wybór roweru

Data: 2009-08-05 14:55:04
Autor: zcxz
wybór roweru
Łukasz wrote:
Witam,

Potrzebuję pomocy w wyborze roweru dla znajomego.
Wymagania to:
-móc jeĽdzić szybko na dłuższym dystansie po dobrej nawierzchni (gdzie
szybko oznacza, że da się wyci±gn±ć 45km/h na prostej)
-możliwo¶ć jazdy po gorszej nawierzchni (polna droga, ¶cieżka w górach
z przeszkodami w postaci korzeni)
-przełożenie min. <= 1.7, max. >= 4.0 i min. 5 biegów (jeżeli piasta
wielobiegowa, to z hamulcem na kierownicy, nie w pedałach)

90% czasu rower będzie użytkowany w mie¶cie i na równych
powierzchniach.
Jeżeli gorszy teren da się przejechać bez zsiadania, to już jest
sukces.
jezeli to uzytkowanie w miescie wiaze sie z czestym pozostawianiem przypietego roweru w miejscach publicznych :) to bym budzet na rower zmniejszyl do max 500-600 pln i dodal do tego 200-300 na zapiecie.
jezeli do tego chcemy uzyskiwac na dluzej (nie chwilowa) predkosc 45 km/h to wychodzi uzywana szosa. po zakupie, przypuszczalnie maly remoncik w granicach 200 PLN. a reszte wrzucic do skarbonki i zbierac na jakiegos terenowca :)
jezeli rower nie bedzie pozostawiany, a kolega jest wysoki (jakos te 29" pasuja mi do wysokich ;) ) to moze cos 29", np. fajnie sie prezentuje kross big wheel - wiem, kosztuje 2 razy tyle co budzet ale widzialem ostatnio przecenione authory 29" powyzej 2k.
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci, przy okazji nie straszne mu beda wysokie krawezniki, korzenie itd :)
jezeli chodzi o trekkingi i crossy, to tez sie nie znam - bez urazy, nigdy jakos do mnie nie przemawialy.

--
zcxz

Data: 2009-08-05 12:58:14
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci,

Znaczy się czemu niby? Że większe są? Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.

Data: 2009-08-05 15:03:07
Autor: Coaster
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
zalety to duze kola na ktorych na szosie mozna osiagac duze predkosci,

Znaczy się czemu niby? Że większe są? Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.

Takie wystarcza? http://www.steevven1.com/images/big%20teeth.jpg
;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-08-05 13:15:30
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-08-05, zcxz wrote:
[...]

Mogą być. Można jeszcze kombinować z podkładkami dystansowymi.

Data: 2009-08-05 15:06:44
Autor: zcxz
wybĂłr roweru
Jan Srzednicki wrote:
Znaczy się czemu niby? Że większe są?
no wieksze sa :)
Do mniejszych kół można przecież
założyć większe ząbki z przodu i efekt ten sam.
...i tak tez mam. z przodu 46, a z tylu kasete szosowa. jeno to samo mozna tez zrobic w 29".

--
zcxz

Data: 2009-08-05 13:09:11
Autor: Jan Srzednicki
wybĂłr roweru
On 2009-08-05, zcxz wrote:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Ja mam w góralu koła 26", przełożenie 42/11T i kręcąc do 50km/h mam
jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :P

Data: 2009-08-05 15:27:46
Autor: zcxz
wybĂłr roweru
Jan Srzednicki wrote:
  > Ja mam w gĂłralu koĹ‚a 26", przeĹ‚oĹĽenie 42/11T i krÄ™cÄ…c do 50km/h mam
jeszcze sensowny zapas. Ja Was nie rozumiem. :P
gratuluje :)
chlopaki na TDP maja srednia ~45 km/h na dystansie 200km i to w miare plaskim :)
wczoraj, jak pokazywal licznik motocykla :) jechali 70 km/h na 15-20 km przed meta

--
zcxz

Data: 2009-08-05 15:09:11
Autor: ...::QRT::...
wybĂłr roweru
Dnia Wed, 05 Aug 2009 15:06:44 +0200, zcxz napisał(a):

Jan Srzednicki wrote:
Znaczy się czemu niby? Że większe s±?
no wieksze sa :)
Do mniejszych kół można przecież
założyć większe z±bki z przodu i efekt ten sam.
..i tak tez mam. z przodu 46, a z tylu kasete szosowa. jeno to samo mozna tez zrobic w 29".

tyle ze trzba jeszcze dać rade krecić po płaskiem te 90 obrotów na minute
przy 48x11 :P

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-05 15:10:26
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zcxz"
[...]

Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że
założysz duż± kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiednio
kręcić?

--
  Kruk@ -\                   | I  AM  NOT  AUTHORIZED  TO  FIRE  SUBSTITUTE
          }-> epsilon.eu.org | TEACHERS(Bart  Simpson  on   chalkboard   in

Data: 2009-08-05 15:34:10
Autor: zcxz
wybór roweru
Mariusz Kruk wrote:
  > Ale i tak wyżej przysłowiowej dupy nie podskoczysz. Co z tego, że
założysz duż± kasetę, skoro nie będziesz mieć mocy żeby odpowiednio
kręcić?
zgadza sie :)
ale masz mozliwosc uzyskania wiekszej predkosci niz na 26" przy takich samych przelozeniach.
ten kross ma calkiem fajna wage 12,5 kg :)

--
zcxz

Data: 2009-08-05 15:58:34
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
> [...]
zgadza sie :)
ale masz mozliwosc uzyskania wiekszej predkosci niz na 26" przy takich samych przelozeniach.

Zależy ile mocy jeste¶ w stanie wygenerować. I zależy jak± masz
wydolno¶ć przy jakiej kadencji. Bo może się okazać, że jednak więcej
mocy oddajesz na wyższej kadencji na 26" na 42-11 niż na 53-11 na
29erze.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb I   can't   handle   that  very  well;  good
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' luck.(TeX)

Data: 2009-08-05 19:11:54
Autor: zcxz
wybór roweru
Mariusz Kruk wrote:
[...]
ale na 29" tysz moge wrzucic 42-11 albo lzej :) i krecic z wysoka kadencja

--
zcxz

Data: 2009-08-06 07:55:25
Autor: Mariusz Kruk
wybĂłr roweru
[...]

Na 26 można zrzucić na 24-34 :-)

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] I  am  Lando  of Borg: You will be assimila-
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] ted...It's Not My Fault!

wybór roweru