wybór roweru - pomóżcie

Data: 2012-12-21 04:17:07
Autor: tadeklodz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 10:32:39 UTC+1 użytkownik Smerf napisał:
Hej,

wróciłem do rozglądania się za nowym rowerem. Byłem w Czechach, żeby porównać ceny  i facet mówi, że on nigdy już nie przesiądzie się na hardtail'a, mówił, że ma problemy z kręgosłupem  a jazda na fullu jest dla niego przyjemnością. Ja problemów z kręgosłupem na razie nie mam, ale za to pełno wątpliwości.

Moja jazda to 90% ścieżki w lesie, jakiś piach, korzenie, czasem asfalt, 10 % to bardziej

ekstremalne trasy, raczej ten podział się nie zmieni.. Obecnie jeżdżę na rowerze crossowym.

Kasy chcę wydać

ok 4500.

Na początek kilka moich wątpliwości.

1. Jeżeli chodzi o sam rower, to obojętnie na którą markę zwrócę uwagę to

wychodzi na to, że STX, albo XT w różnej kombinacji z tego co zdążyłem się zorientować to wielkiej różnicy pomiędzy tym nie ma.

2. Zastanawia mnie też sprawa regulacji przedniego amo z kierownicy, tzn są

3 wersje:

a) brak regulacji na kierownicy (np faworyzowany author egoist ma regulację

skokową ale tylko przy amortyzatorze)

b) włączanie/wyłączanie amo na kierownicy.

c) regulacja skoku na kierownicy.

3. Jeżeli chodzi o rozmiary rowerów, to z tego co sobie dopasowałem to

ewentualny full 17,5", ht - 19" - pewnie ze względu na różnice w konstrukcji

ram. Może z moich przyzwyczajeń do jazdy na większej ramie.

Jeżeli chodzi o same rowery to wyszedłem od Author Vision,

http://www.author.pl/rowery/gorskie/cross-country/vision-1  - który kosztuje

gdzieś katalogowo 5300, ja mógłbym go kupić w czechach za 4200

w tej samej cenie jest ciekawostka bo modus

http://www.author.pl/rowery/gorskie/cross-country/modus-1  - z karbonową

ramą, oczywiwsice odpowiednio gorszym osprzętem.

Widziałem tez "super hiper" authora egoist z 2011r (wersja testowa, tzn stoi w

sklepie i można go oglądać, nie był jeżdżony) za jedyne 5300!!

http://www.velo.pl/rowery/wyprzedaz/?id=527 - cena super za full wypas

rower, niestety ma regulacje amortyzatora tylko na amo (regulator jest

stopniowy).

W Czechach oglądałem tez kellys'y - znasz pewnie - słowacka firma, koleś

chwalił, chociaż sam jeździ cale życie na authorze, ceny tych kellysów

naprawde fajne, np.:

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-glock-2012-transport-gratis-edycja-limitowana-p-1429.html -

ten kosztuje w czechach jakieś 3200zł, w pl podobnie. Rower ma fajne

osprzęt, płynnie regulowany amo, ładnie wygląda - chyba najlepiej z tych

powyższych, jest najtańszy.

Inny kelly's na sramach

http://kellysbike.com/PL/rowery-2013/gorskie/hardtail-26/magic-expert

Jest jeszcze marka Cube-osobiście nie oglądałem z

bliska, tylko w necie, ale może macie jakieś zdanie nt tych rowerów:

np Cube LTD (nie wiem jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi LTD, Race, Balik Anodized itp.?)

Oglądałem tez kilka fullów - Authory w czechach sa

naprawdę w dobrych cenach):

Author A-Ray 2.0 - http://www.author.pl/rowery/gorskie/fsx/a-ray-2-0-1 - on

jest na SRAM-ach - nie wiem jakie jest Wasze zdanie, ale one wyglądają na

bardziej solidne niż shimano - cena 5100 (to chyba po tym egoiscie najlepszy

deal cenowy).

Author ERA 1.0 - http://www.author.pl/rowery/gorskie/fsx/a-ray-1-0-1 - cena

5800 zł

i Kelly's Soul 2011 (ceny kellysow w pl są chyba lepsze)

http://www.rowerzysta.pl/2011-kellys/rower-gorski-kellys-soul-2011.html -

cena w pl 4200zł

To sum up:

moim faworytem jest ten egoist - głównie ze względu na obniżkę, bo on w pl

kosztuje 7500, na drugim miejscu ten kelly's za 3200.

za kasę którą chcesz wydać na rower kup sobie ramę jaka Tobie odpowiada oraz osprzęt też wg gustu. Mechanik złoży za 100-150 zł rower i będziesz miał to co chcesz. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony

Być może ktoś miałby jakieś konkretne sugestie, coś co pozwoliłoby mi wybrać to co będzie mnie satysfakcjonowało ;) Być może do podanych wyżej rowerów powinienem jeszcze coś dorzucić? Rower chcę kupić na wiosnę więc mam jeszcze trochę czasu, żeby pooglądać i się zastanowić.

pzdr

smerf

Data: 2012-12-21 14:45:27
Autor: mt
wybór roweru - pomóżcie
W dniu 2012-12-21 13:17, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Chłopie, cytaty! Tnij cytaty!

--
marcin

Data: 2012-12-21 10:55:23
Autor: tadeklodz
wybór roweru - pomóżcie
W dniu piątek, 21 grudnia 2012 14:45:27 UTC+1 użytkownik mt napisał:
W dniu 2012-12-21 13:17,  pisze:

[...]

Chłopie, cytaty! Tnij cytaty!

Przepraszam, poprawię się następnym razem

-- marcin

Data: 2012-12-21 15:30:37
Autor: rmikke
wybór roweru - pomóżcie
W dniu piątek, 21 grudnia 2012 19:55:23 UTC+1 użytkownik tade...@poczta..onet.pl napisał:
> [...]

To jeszcze jakbyś pisał bez znaków cytowania na początku,
to może dałoby się to czytać bez wyszukiwania, który właściwie kawałek
jest Twój...

wybór roweru - pomóżcie