wybór roweru

Data: 2009-08-05 02:31:03
Autor: Łukasz
wybór roweru
Witam,

Potrzebuję pomocy w wyborze roweru dla znajomego.
Wymagania to:
-móc jeździć szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie
szybko oznacza, że da się wyciągnąć 45km/h na prostej)
-możliwość jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ścieżka w górach
z przeszkodami w postaci korzeni)
-przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta
wielobiegowa, to z hamulcem na kierownicy, nie w pedałach)

90% czasu rower będzie użytkowany w mieście i na równych
powierzchniach.
Jeżeli gorszy teren da się przejechać bez zsiadania, to już jest
sukces.

Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym
stanie na allegro.
Wydaje mi się, że to będzie jakiś cross/trekking, ale zupełnie nie
znam się na tym typie rowerów.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-08-05 12:42:01
Autor: Kosu
wybór roweru
Łukasz wrote:
-móc jeździć szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie
szybko oznacza, że da się wyciągnąć 45km/h na prostej)

To się nazywa skuter.

-możliwość jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ścieżka w górach
z przeszkodami w postaci korzeni)

To motor enduro.

-przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta
wielobiegowa, to z hamulcem na kierownicy, nie w pedałach)

Wow... ostatni rower kupowałeś 20 lat temu? :]

90% czasu rower będzie użytkowany w mieście i na równych
powierzchniach.

Mało palący motor.

Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym
stanie na allegro.

Za 1800 zł, to nawet roweru solidnego nie kupisz, a motory dużo droższe :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-05 12:58:48
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:h5bnlo$71v$1inews.gazeta.pl...

Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym
stanie na allegro.

Za 1800 zł, to nawet roweru solidnego nie kupisz, a motory dużo droższe :]

Kupi, prznajmniej MTB.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-05 13:02:54
Autor: Kosu
wybór roweru
kml wrote:
Kupi, prznajmniej MTB.

No dobra. Kupi MTB. Crossa pewnie też. Ale jego wymogów i tak nie spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

Mój aktualny mtb kosztował 1799. I co z tego, skoro wiadomo co się dzieje potem :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-05 04:50:38
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Ale jego wymogów i tak nie
spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie
jest w stanie spełnić takich wymogów?

Data: 2009-08-05 14:16:20
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:8f195467-271a-494a-906f-d4b90065a713j32g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Bo nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. W poście wyżej Kosu słusznie zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta planetarna.

Data: 2009-08-05 05:39:03
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 14:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
W poście wyżej Kosu słusznie
zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta
planetarna.

Zwróć proszę uwagę na kluczowe słówko "jeżeli", nie pisałem nigdzie o
tym, że musi być piasta planetarna.

PS. nie rozumiem dlaczego rower z przerzutką w piaście miałby takich
wymagań nie spełniać, a taki z zewnętrzną przerzutką już tak.
Jedyną zaletą roweru z "zwykłą" przerzutką jest jakieś 500g mniej na
rowerze i odrobinę większy zakres przełożeń (którego i tak nie będzie
kolega używał).

Wiem, że mało crossówek ma taką przerzutkę, pisząc to chciałem jedynie
dać do zrozumienia, że taki rodzaj napędu również wchodzi w rachubę.

Data: 2009-08-05 15:12:03
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d6f74e7-acde-4f08-8e11-395019858fd9o6g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

Wchodzić wchodzi ale w tej cenie może być ciężko znaleźć uniwersalny rower nie będący stricte mieszczuchem albo crossem.

Data: 2009-08-05 14:25:55
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru
Dnia Wed, 5 Aug 2009 04:50:38 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):

[...]

poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo
wolny sam w sobie.  Rower jedzie tak szybko jak prowadzacy daje rade
pedałować. Opory powietrza czy toczenia można minimalizować przez zmianę
pozycji czy opon. Kazdy rower czy to cross czy szosówka czy MTB da rede nawet przy kadencji
90 osiagnąc te 45 km/h ale zapewniam Cię ze to nie jest cecha roweru jako
takiego.   --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-05 05:46:54
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 14:25, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
[...]

Natomiast to, że jedne rowery lepiej sprawdzają się na trasie, a inne
w terenie już cechą roweru jest.

Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej
możliwości nadinterpretacji i łapania za słówka. Cóż, mój błąd.

Gratuluję Ci QRT skila w szybkim wbijaniu sobie "licznika postów",
myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś
brakujący przecinek czy (nie daj boże) błąd ortograficzny.
Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie
nadinterpretować / spammować?

Data: 2009-08-05 15:10:48
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru
Dnia Wed, 5 Aug 2009 05:46:54 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):

[...]

tyle tylko ze nie ma to wiekszego dla Ciebie/znajomego znaczenia. Chcesz
roweru uniwersalnego? Takiego co to da rade w miescie, na szosie, czy
lekkim w terenie a na dodatek bedzie szybki?
No i ci przeca napisałem ze praktycznie na kazdym da rade szybko pojechać ,
ze na pozycje czy opory toczenia ma sie wpływ. I ze kazdy czy cross czy z mtb, czy nawet szosy da sie przystosować do
twoich wymagań też da radę. Poprostu co kto lubi. A jako ze w pierwszym punkcie napisałeś o predkości 45 km/h, to Ci tylko
klaruje ze to nie jest cecha roweru a kierownika. I ze kazdym praktycznie
da sie pojechać choć wcale łatwe to nie jest :P

Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej
możliwości nadinterpretacji i łapania za słówka. Cóż, mój błąd.

Gratuluję Ci QRT skila w szybkim wbijaniu sobie "licznika postów",

statystki pl.rec.rowery nie sa już od dłuższego czasu publikowane na grupie
wiec chyba nie trafiłes z motywacją :P

myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś
brakujący przecinek czy (nie daj boże) błąd ortograficzny.

tego sie absolutnie nigdy nie czepiam bo sam dużo błędów robie :)

Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie
nadinterpretować / spammować?

daj na luz. Zobacz co Ci sie podba obejrzyj jakieś rowery, dowiedz sie co i
jak a ewentualnie później katuj pytaniami. A ty na dzień dobry jako pierwszy warunek dajesz ze ma być szybki i 45 km/h Wiec poczułem sie w obowiazku wyjasnienie czmu to niby kosu (moim zdaniem)
sie przyczepił i pisałe o skuterze tudziesz motorze enduro :P --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-05 14:55:04
Autor: zcxz
wybór roweru
Łukasz wrote:
[...]

jezeli to uzytkowanie w miescie wiaze sie z czestym pozostawianiem przypietego roweru w miejscach publicznych :) to bym budzet na rower zmniejszyl do max 500-600 pln i dodal do tego 200-300 na zapiecie.
jezeli do tego chcemy uzyskiwac na dluzej (nie chwilowa) predkosc 45 km/h to wychodzi uzywana szosa. po zakupie, przypuszczalnie maly remoncik w granicach 200 PLN. a reszte wrzucic do skarbonki i zbierac na jakiegos terenowca :)
jezeli rower nie bedzie pozostawiany, a kolega jest wysoki (jakos te 29" pasuja mi do wysokich ;) ) to moze cos 29", np. fajnie sie prezentuje kross big wheel - wiem, kosztuje 2 razy tyle co budzet ale widzialem ostatnio przecenione authory 29" powyzej 2k.
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci, przy okazji nie straszne mu beda wysokie krawezniki, korzenie itd :)
jezeli chodzi o trekkingi i crossy, to tez sie nie znam - bez urazy, nigdy jakos do mnie nie przemawialy.

--
zcxz

Data: 2009-08-05 12:58:14
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci,

Znaczy się czemu niby? Że większe są? Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.

Data: 2009-08-05 15:03:07
Autor: Coaster
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci,

Znaczy się czemu niby? Że większe są? Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.

Takie wystarcza? http://www.steevven1.com/images/big%20teeth.jpg
;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-05 13:15:30
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-05, zcxz wrote:
[...]

Mogą być. Można jeszcze kombinować z podkładkami dystansowymi.

Data: 2009-08-05 15:06:44
Autor: zcxz
wybĂłr roweru
Jan Srzednicki wrote:
Znaczy się czemu niby? Że większe są?
no wieksze sa :)
Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.
...i tak tez mam. z przodu 46, a z tylu kasete szosowa. jeno to samo mozna tez zrobic w 29".

--
zcxz

Data: 2009-08-05 13:09:11
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Ja mam w góralu koła 26", przełożenie 42/11T i kręcąc do 50km/h mam
jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :P

Data: 2009-08-05 15:27:46
Autor: zcxz
wybĂłr roweru
Jan Srzednicki wrote:
  > Ja mam w gĂłralu koła 26", przełoĹźenie 42/11T i kręcąc do 50km/h mam
jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :P
gratuluje :)
chlopaki na TDP maja srednia ~45 km/h na dystansie 200km i to w miare plaskim :)
wczoraj, jak pokazywal licznik motocykla :) jechali 70 km/h na 15-20 km przed meta

--
zcxz

Data: 2009-08-05 15:09:11
Autor: ...::QRT::...
wybĂłr roweru
Dnia Wed, 05 Aug 2009 15:06:44 +0200, zcxz napisał(a):

Jan Srzednicki wrote:
[...]

tyle ze trzba jeszcze dać rade krecić po płaskiem te 90 obrotów na minute
przy 48x11 :P

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-05 15:10:26
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zcxz"
[...]

Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że
założysz dużą kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiednio
kręcić?

--
  Kruk@ -\                   | I  AM  NOT  AUTHORIZED  TO  FIRE  SUBSTITUTE
          }-> epsilon.eu.org | TEACHERS(Bart  Simpson  on   chalkboard   in

Data: 2009-08-05 15:34:10
Autor: zcxz
wybór roweru
Mariusz Kruk wrote:
  > Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że
założysz dużą kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiednio
kręcić?
zgadza sie :)
ale masz mozliwosc uzyskania wiekszej predkosci niz na 26" przy takich samych przelozeniach.
ten kross ma calkiem fajna wage 12,5 kg :)

--
zcxz

Data: 2009-08-05 15:58:34
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
> [...]
zgadza sie :)
ale masz mozliwosc uzyskania wiekszej predkosci niz na 26" przy takich samych przelozeniach.

Zależy ile mocy jesteś w stanie wygenerować. I zależy jaką masz
wydolność przy jakiej kadencji. Bo może się okazać, że jednak więcej
mocy oddajesz na wyższej kadencji na 26" na 42-11 niż na 53-11 na
29erze.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I   can't   handle   that  very  well;  good
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' luck.(TeX)

Data: 2009-08-05 19:11:54
Autor: zcxz
wybór roweru
Mariusz Kruk wrote:
[...]
ale na 29" tysz moge wrzucic 42-11 albo lzej :) i krecic z wysoka kadencja

--
zcxz

Data: 2009-08-06 07:55:25
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
[...]

Na 26 można zrzucić na 24-34 :-)

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I  am  Lando  of Borg: You will be assimila-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] ted...It's Not My Fault!

Data: 2009-08-05 22:17:54
Autor: jacek duma
wybór roweru
Łukasz pisze:
Witam,

Potrzebuję pomocy w wyborze roweru dla znajomego.

Strasznie rozjechane parametry ale może coś podpowiem.
Osobiście ostatnio szukałem cross-a, 28 cali kółeczka sztywny widelec - niska rura podsiodłowa (to ze względu na fotelik z dodatkowym pasażerem)

Po przejrzeniu Alledrogo, katalogów, sklepów itp miałem na oku następującą listę marzeń i możliwości:

http://www.allegro.pl/item693058179_kona_dew_49_cm_stylowy_trekking_wwa_promocja.html
http://www.ewosoft.alpha.pl/bikershop-lato/index.php?akcja=produkt&id_pro=1057
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1530/Pells.Demon/
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1281/foto:1/
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2064/Gary.Fisher.Wingra/
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/835/Centurion.Cross.Line.300.RIGID/
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1719/Bergamont.Fluxus.Sport/

Podobał mi się ten Bergamont, i byłem zdeterminowany wywalić te 1850 zeta, ale dystrybutor jest pierdoła i na mejla nie odpowiedział odpadło.

Ostatecznie wybrałem Marin Larkspur z 2008 roku na promocji w Bikershopie. Rama ideał 17,5 cala - jestem bardzo zadowolony.

http://tiny.pl/hhwn8

Rower polubiłem ja i mój syn jako pasażer.
Może nie jeździmy 45 km na godzinę po szosie (chociaż kto wie - z górki pewnie da radę), ale leśne dukty i miasto nie jest nam obce .

jd

wybór roweru