wybór platformy cyfrowej, a właściwie dekodera PVR

Data: 2011-03-15 12:22:05
Autor: Marek
wybór platformy cyfrowej, a właściwie dekodera PVR
Stoję przed wyborem platformy sat. Na teraz mam CP ze starym dekoderem
dsb606. Chce mieć dekoder PVR, a jako, że umowa z CP juz dawno jest na czas
nieokreslony, to mogę ja wypowiedzieć i zmienić platformę.

Zastanawiam sie nad:

a) przedłużenie umowy z CP + dekoder PVR b) umowa z N , pakiet za 54 zł + turbodekoder
c) umowa z cyfra (teraz - do 17 marca) mają promocję dla abonentów innych
platform za 65 zł mogę mieć pakiet optimum HD) i włąsny dekoder PVR w cenie
do 1000 zł. Dzierżawa ich dekodera jkas kosmicznie droga: 20 zł/mc. Owszem,
mój dekoder będzie jeszcze droższy, ale może być bardziej funkcjonalny,
przede wszystkim to, co nagram mogę wrzucić do komputera, zmontowac itp. Nie ukrywam, że najtańsze sa opcje a) i b).

Może mi ktoś napisac parę słów o dekoderach PVR CP i N ? Te opcje są
eksploatacyjnie najtańsze. Ważne jest, żeby dekoder był cichy, ponieważ
będzie w niewielkiej sypialni.

Data: 2011-03-15 21:31:01
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-03-15 12:22 Marek napisał(a):

Zastanawiam sie nad:

a) przedłużenie umowy z CP + dekoder PVR
b) umowa z N , pakiet za 54 zł + turbodekoder
[...]
Może mi ktoś napisac parę słów o dekoderach PVR CP i N ? Te opcje są
eksploatacyjnie najtańsze. Ważne jest, żeby dekoder był cichy, ponieważ
będzie w niewielkiej sypialni.

Turbodekoder z n'ki jest cichy, nawet podczas nagrywania. Mam go w sypialni ok. 2m od łóżka. Bardzo wygodne nagrywanie z EPG (nawet moja żona to opanowała :-)) i ogólnie cała obsługa też bardzo dopracowana. Timeshift dostępny od ręki, pozwala cofnąć do 2h oglądanego programu. Oczywiście ma 2 tunery czyli bez problemu idzie nagrywanie czego innego, a oglądanie na żywo czego innego.

Główna wada to jednak brak możliwości łatwego wyciągnięcia nagrań na zewnątrz. Musisz mieć obok zwykłą stacjonarną nagrywarkę DVD i podłączyć ją kablem SCART. W "otwartych" dekoderach to jest zrobione normalniej, np. mogą nagrywać na zewnętrzny dysk USB, który potem bezproblemowo podłączasz do komputera.

Inna sprawa to spore możliwości sprzętowe nboxa, ale słabo obsługiwane. Np. gniazdko USB służy tylko i wyłącznie do podpięcia opcjonalnego dongla DVB-T, a przez Ethernet można posłuchać radia i niewiele więcej (tzn. są jakieśtam serwisy pogodowe czy newsy, ale nie normalna przeglądarka www). Aha, bardzo fajne przy tym jest jednak programowanie nagrań przez Internet (gdy masz nboxa podpiętego Ethernetem do świata).

Jestem w n'ce od pierwszego tygodnia jej działania. Najpierw miałem białego nboxa, potem recorder, potem zamieniłem go na turbo (właściwie tylko ze względu na większy dysk). IMHO przy promocyjnym abonamencie i praktycznie zerowej cenie wejścia (w porównaniu do zakupu własnego dekodera HD z dyskiem) n'ka to bardzo dobra propozycja.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-03-16 12:24:43
Autor: Marek
wybór platformy cyfrowej, a właściwie dekodera PVR

Turbodekoder z n'ki jest cichy, nawet podczas nagrywania. Mam go w sypialni ok. 2m od łóżka. Bardzo wygodne nagrywanie z EPG (nawet moja

To jak my :) Wyłączasz go na noc, czy nie musisz= nic nie stuka/szumi.?
Długo go używasz ?

Data: 2011-03-16 21:57:01
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-03-16 12:24 Marek napisał(a):

[...]

Nie wyłączam na noc, bo nic by się nie nagrało a często planuję nagrania w różnych dziwnych porach. Pilotem tylko przełączam w tryb standby, dysk jest zatrzymywany po pewnym czasie automatycznie (kilka minut)? Wcześniej miałem nbox recorder i trochę buczał postawiony na szafce - pomogło doklejenie dodatkowych nóżek silikonowych (próbowałem też z kawałkami filcu). Rok temu wymieniłem na turbo i ten już nie ma takiego problemu. Ale myślę, że to może być bardzo indywidualna cecha konkretnego egzemplarza. Zawsze można wymienić na gwarancji. Z gwarancji zresztą już raz korzystałem dawno temu i obsługa gwarancyjna jest w n'ce wg mnie rewelacyjna - dostajesz od razu od ręki nowy dekoder (całą paczkę, stary z pilotem i kablami trzeba oddać).

BTW: Czy zna ktoś nagrywarkę stacjonarną, mogącą nagrywać sygnał HD 720p z analogowych wejść komponentowych (Y/Cb/Cr)? Byłaby idealnym uzupełnieniem nboxa. Nie wiem tylko, co by z takiego nagrania mogło wyjść. Najlepiej chyba po prostu strumień MPEG4, który byłoby łatwo wyciągnąć do peceta do dalszej obróbki. Model wypalający płytki BD będzie raczej droogi.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-03-17 08:03:14
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-16 21:57, Adam Dybkowski pisze:

BTW: Czy zna ktoś nagrywarkę stacjonarną, mogącą nagrywać sygnał HD 720p
z analogowych wejść komponentowych (Y/Cb/Cr)? Byłaby idealnym
uzupełnieniem nboxa.

Kiedyś szukałem, jak masz budżet na poziomie 3000 zł to może coś znajdziesz ... zazwyczaj kończy się na zapisie strumienia bezpośrednio z wbudowanego tunera o zewnętrznych źródłach można zapomnieć. chyba że coś się ostatnio zmieniło ...

Więc tu nadal wypasiony tuner sat wyjdzie taniej

Data: 2011-03-17 08:55:35
Autor: Marx
On 17.03.2011 08:03, boxfish wrote:
[...]

Najtaniej wyjdzie pecet z kartą(-ami) DVB-xx i softem media center. Tylko z N to się niestety nie da :(
Marx

Data: 2011-03-17 17:31:46
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-17 08:55, Marx pisze:
[...]

Z nkie tak czy owak nie nagrasz nic więcej niż SD

Data: 2011-03-18 23:15:07
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-03-17 17:31 boxfish napisał(a):

[...]

Ale co ty za brednie gadasz. Gdy odbieram program HD (np. TVN HD) to jak najbardziej mogę wypuścić sygnał analogowy 720p przez złącza komponentowe (3xRCA do obrazu oraz 2xRCA dźwięk stereo). Niezależnie czy oglądam na żywo, czy wcześniej nagrany program.
Ograniczenie jest tylko przy usłudze VOD.

No i teraz właśnie zachodzi pytanie czym to nagrać aby jak najmniej straciło na jakości. Może istnieją jakieś budżetowe karty PCI / PCIx do komputera z wejściami komponentowymi? Bo takie za 1000 USD to łatwo znaleźć.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-03-20 15:30:07
Autor: boxfish
W dniu 2011-03-18 23:15, Adam Dybkowski pisze:

[...]

Przepraszam, rzeczywiście pomyślałem o HDMI choć wcześniej była mowa o component.

Data: 2011-03-21 23:42:12
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-03-20 15:30 boxfish napisał(a):

[...]

PS: Karta do komputera do nagrywania komponentowego 720p/1080i kosztuje około 100 USD. W Polsce jest dostępna m.in. AverTV Capture HD (w esc.pl kosztuje 350zł chyba). Dziwne, że wejść komponentowych nie mają nagrywarki DVD (mogłyby przecież kompresować przekaz HD do MKV H.264 i nagrywać jako zwykłe pliki z danymi; nie potrzeba do tego aż nagrywarki płyt BD).

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-03-19 11:44:26
Autor: Marek
[...]

Wnioskuję z tego, że i telewizor masz w podobnej odległości. Mój (na razie
CRT sony 21") jest póki co 2 metry od łóżka i 1.5 od fotela. W takiej samej
będzie nowy LCD. I mam dylemat, czy kupic najmniejszy przyzwoijty HD =32
cale, czy HDready 26". Boję się, że przy 32 calach to oczy mi się rozejda
na boki jak u żaby=za mała odelgłość, tym bardziej, ze większosć materiału
to jeszcze długo będzie SD. Jaki masz telewizir i jak sie go ogląda z tych odległości (2m (łóżko) lub
/1.2 do 1.5m (fotel/male biurko) ) Oglądał będe N-kę z pakietu za 54pln, lub cyfrę z pakietu optimum. Coraz
bardziej przekonuję się do N, ponieważ wychodzi taniej a sam dekoder PVR
jest lepszy.

Data: 2011-03-19 22:50:30
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-03-19 11:44 Marek napisał(a):

[...]

32" FullHD. Taki kupiłem ze względu na ograniczone miejsce, ale myślę że 40-42" w tym miejscu sprawdzałby się jeszcze lepiej. 32" wcale nie wygląda na duży przy oglądaniu z 2-3 metrów.

BTW: Ostatnio udało mi się złapać w TV program Polsat HD (DVB-T z anteny zbiorczej w bloku). Obraz żyleta i bardzo dobrej jakości. Szkoda, że sam telewizor nie ma dysku twardego (a są takie) bo żaden dekoder nie byłby wtedy potrzebny (a'propos timeshiftu i nagrywania). Niestety inne kanały DVB-T działają dość marnie, ale to może kwestia innego multipleksu? Kanały analogowe z tej anteny zbiorczej też są podłej jakości więc tym bardziej zadziwił mnie ten Polsat HD.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

wybór platformy cyfrowej, a właściwie dekodera PVR