wybór roweru - pomóżcie

Data: 2012-12-10 10:32:39
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Hej,

wróciłem do rozgl±dania się za nowym rowerem. Byłem w Czechach, żeby porównać ceny  i facet mówi, że on nigdy już nie przesi±dzie się na hardtail'a, mówił, że ma problemy z kręgosłupem  a jazda na fullu jest dla niego przyjemno¶ci±. Ja problemów z kręgosłupem na razie nie mam, ale za to pełno w±tpliwo¶ci.

Moja jazda to 90% ¶cieżki w lesie, jaki¶ piach, korzenie, czasem asfalt, 10 % to bardziej
ekstremalne trasy, raczej ten podział się nie zmieni.. Obecnie jeżdżę na rowerze crossowym.

Kasy chcę wydać
ok 4500.

Na pocz±tek kilka moich w±tpliwo¶ci.
1. Jeżeli chodzi o sam rower, to obojętnie na któr± markę zwrócę uwagę to
wychodzi na to, że STX, albo XT w różnej kombinacji z tego co zd±żyłem się zorientować to wielkiej różnicy pomiędzy tym nie ma.
2. Zastanawia mnie też sprawa regulacji przedniego amo z kierownicy, tzn s±
3 wersje:
a) brak regulacji na kierownicy (np faworyzowany author egoist ma regulację
skokow± ale tylko przy amortyzatorze)
b) wł±czanie/wył±czanie amo na kierownicy.
c) regulacja skoku na kierownicy.
3. Jeżeli chodzi o rozmiary rowerów, to z tego co sobie dopasowałem to
ewentualny full 17,5", ht - 19" - pewnie ze względu na różnice w konstrukcji
ram. Może z moich przyzwyczajeń do jazdy na większej ramie.

Jeżeli chodzi o same rowery to wyszedłem od Author Vision,
http://www.author.pl/rowery/gorskie/cross-country/vision-1  - który kosztuje
gdzie¶ katalogowo 5300, ja mógłbym go kupić w czechach za 4200
w tej samej cenie jest ciekawostka bo modus
http://www.author.pl/rowery/gorskie/cross-country/modus-1  - z karbonow±
ram±, oczywiwsice odpowiednio gorszym osprzętem.

Widziałem tez "super hiper" authora egoist z 2011r (wersja testowa, tzn stoi w
sklepie i można go ogl±dać, nie był jeżdżony) za jedyne 5300!!
http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=527 - cena super za full wypas
rower, niestety ma regulacje amortyzatora tylko na amo (regulator jest
stopniowy).

W Czechach ogl±dałem tez kellys'y - znasz pewnie - słowacka firma, kole¶
chwalił, chociaż sam jeĽdzi cale życie na authorze, ceny tych kellysów
naprawde fajne, np.:
http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-glock-2012-transport-gratis-edycja-limitowana-p-1429.html -
ten kosztuje w czechach jakie¶ 3200zł, w pl podobnie. Rower ma fajne
osprzęt, płynnie regulowany amo, ładnie wygl±da - chyba najlepiej z tych
powyższych, jest najtańszy.

Inny kelly's na sramach

http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

Jest jeszcze marka Cube-osobi¶cie nie ogl±dałem z
bliska, tylko w necie, ale może macie jakie¶ zdanie nt tych rowerów:
np Cube LTD (nie wiem jakie s± różnice pomiędzy poszczególnymi LTD, Race, Balik Anodized itp.?)

Ogl±dałem tez kilka fullów - Authory w czechach sa
naprawdę w dobrych cenach):
Author A-Ray 2.0 - http://www.author.pl/rowery/gorskie/fsx/a-ray-2-0-1 - on
jest na SRAM-ach - nie wiem jakie jest Wasze zdanie, ale one wygl±daj± na
bardziej solidne niż shimano - cena 5100 (to chyba po tym egoiscie najlepszy
deal cenowy).
Author ERA 1.0 - http://www.author.pl/rowery/gorskie/fsx/a-ray-1-0-1 - cena
5800 zł

i Kelly's Soul 2011 (ceny kellysow w pl s± chyba lepsze)
http://www.rowerzysta.pl/2011-kellys/rower-gorski-kellys-soul-2011.html -
cena w pl 4200zł

To sum up:
moim faworytem jest ten egoist - głównie ze względu na obniżkę, bo on w pl
kosztuje 7500, na drugim miejscu ten kelly's za 3200.

Być może kto¶ miałby jakie¶ konkretne sugestie, co¶ co pozwoliłoby mi wybrać to co będzie mnie satysfakcjonowało ;) Być może do podanych wyżej rowerów powinienem jeszcze co¶ dorzucić? Rower chcę kupić na wiosnę więc mam jeszcze trochę czasu, żeby poogl±dać i się zastanowić.

pzdr
smerf

Data: 2012-12-10 12:17:06
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Mon, 10 Dec 2012 10:32:39 +0100, Smerf napisał(a):

[...]

- nie zwracaj wiekszej uwagi na klasę osprzętu w napędzie - to czy będzie
to deore, SLX czy XT, czy shimano czy sram nie ma tak naprawde wiekszego
znaczenia. Różnice w pracy sa wyczuwalne praktycznie tylko na manetkach a i
tak sa one niewielkie (oczyw¶cie wedle mnie - sa tacy co Ci powiedz± ze s±
one kolosalne ale IMO nie warto ich słuchać :)

- widelec - to czy ma blokadę, sterowan± z goleni czy kierownicy to tylko
kwestia twoich preferencji. Ja mam blokadę sterowan± z goleni ale
praktycznie jej nie uzywam - tylko czasami jak mam do pokonania dłuższy
odcinek asfaltowy. W terenie o ile nie jeste¶ wyczynowcem nie ma to IMO
sensu. Widelec ma pracować non stop. Po to jest. - widelec raz jeszcze - o ile klasa osprzętu nie ma w mej opinii wiekszego
znaczenia o tyle przy widelcu już ma duże - dobry widelec pracuje
zauważalnie lepiej niż ¶redni. O ile nie warto dopłacać by sie przesi±¶ć z
deore na XT o tyle by sie przesi±¶ć z tory na rebe zdecydowanie warto. - hamulce - też warto zwrócić na nie uwagę choć ja nie jestem na bież±co z
nowym osprzętem i nie jestem Ci w stanie polecić konkretnych modeli.

Data: 2012-12-10 22:38:12
Autor: ToMasz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 10.12.2012 10:32, Smerf pisze:
[...]

wybacz, ale tej dygresji nie rozumiem. Ludzie tak a nie inaczej s± zbudowani i tego nie przeskoczysz. jak chesz jechać wygodnie, to musisz mieć dupsko niżej niż kierownice, wtedy nie cierpi kręgosłup, szyja ani ręce. Pytanie czy taka pozycja Ci pasuje?

[...]
las, piach, no to grube opony, teraz masz krosowy rower, czyli potrzebujesz 29er! wybrałe¶ sobie taki?

Kasy chcę wydać
ok 4500.

może kup rometa 29er na deorce za 1500zł, a za resztę... playstation czy co¶ innego? Tak na serio, przy tej ilo¶ci kasy, to albo Ty wiesz więcej niż 98% tej grupy i większo¶ć dnia siedzisz na rowerze albo trolujesz. Jak ja bym srał pieniędzmi, to bym usiadł na tym rowerze który mam, zastanaowił się co jest do poprawienia i zamówił ramę na wymiar. Te elementy osprzętu które mam bym przełożył, co bym chciał to bym nowe dokupił. Mechanicy w grudniu nudz± się jak mopsy, za grosze Ci wymarzony rower poskładaj±....
ToMasz

Data: 2012-12-11 09:15:18
Autor: Michał Pysz
wybór roweru - pomóżcie
[...]

Je¶li Twoim hobby ma być składanie rowerów i ich obsługa a nie używanie to to jest dobre podej¶cie.
A i tak niesie bardzo duże ryzyk, że sprzęt nie będzie dopasowany i będzie z nim tylko kłopot.

Przy założeniu, że mamy gotówkę to znacznie pro¶ciej kupić gotowy dobry rower, w którym producent sam zadbał o należyty dobór tego co tam siedzi.
Jak nie mamy gotówki to też lepiej kupić gotowy rower tylko troszkę tańszy :-)

mp.

Data: 2012-12-11 11:14:32
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Tue, 11 Dec 2012 09:15:18 +0100, Michał Pysz napisał(a):

[...]

to czy producent dobiera komponenty sensownie to już kwestia dyskusyjna :)
Wiadmomo jak jest często - przerzutka tylna jak najwyższej grupy a reszta
już mocno ¶rednia. Mi sie podobaj± konfiguracje rowerów radon - gdzie do ¶redniego osprzętu
klasy deore/alivio dawano amora RS Reba. Osprzęt jest relatywnie tani i mozna go sobie wymienić albo kaprysu, albo
jak sie zużyje - widelec jest znacznie bardziej kosztowny a dobry posłuży
wiele lat.

Data: 2012-12-12 08:38:06
Autor: ToMasz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 11.12.2012 11:14, qrt pisze:

[...]

BINGO!
[...]

a jak ja doradzam aby klient w sklepie poprosił o wymianę zwykłej piasty i wolnobiegu 7, na piastę kasetowa i kasete 7demkę, to większo¶ć patrzy na mnie jak krowa w obrazek i mówi że za to samo stówy nie dołoż±. A jakie gały wywala sprzedawca-serwisant który jednak słyszy tak± pro¶bę....

ToMasz

Data: 2012-12-12 11:30:01
Autor: Michał Pysz
wybór roweru - pomóżcie
to czy producent dobiera komponenty sensownie to już kwestia dyskusyjna :)
Wiadmomo jak jest często - przerzutka tylna jak najwyższej grupy a reszta
już mocno ¶rednia.
Akurat fakt, że jeden element jest oczko wyższy nie przeszkadza w niczym. Cóż poradzić, że ludzie patrz± tylko na tyln± przerzutkę przy kupnie.

Oczywi¶cie nie mówię o jakich¶ skrajnych przypadkach, gdzie wszystko jest badziewiem.

mp.

Data: 2012-12-11 09:21:50
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie

Użytkownik "ToMasz"
[...]

Super, dzięki za radę, na pewno się przyda.
Teraz mi powiedz jak mam zmienić 17 letniego authora compacta na to co opisałem powyżej?

smerf

Data: 2012-12-12 12:50:15
Autor: ToMasz
wyb�r roweru - pom��cie
W dniu 11.12.2012 09:21, Smerf pisze:
U�ytkownik "ToMasz"
mo�e kup rometa 29er na deorce za 1500z�, a za reszt�... playstation czy
co� innego? Tak na serio, przy tej ilo�ci kasy, to albo Ty wiesz wi�cej
ni� 98% tej grupy i wi�kszo�� dnia siedzisz na rowerze albo trolujesz. Jak
ja bym sra� pieni�dzmi, to bym usiad� na tym rowerze kt�ry mam,
zastanaowi� si� co jest do poprawienia i zam�wi� ram� na wymiar. Te
elementy osprz�tu kt�re mam bym prze�o�y�, co bym chcia� to bym nowe
dokupiďż˝. Mechanicy w grudniu nudzďż˝ siďż˝ jak mopsy, za grosze Ci wymarzony
rower posk�adaj�....

Super, dzi�ki za rad�, na pewno si� przyda.
Teraz mi powiedz jak mam zmieniďż˝ 17 letniego authora compacta na to co
opisa�em powy�ej?

smerf

1 nigdy bym nie przypuszczał, że ktoś kto jeździ rowerem za 300zł, będzie chciał nagle przeskoczyć na rower za 4 tyś zł.
2 nigdy bym nie przypuszczał że osoba jeżdżąca na 28 (zakładam że wygodnie) będzie chciała przesiąść się na 26 i jeszcze wplątuje w to dywagacje o amorach.

NAjpierw zdecyduj co chcesz mieć. czy to ma być potwór na dziury, czy "śmigacz" na ścieżki. ja sam miałem compacta i bardzo miło go wspominam. O ile dobrze pamiętam był duuuuuży.... i nie mówię tutaj o rozmiarze ramy. W kategorii rower bez amorów godnym polecenia jest specialized syrrus. Co ma? a co to kogo obchodzi? jeździsz na altusie i czego mu brakuje? Jak czegoś brakuje to wymień na lepsze. Jak chcesz roweru mocniejszego to kup sobie 29er. romet ma tanie 29ery, eurobike... tanie, bo jak coś naprawdę będzie nie teges to wymienisz na nowe, wyższej grupy.
Po pierwsze zdecyduj jaki typ roweru chesz mieć. siądź na podobny w sklepie. Po drugie jak masz wydawać fortune na rower, to może lepiej będzie postawić na karbonową ramę, założyć że rower ma mieć 100% łożysk maszynowych, zamiast podniecać się ilością biegów, albo klasą tylnej przerzutki.
ToMasz

Data: 2012-12-12 12:55:28
Autor: Michał Pysz
wyb�r roweru - pom��cie
NAjpierw zdecyduj co chcesz mieć. czy to ma być potwór na dziury, czy
"śmigacz" na ścieżki. ja sam miałem compacta i bardzo miło go wspominam.
O ile dobrze pamiętam był duuuuuży.... i nie mówię tutaj o rozmiarze
ramy. W kategorii rower bez amorĂłw godnym polecenia jest specialized
syrrus. Co ma? a co to kogo obchodzi? jeĹşdzisz na altusie i czego mu
[...]

Ale dlaczego odmawiasz mu kupno porządnego bajka i chcesz wcisnąć badziewie od Rometa. Rower to komplet i podmiana przerzutki nie poprawi niczego jeśli całość jest źle dobrana, rama kiepska, geometria zła.

4 kafle to nie jest fortuna życia nad którą warto rozważać sto lat.
Jak ma tyle to znacznie lepiej kupić porządny rower dobrego producenta niż kupować coś co z założenia wymaga modyfikacji.

No chyba, ĹĽe wracamy do tematu, ĹĽe modyfikacje roweru to jest docelowe hobby zamiast jazdy na nim.

mp.

Data: 2012-12-12 20:11:57
Autor: ToMasz
wyb�r roweru - pom��cie
W dniu 12.12.2012 12:55, Michał Pysz pisze:

Ale dlaczego odmawiasz mu kupno porzÄ…dnego bajka
nie odmawiam, radzę ostrożnie wydawać kasę. Ostatnio dużo osób widuję, które są mocno niezadowolone z zakupu roweru z przedziału 2-5 tyś. a to w giancie tarczówki nie hamują i serwis twierdzi ze nie muszą, albo w authorze 10 biegów (z tyłu) powoduje że łańcuch ociera o przednią przerzutkę...

i chcesz wcisnąć
badziewie od Rometa.

kiedy porównywałeś ramblera 6.0 (deore) z krosem, authorem giantem kellysem w podobnej cenie? Eurobika 29er też kupi za trochę ponad 1.5tyś, ale tam mimo alivio jest 9 z tyłu
http://www.eurobike.pl/rowery-eurobike/rowery2012/mtb29
Rower to komplet i podmiana przerzutki nie poprawi
niczego jeśli całość jest źle dobrana, rama kiepska, geometria zła.
wiÄ™c  piszÄ™ w kaĹĽdym liĹ›cie - siÄ…dĹş na rower! jeĹ›li rama, pozycja jest dobra, ale nie pasi przerzutka - moĹĽna jÄ… wymienić. jeĹ›li pasi mu acera - po co kupowac droĹĽszÄ….

4 kafle to nie jest fortuna życia nad którą warto rozważać sto lat.
Jak ma tyle to znacznie lepiej kupić porządny rower dobrego producenta
niż kupować coś co z założenia wymaga modyfikacji.
PRzedewszystkim staram się odnieść do tego co Smerf ma teraz. Siedzę w rowerach od.... bardzo dawna i jest kilka niezmiennych przyzwyczajeń. jednym z nich jest fakt taki, ze jak ktoś się przyzwyczai do kół 28, to na góralu już nie będzie chciał jeździć. drugie przyzwyczajenie dotyczy kierownicy. jak ktoś się przyzwyczai że ma ręce 110cm nad asfaltem, nie będzie chciał jeździć na rowerze który ma niżej kierownice (pomijam przypadki w których pewne cechy nowego roweru są wysoce pożądane i trzeba pójść na kompromis)

No chyba, ĹĽe wracamy do tematu, ĹĽe modyfikacje roweru to jest docelowe
hobby zamiast jazdy na nim.
4 kafle wydać to nie problem. Ale jak Smerf się zastanawia na jaki rower, to znaczy że przeprowadza procesy myślowe, a nie spełnia zachciankę. Dlaczego nikt inny mu nic nie doradza?

ToMasz

Data: 2012-12-12 12:29:56
Autor: Ignac
wyb�r roweru - pom��cie
W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 20:11:57 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
W dniu 12.12.2012 12:55, Michał Pysz pisze:

> Ale dlaczego odmawiasz mu kupno porz±dnego bajka

nie odmawiam, radzę ostrożnie wydawać kasę. Ostatnio dużo osób widuję, które s± mocno niezadowolone z zakupu roweru z przedziału 2-5 ty¶.. a to w giancie tarczówki nie hamuj± i serwis twierdzi ze nie musz±, albo w authorze 10 biegów (z tyłu) powoduje że łańcuch ociera o przedni± przerzutkę...

ToMasz ma rację,rower jest dobry wtedy i tylko wtedy gdy min.elementy
napędu s± tak dobrane,aby z każdej tarczy korb dostępne były wszystkie
zębatki kasety,jeżeli tak nie jest nie kupowałbym takiego roweru i
jeszcze drobny detal,przed zakupem wymażonego modelu luknijcie w necie
na koszt zakupu potencjalnych czę¶ći zamiennych ,czy koszty ich zakupu
akceptujecie,żeby potem się nie okazało,że cena zakupu np.kółeczek
zamiennych do wózka przerzutki tylnej przewyższa cenę całej przerzutki
np. we wspomnianym tu systemie Acera.
To nie jest krytyka wyboru innych/lepszych? komponentów,tylko zwrócenie
uwagi na przedstawion± wyżej problematykę.

Data: 2012-12-12 21:57:30
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-12 20:11, ToMasz pisze:
[...]
zachciankÄ™. Dlaczego nikt inny mu nic nie doradza?

Może przede wszystkim dlatego, że autor nie ma zdefiniowanego kodowania i jego tekst trzeba deszyfrować zarówno w czytniku jak i na googlegroups.

Może dlatego, że ma dziwne zachcianki, tzn. szuka roweru MTB 26" na teren ("90% ścieżki w lesie, jakiś piach, korzenie, czasem asfalt, 10% to bardziej ekstremalne trasy") w którym powinien sobie świetnie radzić rower, który ma obecnie - cross. Nie wie czy chce FS czy HT. Faworytem jest dla niego rower, który ma największy "deal cenowy" - Egoist. Dla mnie to trochę dziwne, bo to akurat rower do ścigania.

Więc może dlatego nikt nie doradza. Ja podzielam zdanie, które już padło w tym wątku, że za 4,5tys. można kupić fajnego HT z dobrą aluminiową ramą i dobrym amortyzatorem oraz ze średniej klasy osprzętem, który w kolejnych latach, po jego zużyciu, można zmieniać na lepszy (jeśli ktoś ma taką potrzebę).

--
biodarek

Data: 2012-12-12 23:21:52
Autor: ToMasz
wybór roweru - pomóżcie
(...)
[...]
ma takÄ… potrzebÄ™).
ale biorÄ…c pod uwagÄ™... Ĺ›cieĹĽki leĹ›ne (piach bym podarowaĹ‚, bo po tym tak naprawdÄ™ nic nie pojedzie) czasem asfalt, komuĹ› kto teraz jeĹşdzi  na 28 calach, polecaĹ‚byĹ› 26 cali?

ToMasz

Data: 2012-12-12 23:55:32
Autor: Jacek G.
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-12 23:21, ToMasz napisał(a)::
ale biorąc pod uwagę... ścieżki leśne (piach bym podarował, bo po tym
tak naprawdÄ™ nic nie pojedzie) czasem asfalt, komuĹ› kto teraz jeĹşdzi na
28 calach, polecałbyś 26 cali?
A dlaczego nie ? Kryteria mogą być różne. Ja początkowo uważałem, że właśnie cross będzie mi najbardziej odpowiadał. Jednak po pewnym czasie okazało się, że zacząłem jeździć częściej w terenie niż po asfalcie i co jakiś czas po łatwych górkach. No i ten cross (wówczas bez amortyzatora) zaczął mnie ograniczać. Gdy złodziej pozbawił mnie owego rowerka wszedłem w prostego górala.
Kluczowe w wyborze przez Smerfa może być właśnie te 10 % "bardziej ekstremalnych" tras - cokolwiek by to znaczyło. Jeśli nie chce mieć ograniczeń na tych 10 %, to w łatwiejszym terenie góral na 26" też nie będzie przecież w niczym przeszkadzał. Tak na prawdę nie wiemy nic o stylu jazdy pytającego i ilości km przejeżdżanych rocznie - a to też może mieć znaczenie przy wyborze.
P.S. Ja się i tak za słabo znam, żeby coś konkretnie doradzać.
--
Jacek G.

Data: 2012-12-13 17:30:38
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-12 23:21, ToMasz pisze:
(...)
[...]

Sporo widziałeś w sklepie czy warsztacie rowerowym, ale w terenie to chyba nie :)

komuĹ› kto teraz jeĹşdzi  na
28 calach, polecałbyś 26 cali?

Nie będę polecał rozmiaru kół na jakich nigdy nie jeździłem :)
(oprĂłcz kilku przejaĹĽdĹĽek na cudzych rowerach 26" lub z wypoĹĽyczalni).
Ja przesiadłem się z 28 na 29, bo na 28 jeździło mi się świetnie, ale nie mogłem założyć szerszych opon. Teraz używam i 28" i 29". Poza tym mogę sobie awaryjnie wymieniać koła pomiędzy rowerami (właściwie tylko tylne). Żona też ma 28". Jednym z argumentów była kompatybilność. Ale dorosła córka jeździ MTB 26". A ostatnio, kiedy żona pojeździła po górkach pożyczonym MTB 26", to też jej się spodobało, więc może będzie zmiana rozmiaru. Z tej kompatybilności skorzystałem może raz, kiedy padło mi koło. No i przy wspólnej jeździe zapasowa dętka wystarczy jedna.

--
biodarek

Data: 2012-12-13 09:35:53
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Może przede wszystkim dlatego, że autor nie ma zdefiniowanego kodowania i jego tekst trzeba deszyfrować zarówno w czytniku jak i na googlegroups.

ok przepraszam,

[...]

dobra, to, ĹĽe chcÄ™ 26" to juĹĽ wiem i nie o to pytam.
Byłem (i jestem) przekonany do HT, jednakże wiele osób twierdzi, że jeżeli
chcę wydać tyle kasy to powinienem wziąć pod uwagę Fulla, dlatego spytałem o
Wasze zdanie.

[...]

ok, ktory z nich byś wybrał i dlaczego
http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=528
http://kellysbike.com/PL/rowery-2012/gorskie/hardtail-26/imagine-green/green

w bardzo podobnej cenie sÄ… te rowery.

pzdr
smerf

Data: 2012-12-13 10:21:13
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 09:35, Smerf pisze:

ok, ktory z nich byś wybrał i dlaczego
http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=528
http://kellysbike.com/PL/rowery-2012/gorskie/hardtail-26/imagine-green/green

Z tych dwóch to Kellys ze względu na Rebę. W podobnej cenie można jeszcze kupić Krossa Level A9, z tą różnicą że na osprzęcie XT a nie X9 od Srama. Tutaj już nie powiem, co lepsze, czy X9 czy XT, zdania generalnie są podzielone :)

--
marcin

Data: 2012-12-13 02:33:49
Autor: Ignac
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:21:13 UTC+1 użytkownik mt napisał:
> [...]

> http://kellysbike.com/PL/rowery-2012/gorskie/hardtail-26/imagine-green/green

Z tych dwóch to Kellys ze względu na Rebę.

Nie wzi±łbym ze wzdlędu na pomieszanie z popl±taniem w
napędzie,każdy z innej parafii o takie:

korby SHIMANO M552 (42x32x24)-to jest SLX
manetki SRAM X9 Trigger
przerzutka przód SHIMANO Deore XT (12) M781 (31.8mm)
przerzutka tył SRAM X9-10

Za tak± kasę wypadałoby,aby napęd dobrany był tak,żeby
wyżej wymienione elementy pochodziły z jednej grupy
asortymentowej np.SLX,XT czy XTR,bo wła¶nie w ramach
jednej grupy elementy napędu s± najbardziej kompatybilne.
I co dostaje za tak± kasę ,popelinę!
Żeby nie było że się czepiam,tylko dostarczam uczciwych
informacji jak należy rozumieć to co się kupuje
A drugi rower ma niewiele lepiej,ale korby i przerzytkę.p
ma przynajmniej z jednej grupy - SLX.

Data: 2012-12-13 03:02:28
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 11:33:49 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:21:13 UTC+1 użytkownik mt napisał:
< (...)
Nie wzi±łbym ze wzdlędu na pomieszanie z popl±taniem w
napędzie,każdy z innej parafii o takie:
(...)

Ja bym wzi±ł (bo Reba), a napęd mam wła¶ciwie tak samo pomieszany jak w Kellysie:

Shimano: korba, przerzutka p, kaseta
SRAM: manetki, przerzutka t

Nie narzekam, mam to co mi bardziej pasuje, a nie na siłę wszystko z jednej grupy :)

Data: 2012-12-13 12:39:55
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Ja bym wzi±ł (bo Reba), a napęd mam wła¶ciwie tak samo pomieszany jak w Kellysie:

a jaki masz rower?

Data: 2012-12-13 04:17:07
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 12:39:55 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:
(...)
a jaki masz rower?

HT, specyficzny składak (stalowa rama, koła 27.5", ciasno zestopniowany napęd 2x9). Na moim sprzęcie na pewno wzorować się nie będziesz :)

Odno¶nie tego Egoista, wspomnianego w pierwszym po¶cie:
* "niestety ma regulacje amortyzatora tylko na amo" - zależnie od potrzeb, ale może to być duży plus - manetka to tylko wł±cz/wył±cz, natomiast pokrętło ma kilka pozycji (nie tylko dwie), tłumienie można ustawiać w szerszym zakresie,
* opony - owszem lekkie, ale delikatne i stosunkowo w±skie,
* amortyzator - ja np. nie lubię Foxa za liniow± pracę :) serwis też ma szansę być droższy.
Tak ogólnie to nie wiem czy bierzesz tę oczywist± oczywisto¶ć pod uwagę - utrzymanie roweru na czę¶ciach z wyższych grup kosztuje więcej.

Data: 2012-12-13 04:49:22
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:40:20 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
(...)
27,5 to 650B?

Tak, to jedno i to samo.

Data: 2012-12-13 13:55:31
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 04:49:22 -0800 (PST), rzymo napisał(a):

W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:40:20 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
(...)
27,5 to 650B?

Tak, to jedno i to samo.

Na jakiej ramie? Co¶ mi sie obiło o uszy ze daje sie to założyć do zwykłych
ram i widelców 26. Stalowa to jaki¶ custom?

Data: 2012-12-13 05:05:47
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:55:31 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Thu, 13 Dec 2012 04:49:22 -0800 (PST), rzymo napisał(a):
(...)
Na jakiej ramie? Co¶ mi sie obiło o uszy ze daje sie to założyć do zwykłych
ram i widelców 26. Stalowa to jaki¶ custom?

Do czę¶ci ram i widelców (m.in. Fox, Psylo, Pike, R7) takie koła wejd±, do niektórych nie. Suport idzie do góry, często klocki bieżnika s± blisko rurek ramy czy korony amortyzatora... Dlatego podszedłem do zagadnienia od drugiej strony - rama 29" + odpowiednie modyfikacje.
Teraz opona 27.5 x 2.25" idealnie pasuje do przetłoczeń w rurkach tylnego trójk±ta, jest odpowiednia ilo¶ć miejsca. Długo¶ć tyłu 428mm, suport na wysoko¶ci ~30cm.

Data: 2012-12-13 05:08:19
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:55:31 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Na jakiej ramie? Co¶ mi sie obiło o uszy ze daje sie to założyć do zwykłych
ram i widelców 26. Stalowa to jaki¶ custom?

Do czę¶ci ram i widelców (m.in. Fox, Psylo, Pike, R7) takie koła wejd±, do niektórych nie. Suport idzie do góry, często klocki bieżnika s± blisko rurek ramy czy korony amortyzatora... Dlatego podszedłem do zagadnienia od drugiej strony - rama 29" + odpowiednie modyfikacje. Teraz opona 27.5 x 2.25" idealnie pasuje do przetłoczeń w rurkach tylnego trójk±ta, jest odpowiednia ilo¶ć miejsca: http://www.imagebam.com/image/18b4a7224393872 . Długo¶ć tyłu 428mm, suport na wysoko¶ci ~30cm.

Data: 2012-12-13 14:27:55
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 05:08:19 -0800 (PST), rzymo napisał(a):

[...]

jakie rama ma k±ty? Jak oceniasz wrażenia po przesiadce z 29?

Data: 2012-12-13 06:32:37
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 14:27:55 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
jakie rama ma k±ty? Jak oceniasz wrażenia po przesiadce z 29?

K±ty 71*/73*; wideł 490mm, z sagiem ~475mm.

Dla mnie (181cm) rower na kołach 29 był, jakby to ładnie uj±ć jednym słowem, za duży. Trochę mniejsza zwrotno¶ć, trochę gorzej mi się nim manewrowało, trudniej się zmie¶cić na klatce schodowej :)

Na 27.5" jeĽdzi mi się jako¶ tak przyjemniej, lżej - mimo że waży więcej (w 29 miałem alu ramę i lżejsze koła/opony).

Data: 2012-12-13 13:40:28
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik "rzymo" <
Tak ogólnie to nie wiem czy bierzesz tę oczywist± oczywisto¶ć pod uwagę - utrzymanie roweru na czę¶ciach z wyższych grup kosztuje więcej.

Ok, sprawa oczywista, ale co takiego się może wydarzyć w tym rowerze?
W swoim authorze obecnym zmieniałem:
 - widelec,
- support,
- przerzutka tylna,
- zębatki przednie, tylne
- łancuch (wiadomo kilka razy)

i to w przeci±gu kilkunastu lat, nawet je¶li relatywnie osprzęt jest droższy to kwoty przy rozłożeniu na kilkanascie kolejnych lat - to jaki¶ tam szczegoł.
Chyba, że w tych sprzętach powyżej jakie¶ badziewie chc± 'wcicn±ć'?

smerf

Data: 2012-12-13 04:53:50
Autor: rzymo
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:40:28 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:
(...)
Ok, sprawa oczywista, ale co takiego się może wydarzyć w tym rowerze?
W swoim authorze obecnym zmieniałem: (...)
i to w przeci±gu kilkunastu lat, nawet je¶li relatywnie osprzęt jest droższy to kwoty przy rozłożeniu na kilkana¶cie kolejnych lat - to jaki¶ tam szczegół.

Chcesz ten rower na lat kilkana¶cie - tu Cię "pocieszę", nic z niego tyle nie wytrzyma :)

Data: 2012-12-13 13:54:22
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 13:40:28 +0100, Smerf napisał(a):

Użytkownik "rzymo" <
[...]

postęp panie - postęp. Napędy na 7/8 s± zasadniczo bardziej żywotne,
wymagaj± mniejszej precyzji niż napęd na 9 nie wspominaj±c o 10( który jest
aktualnym standardem) Łożyska korb z supportem zintegrowanym pod względem trwało¶ci maj± sie
nijak do supportów na kwadrat. Potrafi± pa¶ć w kilka miesięcy (choć ich
wymiana może być tania i prosta - stosuj±c łożyska ze sklepu)
  Okładziny do tarczówek porafi± kosztować całkiem słono - ale dobre (w
normalnych warunkach - gdy nie jezdzisz po błocie) potrafi± przeżyć całkeim
dugo. W pewnych kwestiach zmiany s± na + w innych na -. Na pewno jest prostsza obsługa roweru ale żywotno¶ć napędu raczej
rozczarowuje. Rower z napędem na 9 cieżko bezie kupić - o 8 to już w ogóle
zapomnij. Możesz ewentualnie je¶li mieszkasz w niezbyt górzystym terenie składać co¶
na alfine 11 ale to raczej zabawa dla pasjonatów.

Data: 2012-12-13 17:37:00
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 13:40, Smerf pisze:
UĹĽytkownik "rzymo" <
Tak ogólnie to nie wiem czy bierzesz tę oczywistą oczywistość pod
uwagę - utrzymanie roweru na częściach z wyższych grup kosztuje więcej.

[...]
- Ĺ‚ancuch (wiadomo kilka razy)

i to w przeciągu kilkunastu lat, nawet jeśli relatywnie osprzęt jest
droższy to kwoty przy rozłożeniu na kilkanascie kolejnych lat - to jakiś
tam szczegoł.
Chyba, że w tych sprzętach powyżej jakieś badziewie chcą 'wcicnąć'?

W lepszym rowerze nie będziesz zmieniał widelca, ale trzeba go będzie serwisować co jakiś czas. Wymieniać olej i uszczelki. Jak się nauczysz robić to sam, to przy Rebie koszt będzie niewielki. Jeśli nie sam, to będziesz musiał oddać do serwisu powiedzmy co rok lub 2 lata.

--
biodarek

Data: 2012-12-13 17:33:26
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 12:02, rzymo pisze:
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 11:33:49 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:21:13 UTC+1 użytkownik mt napisał:
< (...)
Nie wziąłbym ze wzdlędu na pomieszanie z poplątaniem w
napędzie,każdy z innej parafii o takie:
(...)

Ja bym wziął (bo Reba), a napęd mam właściwie tak samo pomieszany jak w Kellysie:

Shimano: korba, przerzutka p, kaseta
SRAM: manetki, przerzutka t

Nie narzekam, mam to co mi bardziej pasuje, a nie na siłę wszystko z jednej grupy :)

Mam taką samą kombinację 9sp w rowerze _fabrycznym_ (do tego rotuję na przemian łańcuch Shimano i SRAM) i jestem bardzo zadowolony.

--
biodarek

Data: 2012-12-14 08:20:54
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek" <

Mam taką samą kombinację 9sp w rowerze _fabrycznym_ (do tego rotuję na przemian łańcuch Shimano i SRAM) i jestem bardzo zadowolony.

jaki masz rower?
smerf

Data: 2012-12-14 16:17:57
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-14 08:20, Smerf pisze:
UĹĽytkownik "biodarek" <

Mam takÄ… samÄ… kombinacjÄ™ 9sp w rowerze _fabrycznym_ (do tego rotujÄ™ na
przemian łańcuch Shimano i SRAM) i jestem bardzo zadowolony.

jaki masz rower?

Oba nie spełniają Twoich wymagań :)

--
biodarek

Data: 2012-12-13 03:53:15
Autor: rmikke
wybór roweru - pomóżcie
> [...]

informacji jak należy rozumieć to co się kupuje
A drugi rower ma niewiele lepiej,ale korby i przerzytkę.p

E tam. Ja bym brał i w razie problemów wymienił manetkę
od przedniej przerzutki. Oczywi¶cie - najlepiej po przymierzeniu
się, bo to pierwsze kryterium. Osprzęt zmienić to najmniejszy
problem, a w przykładowym rowerze wszystko powinno współpracować
bezproblemowo.

Data: 2012-12-13 13:44:45
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 11:33, Ignac pisze:

[...]

Ale jakie¶ konkrety, że co¶, co jest kompatybilne ze sob±, tylko od różnych producentów, nie działa jak powinno? Mało to ludzi jeĽdzi z pomieszanymi elementami, np. przerzutka Sram i kaseta Shimano i nic się nie dzieje.
Rozumiem, że id±c Twoim tokiem my¶lenia, to napęd poskładany na Acerze albo na Altusie będzie wyższej jako¶ci niż XX z tyłu (czy wspomniany X-9) i jaki¶ XTR z przodu?

--
marcin

Data: 2012-12-13 13:50:38
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik "Ignac" <

Nie wzi±łbym ze wzdlędu na pomieszanie z popl±taniem w
napędzie,każdy z innej parafii o takie:

No widzisz i kolejna rzecz na któr± nie zwracałam uwagi, a racja w tym jaka¶ jest.
A co my¶lisz o tym?
http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

pomieszania z popl±taniem nie ma a kasa zaoszczędzona.

smerf

Data: 2012-12-13 09:22:27
Autor: Ignac
wybór roweru - pomóżcie
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:50:38 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:

http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

pomieszania z popl�taniem nie ma a kasa zaoszcz�dzona.

O 100% lepsza konfiguracja napędu,może sprzedawca mógłby wymienić
(podobno da się bez utraty gwarancji po wpisaniu tej zamiany w
karcie gwarancyjnej)tyln± przerzutkę ze Sram X7 na X5 i miałby¶
ksi±żkowy/modelowy przykład zestawienia napędu,chociaż wolałbym
go na Shimano.
Oczywi¶ćie przed zakupem sprawdz czy napęd spełnia ten warunek,
że na każdej tarczy korb dostępne s± wszystkie zębatki kasety i
jazda przed zakupem obowi±zkowa,czy geometria ramy Ci odpowiada

Uwaga ogólna(do innych),gdyby miksy w komponentach napędu były porz±dane i wszystko pasowałoby do wszystkiego to np.do wszystkich napędów
9 rekomendowany byłby jeden łańcuch,jedna kaseta,czy jedna przerzutka
przednia,itd,ale na szczęćie tak nie jest i bardzo proszę nie
upowszechniać mi tu marketigowych mitów i legend,bo się nie dam nabrać,a
np.Shimano w tym celu robi stosowne rozróżnienie w swoich podzespołach.

Data: 2012-12-13 19:47:34
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 18:22, Ignac pisze:
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 13:50:38 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:

http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

pomieszania z poplÄŹĹĽËťtaniem nie ma a kasa zaoszczÄŹĹĽËťdzona.

O 100% lepsza konfiguracja napędu
[...]

Uwaga ogólna(do innych),gdyby miksy w komponentach napędu były
porządane i wszystko pasowałoby do wszystkiego to np.do wszystkich napędów
[...]

Czasami występują jeszcze inne przyczyny fabrycznego miksu napędu. Np. w moim wypadku amerykański producent roweru wkłada osprzęt również amerykańskiego producenta czyli SRAM. Jednak do mojego fulla (czasem także do innych rowerów, które mają szerokie tylne widełki umożliwiające montaż szerokich opon) nie da się założyć przedniej przerzutki z obejmą na ramie. Pozostaje montaż przerzutki E-Type... ale ten rodzaj przerzutki jest zastrzeżony patentem przez Shimano. Więc mam przednią przerzutkę SLX. Jak pisałem, wcale się na to nie uskarżam.

Ale myślę, że autor tego wątku nie byłby w stanie rozpoznać różnicy działania napędu homogenicznego czy mieszanego. Z każdego napędu, który był w rowerach wymienionych w tym wątku, byłby bardzo zadowolony. Ale z tego amortyzatora RS XC w Kellysie powyżej na pewno nie byłby. Za te pieniądze jest to nieopłacalne. I ponieważ w rowerach w tym zakresie cenowym każdy zamontowany osprzęt będzie wystarczająco dobry, to proponuję się skoncentrować na ramie (zwłaszcza jej geometrii - wiedząc wcześniej jakie będzie przeznaczenie tego roweru) oraz na amortyzatorze.

--
biodarek

Data: 2012-12-13 14:00:41
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 13:50:38 +0100, Smerf napisał(a):

Użytkownik "Ignac" <

[...]

ale widelec to jakie¶ padło. Pomiedzy tym xc32 a reb± z Imagine to jest
przepa¶ć. Problem jest taki ze mało który producent da dobry widelec kosztem osprzętu
- tendencja jest raczej odwrotna - głownie z powodu iż na widelcach
przeciętny klient sie nie wyznaje - a to ze alivio<deore<SLX<XT
to jest do¶ć łatwo zapamiętać :)

Data: 2012-12-13 14:07:10
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik
alivio<deore<SLX<XT
to jest do¶ć łatwo zapamiętać :)

No wla¶nie jaj estem takim klientem, rzucam okiem jeżeli gdziekolwiek napisali sram x9 - to sram dalsze czytanie uznaj±c, że to dokładnie to czego potrzebuję ;)

smerf

Data: 2012-12-13 14:20:19
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 14:07:10 +0100, Smerf napisał(a):

[...]

ten kellys to nie jest dobra opcja - przynajmniej nie za tak± cenę -
decathlon ma rockridera 8.1 - to jest zasadniczo bardzo podobny rower -
choć widelec to tora (toporny ale pancerny kloc) - tyle ze kosztuje to
2700. - ja tak bym zrobił - kupił co¶ za 2500/3000 - wywalił widelec jaki
tam jest - wstawił na jego miejsce albo rebę albo recona gold i tyle. No
może jeszcze bym z przodu wymienił tarcze hamulcow± ze 160 na 180 cu by moc
wieksza była :) To ze napęd jest niehomogeniczny to faktycznie może trochę być na minus ale
też jaki¶ wielkich kłopotów z tym nie będzie - z rowerem tak to jest -
trzeba sie nauczyć samemu poprawić, poodkręcać gdzie trzeba, co¶
podregulować - na serwisy w kwesti tego ze co¶ tam obciera czy chrobocze
absolutnie nie ma co liczyć.

Data: 2012-12-13 16:23:26
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 13:50, Smerf pisze:
Użytkownik "Ignac" <

Nie wzi±łbym ze wzdlędu na pomieszanie z popl±taniem w
napędzie,każdy z innej parafii o takie:

No widzisz i kolejna rzecz na któr± nie zwracałam uwagi, a racja w tym
jaka¶ jest.

No wła¶nie tej racji za bardzo w tym nie ma.

A co my¶lisz o tym?
http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

pomieszania z popl±taniem nie ma a kasa zaoszczędzona.

Jak tak bardzo się boisz pomieszania, to chociażby tu jest Level A9 rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

--
marcin

Data: 2012-12-13 17:42:16
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 16:23, mt pisze:
Jak tak bardzo siÄ™ boisz pomieszania, to chociaĹĽby tu jest Level A9
rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

Już bardziej mi się podoba od Authora i Kellysa. Córka ma Level A4. Dla siebie wolałbym Level B+... ale tu nie chodzi o rower dla mnie ;)

--
biodarek

Data: 2012-12-13 17:54:43
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 17:42, biodarek pisze:
W dniu 2012-12-13 16:23, mt pisze:
Jak tak bardzo siÄ™ boisz pomieszania, to chociaĹĽby tu jest Level A9
rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

JuĹĽ bardziej mi siÄ™ podoba od Authora i Kellysa. CĂłrka ma Level A4. Dla
siebie wolałbym Level B+... ale tu nie chodzi o rower dla mnie ;)

No i cena 4 kzł jest całkiem całkiem.

--
marcin

Data: 2012-12-13 17:59:29
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 17:54, mt pisze:
[...]

Z drugiej strony, gdyby dozbierać tysiaka, można upolować markowego fulla 140/140...

--
biodarek

Data: 2012-12-14 08:26:37
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek"
Z drugiej strony, gdyby dozbierać tysiaka, można upolować markowego fulla 140/140...

No właśnie, uzbieranie kasy nie jest problemem, tylko proszę wyjaśnij dlaczego miałbym kupować full'a - bo przekonany do tego nie jestem, aczkolwiek każdy z użytkowników fulla mi mowi, że tak powinienem zrobić.

smerf

Data: 2012-12-14 10:39:39
Autor: Alfer_z_pracy
wybór roweru - pomóżcie
Smerf napisał:
aczkolwiek każdy z użytkowników fulla mi mowi, że tak powinienem zrobić

Bez przesady. Jak tylko Święty Mikołaj przyniesie mi w worku odpowiednią ilość banknotów Narodowego Banku Polskiego, przesiądę się z fulla na hardtaila z amortyzowaną sztycą. Będzie szybciej, lżej, sztywniej, bo tego mi właśnie brakuje czy to na zawodach czy nawet na terenowych wycieczkach. A na Singltreku i tak ledwo nadążałem za lepszymi ode mnie na sztywniakach.

Ideałem rzecz jasna jest park maszynowy z rowerem na miasto, ze sztywniakiem na wyścigi i fullem na góry, ale gdzie to trzymać panie... :-)

A.

Data: 2012-12-13 20:28:10
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Thu, 13 Dec 2012 16:23:26 +0100, mt napisał(a):

Jak tak bardzo się boisz pomieszania, to chociażby tu jest Level A9 rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

za t± kasę faktycznie dobra opcja - maja co prawda tylko ramy 20 ale pewnie
da sie znależć inne rozmiary gdzie indziej.

Data: 2012-12-14 08:22:59
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik "mt"
Jak tak bardzo się boisz pomieszania, to chociażby tu jest Level A9 rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

Nie mogę tego wyja¶nić logicznie, ale z jakich¶ powodów krossy nie wchodz± w grę, chociaż nigdy na tej firmy rowerze nie jeĽdziłem (w ogóle jeżdziłem na małej liczbie rowerów).
Podobnie - moje głebokie prze¶wiadczenie, że sram-y s± lepsze niż shimano ;)

smerf

Data: 2012-12-14 08:45:03
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-14 08:22, Smerf pisze:
Użytkownik "mt"
[...]

To po co ten cały w±tek? Wybierz sobie rower na osprzęcie Srama w cenie do 4,5 kzł, który podpowiada Ci Twoje wewnętrzne przekonanie i z głowy.

--
marcin

Data: 2012-12-14 16:21:34
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-14 08:45, mt pisze:
W dniu 2012-12-14 08:22, Smerf pisze:
UĹĽytkownik "mt"
Jak tak bardzo siÄ™ boisz pomieszania, to chociaĹĽby tu jest Level A9
rocznik 2011, na Rebie oraz SLX z przodu i XT z tyłu:
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a9-p-1399.html

Nie mogę tego wyjaśnić logicznie, ale z jakichś powodów krossy nie
wchodzą w grę, chociaż nigdy na tej firmy rowerze nie jeździłem (w ogóle
jeżdziłem na małej liczbie rowerów).
Podobnie - moje głebokie przeświadczenie, że sram-y są lepsze niż
shimano ;)

To po co ten cały wątek? Wybierz sobie rower na osprzęcie Srama w cenie
do 4,5 kzł, który podpowiada Ci Twoje wewnętrzne przekonanie i z głowy.

MoĹĽe ktoĹ› inny przeczyta?

Ale jest coś takiego niepojętego, że np. mnie Kellysy z tego wątku nie kręcą. Nie mogę rowerowi nic zarzucić. Żadnego logicznego argumentu przeciw. Ja się po prostu na nim nie widzę.

--
biodarek

Data: 2012-12-17 12:38:11
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek"
Ale jest coś takiego niepojętego, że np. mnie Kellysy z tego wątku nie kręcą. Nie mogę rowerowi nic zarzucić. Żadnego logicznego argumentu przeciw. Ja się po prostu na nim nie widzę.

No własnie ja mam podobne nieracjonalne (pewnie) odczucie co do polskich Kross'ow, mam bardzo pozytwyną opinię dot. czeskich Authorów, słowackich Kellys'ów równie pozytywną, nawet Cuby w glowie mam niżej skasyfikowane aniżeli te dwa.

smerf

Data: 2012-12-14 10:40:37
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Fri, 14 Dec 2012 08:22:59 +0100, Smerf napisał(a):

Użytkownik "mt"
[...]

skoro tak to dajmy se spokój. Kup taki jaki Ci sie podoba - i tak będziesz
zadowolony :D

W tej cenie szitu juz nie kupisz - co najwyżej wyboru nieco mniej
racjonalnego. Tyle ze to tak naprawdę mało istotne bo najważniejsze jest to
by mieć z tego frajdę. Co ci po sprzecie który jest co prawda obiektywnie
bardzo dobry tyle ze ci sie nie podoba i go nie polubisz? Tak wiec smiało kupuj co chcesz - tylko pamiętaj by miał dobry widelcec
albo dokonaj po zakupie takiej podmiany :D

Data: 2012-12-14 10:54:41
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik "qrt"
Tak wiec smiało kupuj co chcesz - tylko pamiętaj by miał dobry widelcec
albo dokonaj po zakupie takiej podmiany :D

Dobra :) dzięki.

Faworytem jest ten kelly's imagine green/blue - tylko muszę jeszcze go zobaczyć na żywo.

smerf

Data: 2012-12-13 22:42:45
Autor: Wojtek Paszkowski
wybór roweru - pomóżcie

"Ignac" <smak870221@gmail.com> wrote in message news:3a290c76-abcd-419c-af6e-3df8f02757d2googlegroups.com...

[...]

akurat poł±czenie manetek/przerzutek Srama z napędem Shimano to jest bardzo sensowne rozwi±zanie.

Co prawda mam do¶wiadczenia wył±cznie z napędem 1 i 8-rzędowym :) ale od wielu lat konsekwentnie używam wła¶nie takiej kombinacji. Kasety Srama to jaka¶ plastelinowa porażka, tarcze Truvativa które miałem to też lipa vs Shimano, a z kolei przerzutki Srama pracuj± o niebo lepiej niż Shimano.

pozdr

Data: 2012-12-13 17:18:33
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-13 09:35, Smerf pisze:
MoĹĽe przede wszystkim dlatego, ĹĽe autor nie ma zdefiniowanego
kodowania i jego tekst trzeba deszyfrować zarówno w czytniku jak i na
googlegroups.

ok przepraszam,

Teraz lepiej siÄ™ czyta.

ok, ktory z nich byś wybrał i dlaczego
http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=528
http://kellysbike.com/PL/rowery-2012/gorskie/hardtail-26/imagine-green/green

Dla mnie żaden z tych dwóch. Przede wszystkim chciałbym jeździć na rowerze, który mi się podoba. Po drugie mają za małe kółka jak na moje potrzeby :)

Ale jakby mnie zmusić, to powiedziałbym, że za Kellysem przemawia Reba, dobrze skomponowany napęd z X9 oraz koła. Kellys ma opony od razu do ścigania - na asfalcie znikną w chwilę. Malowanie... nie dla mnie. Lepiej pomalowany Author. Trochę różnią się geometrią. Bardziej podoba mi się ta w Authorze tzn. krótsze tylne widełki i dłuższa baza. Generalnie oba rowery mają w żyłach adrenalinę i widzę je jako maszynki do ścigania w maratonach. Czy to się łączy z komfortową jazdą po lesie? Niekoniecznie. Ścigasz się?

Jeśli chodzi o fulla, to w podanym limicie mógłbyś coś znaleźć, ale nie na półce sklepowej czy w katalogu. Trzeba szukać. A można czasami znaleźć coś takiego:
http://allegro.pl/cube-stereo-deore-xt-formula-r1-rockshox-50-i2825197738.html
(to tylko przykład, akurat o ten rower nie masz już co pytać).

Nie jest to rower do ścigania, ale komfortowy rower do jazdy po górach, którym można też jeździć po mieście.

Tylko Ty wiesz, gdzie i jak będziesz tym rowerem jeździł. Czy chcesz wygodny rower do jazdy po szlakach rowerowych czy też rower do zabawy w górach. Czy maszynkę wyścigową czy stabilnego turystycznego górala. Tylko Ty wiesz gdzie spędzisz te podane wcześniej 10%.

--
biodarek

Data: 2012-12-14 08:37:46
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek" <
Dla mnie żaden z tych dwóch. Przede wszystkim chciałbym jeździć na rowerze, który mi się podoba. Po drugie mają za małe kółka jak na moje potrzeby :)

Kelly'sa nie widziałem na żywo, ale jest również w kolorze niebieskim.
Z resztÄ… wyglÄ…d - kwestia gustu, mi w zasadzie podoba siÄ™ kaĹĽdy.

Generalnie oba rowery mają w żyłach adrenalinę i widzę je jako maszynki do ścigania w maratonach. Czy to się łączy z komfortową jazdą po lesie? Niekoniecznie. Ścigasz się?

Nie ścigam się w maratonach, jednakże mam trasy, które celem treningu i utrzymania dobre kondycji staram się objeżdżać w coraz to krótszym czasie.

[...]

Do fulla wciąż nie jestem przkonany, min. dlatego, że wykładajac 4k dostaję rower, który waży tyle co mój obecny.

[...]

Zakładam, że te 10% będę spędzał w górach. W tym roku ryhlebskie przejechałem na rowerze żony i dało się - nawet miałem z tego powodu dużo frajdy, ale nie dla tych 10% kupuję rower.
Raczej celuję w coś pomiędzy "maszynką wyścigową" a "turystycznym góralem".

smerf

Data: 2012-12-14 01:50:33
Autor: Ignac
wybór roweru - pomóżcie
W dniu pi±tek, 14 grudnia 2012 08:37:46 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:

Kelly'sa nie widziałem na żywo, ale jest również w kolorze niebieskim.

Z reszt± wygl±d - kwestia gustu, mi w zasadzie podoba się każdy.

No to może lukniesz na ten,który napęd ma skonifigurowany w ramach
danej grupy asortymentowej czyli wg. tego co zaleca Shimano(bez miksów?),
a ponieważ rower jest seryjny to musi nosic na sobie piętno marketingu i
zamiast przerzutki tylnej RD-M593(Deore) włożyli mu RD-M780 (z XT):
 http://sport-bike.pl/pl/p/Unibike-Expert-2012/331

Data: 2012-12-14 10:57:40
Autor: qrt
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Fri, 14 Dec 2012 01:50:33 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

ciekawe kiedy spece od marketingu w unibikeu sie zorientuj± ze na zdjęciach
ładniej wychodz± rowery o małych ramach :D

Data: 2012-12-14 11:27:29
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
Użytkownik "Ignac" <
> http://sport-bike.pl/pl/p/Unibike-Expert-2012/331

Na dowód tego, że zwracam uwagę na to co piszecie, mój komentarz:
"Rower ma beznadziejny widelec" ;)

smerf

Data: 2012-12-14 16:24:43
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-14 11:27, Smerf pisze:
UĹĽytkownik "Ignac" <
 > http://sport-bike.pl/pl/p/Unibike-Expert-2012/331

Na dowĂłd tego, ĹĽe zwracam uwagÄ™ na to co piszecie, mĂłj komentarz:
"Rower ma beznadziejny widelec" ;)

Bardzo dobrze. 3+ :)
Beznadziejny to ten widelec nie jest. Ma po prostu niższej klasy system tłumiący i sprężynujący. W rowerze z tej kategorii cenowej można już szukać amortyzatora wyższej klasy. Jak widać na przykładach innych producentów - da się.

--
biodarek

Data: 2012-12-14 18:55:47
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Fri, 14 Dec 2012 16:24:43 +0100, biodarek napisał(a):

> [...]
 > http://sport-bike.pl/pl/p/Unibike-Expert-2012/331

Na dowód tego, że zwracam uwagę na to co piszecie, mój komentarz:

Beznadziejny to ten widelec nie jest. Ma po prostu niższej klasy system tłumi±cy i sprężynuj±cy.

ponad to jest ciężki i do¶ć toporny. Na jak±¶ czuł± prace i wybiernia
mniejszych  nierówno¶ci bym nie liczył. Ale ma jedna duż± zaletę - nie jest to jednorazówka która złapie łuzy po
500km

Tak wizualnie oceniaj±c to lepsze widelce RockShoxa maj± złot± anodę na
goleniach.

Data: 2012-12-14 16:16:30
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-14 08:37, Smerf pisze:
[...]

dostajÄ™ rower, ktĂłry waĹĽy tyle co mĂłj obecny.

Full tej klasy jak powyĹĽej waĹĽy ok. 13kg.

Tylko Ty wiesz, gdzie i jak będziesz tym rowerem jeździł. Czy chcesz
wygodny rower do jazdy po szlakach rowerowych czy teĹĽ rower do zabawy
[...]

duĹĽo frajdy, ale nie dla tych 10% kupujÄ™ rower.
> [...]

> dlaczego miałbym kupować full'a - bo przekonany do tego nie jestem,
> aczkolwiek każdy z użytkowników fulla mi mowi, że tak powinienem zrobić.

Skoro jeździłeś po Rychlebskich Ścieżkach i nie jesteś przekonany, że chcesz fulla, to ja wiem, że nie potrzebujesz go :)

Więc dodam jeszcze, skoro nie możesz patrzeć na Krossy, że ten Kellys Imagine ma dobre hamulce - SLX. Rower jest słowackiej produkcji. Jeśli będziesz miał okazję się przejechać nim przed zakupem i będziesz przekonany do niego, to kupuj. Chociaż ja po miesiącach szukania nowego roweru pojechałem w końcu do sklepu zamówić wybrany przez siebie, usiadłem na innym i już nie chciałem z niego zejść - wiedziałem, że musi być mój :) Więc polecam jazdę testową.

--
biodarek

Data: 2012-12-17 12:48:51
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek"
[...]

Patrzę jeszcze na te wszystkie rowery i widzę taką zależność:
70% rowerów ma osprzęt shimano,

Czy kupując rower na sramach nie pakuję się np. w droższy serwis ze wzgledu na mniejszą ich popularność?

A jakbyście porównali wymieniony powyżej już kellys imagine do nieco droższego (ale na shimanowskim osprzęcie majestic'a)
http://kellysbike.com/INT/bikes-2012/mountain/hardtail-26/imagine-green/green
http://kellysbike.com/INT/bikes-2012/mountain/hardtail-26/majestic

tu porownanie:
http://kellysbike.com/INT/duel/28009/28008

smerf

Data: 2012-12-17 18:44:26
Autor: biodarek
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-17 12:48, Smerf pisze:
Patrzę jeszcze na te wszystkie rowery i widzę taką zależność:
70% rowerów ma osprzęt shimano,

Czy kupujÄ…c rower na sramach nie pakujÄ™ siÄ™ np. w droĹĽszy serwis ze
wzgledu na mniejszą ich popularność?

Jeśli chodzi o manetki i przerzutki, to najgorszy możliwy przypadek jaki może się stosunkowo łatwo zdarzyć, to uszkodzenie tylnej przerzutki. Naprawa będzie polegała na kupnie nowej przerzutki. Porównując teraz przerzutki SRAM X-9 do Shimano XT widać przewagę cenową Shimano. Około 200pln za XT i 290 za X-9. A serwis będzie polegał jedynie na okresowej wymianie linek i pancerzy. Cena niezależna od typu osprzętu i chyba w swoim obecnym rowerze także wymieniasz linki i pancerze.

Przy wyborze pomiędzy Shimano i SRAM sprawdź jeszcze jak Ci pasuje operowanie manetkami. Trochę się różni. Niektórym nie odpowiadają jedne z nich, innym przeciwnie. W Triggerach operujesz tylko kciukiem. Dla mnie to akurat zaleta, bo mogę trzymać cały czas palec wskazujący na klamce hamulca. W nowych manetkach XT masz system Dual-release i możesz zrzucać biegi albo kciukiem albo palcem wskazującym. Obejrzyj to sobie. Może po prostu jeden z tych systemów nie będzie Ci pasował i problem wyboru osprzętu rozstrzygnie się od razu :) Ja mam w jednym rowerze Triggery a w drugim stare Rapid Fire i jakoś lepiej mi się pstryka manetkami SRAM. Z tym, że ja mam oba rowery z napędem 9-rzędowym. Twój będzie z 10-rzędowym.

Pisałeś o opiniach na temat pancerności SRAM. Przerzutki SRAM zawdzięczały dobre opinie dzięki rozwiązaniu uciągu linki 1:1. Skutkuje to tym, że w praktyce przez 2 lata nie musiałem dotykać śrubki regulującej przerzutkę i biegi wskakują idealnie. Przy starym Shimano uciąg wynosi 1:2 i czasami jeśli źle się ułoży koło w hakach albo napęd jest brudny, to trzeba podregulować przerzutkę. W napędach 10 speed Shimano zwiększyło już ten uciąg linki nazywając to Dyna-sys. Ale nadal nie jest to 1:1. Więc może ciągle działać ta zasada, że przerzutki SRAM będą pracować poprawnie przy zabrudzonym napędzie i będą bardziej odporne na rozregulowanie. Ale tego osobiście nie sprawdziłem.

[...]

Na pewno Ignac byłby zadowolony z Majestika, bo rower ten ma kompletny napęd XT :) Odbiło się to też na mniejszej masie. Dla mnie zasadnicza różnica to amortyzator. Fox 32 Float Fit Remote jest świetny w działaniu i lżejszy od Reby. Kupując swój rower i myśląc nad wyborem pomiędzy Rebą i Foxem wybrałem Rebę, bo lubię sobie sam pośrubkować przy rowerze a o Rebie wiedziałem, że jest to proste i tanie do wykonania w domu. Prawdopodobnie Foxa musiałbym oddawać do serwisu. Chociaż pewnie też da się to zrobić w domu... W każdym razie 2 lata temu miałem takie informacje.

Oba rowery mają zamontowane pedały SPD. Nie wiem czy to jest dla Ciebie istotne, ale M505 z Imagine mają nieciekawą konstrukcję. O wiele lepsze są powszechnie polecane i popularne M520.

Jeszcze jedno - do regulacji amortyzatora powietrznego będziesz potrzebował pompkę. Jeśli nie masz lub ktoś z bliskich znajomych nie ma, to przy kupnie roweru zapytaj czy nie dołożą Ci takiej pompki w formie gratisu. Zapytać nie szkodzi, a pompka też parę złotych kosztuje.

--
biodarek

Data: 2012-12-18 12:39:23
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie
UĹĽytkownik "biodarek"
Oba rowery mają zamontowane pedały SPD. Nie wiem czy to jest dla Ciebie istotne, ale M505 z Imagine mają nieciekawą konstrukcję. O wiele lepsze są powszechnie polecane i popularne M520.

Czy to oznacza, że celowym byłoby pedałowanie w butach spd??
Wydaje mi sie, że widziałem takie nakładki na spd, które umożliwiały użycie normalnych butów.

Wczoraj byłem w sklepie z kellys'ami. Mój typ - czyli imagine niedostępny - nawet u dystrybutora na polskę. Facet mówil, że większość kellys'ów sprzedają już we wrześniu.
No cóż pozostaje mi sprawdzić w Czechach, a jak nie to chyba skupić się na odpowiedniku na rok 2013 czyli
http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/thorx-50

niestety katalogowo duĹĽo droĹĽszego.

smerf

Data: 2012-12-13 19:08:56
Autor: ToMasz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 13.12.2012 09:35, Smerf pisze:

ok, ktory z nich byś wybrał i dlaczego
http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=528
http://kellysbike.com/PL/rowery-2012/gorskie/hardtail-26/imagine-green/green

w bardzo podobnej cenie sÄ… te rowery.
no to ja pass. Mam tylko nadzieje że który nie wybierzesz, zapłacisz o 15% mniej (grudzień jest!!!!) niż sugerowana cena. Jak się nieda, napisz do mnie.

ToMasz

Data: 2012-12-14 08:41:21
Autor: Smerf
wybór roweru - pomóżcie

UĹĽytkownik "ToMasz"

no to ja pass.

No to przynajmniej powiedz dlaczego pass, w końcu Twoje argumenty są dość ciekawe.

15% mniej (grudzień jest!!!!) niż sugerowana cena. Jak się nieda, napisz do mnie.

Zauważyłem już że ceny katalogowe nijak się mają do cen rzeczywistych. Mieszkam niedaleko Czech więc w okresie międzyświątecznym na pewno się wybiorę, żeby pooglądać te kelly'sy (cena tego authora to jakieś 4200).

smerf

Data: 2012-12-14 17:08:46
Autor: ToMasz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 14.12.2012 08:41, Smerf pisze:

UĹĽytkownik "ToMasz"

no to ja pass.

No to przynajmniej powiedz dlaczego pass, w końcu Twoje argumenty są
dość ciekawe.
ciekawe? praktyczne może, ale nie też kontrowersyjne. PRzez moje ręce poprostu przewija się ok 1000 rowerów roczne. Słucham co ludzie gadają. ale nie tacy ludzie którzy dali 2 tyś i muszą zachwalać, tylko tacy co dali 1900 i serwis sprzedawcy ich olał ciepły moczem.

15% mniej (grudzień jest!!!!) niż sugerowana cena. Jak się nieda,
napisz do mnie.

Zauważyłem już że ceny katalogowe nijak się mają do cen rzeczywistych.
za cieĹ„ki bolek jestem ĹĽeby to zmienić, ale jak wszyscy zacznÄ… kupować zimÄ…, wtedy kiedy Ĺ‚atwiej moĹĽna siÄ™ potargować, to moĹĽe producenci przestanÄ… siÄ™ wygĹ‚upiać z cenami sugerowanymi na poziomie zakup + 30%. W przypadku tego roweru zysk sprzedawcy powinien siÄ™gać 1000zĹ‚. Na 99.9% sprzedawca zadowoli siÄ™ niĹĽszym. jest tu ktoĹ› odwaĹĽny wspĂłpracujÄ…cy z velo  zeby napisać jak jest cent tego authora?

Data: 2012-12-14 18:57:10
Autor: ...::QRT::...
wybór roweru - pomóżcie
Dnia Fri, 14 Dec 2012 17:08:46 +0100, ToMasz napisał(a):

przestan± się wygłupiać z cenami sugerowanymi na poziomie zakup + 30%. W przypadku tego roweru zysk sprzedawcy powinien sięgać 1000zł. Na 99.9% sprzedawca zadowoli się niższym.

kupowałem kiedy¶ authora w zimie to było -20%

Data: 2012-12-13 09:07:43
Autor: Smerf
wyb?r roweru - pom??cie
Użytkownik "ToMasz" <
1 nigdy bym nie przypuszczał, że kto¶ kto jeĽdzi rowerem za 300zł, będzie chciał nagle przeskoczyć na rower za 4 ty¶ zł.

Wtedy jak kupowałem crossa to kwota wydana na niego była równozanczna (w obci±żeniu finansowym) do tej, któr± chce wydać teraz.

2 nigdy bym nie przypuszczał że osoba jeżdż±ca na 28 (zakładam że wygodnie) będzie chciała przesi±¶ć się na 26 i jeszcze wpl±tuje w to dywagacje o amorach.

Kilka miesięcy temu zadawałem pytanie dot. wymiany widełek w moim crossie, okazało się, że do tego co mam owszem takowe dopasuję ale będ± sprężynowe i używane w dodatku w necie znalazłem pojedyncze sztuki (chodzi o ¶rednicę ramy).

NAjpierw zdecyduj co chcesz mieć. czy to ma być potwór na dziury, czy "¶migacz" na ¶cieżki. ja sam miałem compacta i bardzo miło go wspominam.

Ja go również bardzo szanuję, super rower, a rower ma być raczej ¶migaczem na ¶ciezki :)

O ile dobrze pamiętam był duuuuuży.... i nie mówię tutaj o rozmiarze ramy. W kategorii rower bez amorów godnym polecenia jest specialized syrrus. Co ma? a co to kogo obchodzi? jeĽdzisz na altusie i czego mu brakuje? Jak czego¶ brakuje to wymień na lepsze. Jak chcesz roweru mocniejszego to kup sobie 29er. romet ma tanie 29ery, eurobike... tanie,

Nie chcę 29er'a - będ±c w sklepie jeĽdzieł mna nim - nie podoba mi się i tyle.
Chcę po prostu znaleĽć najlepszy rower mtb 26" w kwocie ok 4,5k.

bo jak co¶ naprawdę będzie nie teges to wymienisz na nowe, wyższej grupy.
Po pierwsze zdecyduj jaki typ roweru chesz mieć. si±dĽ na podobny w sklepie. Po drugie jak masz wydawać fortune na rower, to może lepiej będzie postawić na karbonow± ramę, założyć że rower ma mieć 100% łożysk maszynowych, zamiast podniecać się ilo¶ci± biegów, albo klas± tylnej

Po prostu chcę sobie kupić rower w jakim¶ przedziele kasy, chcę dokonać diobrego wyboru, dlatego pytam osoby, które mogłyby mi co¶ poradzić.
Nie podniecam się ilo¶ci± biegów, wiem o 'marketingowych' sztuczkach zwi±zanych z tyln± przeżutk±, nie chcę carbonowe ramy - bo wiem, że automatycznie obniża to klasę osprzętu.
Bardzo ciekaw± dla mnie jest sugestia wypowiedziana powyżej o wadze klasy amortyzatora.
Tak jak pisałem wcze¶niej trasy głównie w lesie, 10% to wyjazd w góry który raz w roku uskuteczniam. W góry jeżdżę na authorze profile - żony 17,5".
Na obecnym crossie będę na pewno od czasu do czasu również jeĽdził - ze względu na zamontowane siedzonko dla dziecka.
Rocznie robię ok 2000km.

pzdr
smerf

Data: 2012-12-12 16:48:46
Autor: abn140
wybór roweru - pomóżcie

pzdr
smerf

ja kupilem '29 northec cayon czy jakos tak - google poprawi w razie czego. deore xt przod i tyl i dalem 1750, rowerem smigam ja i corka. chodzi ok.
do tego dobierz fajny amor i jeszcze zostanie z ponad kolo. albo nie wymieniaj i kup lapka np...
niedawno widzialem ten rower za ok 2 000 ale manetki tez weszly na deore xt.
ja tam nie bardzo sie zreszta znam na tym. tak tylko pisze. poszukaj.
i na forum o ,29 jest taki watek
http://www.forumrowerowe.org/topic/125308-rowerkona-hei-hei-29/
moze taki? ludzie co do ktorych moge podejrzewac ze sie znaja bardzo chwala ten wybor w tej cenie. o ile bedzie.
ps
mojego posta chyba i tak nie przeczytasz, bo cos shwankuje ten wysylacz... :-)

Data: 2012-12-21 04:17:07
Autor: tadeklodz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 10:32:39 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:
[...]

za kasę któr± chcesz wydać na rower kup sobie ramę jaka Tobie odpowiada oraz osprzęt też wg gustu. Mechanik złoży za 100-150 zł rower i będziesz miał to co chcesz. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony

Data: 2012-12-21 14:45:27
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-21 13:17, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Chłopie, cytaty! Tnij cytaty!

--
marcin

Data: 2012-12-21 10:55:23
Autor: tadeklodz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu pi±tek, 21 grudnia 2012 14:45:27 UTC+1 użytkownik mt napisał:
W dniu 2012-12-21 13:17,  pisze:

[...]

Chłopie, cytaty! Tnij cytaty!

Przepraszam, poprawię się następnym razem

-- marcin

Data: 2012-12-21 15:30:37
Autor: rmikke
wybór roweru - pomóżcie
W dniu pi±tek, 21 grudnia 2012 19:55:23 UTC+1 użytkownik tade...@poczta..onet.pl napisał:
> [...]

To jeszcze jakby¶ pisał bez znaków cytowania na pocz±tku,
to może dałoby się to czytać bez wyszukiwania, który wła¶ciwie kawałek
jest Twój...

wybór roweru - pomóżcie