie pompowanie roweru, czy taczki kompresorkiem na działce, gdzie nie mam w pobliżu zasilania.

Jacek

Data: 2011-11-24 09:03:11
Autor: Sawa
wybor kompresorka do pompowania opon
Witam!

Wszystkie z tej strony s± warte polecenia:

http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/94.html

Sawa

Data: 2011-11-24 11:45:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 23-11-2011 o 22:03:02 michu <geisler1@o2.pl> napisał(a):

[...]

Kup dowolny (używany) markowy, dodawany do wyposażenia samochodu (zamiast  zapasu).
Ja mam takie dwa (Renault i Citroen) - mimo, że "francuskie" to daj± radę.
Jak kupisz ze znaczkiem VV to wogóle będzie wypas :-)

Pzdr
TG

Data: 2011-11-25 19:48:29
Autor: janusz_kk1
[...]

A ja po okresie używania najtańszego chińczyka kupiłem taki:
http://allegro.pl/kompresor-latarka-sprezarka-samochodowa-pompka-12v-i1935273195.html
porządne wykonanie i większa wydajność niż miał chińczyk.
Wg instrukcji moĹĽe pracować ciÄ…gle 20 minut, to spokojnie wystarczy aby  napompować
wszystkie koła w dwóch autach :)
--
Pozdr
JanuszK