Data: 2009-08-05 02:31:03 | |
Autor: Łukasz | |
wybór roweru | |
Witam,
Potrzebuję pomocy w wyborze roweru dla znajomego. Wymagania to: -móc jeździć szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie szybko oznacza, że da się wyciągnąć 45km/h na prostej) -możliwość jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ścieżka w górach z przeszkodami w postaci korzeni) -przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta wielobiegowa, to z hamulcem na kierownicy, nie w pedałach) 90% czasu rower będzie użytkowany w mieście i na równych powierzchniach. Jeżeli gorszy teren da się przejechać bez zsiadania, to już jest sukces. Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym stanie na allegro. Wydaje mi się, że to będzie jakiś cross/trekking, ale zupełnie nie znam się na tym typie rowerów. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, -- Łukasz Gruner |
|
Data: 2009-08-05 12:42:01 | |
Autor: Kosu | |
wybór roweru | |
Łukasz wrote:
-móc jeździć szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie To się nazywa skuter. -możliwość jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ścieżka w górach To motor enduro. -przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta Wow... ostatni rower kupowałeś 20 lat temu? :] 90% czasu rower będzie użytkowany w mieście i na równych Mało palący motor. Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym Za 1800 zł, to nawet roweru solidnego nie kupisz, a motory dużo droższe :] pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-08-05 12:58:48 | |
Autor: kml | |
wybór roweru | |
Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:h5bnlo$71v$1inews.gazeta.pl... Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym Kupi, prznajmniej MTB. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-08-05 13:02:54 | |
Autor: Kosu | |
wybór roweru | |
kml wrote:
Kupi, prznajmniej MTB. No dobra. Kupi MTB. Crossa pewnie też. Ale jego wymogów i tak nie spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :] Mój aktualny mtb kosztował 1799. I co z tego, skoro wiadomo co się dzieje potem :] pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-08-05 04:50:38 | |
Autor: Łukasz | |
wybór roweru | |
On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Ale jego wymogów i tak nie A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie jest w stanie spełnić takich wymogów? |
|
Data: 2009-08-05 14:16:20 | |
Autor: kml | |
wybór roweru | |
Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:8f195467-271a-494a-906f-d4b90065a713j32g2000yqh.googlegroups.com... On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote: Ale jego wymogów i tak nie A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie jest w stanie spełnić takich wymogów? -- Bo nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. W poście wyżej Kosu słusznie zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta planetarna. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-08-05 05:39:03 | |
Autor: Łukasz | |
wybór roweru | |
On 5 Sie, 14:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
W poście wyżej Kosu słusznie Zwróć proszę uwagę na kluczowe słówko "jeżeli", nie pisałem nigdzie o tym, że musi być piasta planetarna. PS. nie rozumiem dlaczego rower z przerzutką w piaście miałby takich wymagań nie spełniać, a taki z zewnętrzną przerzutką już tak. Jedyną zaletą roweru z "zwykłą" przerzutką jest jakieś 500g mniej na rowerze i odrobinę większy zakres przełożeń (którego i tak nie będzie kolega używał). Wiem, że mało crossówek ma taką przerzutkę, pisząc to chciałem jedynie dać do zrozumienia, że taki rodzaj napędu również wchodzi w rachubę. |
|
Data: 2009-08-05 15:12:03 | |
Autor: kml | |
wybór roweru | |
Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d6f74e7-acde-4f08-8e11-395019858fd9o6g2000yqj.googlegroups.com... On 5 Sie, 14:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote: W poście wyżej Kosu słusznie Wiem, że mało crossówek ma taką przerzutkę, pisząc to chciałem jedynie dać do zrozumienia, że taki rodzaj napędu również wchodzi w rachubę. -- Wchodzić wchodzi ale w tej cenie może być ciężko znaleźć uniwersalny rower nie będący stricte mieszczuchem albo crossem. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty. |
|
Data: 2009-08-05 14:25:55 | |
Autor: ...::QRT::... | |
wybór roweru | |
Dnia Wed, 5 Aug 2009 04:50:38 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):
On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote: poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo wolny sam w sobie. Rower jedzie tak szybko jak prowadzacy daje rade pedałować. Opory powietrza czy toczenia można minimalizować przez zmianę pozycji czy opon. Kazdy rower czy to cross czy szosówka czy MTB da rede nawet przy kadencji 90 osiagnąc te 45 km/h ale zapewniam Cię ze to nie jest cecha roweru jako takiego. -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-08-05 05:46:54 | |
Autor: Łukasz | |
wybór roweru | |
On 5 Sie, 14:25, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo Natomiast to, że jedne rowery lepiej sprawdzają się na trasie, a inne w terenie już cechą roweru jest. Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej możliwości nadinterpretacji i łapania za słówka. Cóż, mój błąd. Gratuluję Ci QRT skila w szybkim wbijaniu sobie "licznika postów", myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś brakujący przecinek czy (nie daj boże) błąd ortograficzny. Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie nadinterpretować / spammować? |
|
Data: 2009-08-05 15:10:48 | |
Autor: ...::QRT::... | |
wybór roweru | |
Dnia Wed, 5 Aug 2009 05:46:54 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):
On 5 Sie, 14:25, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote: tyle tylko ze nie ma to wiekszego dla Ciebie/znajomego znaczenia. Chcesz roweru uniwersalnego? Takiego co to da rade w miescie, na szosie, czy lekkim w terenie a na dodatek bedzie szybki? No i ci przeca napisałem ze praktycznie na kazdym da rade szybko pojechać , ze na pozycje czy opory toczenia ma sie wpływ. I ze kazdy czy cross czy z mtb, czy nawet szosy da sie przystosować do twoich wymagań też da radę. Poprostu co kto lubi. A jako ze w pierwszym punkcie napisałeś o predkości 45 km/h, to Ci tylko klaruje ze to nie jest cecha roweru a kierownika. I ze kazdym praktycznie da sie pojechać choć wcale łatwe to nie jest :P Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej statystki pl.rec.rowery nie sa już od dłuższego czasu publikowane na grupie wiec chyba nie trafiłes z motywacją :P myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś tego sie absolutnie nigdy nie czepiam bo sam dużo błędów robie :) Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie daj na luz. Zobacz co Ci sie podba obejrzyj jakieś rowery, dowiedz sie co i jak a ewentualnie później katuj pytaniami. A ty na dzień dobry jako pierwszy warunek dajesz ze ma być szybki i 45 km/h Wiec poczułem sie w obowiazku wyjasnienie czmu to niby kosu (moim zdaniem) sie przyczepił i pisałe o skuterze tudziesz motorze enduro :P -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-08-05 14:55:04 | |
Autor: zcxz | |
wybór roweru | |
Łukasz wrote:
Witam,jezeli to uzytkowanie w miescie wiaze sie z czestym pozostawianiem przypietego roweru w miejscach publicznych :) to bym budzet na rower zmniejszyl do max 500-600 pln i dodal do tego 200-300 na zapiecie. jezeli do tego chcemy uzyskiwac na dluzej (nie chwilowa) predkosc 45 km/h to wychodzi uzywana szosa. po zakupie, przypuszczalnie maly remoncik w granicach 200 PLN. a reszte wrzucic do skarbonki i zbierac na jakiegos terenowca :) jezeli rower nie bedzie pozostawiany, a kolega jest wysoki (jakos te 29" pasuja mi do wysokich ;) ) to moze cos 29", np. fajnie sie prezentuje kross big wheel - wiem, kosztuje 2 razy tyle co budzet ale widzialem ostatnio przecenione authory 29" powyzej 2k. zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci, przy okazji nie straszne mu beda wysokie krawezniki, korzenie itd :) jezeli chodzi o trekkingi i crossy, to tez sie nie znam - bez urazy, nigdy jakos do mnie nie przemawialy. -- zcxz |
|
Data: 2009-08-05 12:58:14 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
wybĂłr roweru | |
On 2009-08-05, zcxz wrote:
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci, Znaczy siÄ czemu niby? Ĺťe wiÄksze sÄ ? Do mniejszych kóŠmoĹźna przecieĹź zaĹoĹźyÄ wiÄksze zÄ bki z przodu i efekt ten sam. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-05 15:03:07 | |
Autor: Coaster | |
wybĂłr roweru | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-05, zcxz wrote: Takie wystarcza? http://www.steevven1.com/images/big%20teeth.jpg ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-08-05 13:15:30 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
wybĂłr roweru | |
On 2009-08-05, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote: MogÄ byÄ. MoĹźna jeszcze kombinowaÄ z podkĹadkami dystansowymi. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-05 15:06:44 | |
Autor: zcxz | |
wybĂłr roweru | |
Jan Srzednicki wrote:
Znaczy siÄ czemu niby? Ĺťe wiÄksze sÄ ?no wieksze sa :) Do mniejszych kóŠmoĹźna przecieĹź...i tak tez mam. z przodu 46, a z tylu kasete szosowa. jeno to samo mozna tez zrobic w 29". -- zcxz |
|
Data: 2009-08-05 13:09:11 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
wybĂłr roweru | |
On 2009-08-05, zcxz wrote:
Jan Srzednicki wrote: Ja mam w gĂłralu koĹa 26", przeĹoĹźenie 42/11T i krÄcÄ c do 50km/h mam jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-08-05 15:27:46 | |
Autor: zcxz | |
wybĂłr roweru | |
Jan Srzednicki wrote:
> Ja mam w gĂłralu koĹa 26", przeĹoĹźenie 42/11T i krÄcÄ c do 50km/h mam jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :Pgratuluje :) chlopaki na TDP maja srednia ~45 km/h na dystansie 200km i to w miare plaskim :) wczoraj, jak pokazywal licznik motocykla :) jechali 70 km/h na 15-20 km przed meta -- zcxz |
|
Data: 2009-08-05 15:09:11 | |
Autor: ...::QRT::... | |
wybĂłr roweru | |
Dnia Wed, 05 Aug 2009 15:06:44 +0200, zcxz napisał(a):
Jan Srzednicki wrote: tyle ze trzba jeszcze dać rade krecić po płaskiem te 90 obrotów na minute przy 48x11 :P -- www.warszawski.info |
|
Data: 2009-08-05 15:10:26 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
wybĂłr roweru | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zcxz"
Znaczy się czemu niby? Że większe są?no wieksze sa :) Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że założysz dużą kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiednio kręcić? -- Kruk@ -\ | I AM NOT AUTHORIZED TO FIRE SUBSTITUTE }-> epsilon.eu.org | TEACHERS(Bart Simpson on chalkboard in http:// -/ | episode 1F09) | |
|
Data: 2009-08-05 15:34:10 | |
Autor: zcxz | |
wybór roweru | |
Mariusz Kruk wrote:
> Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że założysz dużą kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiedniozgadza sie :) ale masz mozliwosc uzyskania wiekszej predkosci niz na 26" przy takich samych przelozeniach. ten kross ma calkiem fajna wage 12,5 kg :) -- zcxz |
|
Data: 2009-08-05 15:58:34 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
wybĂłr roweru | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zcxz"
> Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że Zależy ile mocy jesteś w stanie wygenerować. I zależy jaką masz wydolność przy jakiej kadencji. Bo może się okazać, że jednak więcej mocy oddajesz na wyższej kadencji na 26" na 42-11 niż na 53-11 na 29erze. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I can't handle that very well; good `b Kruk@epsilon.eu.org d' luck.(TeX) d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-08-05 19:11:54 | |
Autor: zcxz | |
wybór roweru | |
Mariusz Kruk wrote:
Zależy ile mocy jesteś w stanie wygenerować. I zależy jaką maszale na 29" tysz moge wrzucic 42-11 albo lzej :) i krecic z wysoka kadencja -- zcxz |
|
Data: 2009-08-06 07:55:25 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
wybĂłr roweru | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zcxz"
Zależy ile mocy jesteś w stanie wygenerować. I zależy jaką maszale na 29" tysz moge wrzucic 42-11 albo lzej :) i krecic z wysoka kadencja Na 26 można zrzucić na 24-34 :-) -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I am Lando of Borg: You will be assimila- [ Kruk@epsilon.eu.org ] ted...It's Not My Fault! [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-08-05 22:17:54 | |
Autor: jacek duma | |
wybór roweru | |
Łukasz pisze:
Witam, Strasznie rozjechane parametry ale może coś podpowiem. Osobiście ostatnio szukałem cross-a, 28 cali kółeczka sztywny widelec - niska rura podsiodłowa (to ze względu na fotelik z dodatkowym pasażerem) Po przejrzeniu Alledrogo, katalogów, sklepów itp miałem na oku następującą listę marzeń i możliwości: http://www.allegro.pl/item693058179_kona_dew_49_cm_stylowy_trekking_wwa_promocja.html http://www.ewosoft.alpha.pl/bikershop-lato/index.php?akcja=produkt&id_pro=1057 http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1530/Pells.Demon/ http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1281/foto:1/ http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2064/Gary.Fisher.Wingra/ http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/835/Centurion.Cross.Line.300.RIGID/ http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1719/Bergamont.Fluxus.Sport/ Podobał mi się ten Bergamont, i byłem zdeterminowany wywalić te 1850 zeta, ale dystrybutor jest pierdoła i na mejla nie odpowiedział odpadło. Ostatecznie wybrałem Marin Larkspur z 2008 roku na promocji w Bikershopie. Rama ideał 17,5 cala - jestem bardzo zadowolony. http://tiny.pl/hhwn8 Rower polubiłem ja i mój syn jako pasażer. Może nie jeździmy 45 km na godzinę po szosie (chociaż kto wie - z górki pewnie da radę), ale leśne dukty i miasto nie jest nam obce . jd |