wycieraczki Valeo - Bosch

Data: 2009-02-24 10:23:02
Autor: Heraklit
wycieraczki Valeo - Bosch
Na allegro znalazłem wycieraczki firmy Valeo Compact Revolution za 71
(para). I już miałem kupić, gdy "przyuważyłem" wycieraczki Boscha
AeroTwin za 153 (para). Różnica w cenie dość znaczna, ale jeżeli
wycieraczki Boscha są trwalsze i dłużej skutecznie "wycierają" szybę to
może lepiej nie oszczędzać? Pytanie: czy między produktami Valeo i Bosch
jest aż taka różnica jakościowa jaka wynikałaby z ceny?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-02-24 10:15:31

Data: 2009-02-24 10:40:01
Autor: pavellz
wycieraczki Valeo - Bosch
[...]

Najlepszy stosunek jakość/cena mają tescowe wycieraczki (nie pamiętam
nazwy, ale jakieś niemieckie). Wymienia się je regularnie co pół roku za 35 złotych
komplet (3 sztuki) i w takiej postaci wycierają lepiej niż Bosche (przetestowałem).
W ramach tych 135 złotych masz wliczone te wszystkie reklamówki w kolorowej
prasie motoryzacyjnej, które służą temu, abyś właśnie uwierzył że to dobrze wydane
pieniądze. :) To tylko materiał eksploatacyjny który się zużywa i lepiej
go częściej wymieniać niż machać sobie przed szybą firmowym logo.

A co do mechanizmu psychologicznego - jest taka zasada, że czym więcej klient
zapłaci za dany produkt, tym więcej zalet z reguły w nim widzi. Stwarza to komfort
psychiczny w postaci iluzji klienta że nie jest jeleniem. :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-02-24 11:00:03
Autor: Heraklit
wycieraczki Valeo - Bosch
Był 24 luty (wtorek), gdy o godzinie 10:40 *pavellz* w pocie czoła
naskrobał(a):

[...]
To prawda. Często cena uwzględnia li tylko dodatki (reklama, opakowanie,
prospekt itd) a nie jakość produktu.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-02-24 10:52:19

Data: 2009-02-24 11:00:28
Autor: Bialy
wycieraczki Valeo - Bosch
 pavellz napisal(a):

> [...]
| za 35 złotych
| komplet (3 sztuki) i w takiej postaci wycierają lepiej niż Bosche

Moze chodzi o Alca?
Ja osobiscie ich uzywam kilka lat i faktycznie - z przodu wymieniam ze dwa razy w roku, z tylu raz w roku i wycieraja calkiem klawo. Przydaje sie tylko zaraz po zakupie popsikac po tych ich przegubach WD-40 - wtedy lepiej przylegaja do szyby i nie piszcza (ostatnio mi sie trafil taki komplet, ze troche piszczaly, wiec przesmarowalem bolce laczace poszczegolne czesci i jest ok).

Wady: maja pewnie troche gorszy docisk niz te plaskie, no i prezentuja sie mniej efektownie, trudno mi ocenic stosunek ich zywotnosci.

Zalety: wycieraja calkiem klawo, a kosztuja w granicach 10 zl (ja za swoje daje 8,5 zł ;), a poza tym nie jest ich tak zal, jak sie zniszcza zima :)

Poza tym Alca robi tez chyba plaskie wycieraczki, ale nigdy ich nie uzywalem.
Co do tych z pierwszego posta - mialem stycznosc z ludzmi, ktorzy uzywaja Valeo Revolution i nie narzekaja w kazdym razie ;) Podobno ciche i rewelacyjnie zbieraja :)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-02-24 11:11:22
Autor: pavellz
wycieraczki Valeo - Bosch
Moze chodzi o Alca?

O, właśnie tak... :)

Wady: maja pewnie troche gorszy docisk niz te plaskie, no i prezentuja sie
mniej efektownie, trudno mi ocenic stosunek ich zywotnosci.

Nie wiem jak w porównaniu do płaskich, ale wytrzymują mi kilka miesięcy
dłużej niż klasyczne Bosche. (zazwyczaj co rok zmieniam).
I chyba jednak trochę lepiej od tychże zbierają.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-02-24 21:50:41
Autor: V-Tec
wycieraczki Valeo - Bosch
pavellz pisze:
Moze chodzi o Alca?

O, właśnie tak... :)

są dobre, tanie i łatwo dostępne :) Dziś je kupiłem za całe 16PLN :)

--
Pozdr,
W.

Data: 2009-02-24 11:35:25
Autor: Grzegorz
wycieraczki Valeo - Bosch
Hello pavellz !:
[...]

Jeszcze taniej wychodzi wymiana samych gumek, para bodaj 12 zł, z Motgumu. Ja wymieniam raz na rok albo nieco częściej - jak zaczynają marnie wycierać. Czyli co 20-30 tys km.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-02-24 11:15:48
Autor: Qnick
wycieraczki Valeo - Bosch
Dnia 24-02-2009 o 10:23:02 Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisał(a):

Na allegro znalazłem wycieraczki firmy Valeo Compact Revolution za 71

Ja używam wycieraczki Motgum.

http://www.motgum.com.pl/

wystarczaja na ok. rok wymieniam zawsze po zimie jak dobrze już dostaną w  d... przez mrozy i nie narzekam, cena podobna do Alca a jakość moim  zdaniem lepsza. pozdr.

Data: 2009-02-24 11:34:24
Autor: Robert Wicik
wycieraczki Valeo - Bosch
Użytkownik "Qnick" <rpajorek@op.pl> napisał w wiadomości news:op.upupgnbs7hh22lacer...
[...]

Alca nie są złe, ale troche za twardą gumę mają - szybko sztywnieją i skaczą po szybie.
Motgumów kiedyś używałem i były super.
Ostatnio jakieś tanie kupiłem w Selgorsie - nie polecam - od nowości końce słabo przylegają do szyby.

Data: 2009-02-24 11:36:03
Autor: Grzegorz
wycieraczki Valeo - Bosch
Hello Qnick !:
[...]

Potwierdzam.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-02-24 14:44:29
Autor: yabba
wycieraczki Valeo - Bosch
[...]

Kupiłem miesiąc temu Motgumy i już zaczęły piszczeć.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-02-24 21:34:12
Autor: Adam Franik
wycieraczki Valeo - Bosch
Dnia Tue, 24 Feb 2009 14:44:29 +0100, yabba napisał(a):

[...]

No własnie. Kiedys kupiłem Motgumy u kolesia z Allegro (ten z Lubina) i
były wypas przez rok. Później zaczeły piszczeć i kiepsko zbierać, ale miały
a sobą 30kkm więc można im wybaczyc. Teraz kupiłem w sklepie moto i od razu
piszczą, choć zbierają całkiem nieźle. Skąd w takim razie bierze się to
okropne piszczenie?
--
pozdrawiam,
Adam F. & Astra F + LPG [SG][S#WD]

Data: 2009-02-24 22:32:48
Autor: Adam Adamaszek
wycieraczki Valeo - Bosch
On 24 Lut, 21:34, Adam Franik <n...@podam.pl> wrote:

> [...]

piszczą, choć zbierają całkiem nieźle. Skąd w takim razie bierze się to

a/ sucha szyba
b/ na koncach wycieraczek sa takie jakby uchwyty-prowadnice - w
Motgumach wycieraczka (gumka + listewki) potrafi sie z rzadka zen
wysunac, co moze powodowac piszczenie i rysowanie szyby.

pozdr
AA

Data: 2009-02-24 15:29:26
Autor: Seba
wycieraczki Valeo - Bosch
Dnia Tue, 24 Feb 2009 11:15:48 +0100, Qnick napisał(a):

http://www.motgum.com.pl/

Też ich używam - jednak firma ma kłopoty z zachowaniem ciągłości jakości
swoich produktów. Już kilka razy (patrzac z perspektywy kilku lat, kilku
aut) zdarzyło mi się trafić na wycieraczki od nich, które w krótkim
czasie domagały się wymiany (skakały, zamazywały). Jednak w ogólnym
rozrachunku jestem z nich zadowolony - tanie, dobre i skuteczne.

Data: 2009-02-24 20:52:58
Autor: uciu
wycieraczki Valeo - Bosch

Ja używam wycieraczki Motgum.

http://www.motgum.com.pl/

potwierdzam, mam takie od 3 lat w autach i szwagrowi tez takie sprzentowałem.
Wszyscy zadowoleni i nie kupują już innych

Teraz tylko jakoś dziwnie zaczeły skakać po szybie ale mają już ok 9 miesięcy wiec może dlatego.

Ogolnie super produkt za ta kase!
--
-- -
pozdrawiam

Data: 2009-02-24 21:48:43
Autor: Marcin J. Kowalczyk
wycieraczki Valeo - Bosch
Qnick pisze:
[...]

Jak mialem poloneza to uzywalem i byly super.
Teraz potrzebuje 70cm i niestety nie ma :( Jestem skazany na Valeo za 200pln/komplet.

Data: 2009-02-24 12:56:23
Autor: DoQ
wycieraczki Valeo - Bosch
Heraklit pisze:
[...]

Kiedys kupowalem wypasione wycieraczki za xxx pln. Skonczylo sie na Boschu, ktory rozlecial mi sie podczas nocnej podrozy w gory i porysowal elegancko szybę. Od tamtej pory kupuje Motgumy "za 20pln" ktore nie dosc ze wystarczaja na dluzej, to jeszcze sa duzo solidniej zbudowane.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-02-24 13:08:00
Autor: Wiesław
wycieraczki Valeo - Bosch
ja kupuję wycieraczki champion za 44 zł para wymieniam raz na rok i jest ok, takie mi w sklepie moim polecili i tak trzymam, chiałem u nich kupić droższe, ale kolega sprzedający w tym sklepie powiedział, po co przepłacać jak nie widać różnicy ;-)  i miał rację.
pozdrawiam Wiesław

Data: 2009-02-24 13:24:21
Autor: .Peeter
wycieraczki Valeo - Bosch
Ja kupuję oryginały produkowane przez Valeo i nie narzekam.
Są trochę droższe od innych (ok 75zł komplet), ale porządnie
wycierają.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-02-24 06:50:01
Autor: Adam Adamaszek
wycieraczki Valeo - Bosch
On 24 Lut, 13:24, ".Peeter" <peeter...@nospam.onet.pl> wrote:
Ja kupuję oryginały produkowane przez Valeo i nie narzekam.
Są trochę droższe od innych (ok 75zł komplet), ale porządnie
wycierają.

Moje roczne motgumy wycieraja idealnie - za 22zl komplet :)

pozdr
AA

Data: 2009-02-24 23:35:05
Autor: .Peeter
wycieraczki Valeo - Bosch
Adam Adamaszek wrote:
Moje roczne motgumy wycieraja idealnie - za 22zl komplet :)

A też masz taką funky lekko zakrzywioną wycieraczkę po stronie
pasażera? ;) W oryginałach do mojego auta taka jest. :D

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-02-24 22:33:53
Autor: Adam Adamaszek
wycieraczki Valeo - Bosch
On 24 Lut, 23:35, ".Peeter" <peeter...@nospam.gazeta.pl> wrote:
Adam Adamaszek wrote:
> Moje roczne motgumy wycieraja idealnie - za 22zl komplet :)

A też masz taką funky lekko zakrzywioną wycieraczkę po stronie
pasażera? ;) W oryginałach do mojego auta taka jest. :D

Mam, ale ze tak powiem "stuningowana" - lekko dogialem sam.

pozdr
AA

Data: 2009-02-24 15:51:13
Autor: radekp@konto.pl
wycieraczki Valeo - Bosch
Tue, 24 Feb 2009 10:23:02 +0100, w <4s9l9csxf085.raq7ht39xegi.dlg@40tude.net>,
Heraklit <wet_12@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Różnica w cenie dość znaczna, ale jeżeli
wycieraczki Boscha są trwalsze i dłużej skutecznie "wycierają" szybę to
może lepiej nie oszczędzać?

Ktoś ci niezły kit wcisnął, że Bosch jest trwalszy i skuteczniejszy :).
Ta marka, jeżeli chodzi o wycieraczki, ma utrwaloną złą opinię.

A przy okazji -- gdzie kupię wycieraczki Motgumu? Potrzebuję 53 i 55cm po
sztuce.

Data: 2009-02-24 16:39:26
Autor: Qnick
wycieraczki Valeo - Bosch
Dnia 24-02-2009 o 15:51:13 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):

A przy okazji -- gdzie kupię wycieraczki Motgumu? Potrzebuję 53 i 55cm po
sztuce.

Sądze, że allegro skutecznie Ci pomoże no chyba że nie lubisz takich  transakcji, wówczas zapytaj w sklepie motoryzacyjnym pewnie mają albo Ci  sprowadzą. Pozdr

Data: 2009-02-24 17:00:51
Autor: Reksio
wycieraczki Valeo - Bosch

A przy okazji -- gdzie kupię wycieraczki Motgumu? Potrzebuję 53 i 55cm po
sztuce.

Handluje nimi też Auchan - dostępne są nawet same gumy, więc gdy masz dobre "ramki" - np BOSCH :-) to wystarczy przełożyć :-)

Pozdrrr... Reksio

Data: 2009-02-24 17:08:18
Autor: radekp@konto.pl
wycieraczki Valeo - Bosch
Tue, 24 Feb 2009 17:00:51 +0100, w <go1648$5nm$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
"Reksio" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Handluje nimi też Auchan - dostępne są nawet same gumy, więc gdy masz dobre "ramki" - np BOSCH :-) to wystarczy przełożyć :-)

Dzięki. Wolę komplet, mam nadzieję że też mają.

PS. Myślałem, że to grupa regionalna, stąd dziwne pytanie ;).

Data: 2009-02-24 21:47:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wycieraczki Valeo - Bosch
radekp@konto.pl pisze:
PS. Myślałem, że to grupa regionalna, stąd dziwne pytanie ;).

Nie pomyliłeś się. :P
Tylko co jak ktoś Ci poleci sklep w Suwałkach? W sumie niedaleko, tak w sam raz na przejażdżkę dla zaoszczędzenia dwóch zet. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-02-24 20:54:34
Autor: uciu
wycieraczki Valeo - Bosch

A przy okazji -- gdzie kupię wycieraczki Motgumu? Potrzebuję 53 i 55cm po
sztuce.

u mnie w oszołomie są i realu jak masz coś takiego w okolicach

--
-- -
pozdrawiam

Data: 2009-02-24 21:23:10
Autor: JG
wycieraczki Valeo - Bosch
radekp@konto.pl pisze:
(...)
A przy okazji -- gdzie kupię wycieraczki Motgumu? Potrzebuję 53 i 55cm po
sztuce.
http://www.motgum.com/kontakt_p.html
2 razy pisałem i mi odpisali, więc możesz spróbować ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-02-24 21:48:01
Autor: Piotrek
wycieraczki Valeo - Bosch
Pytanie: czy między produktami Valeo i Bosch
jest aż taka różnica jakościowa jaka wynikałaby z ceny?

bosch jest ogolnie marny jesli chodzi o wycieraczki.
co do  valeo to w tym samym dniu ja kupilem wycieraczki  motgumy a kolega valeo.
on wymienil je po 3 mies ja swoje po roku :)

roznica w cenie byla odwrotnie proporcjonalna do tego jak dlugo ich uzywalismy:)
zaplacil prawie 4 razy wiecej :P

--
pzdr
piotrek