wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)

Data: 2009-02-24 13:45:36
Autor: dziki
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)
tytulem wstepu; jakis czas temu naszla mnie chec na monitor lcd. Pozyczylem od kolegi grafika eizo i sie lekko rozczarowalem, bo w porownaniu do mojego crt samsunga obraz byl (glownie chodzi mi o nasycenie kolorow) niezadowalajacy. samsung wiec zostal, wraz z nim jakas niechec do paneli lcd pewnie rowniez.
Dlatego stojac obecnie przed wyborem tv pod uwage z lcd bralem jedynie philipsa z ambilightem (podoba mi sie ten gadzet). Bardzo fajny patent; szkoda, ze w moich widelkach cenowych byla jedynie wersja 50Hz. Nad romantyzmem wygral wiec rozsadek, pierwszy wybor z reguly jest tez ponoc najlepszy i kupilem plazme panasonica 42pv80. To tylko hd ready, ale jako ze ja ogladam, gram w odleglosci 3.5m w zupelnosci wystarcza. Ponoc >90% ludzi z tej odleglosci nie jest w stanie rozpoznac czy obraz jest 1080p czy 720p. Na szczescie sie do nich zaliczam :)
Nad zaletami rozpisywal sie dlugo nie bede; ot, sygnal z kablowki poprawny (na poczatku straszne szumy byly - nie wiem, czy to kwestia zlej pogody, czy sam sie dostroil - jest 3-stopniowa korekcja szumow + wylaczony, ale teraz jest ok), takoz z cyfrowego polsatu, obraz zarowno z PieCa (1024 * 768 - tylko takiej rozdzielczosci na PieCu uzywam, zeby cos widziec) po hdmi, jak i z ps3 bez zarzutu, nie wiem jak oni skaluja 720p, ale to dziala :) Ja osobiscie porownania z lcd tej wielkosci nie mialem, ale Katanka ma AFAIR 50" fullhd lcd sharpa i stwierdzil, ze obraz wyglada lepiej niz u niego - badal aliasing w GT5 i flow. Kolorki tez byly niczego sobie, a kontrolki obrazu mniej wiecej na 50% ustawione. Glosniki tez sa o dziwo calkiem, calkiem. Na razie puszczalem max 80% ale zaden plastik nie wpada w rezonans i nic nie buczy, skrzeczy. W dzwieku wodotryskow nie ma; surround, wybor miedzy mowa i muzyka, regulacja tonow niskich i wysokich - podstawy; prosto, ale skutecznie. Zreszta podejrzewam, ze wiekszosc i tak podepnie dzwiek do jakiegos dedykowanego audio. Zuzycie pradu w normie; w testach ktore czytalem wahalo sie pomiedzy 150 a 240W (zalezy od ustawienia parametrow obrazu oczywiscie), czyli porownywalnie ze sredniopolkowymi lcd; do tych najlepszych - philips (<100W) troche brakuje. Dla ciekawostki ta sama plazma tyle, ze full hd ma juz prawie 2 razy wiekszy apetyt na prad.

Teraz o tym co drazni. Glownie to popierdolki:
-brak guzika do poprzedniego programu na pilocie,
-jakies niepotrzebne guziki z dvd/ video (na szczescie pod klapka),
-mozna nazywac analogowe programy, tyle ze jest na to tylko 5 znakow,
-trzeba precyzyjnie celowac pilotem w odbiornik,
-po doslownie kilku sekundach wyswietlania bialego wzorku na czarnym tle i przelaczeniu na czarny ekran zostal powidok, nie widac go co prawda jak przelacze na program i szybko znika, ale byl. Bardziej gruntownych testow nie przeprowadzalem. Uspokaja fakt, ze producent daje 100k godzin na ekran (niestety wypalone powidoki gwarancja nie obejmuje)
-co prawda dla kazdego sygnalu mozna ustalic osobne parametry obrazu, dzwieku, ale proporcje obrazu nie sa pamietane tzn np dla PieCa ustawilem sobie tryb "zoom 1", przelaczylem na tv, potem znowu na av i tryb obrazu mam "rozszerzony". naciskam guziczek proporcji obrazu i w menu zaznaczony jest "zoom 1", naciskam ok i obraz zmienia sie na "zoom 1"
-automatyczny tryb wyboru proporcji obrazu czasem fiksuje; szczegolnie np na reklamach jak leca raz z paskami u gory i dolu a raz normalne.
-tv trzeba przewozic w pozycji stojacej (jak kazda plazme podobno)
To chyba tyle. Co prawda budzet mialem nieco wiekszy, ale skoro jest dobrze to po co przeplacac? Bylem dosc sceptyczny (szczegolnie przez plazmowe stereotypy) dlatego zamowilem przez net, zeby miec 10 dni na testy i ew. zwrot ale milo sie rozczarowalem i oddawac juz nie zamierzam. tv jest do kupienia < 2.5k zl
Mam nadzieje, ze te krotkie podsumowanie po tygodniu obcowania z nim pozwola innym na lepszy wybor dobrego tv.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-02-24 19:51:44
Autor: byku
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)
witam

ciekawa recenzja, ja nabyłem samsunga ps50a551 (też plazma tylko 50 cali). Dobrze, że wziąłeś 42 cale z 3 m oglądanie 50 cali to męczarnia dla oczu, ja swojego niestety będę musiał zmienić na 42 cale. Natomiast nie rozumiem czemu nie brałeś full hd, dla mnie bez sensu zwłaszcza że na moim (jest full HD) odpalałem już gry z pieca w full hd i że tak powiem, cenka opada. Przecież w 2011 może już wyjść next-gen xbox 360 i co wtedy zrobisz, polecisz wymienić tv? Z tego co czytałem następcy obecnych konsol mają zapewniać rozgrywkę właśnie w full hd. A te panasy nawet nie dają 1280 tylko zaledwie 1024. Myślę, że kupiłeś świetny TV ale nie do gier, ja sam myślę o py8.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-02-24 20:16:22
Autor: SirMike
byku wrote:
[...]

To ja sie dolacze do tematu. Przemierzam sie do TV LCD ale bede go
wykorzystywal *tylko* do grania, podlacze xboxa 360. Zalozenie, ma miec
40 cali i byc full HD - tak zeby jakies kolejne konsolki byly w stanie
rozwinac skrzydla ;)

No i za cholere nie wiem czy brac najtanszego Samsunga le 40 536 czy np.
Bravie 40V4000 (lub jakis nizszy model od Sony). Cena w sumie nie gra
duzej roli ale nie chcialbym wydac niepotrzebnie dodatkowego tysiaca
zlotych. Czy jakosc Sony (czy czegokolwiek innego) jest warta swojej
ceny? Zalezy mi w sumie na ladnych kolorach ale kolorofilem nie jestem,
to co prezentuje Bravia w zupelnosci mi wystarczy. Kto moze cos polecic?

--
SirMike - http://www.sirmike.org
C makes it easy to shoot yourself in the foot;

Data: 2009-02-25 12:55:30
Autor: kamil

"SirMike" <sirmike@localhost.com> wrote in message news:go1h24$tae$1news.onet.pl...
byku wrote:

zlotych. Czy jakosc Sony (czy czegokolwiek innego) jest warta swojej
ceny? Zalezy mi w sumie na ladnych kolorach ale kolorofilem nie jestem,
to co prezentuje Bravia w zupelnosci mi wystarczy. Kto moze cos polecic?

Dobre kolory to belkot marketingowy epoki cyfrowej, gdzie suwaczkami tak mozna poprzestawiac, ze nikt sie nie polapie ktory TV byl ktory przed minuta.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-02-25 15:01:49
Autor: SirMike

byku wrote:

[...]

Czyli rozumiem, ze Samsung bedzie renderowal obraz tak samo ladny?

--
SirMike

Data: 2009-02-25 15:17:43
Autor: dziki
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)
Uzytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisal w wiadomosci news:go3j0e$2ih$1news.onet.pl...

Czyli rozumiem, ze Samsung bedzie renderowal obraz tak samo ladny?

ladny to pojecie wzgledne. Optimum to bedzie jak pojdziesz do sklepu, sprzedawca postawi obok siebie 2 tv, ktore cie interesuja, da ci do reki 2 piloty, ty sobie poustawiasz jeden i drugi tak jak ci pasuje, a potem porownasz obraz na obu (oczywiscie zrodlo sygnalu musi byc identyczne). Mozesz wtedy miec nadzieje, ze tv z lepszym obrazem bedzie mial takze lepszy obraz na innych wejsciach :P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-02-26 13:10:03
Autor: kamil

"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:go3ju6$9dh$1news.dialog.net.pl...
[...]

Zdefiniuj "lepszy obraz", bo zazwyczaj dla obserwatora lepsze = bardziej nasycone i podciagnieta ostrosc, ktora z wiernoscia barw nie ma wiele wspolnego. ;)

Kamil

Data: 2009-02-26 20:26:09
Autor: kamil_pl
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)

Uzytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisal w wiadomosci

Czyli rozumiem, ze Samsung bedzie renderowal obraz tak samo ladny?

Wybór TV to podchwytliwa rzecz, czesto producent postawi model hd ready z kontrastem 30000:1 a obok niewiele drozszy full hd tej samej marki ale z kontrastem 15000:1. Oprócz kontrastu który jest baaadzo wazny liczy sie tez elektronika która mieli obraz przez wypluciem na ekran. Tu Sony Bravia wygrywa jak na razie z Samsungiem wedle moich doswiadczen. Jednak prawda jest taka ze najlepsze kolory daje TV plazmowy ze wzgledu na zupelnie inne rozwiazanie techniczne generowania obrazu.

Data: 2009-02-26 23:46:45
Autor: SirMike
kamil_pl wrote:
Uzytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisal w wiadomosci
Czyli rozumiem, ze Samsung bedzie renderowal obraz tak samo ladny?

WybĂłr TV to podchwytliwa rzecz, czesto producent postawi model hd ready z kontrastem 30000:1 a obok niewiele drozszy full hd tej samej marki ale z kontrastem 15000:1. OprĂłcz kontrastu ktĂłry jest baaadzo wazny liczy sie tez elektronika ktĂłra mieli obraz przez wypluciem na ekran. Tu Sony Bravia wygrywa jak na razie z Samsungiem wedle moich doswiadczen. Jednak prawda jest taka ze najlepsze kolory daje TV plazmowy ze wzgledu na zupelnie inne rozwiazanie techniczne generowania obrazu.

Plazma mnie nie interesuje. Ale dzieki za wskazanie swojego faworyta.

Data: 2009-02-27 10:47:58
Autor: dziki
Użytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisał w wiadomości news:go764k$vbr$1news.onet.pl...

Plazma mnie nie interesuje. Ale dzieki za wskazanie swojego faworyta.

a tak z ciekawosci; czemu?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-02-28 00:48:07
Autor: SirMike
dziki wrote:
Użytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisał w wiadomości

Plazma mnie nie interesuje. Ale dzieki za wskazanie swojego faworyta.

a tak z ciekawosci; czemu?

1. Za ciezka i zbyt pradozerna
2. Nie musze miec "czarnej czerni" :)
3. Ciezko dostac plazme FullHD w rozsadnej cenie - bede uzywal
telewizorka TYLKO do grania na konsoli.

Data: 2009-03-02 10:49:50
Autor: dziki
Użytkownik "SirMike" <sirmike@localhost.com> napisał w wiadomości news:go9u3m$qe6$1news.onet.pl...

1. Za ciezka i zbyt pradozerna

za ciezka? o ile, 1kg? Moja 42'' wazy AFAIR ~37kg (w tym chyba pudelko). O pradzie pisalem; mity powielasz, bo w przypadku hd ready zre tyle co lcd.

3. Ciezko dostac plazme FullHD w rozsadnej cenie - bede uzywal
telewizorka TYLKO do grania na konsoli.

no to po kiego grzyba ci 1080p, jak gry i tak sa w 720p?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-03-03 13:14:04
Autor: Moltisanti
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)

UĹźytkownik "SirMike:

Plazma mnie nie interesuje. Ale dzieki za wskazanie swojego faworyta.

a tak z ciekawosci; czemu?

2. Nie musze miec "czarnej czerni" :)

mit, jak juz to "szarej czerni", dla jasnosci.

http://sr-388.net/images/av/plasma-glare.jpg

Pozdr.
Moltisanti

Data: 2009-03-03 13:20:41
Autor: Mirek Ptak
*Moltisanti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Dla jasności to sobie zgaś światło w pokoju z plazmą i z LCD - zobaczysz różnicę. U mnie w XD1E jest nieźle, ale nie umywa się to nawet do przyzwoitej plazmy.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-03-03 14:56:30
Autor: Moltisanti
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)

UĹźytkownik "Mirek Ptak" :

[...]

Nic nie musze gasic, bo sam o tym od zawsze powtarzam i tylko
slepy ignorant nie widzi roznicy. Mialem i mam plazmy, lcd, lcd led
i sporo juz potestowalem, w watku plazma do x360 pisalem juz o tym!

Tu jest czern w dzien, a nie pierdoly o PDP z szarym na czele w ciagu dnia:
http://img165.imageshack.us/img165/904/82304012ci5.jpg

Zawsze powtarzam ze w jasnym pomieszczeniu
w PDP nie ma zadnej czerni a jest to co widac DOKLADNIE
na wczesniejszym foto, na lcd jest w dzien smola, sytuacja ma sie
odwrotnie wlasnie w ciemnym pomieszczeniu przy PDP, gdzie z szarosci
(budowa samej matrycy) "rodzi" sie dopiero czern.

Jezeli mialbym grac tylko w dzien, nie tknalbym PDP kijem.

Czern w dzien jak i w nocy przy calkowicie zaciemnionym pomieszczeniu
jest tak naprawde dopiero na tv ledowych.

Pozdr.
Moltisanti

Data: 2009-02-25 09:39:54
Autor: Cubituss
wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)
> A te panasy nawet nie dają 1280 tylko
zaledwie 1024

Jup, i to w zupełności wystarcza do wszelkich obrazów w HD. Być może bluźnię, ale dla mnie różnica optyczna nie jest warta różnicy hmm... monetarnej.

. Myślę, że kupiłeś świetny TV ale nie do gier, ja sam myślę o py8.

Kupił do gier też świetny, no worries. Nie ma co dawać się zwariować producentom telewizorów i ich hasłom o HD :)

C.

Data: 2009-02-25 09:52:11
Autor: dziki
Użytkownik "byku" <maciek8791@nospam.pl> napisał w wiadomości news:go1fka$pfm$1news.onet.pl...

[...]

Po kolei, nie w kolejnosci waznosci. IMO:

1. tak jak napisalem; ta sama plazma full hd zjada prawie 2 * tyle pradu
2. tak jak napisalem; 90% nie zauwaza roznicy miedzy fullhd a hdready. Roznice te dopiero widza na dostatecznie duzym ekranie i z dostatecznie bliskiej odleglosci, czyli ja pod to nie podpadam.
3. na dzien dzisiejszy zadna stacja tv nie nadaje w 1080p
4. na dzien dzisiejszy fullhd ma jako taki sens jedynie w przypadku filmow br
5. zwykly sygnal sd wyglada lepiej na hdready niz fullhd (im mniejsze skalowanie tym lepiej)
6. nie kupuje na zapas; co bedzie to zobaczymy. Nie wiaze mnie z tym tv nierozerwalna wiez emocjonalna takze mysle, ze jesli pojawia sie za 4-5lat tv, ktore beda mojego zjadaly na sniadanie to rownie dobrze beda one zjadaly dzisiejsze sredniopolkowe fullhd lcd.

A te panasy nawet nie dają 1280 tylko zaledwie 1024. Myślę, że kupiłeś świetny TV ale nie do gier, ja sam myślę o py8.

tak jak napisalem, gry w 720p, czy sygnal 1080p sa jakos skalowane do tej rozdzialki tak, ze czcionka jest czytelna, a przeklaman w grafice nie zauwazyl Katanka  - co wiecej stwierdzil, ze u mnie obraz jest lepszy od tego, ktory ma fullhd lcd.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-02-24 20:04:04
Autor: Tomek Głowacki
dziki pisze:

Mam nadzieje, ze te krotkie podsumowanie po tygodniu obcowania z nim pozwola innym na lepszy wybor dobrego tv.

A, no i zanim cię to wkurzy ;) Wejdź do menu hotelowego : ściszanie na panelu w tv (-/V) i trzy razy tv/av na pilocie trzymając -/V.

Tam sobie ustawisz, które wejście ma się defaultowo włączać po odpaleniu telewizora.

Wygodne.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-02-25 09:40:46
Autor: Cubituss
[...]

To ogólnopanasowy trik? Mam PV60 i by mi się bardzo przydało domyślne włączanie MiniMini :)

C.

Data: 2009-02-25 22:51:35
Autor: Tomek Głowacki
Cubituss pisze:
[...]

Tak jest :) Fantastyczna sprawa.

Pozdr,
Tomek

wybor tv - podsumowanie (42pv80 jest ok)