wycena uĹźywanego laptopa

Data: 2013-01-13 22:26:17
Autor: gadacz
wycena uĹźywanego laptopa
Witajcie,

mam takie oto ustrojstwo SONY VGN-FW21E,
i jest osoba, która go chętnie kupi,
tylko pojęcia nie mam jak go wycenić,
komputer kupiony w 2009 roku, - cena zakupu około 3,5-4k pln.
na alledrogo, nie znalazłem tego modelu.(był na amazonie "used" za 450£
ale to chyba przegięcie ;) )
Podpowie ktoś z Was ile może być warty?
Stan prawie jak ze sklepu,
używany 1-3 razy w miesiącu,
więcej na półce przeleżał...

Oczywiście cenę mam na myśli taką,
aby nie zedrzeć z osoby kupującej (rodzina)
ani, żeby nie pluć sobie w twarz, że ktoś więcej za niego zapłaci.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-01-13 16:43:57
Autor: rs
wycena używanego laptopa
On Sun, 13 Jan 2013 22:26:17 +0100, gadacz <gadacz_usenet@o2.pl>
wrote:

[...]

przegiecie w ktora strone? jesli uwazasz, ze 450 funtow to za malo i bedziesz chcial wiecej, to
potencjalny kupujacy, moze ci grzecznie podziekowac i kupic sobie ten
sam model na amazonie. to chyba oczywiste. jesli uwazasz, ze 450 funtow to za duzo, to oddaj ten laptop tej
osobie za przyslowiowa flaszke i moze fama w rodzinie pojdzie, ze
jestes dobry wujek, co moze byc bezcenne.
[...]

pewnie zawsze sie taki znajdzie, wiec dla spokoju sumienia, nie
poruszaj tematu. watroba ci na dluzej starczy. <rs>

Data: 2013-01-13 22:52:52
Autor: gadacz
wycena używanego laptopa
W dniu 2013-01-13 22:43, rs pisze:
On Sun, 13 Jan 2013 22:26:17 +0100, gadacz <gadacz_usenet@o2.pl>
wrote:
<ciach>
na alledrogo, nie znalazłem tego modelu.(był na amazonie "used" za 450?
ale to chyba przegięcie ;) )

przegiecie w ktora strone?

że to dość wysoka cena.

[...]

takie coś to chyba tylko mastercard daje ;)

a tak poważnie,
to jak do tego się zabrać?
gdyby był to jakiś stacjonarny sprzęt,
to idzie to wycenić po częściach patrząc na alledrogo,
a tutaj kicha nieco.

Poniżej parametry tego sprzętu,
jak na obecne czasy, sądzę, że całkiem przyzwoite.

http://www.sony.pl/product/vn-fw-series/vgn-fw21e

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-01-13 17:04:15
Autor: rs
wycena używanego laptopa
On Sun, 13 Jan 2013 22:52:52 +0100, gadacz <gadacz_usenet@o2.pl>
wrote:

W dniu 2013-01-13 22:43, rs pisze:
On Sun, 13 Jan 2013 22:26:17 +0100, gadacz <gadacz_usenet@o2.pl>
wrote:
<ciach>
na alledrogo, nie znalazłem tego modelu.(był na amazonie "used" za 450?
ale to chyba przegięcie ;) )
przegiecie w ktora strone?
że to dość wysoka cena.

to ja naprawde nie widze problemu.
[...]

ja bym ten sprzet oddal za darmo. tak jak oddaje, znajomym czy
rodzinie wszystko to, co mi nie jest juz potrzebne, a przedstawia
jakas wartosc, albo moze sie komus przydac. to samo robi wiekszosc
moich znajomych. ale to ja. zaproponuj ekwiwalent 450 funtow. jesli ta osoba nie bedzie
zainteresowana, to spytaj, ile moze wydac i za ile jest zainteresowana
i tak dalej. cos z pewnoscia uzgodnicie. typowa negocjacja podczas
transakcji. brokesrka wycena, moze niewiele dac, jesli w ukladzie sa
powiazania osobiste. <rs>

Data: 2013-01-14 10:13:52
Autor: m
wycena używanego laptopa
W dniu 13.01.2013 22:52, gadacz pisze:
to jak do tego się zabrać?
gdyby był to jakiś stacjonarny sprzęt,
to idzie to wycenić po częściach patrząc na alledrogo,
a tutaj kicha nieco.

Wystawiasz ten sprzęt na allegro za 1zł. Prosisz znajomego (może być ten któremu chcesz sprzedać) żeby zalicytował za kwotę 450GBP. W ten sposób - na zakończenie licytacji laptop będzie miał cenę rynkową + wartość przebicia.

Koszt - prowizja allegro. Jeżeli ktoś przebije te "przegięte" 450GBP - to niech sobie kupi - zakłądam że cena "przegięta" to jest cena i tak za wysoka za którą by twój potencjalny kupujący i tak nie kupił.

p. m.

Data: 2013-01-14 12:38:54
Autor: RadoslawF
wycena używanego laptopa
Dnia 2013-01-14 10:13, Użytkownik m napisał:

[...]

Miał byś racje w przypadku kiedy ta cena 450 funtów była by
ceną rynkową u nas. Ja mam wątpliwości. Może nie być. I jeśli
nikt ceny 450 funtów nie przebije będzie to oznaczało że ten
chętny przepłacił. Jedyny skuteczny sposób poznania wartości
sprzętu u nas to wystawienie sprzętu i wycofanie go z licytacji
przed zakończeniem z informacją że pies zepsuł czy dziecko
pogryzło. Z punktu widzenia licytujących metoda bardzo nie
elegancja ale skuteczna.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-14 13:16:48
Autor: m
wycena używanego laptopa
W dniu 14.01.2013 12:38, RadoslawF pisze:
[...]

Nie, wtedy własnie bym nie miał racji. Bo zamiast wycenić, byśmy sprzedali, a chcemy tylko poznać cenę.

 Ja mam wątpliwości. Może nie być.

I ja zakładam właśnie że te 450 funtów to jest dużo więcej niż cena rynkowa.

[...]

Nie jest to jedyny sposób. Sposób który opisałem jest IMHO skuteczniejszy, elegancki, nikogo nie wystawiasz do wiatru, nieco niezgodny z regulaminem allegro (ale mniej niż to co opisujesz), czyli innymi słowy:

1. wystawiasz sprzęt za 1zł bez ceny minimalnej,
2. prosisz kogoś żeby zalicytował duży pieniądz na tym (np - 2000 za coś warte max 1000),
3. czekasz.

nikt nie przebije tych 2000, więc cena twojego znajomego jest najwyższa, wyższa o "kwant ceny" od tej którą zaoferował najhojniejszy obcy. Przez co, masz kwotę którą zaproponowałby obcy. Przez co - masz cenę rynkową.

No a jak obcy zaproponuje 2001 i przebije twojego znajomego - well, to też nie jest tragedia - w końcu sprzedajesz za około 2x tyle ile jest to warte.

p. m.

Data: 2013-01-14 15:26:07
Autor: RadoslawF
wycena używanego laptopa
Dnia 2013-01-14 13:16, Użytkownik m napisał:

[...]

Też nie jest elegancka bo wystawiasz bez zamiaru sprzedania
licytantom. :-)
Ale faktycznie nie miałem racji pisząc że mój sposób jest jedyny
skuteczny.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-14 18:01:33
Autor: m
wycena używanego laptopa
W dniu 14.01.2013 15:26, RadoslawF pisze:
[...]

No trochę tak.

p. m.,

Data: 2013-01-14 13:38:31
Autor: Mirek Ptak
wycena używanego laptopa
Dnia 2013-01-14 12:38,  *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Kiedy ostatnio coś licytowałeś na Allegro? - wydaje mi się, że dawno, bo zasad nie znasz zupełnie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-01-14 15:19:51
Autor: RadoslawF
wycena używanego laptopa
Dnia 2013-01-14 13:38, Użytkownik Mirek Ptak napisał:

[...]

A tak szerzej ?
Bo z mojego punktu widzenia sztucznie postawił cenę o równowartości
tych 450 funtów, jeśli ktoś to przebił to poznamy realną wartość.
Jeśli nikt nie przebił to nie znamy realnej wartości, jedyne co
wiemy że jest mniejsza od tych 450 funtów.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-14 15:35:20
Autor: Mirek Ptak
wycena używanego laptopa
Dnia 2013-01-14 15:19,  *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Takie rzeczy już trzeba tłumaczyć :)
Wystawia za 1 zł. Potencjalny kupiec licytuje z cena maksymalną na 2230 zł (~równowartość 450 funtów dzisiaj), ale w allegro widnieć będzie ta cena wystawienia (pierwszy bid). Przychodzi obcy kupiec i przebija - powiedzmy daje max 50 zł - allegro go przebija z pierwszej oferty z automatu o stawkę minimalną i aktualna cena będzie powiedzmy 52 zł - ciągle zwycięzcą. Przychodzi trzeci (może być też kolejne zalicytowanie drugiego :) ) i licytuje 500 zł - automat znowu przebija i jest widoczna na szczycie oferta pierwszego w wysokości powiedzmy 505 zł (nie znam dokładnie jakie są kwoty przebicia) - tak w koło Macieju, aż znajdzie się desperat, który zalicytuje 2250 zł i taka cena się pojawi na szczycie, bo przebił maksymalny pułap pierwszego oferenta.
Uff - jasne?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2013-01-16 11:57:01
Autor: I.Tichy
wycena używanego laptopa
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Z punktu widzenia licytujących metoda bardzo nie
elegancja ale skuteczna.

Nie bardzo, poniewaz cena potarfi znaczaco wzrosnac w ostatniej minucie.

Data: 2013-01-14 11:17:57
Autor: Skylla
wycena uĹźywanego laptopa
W dniu 2013-01-13 22:26, gadacz pisze:
SONY VGN-FW21E
Ponieważ nowy wydajny dostatecznie laptop przyzwoitej firmy kosztuje obecnie od ok 2000 zł to proponuje góra połowę tej ceny czyli 1000zł (lub mniej jeśli osoba bliska).

Data: 2013-01-15 14:29:57
Autor: m4rkiz
wycena uĹźywanego laptopa
"Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> wrote in message news:kd0m4e$4p4$1sunflower.man.poznan.pl...
SONY VGN-FW21E
Ponieważ nowy wydajny dostatecznie laptop przyzwoitej firmy kosztuje obecnie od ok 2000 zł to proponuje góra połowę tej ceny czyli 1000zł (lub mniej jeśli osoba bliska).

zwlaszcza biorac pod uwage ze ze wzgledu na mniejsza ilosc tych laptopow
na rynku wtornym czesci zamienne do sony czesto kosztuja fortune i np.
w niektorych modelach zalana klawiatura ktora w innym laptopie mozna
wymienic za 50-100 pln czesto lubi kosztowac 2-3 razy tyle (chociaz widze
ze dostepnosc klawiatur znacznie sie poprawila przez ostatnie dwa lata,
ale tak samo inne drobne a zuzywajace sie czesci jak gniazdo zasilania
czy zawiasy)

nie jest to problemem jak dlugo sprzet dziala, ale po pierwszej awarii
ktorej nie da sie ogarnac samemu moze sie okazac ze lepiej bylo kupic
cos nowego, zwlaszcza ze to juz nie czasy laptopow dzialajacych
kilkanascie lat, teraz sprzet ma dotrwac do konca gwarancji i to wszystko...

Data: 2013-01-14 17:20:27
Autor: Michal
wycena uĹźywanego laptopa
> Witajcie,
>
> mam takie oto ustrojstwo SONY VGN-FW21E,

Według specyfikacji odpowiednik Thinkpada T400, więc wartość rzędu 1200-1400zł w zależności od stanu.

wycena uĹźywanego laptopa