wybor korby: SLX vs Deore

Data: 2009-06-04 10:53:29
Autor: raviz
wybor korby: SLX vs Deore
Biore pod uwage:
-korba SLX FC-M660 170/5mm
http://allegro.pl/item647399608_najtaniej_korba_slx_fc_m660_170_5mm_365pln.html
355zl
-korba Shimano DEORE 2009 FC-M532 175mm
http://allegro.pl/item642248636_korba_shimano_deore_2009_fc_m532_175mm_xtrabike.html
245zl

Roznica w wadze 100g, jedna czekolada ;) czyli niewiele, pewnie wynikajaca z zastosowania tworzywa w srodkowej zebatce. Swoja droga jak wyglada wytrzymalosc takiego wynalazku przy ostrym deptaniu na pedaly i czasami niezbyt eleganckim przerzucaniu lancucha?
Roznica w cenie spora - 120zl piechota nie chodzi a przy uprgare, ktory chce przeprowadzic nazbieralo sie troche takich malych ulepszen.
Chcialem sprawe zamknac w ok 1000zl a wychodzi ok. 2000zl
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2009-06-04 03:08:56
Autor: Przemek
wybor korby: SLX vs Deore
On 4 Cze, 11:53, raviz <ravizUSU...@vp.pl> wrote:

[...]

Różnica wynika też z tego, że SLX ma puste ramiona w środku, czyli
HTII, Deore ma zwykłe ramiona. A trwałość koronek pewnie zbliżona.. Ja
jeżdżę na dużej i średniej tarczy aluminiowej i nie widzę jakoś
specjalnie zużycia, zrobione około 3,5-4kkm. Inna sprawa, że nie
zamierzam robić na tej korbie 20kkm...
pozdr

Data: 2009-06-04 11:34:39
Autor: raviz
wybor korby: SLX vs Deore

[...]

Dzieki za odpowiedz. Nie tyle mialem na mysli trwalosc koronek, tylko wytrzymalosc i srodkowiej zebatki w miejscu laczenia z plastikiem.

Data: 2009-06-04 12:29:02
Autor: urwis
wybor korby: SLX vs Deore
Przemek wrote:
[...]

IMO te 100g nazbietrało się na koronkach

SLX - 2xALU plus ten kompozyt
Deore - 2xStal i 1xALU

Od Sycznia jestem posiadaczem właśnie Deore M532 i oceniam ją bardzo pozytywnie. Bardzo udana korba, nie sądze żeby SLX był wart tych 110 PLN więcej.

//urwis//

Data: 2009-06-04 14:42:15
Autor: Jan Srzednicki
wybor korby: SLX vs Deore
On 2009-06-04, urwis wrote:
Przemek wrote:
[...]

Nieprawda. Najmniejsza zębatka w SLX to stal, średnia stal/kompozyt,
największa aluminium.

Data: 2009-06-04 18:00:44
Autor: urwis
wybor korby: SLX vs Deore
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-06-04, urwis wrote:
Przemek wrote:
[...]

You are right!

Błąd w opisie aukcji (zamierzony bądz nie)
Strona producenta prawdę Ci powie...

//urwis//

Data: 2009-06-04 12:24:42
Autor: mmateusz
wybor korby: SLX vs Deore
Swoja droga jak wyglada wytrzymalosc takiego wynalazku przy ostrym deptaniu na pedaly i czasami niezbyt eleganckim przerzucaniu lancucha?

ostatnio zdowngradowałem zębatki z XT/LX na Deore i różnica była dla mnie
zauważalna. czasami trzeba nieelegancko przerzucić pod obciązeniem i z XT było
ok, a z Deorkowymi blatami był problem. Skończyło się na tym, że małą i dużą mam
XT, a średnią Deore.

na plus stalowej Deorki przemawia to, że jest trwalsza od alu XT, ale teraz to
nie ma znaczenia, skoro w SLX zęby są stalowe.
hmm, ja bym dopłacił :)

Mk.

Data: 2009-06-04 12:51:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wybor korby: SLX vs Deore
Panie raviz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h085iq$a32$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

To jest 10% masy korby, więc nie takie "jedna czekolada". Ramiona SLX-a są
puste w środku, jak pisał Przemek. Poza tym, mnie tam się bardziej dizajn
SLX-a podoba (a LX 2009... Matko, piękny jest!).
Jeżeli Ci na macie zależy - bierz SLX-a. Ja od ponad 3000km jeżdżę na
poprzedniku SLX-a: LX-ie 2008. Nie narzekam, choć blat mógłby być większy.
Deore nawet nie rozpatrywałem przy wyborze. Uraz jakiś chyba. ;-)

Data: 2009-06-04 15:55:55
Autor: Legut
wybor korby: SLX vs Deore

[...]

Przede mną też jest wymiana/upgrade napędu i bez wahania wybrałem SLX (przesiadam się z Deore 2005/2006)

pozdr
Legut

Data: 2009-06-04 15:02:55
Autor: raviz
wybor korby: SLX vs Deore

Przede mną też jest wymiana/upgrade napędu i bez wahania wybrałem SLX (przesiadam się z Deore 2005/2006)

pozdr
Legut

Ehhh, chlopaki Wy mnie finansowo wykonczycie ;))
Dlaczego nikt tu nie poleca dobrej Acery albo Alivio, tylko same drogie wynalazki ;)
Dzieki za wszystkie opinie.
BTW Co Cie przekonalo, zeby doplacic 120zl te 120zl?

Data: 2009-06-04 16:29:28
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
czwartek, 04 cze, raviz:
Dlaczego nikt tu nie poleca dobrej Acery albo Alivio, tylko same drogie wynalazki ;)

Acera M361 jest bardzo dobra. Korba połączona z pająkiem, do tego normalny
trwalszy i lepiej się kręcący suport octalink. Zębatki dobierasz jako chcesz.
Ja ją wolałem od SLXa.

Data: 2009-06-04 17:42:30
Autor: raviz
wybor korby: SLX vs Deore
Artur wrote:
czwartek, 04 cze, raviz:
[...]

Brzmi to dobrze, tyle ze nie moge znalzec Acery z octalinkiem - wszystkie tego typu sa na kwadrat. Poza tym obsluguja 7/8 rzedow.

Data: 2009-06-04 17:47:07
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
czwartek, 04 cze, raviz:
Brzmi to dobrze, tyle ze nie moge znalzec Acery z octalinkiem - wszystkie tego typu sa na kwadrat.

Możesz bez problemu zamówić w normalnym sklepie. Przez net:
http://bajkszop.com/index.php?p1114,acera-fc-m361

Poza tym obsluguja 7/8 rzedow.

Będzie działać z 9 rzędami bez problemu, różnice między zębatkami są minimalne
(choć fakt to tylko wniosek ze słyszenia - sam mam 8 rzędów i do 9 mi nie
spieszno). Poza tym zębatki mają standardowe rozstawy i możesz sobie zmienić
na jakie chcesz (przy okazji oszczędzając na wadze). Ja w korbie 48-38-28
zmieniłem ostatnią zębatkę na 26T Deore aby łatwiej jeździć w terenie.

Data: 2009-06-05 07:53:29
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore
raviz wrote:

Brzmi to dobrze, tyle ze nie moge znalzec Acery z octalinkiem -
wszystkie tego typu sa na kwadrat.

 w poprzednich latach jedynie Alivio było dostępne na Octalinki...

Poza tym obsluguja 7/8 rzedow.

 jeśli ktoś ma 9 biegów z tyłu i się boi to może używać łańcucha
8-biegowego, na pewno nic mu się nie stanie od korby. Chociaż słyszałem też
opinie, że ktoś używał łańcucha 9b na kasecie (!) 8b.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-05 08:02:14
Autor: artek
wybor korby: SLX vs Deore
Adrian S. wrote:
jeśli ktoś ma 9 biegów z tyłu i się boi to może używać łańcucha
8-biegowego, na pewno nic mu się nie stanie od korby.

za to łańcuch w kasecie się może zakleszczyć. takie eksperymenty odradzam. szerokość zębatek 8 i 9 rzędowych jest identyczna, ale odległości między nimi juz nie.

Chociaż słyszałem też opinie, że ktoś używał łańcucha 9b na kasecie (!) 8b.

a jaki to problem? nic specjalnego, działa bez zarzutu. jedyne dwa przeciwwskazania to fakt, ze 8 rzędowy łańcuch jest ciut mocniejszy od 9 rzędowego odpowiednika, no i oczywiście tańszy. czyli ekonomia a nie względy techniczne.

--
artek

Data: 2009-06-05 17:15:01
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
piątek, 05 cze, Adrian S.:
 jeśli ktoś ma 9 biegów z tyłu i się boi to może używać łańcucha
8-biegowego, na pewno nic mu się nie stanie od korby. Chociaż słyszałem też
opinie, że ktoś używał łańcucha 9b na kasecie (!) 8b.

To wcale nie jest ewenement. Robią tak osoby które mają korby 9rz a manetki i
kasetę 8rz.

Data: 2009-06-06 03:21:34
Autor: Przemek
wybor korby: SLX vs Deore
On 5 Cze, 19:15, Artur <artur...@REMOVEgmail.com> wrote:
piątek, 05 cze, Adrian S.:

> [...]
> opinie, że ktoś używał łańcucha 9b na kasecie (!) 8b.

To wcale nie jest ewenement. Robią tak osoby które mają korby 9rz a manetki i

eeetam
Ja mam korbę pod 9 a śmiga na razie z łańcuchem 8sp. Za miesiąc
przejdzie na łańcuch pod 9.

Data: 2009-06-05 22:35:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
wybor korby: SLX vs Deore
Panie Adrian S., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h0abl8$5j9$1inews.gazeta.pl> przy ul....

 jeśli ktoś ma 9 biegów z tyłu i się boi to może używać łańcucha
8-biegowego, na pewno nic mu się nie stanie od korby. Chociaż słyszałem też
opinie, że ktoś używał łańcucha 9b na kasecie (!) 8b.

Bredzisz albo łżesz.

Data: 2009-06-06 12:51:01
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Bredzisz albo łżesz.

pierdolisz.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-06 11:27:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wybor korby: SLX vs Deore
Dnia 04.06.2009 18:42 użytkownik raviz napisał :
Artur wrote:
czwartek, 04 cze, raviz:
[...]

To raczej dobrze.

Poza tym obsluguja 7/8 rzedow.

Z korbami nie ma podziału na 7/8/9, można używać z dowolną kasetą.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-06 12:51:53
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

Poza tym obsluguja 7/8 rzedow.

Z korbami nie ma podziału na 7/8/9, można używać z dowolną kasetą.

 korby pod 9 biegów (jest napisane np Mega9) mają ciut węższe blaty żeby nie
rozepchać sworzni łańcucha 9b.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-06 05:31:37
Autor: Rowerex
wybor korby: SLX vs Deore
On 6 Cze, 11:51, "Adrian S." <adliszewS...@NIEacid.ch.pw.edu.pl>
wrote:
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

> Z korbami nie ma podziału na 7/8/9, można używać z dowolną kasetą.

 korby pod 9 biegów (jest napisane np Mega9) mają ciut węższe blaty żeby nie
rozepchać sworzni łańcucha 9b.

Ciekawe co na to użytkownicy napędów 9-rzędowych stosujący łańcuchy 10-
rzędowe, a trochę takich jest.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-06 18:17:49
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore

wrote:
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

> [...]

nie rozepchać sworzni łańcucha 9b.

Ciekawe co na to użytkownicy napędów 9-rzędowych stosujący łańcuchy 10-

 Po prostu nie uwierzyli Shimano, i pomyśleli że to kolejna akcja
marketingowa z tymi szerokościami i zaleceniami...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-06 13:33:20
Autor: Adam Kadlubek
wybor korby: SLX vs Deore
On Jun 6, 12:51 pm, "Adrian S." <adliszewS...@NIEacid.ch.pw.edu.pl>
wrote:
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

> Z korbami nie ma podziału na 7/8/9, można używać z dowolną kasetą.

 korby pod 9 biegów (jest napisane np Mega9) mają ciut węższe blaty żeby nie
rozepchać sworzni łańcucha 9b.

Bzdura

Adam Kadłubek

Data: 2009-06-04 17:42:55
Autor: raviz
wybor korby: SLX vs Deore
Artur wrote:
czwartek, 04 cze, raviz:
[...]

Myslales o takiej?
http://www.allegro.pl/item642863593_korba_shimano_acera_fc_m361_48x38x28_ramiona_175mm.html

Data: 2009-06-04 17:43:26
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
czwartek, 04 cze, raviz:
[...]

Tak. Wg mnie ważne jest połączenie korby z pająkiem oraz ogólna porządność co
korba Shimano za 100zł już zapewnia. Hollowtech II ma sens jeżeli się ścigasz
albo jesteś maniakiem wagi, bo ta Acera z suportem może być nawet 0,5kg
cięższa od SLX/XT.

Data: 2009-06-04 17:50:34
Autor: Krees
wybor korby: SLX vs Deore
Artur <arturrad@REMOVEgmail.com> napisał(a):
czwartek, 04 cze, raviz:
> [...]

albo jesteś maniakiem wagi, bo ta Acera z suportem może być nawet 0,5kg

Zaraz zaraz, a gdzie Ty tam widzisz octalink? Przyjrzyj się dokładnie ramionom
korby, przecież od razu widać, że suport jest na kwadrat. Zresztą w opisie też
jest to podane...

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-06-04 18:00:21
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
czwartek, 04 cze, Krees:
> [...]

korby, przecież od razu widać, że suport jest na kwadrat. Zresztą w opisie też

Na zdjęciu jest model na kwadrat, dostępny jest też ten sam model na octalink.

Data: 2009-06-06 11:25:11
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wybor korby: SLX vs Deore
Dnia 04.06.2009 19:43 użytkownik Artur napisał :
czwartek, 04 cze, raviz:
[...]

Jeśli jesteś maniakiem wagi to nie kupujesz korby Shimano. Gdybym miał kupić korbę z uwzględnieniem ceny, to bym kupił Alivio. Gdybym miał kupić coś bezkompromisowego to na pewno nie Shimano. Osobiście uważam, że w temacie korb Shimano powyżej Alivio nie istnieje.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-06 11:56:50
Autor: Jan Srzednicki
wybor korby: SLX vs Deore
On 2009-06-06, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

A co byś kupował, pod kątem dobrej wytrzymałości i złużywalności i
przyzwoitej wagi, pod 9 rzędów? Alivio to z założenia nie bardzo na 9.

Race Face? FSA? Ponoć gorzej przerzucają pod obciążeniem, do tego
średnich zębatek nie mają stalowych, więc złużywalność nie będzie zbyt
dobra.

Data: 2009-06-06 14:17:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wybor korby: SLX vs Deore
Dnia 06.06.2009 13:56 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
[...]

Hmmm. To może jednak Deore.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-06 13:13:21
Autor: Jan Srzednicki
wybor korby: SLX vs Deore
On 2009-06-06, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

A czemu nie SLX/XT w takim układzie? :)

Data: 2009-06-06 19:26:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
wybor korby: SLX vs Deore
Dnia 06.06.2009 15:13 użytkownik Jan Srzednicki napisał :
On 2009-06-06, Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

A czemu tak? ;P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-06 18:52:06
Autor: Artur
wybor korby: SLX vs Deore
sobota, 06 cze, Mikołaj "Miki" Menke:
Jeśli jesteś maniakiem wagi to nie kupujesz korby Shimano. Gdybym miał kupić korbę z uwzględnieniem ceny, to bym kupił Alivio.

Aktualnie Acera jest lepsza od Alivio, bo ma ramię zintegrowane z pająkiem, a
Alivio - klejone.

Data: 2009-06-17 09:04:26
Autor: deyoot@gmail.com
wybor korby: SLX vs Deore
On 6 Cze, 11:25, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
> [...]

kupić coś bezkompromisowego to na pewno nie Shimano. Osobiście uważam,
że w temacie korb Shimano powyżej Alivio nie istnieje.

-- http://miki.menek.one.plm...@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Uzasadnij proszę, bo mnie to ciekawi. Jaka ewentualnie alternatywa
może być dla shimano, w kwestii nieco lepszych korb (powiedzmy na
poziomie deore, SLX, XT)?

Data: 2009-06-16 23:30:12
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore
raviz wrote:

Biore pod uwage:
-korba SLX FC-M660 170/5mm

http://allegro.pl/item647399608_najtaniej_korba_slx_fc_m660_170_5mm_365pln.html
355zl

myślicie, że jest szansa, że w ciągu kilku tygodni cena tych korb spadnie o
choćby kilkadziesiąt złotych?

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-16 23:40:12
Autor: budfox
wybor korby: SLX vs Deore
Adrian S. pisze:
raviz wrote:

[...]

choćby o kilkadziesiąt
Ty wiesz co Ty piszesz?:)

przecież widzę lepsze ofertę bikestacji, niżej nie zejdzie, to dobra cena za tą korbę

Data: 2009-06-17 07:27:39
Autor: Adrian S.
wybor korby: SLX vs Deore
budfox wrote:

przecież widzę lepsze ofertę bikestacji, niżej nie zejdzie, to dobra

 no właśnie jednak te ceny schodzą poniżej 355zł, znajomi mają zniżki w
centrumrowerowe na poziomie 10% więc widać można sprzedać taniej, a te
355zł i tak jest niżej niż cena w pawlaku.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-17 18:33:48
Autor: budfox
wybor korby: SLX vs Deore
Adrian S. pisze:
budfox wrote:

[...]

No ale zastanów się o czym Ty piszesz, przecież wiadomo że z rabatami może być taniej

choć różnie to bywa, raz jest drożej na allegrogo raz taniej niż w sklepie z rabatami, zależy od towaru

mnie wyszło 335 za tą korbę w CR

wybor korby: SLX vs Deore