Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   wybór roweru

wybór roweru

Data: 2009-08-05 12:42:01
Autor: Kosu
wybór roweru
Łukasz wrote:
-móc jeździć szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie
szybko oznacza, że da się wyciągnąć 45km/h na prostej)

To się nazywa skuter.

-możliwość jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ścieżka w górach
z przeszkodami w postaci korzeni)

To motor enduro.

-przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta
wielobiegowa, to z hamulcem na kierownicy, nie w pedałach)

Wow... ostatni rower kupowałeś 20 lat temu? :]

90% czasu rower będzie użytkowany w mieście i na równych
powierzchniach.

Mało palący motor.

Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym
stanie na allegro.

Za 1800 zł, to nawet roweru solidnego nie kupisz, a motory dużo droższe :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-05 12:58:48
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Kosu" <kosu@kosu.pl> napisał w wiadomości news:h5bnlo$71v$1inews.gazeta.pl...

Cena, do 1800 zł, raczej nówka, chyba że znajdzie się coś w dobrym
stanie na allegro.

Za 1800 zł, to nawet roweru solidnego nie kupisz, a motory dużo droższe :]

Kupi, prznajmniej MTB.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-05 13:02:54
Autor: Kosu
wybór roweru
kml wrote:
Kupi, prznajmniej MTB.

No dobra. Kupi MTB. Crossa pewnie też. Ale jego wymogów i tak nie spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

Mój aktualny mtb kosztował 1799. I co z tego, skoro wiadomo co się dzieje potem :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-05 04:50:38
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Ale jego wymogów i tak nie
spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie
jest w stanie spełnić takich wymogów?

Data: 2009-08-05 14:16:20
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:8f195467-271a-494a-906f-d4b90065a713j32g2000yqh.googlegroups.com...
On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Ale jego wymogów i tak nie
spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie
jest w stanie spełnić takich wymogów?
--

Bo nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. W poście wyżej Kosu słusznie zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta planetarna.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-05 05:39:03
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 14:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
W poście wyżej Kosu słusznie
zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta
planetarna.

Zwróć proszę uwagę na kluczowe słówko "jeżeli", nie pisałem nigdzie o
tym, że musi być piasta planetarna.

PS. nie rozumiem dlaczego rower z przerzutką w piaście miałby takich
wymagań nie spełniać, a taki z zewnętrzną przerzutką już tak.
Jedyną zaletą roweru z "zwykłą" przerzutką jest jakieś 500g mniej na
rowerze i odrobinę większy zakres przełożeń (którego i tak nie będzie
kolega używał).

Wiem, że mało crossówek ma taką przerzutkę, pisząc to chciałem jedynie
dać do zrozumienia, że taki rodzaj napędu również wchodzi w rachubę.

Data: 2009-08-05 15:12:03
Autor: kml
wybór roweru

Użytkownik "Łukasz" <ukaszg@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d6f74e7-acde-4f08-8e11-395019858fd9o6g2000yqj.googlegroups.com...
On 5 Sie, 14:16, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
W poście wyżej Kosu słusznie
zwrócił uwagę sprzeczność wszystkich Twoich wymagań plus piasta
planetarna.

Wiem, że mało crossówek ma taką przerzutkę, pisząc to chciałem jedynie
dać do zrozumienia, że taki rodzaj napędu również wchodzi w rachubę.
--

Wchodzić wchodzi ale w tej cenie może być ciężko znaleźć uniwersalny rower nie będący stricte mieszczuchem albo crossem.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-08-05 14:25:55
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru
Dnia Wed, 5 Aug 2009 04:50:38 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):

On 5 Sie, 13:02, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Ale jego wymogów i tak nie
spełnia żaden rower, więc co za różnica ile chce wydać :]

A może tak bardziej konkretnie? Dlaczego uważasz, że żaden rower nie
jest w stanie spełnić takich wymogów?


poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo
wolny sam w sobie.  Rower jedzie tak szybko jak prowadzacy daje rade
pedałować. Opory powietrza czy toczenia można minimalizować przez zmianę
pozycji czy opon. Kazdy rower czy to cross czy szosówka czy MTB da rede nawet przy kadencji
90 osiagnąc te 45 km/h ale zapewniam Cię ze to nie jest cecha roweru jako
takiego.   --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-05 05:46:54
Autor: Łukasz
wybór roweru
On 5 Sie, 14:25, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo
wolny sam w sobie.  Rower jedzie tak szybko jak prowadzacy daje rade
pedałować. Opory powietrza czy toczenia można minimalizować przez zmianę
pozycji czy opon.
Kazdy rower czy to cross czy szosówka czy MTB da rede nawet przy kadencji
90 osiagnąc te 45 km/h ale zapewniam Cię ze to nie jest cecha roweru jako
takiego.  

Natomiast to, że jedne rowery lepiej sprawdzają się na trasie, a inne
w terenie już cechą roweru jest.

Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej
możliwości nadinterpretacji i łapania za słówka. Cóż, mój błąd.

Gratuluję Ci QRT skila w szybkim wbijaniu sobie "licznika postów",
myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś
brakujący przecinek czy (nie daj boże) błąd ortograficzny.
Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie
nadinterpretować / spammować?

Data: 2009-08-05 15:10:48
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru
Dnia Wed, 5 Aug 2009 05:46:54 -0700 (PDT), Łukasz napisał(a):

On 5 Sie, 14:25, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
poprostu - nie wdając sie w jakieś skrajności rower nie jest szybki albo
wolny sam w sobie.  Rower jedzie tak szybko jak prowadzacy daje rade
pedałować. Opory powietrza czy toczenia można minimalizować przez zmianę
pozycji czy opon.
Kazdy rower czy to cross czy szosówka czy MTB da rede nawet przy kadencji
90 osiagnąc te 45 km/h ale zapewniam Cię ze to nie jest cecha roweru jako
takiego.  

Natomiast to, że jedne rowery lepiej sprawdzają się na trasie, a inne
w terenie już cechą roweru jest.

tyle tylko ze nie ma to wiekszego dla Ciebie/znajomego znaczenia. Chcesz
roweru uniwersalnego? Takiego co to da rade w miescie, na szosie, czy
lekkim w terenie a na dodatek bedzie szybki?
No i ci przeca napisałem ze praktycznie na kazdym da rade szybko pojechać ,
ze na pozycje czy opory toczenia ma sie wpływ. I ze kazdy czy cross czy z mtb, czy nawet szosy da sie przystosować do
twoich wymagań też da radę. Poprostu co kto lubi. A jako ze w pierwszym punkcie napisałeś o predkości 45 km/h, to Ci tylko
klaruje ze to nie jest cecha roweru a kierownika. I ze kazdym praktycznie
da sie pojechać choć wcale łatwe to nie jest :P

 
Wiem, że w poście nie było to dokładnie napisane bez absolutnie żadnej
możliwości nadinterpretacji i łapania za słówka. Cóż, mój błąd.

Gratuluję Ci QRT skila w szybkim wbijaniu sobie "licznika postów",

statystki pl.rec.rowery nie sa już od dłuższego czasu publikowane na grupie
wiec chyba nie trafiłes z motywacją :P

myślę, że jak się postarasz to dasz radę gdzieniegdzie znaleźć jakiś
brakujący przecinek czy (nie daj boże) błąd ortograficzny.

tego sie absolutnie nigdy nie czepiam bo sam dużo błędów robie :)

Czy tak trudno wykazać się odrobinką dobrej woli i nie
nadinterpretować / spammować?

daj na luz. Zobacz co Ci sie podba obejrzyj jakieś rowery, dowiedz sie co i
jak a ewentualnie później katuj pytaniami. A ty na dzień dobry jako pierwszy warunek dajesz ze ma być szybki i 45 km/h Wiec poczułem sie w obowiazku wyjasnienie czmu to niby kosu (moim zdaniem)
sie przyczepił i pisałe o skuterze tudziesz motorze enduro :P --
www.warszawski.info

wybór roweru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona