wybuch baterii

Data: 2019-02-07 21:05:35
Autor: Sebastian Biały
wybuch baterii
On 07/02/2019 18:26, J.F. wrote:
A co bedzie, jak wybuchnie w samochodzie ? :-)

E tam, może w chińskim. Pozostałe jednak mają bardzo skomplikowane zabezpieczenia choć przyznaje że zawsze można zadać sobie pytanie a co jak samochód wjedzie do zbiornika z solanką?

Jak wybuchło to pewno było ładowane bez balansera. Rozbierałem kiedyś baterię do roweru w którym nikt nie zadał sobie trudu balansowania ogniw, połaczone w szereg i na żywioł. Nie wybuchła, ale jedno z ogniw miało na to wyraźną ochotę. Od tamtego czasu jednak staram się sprawdzać takie rzeczy nawet w jakiejś śmiesznej latarce.

Data: 2019-02-07 23:26:52
Autor: T.
wybuch baterii
On 07/02/2019 18:26, J.F. wrote:
[...]

Poszukaj filmików z płonącymi Teslami... Generalnie - nie ma czym gasić i trzeba podjąć jak najdłuższe kroki...
T.

Data: 2019-02-08 09:05:20
Autor: spider
wybuch baterii

[...]

Tu ktoś nie miał tyle szczęścia:

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-05-20/wybuch-roweru-uszkodzil-garaz-i-wzniecil-pozar/

Data: 2019-02-08 09:53:23
Autor: J.F.
wybuch baterii
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3i32e$pa8$1@node1.news.atman.pl...
On 07/02/2019 18:26, J.F. wrote:
[...]

A to dziwne, bo mi sie wydaje, ze z zasady do li-oin daje sie ... jesli nie balancer, to co najmniej uklad monitorujacy.

Od tamtego czasu jednak staram się sprawdzać takie rzeczy nawet w jakiejś śmiesznej latarce.

Smieszna latarka to raczej ma jedno ogniwo ... no chyba, ze mocniejsza ....

A - i sa ogniwa z zabezpieczeniem w srodku.

J.

Data: 2019-02-08 19:45:15
Autor: Sebastian Biały
wybuch baterii
On 08/02/2019 09:53, J.F. wrote:
A to dziwne, bo mi sie wydaje, ze z zasady do li-oin daje sie ... jesli nie balancer, to co najmniej uklad monitorujacy.

Chinol oszczędził.

Od tamtego czasu jednak staram się sprawdzać takie rzeczy nawet w jakiejś śmiesznej latarce.
Smieszna latarka to raczej ma jedno ogniwo ... no chyba, ze mocniejsza ...

Tak, mówie o latarkach zasilanych albo z prokątnego pakietu 7.2V albo z 2x 16850.

A - i sa ogniwa z zabezpieczeniem w srodku.

Nie potrafią robić balansowania. Odetną ogniwo i reszta się nie naładuje.

Data: 2019-02-08 20:23:22
Autor: J.F.
wybuch baterii
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3kino$k2h$1@node2.news.atman.pl...
On 08/02/2019 09:53, J.F. wrote:
A to dziwne, bo mi sie wydaje, ze z zasady do li-oin daje sie ... jesli nie balancer, to co najmniej uklad monitorujacy.

Chinol oszczędził.

To sie raczej szybko zemsci ... ale moze to byla tania hulajnoga z odrzutow :-)

Ale przynajmniej nie wybuchna :-)

J.

Data: 2019-02-21 13:14:43
Autor: Queequeg
wybuch baterii
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

Jak wybuchło to pewno było ładowane bez balansera.

Pewnie tak. Moja hulajnoga nie ma balansera. Nie miała, właściwie, bo już ją przerobiłem z Li-Ion na AGM (był wątek na p.m.e.). Za to miała "battery protector", który odłączał pakiet, bo jedna sekcja 3P (z 7S3P) była rozbilansowana względem reszty.

wybuch baterii