wyciszenie wiatrakow

Data: 2010-06-01 16:50:20
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow
czy ktos wie jak wyciszyc, spowolnic wiatraki w power edge 1900. wlasnie
wygral zawody w glosnosci, ze stojacym obok klimatyzatorem. w biosie nie ma
takiej opcji. moglbym wymienic wiatrali kontrolowane potencjomatrami, ale
to troche lutowania. moze jest jakis soft, ktorym mozna sie do napiec w tym
kompie dobrac? z gory dzieki. <rs>

Data: 2010-06-01 23:25:31
Autor: BQB
wyciszenie wiatrakow
rs pisze:
[...]

Nie ma takiego softu - serwer ma być stabilny i chłodny. Zmień wentylatory, na cichsze o takiej samej wydajności w przepływie powietrza.

Data: 2010-06-01 17:37:27
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow
On Tue, 01 Jun 2010 23:25:31 +0200, BQB wrote:

rs pisze:
[...]

dzieki za odpowiedz. czy chlodny to nie wiem. ma sie nie przegrzac, ale nie musi byc az tak
glosny. obok stoi server, ktory sam skladalem. ma na pokladzie 15 wiatrakow
i ledwo go slychac. ten ma raptem 6. wymienic wiatraki w tym modelu to nie
jest taka trywialna sprawa, ze wzgledu na sposob zasilania. <rs>

Data: 2010-06-01 23:40:59
Autor: BQB
wyciszenie wiatrakow

rs pisze:
[...]

Wiem, za kabelek, który dawał w obudowie molexa musiałem zapłacić 200 netto. A wentylatory da radę wymienić z takim samym zasilaniem, ale nie będą tanie.
A odnośnie temperatury, to serwer ma być chłodny, nawet, jak kurz mu w środku wszystko pooblepia.
Inne wyjście, to zrobić z niego rack i do szafki, albo inne pomieszczenie.

Data: 2010-06-01 19:22:02
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow

rs pisze:
[...]

w takim razie skonczy sie pewnie na podpieciu rezystorow, do tych wiatrakow ktore sa. albo odlacze mu tyle wiatrakow ile sie da. na razie chodzi na dwoch z szesciu. temperatura rdzeni nie przekracza 40st C. dyski tez ponizej 40stu.

A odnośnie temperatury, to serwer ma być chłodny, nawet, jak kurz mu w środku wszystko pooblepia.

takich cudow to raczej nie ma. no chyba, zeby kompa trzymac z zamrazarce

Inne wyjście, to zrobić z niego rack i do szafki, albo inne pomieszczenie.

gra nie jest warta swieczki. jednak cos jest nie tak z samym designem tej maszyny. bez sensu jest odpalac wszystkie wiatki na maxa. to juz nawet w starszym modelu 1800 wiatraki chodzily tylko przez pare sekund na pelnych obrotach, potem ich predkosc spadala do poziomu wyznaczonego przez temperature bebechow. w tych chodza na maxa caly czas i bez zadnej kontroli. <rs>

Data: 2010-06-02 10:23:29
Autor: grzehorz
wyciszenie wiatrakow
BQB wrote:

rs pisze:
[...]

Mam u siebie Compaq PROLIANT ML370.
Jak go uruchomiliśmy to ciężko było wytrzymać, tak wiatraki wyły.
Poszukałem, poszukałem i znalazłem coś co sie nazywa hpasm.
Miałem mały problem z uruchomieniem tego na PLD które tam działa, ale udało
się i teraz da się już przeżyć.
Ale nie wiem czy DELL też coś takiego robi, to po pierwsze, a po drugie to
pod jaki system wątkodawca czegoś szuka to też zagadka...

Data: 2010-06-02 11:28:25
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow
On Wed, 02 Jun 2010 10:23:29 +0200, grzehorz wrote:

BQB wrote:

rs pisze:
[...]

dzieki za odpowiedz. taki soft chcialbym pod windows, ale z tego co widze,
to te wiatraki nie maja zadnej kontroli napiecia ani monitorowania poprzez
plyte glowna mimo, ze sa do niej podlaczone, wiec chyba zaden software nic
tutaj nie zdziala. <rs>

Data: 2010-06-03 00:38:09
Autor: BQB
wyciszenie wiatrakow

BQB wrote:

rs pisze:
[...]

Przecież DELL na swojej stronie ma program do monitoringu danych z serwera pod windows, jak nie znajdziesz, to zadzwoń do nich po service tagu Ci podadzą wszystko. Poza tym, skąd wiesz, że płyta nie ma kontroli, ani monitoringu? Dwa kabelki wystarczą, aby wentylator zasilać i nawet obroty zliczać, a płyta chyba raczej wie, jakie napięcie podaje.

Data: 2010-06-03 16:35:41
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow

BQB wrote:

rs pisze:
[...]

to fajnie by bylo jakby jeszcze te dane na wiatraku dalo sie zapisac. dell ma dziesiatki programow do monitoringu danych i ni etylko danych,
byloby niezwykle uzyteczne jakbys mogl wskazac dokladnie, ktory program
masz na mysli.
jak nie znajdziesz, to zadzwoń do nich po service tagu Ci podadzą wszystko.

service tag mozna podac bezposrednio na stronie tech supportu della. nie
trzeba dzwonic. jakos na wewnetrznym tech support forum della pytanie o
wyciszenie wiatrakow w tej stacji jest nieodpowiedziane od ponad dwoch lat.
Poza tym, skąd wiesz, że płyta nie ma kontroli, ani monitoringu? Dwa kabelki wystarczą, aby wentylator zasilać i nawet obroty zliczać, a płyta chyba raczej wie, jakie napięcie podaje.

skoro wiesz, ze maja, to powiedz mi jak te konttrole uruchomic? <rs>

Data: 2010-06-03 23:32:00
Autor: BQB
wyciszenie wiatrakow
rs pisze:

[...]

Jutro będę miał prawdopodobnie dłuższą chwilę czasu, to poszukam, tylko potrzebny mi twój Service Tag - może być na mejla

Data: 2010-06-07 12:36:32
Autor: rs
wyciszenie wiatrakow
On Thu, 03 Jun 2010 23:32:00 +0200, BQB wrote:

rs pisze:

[...]

sorry, ze dopiero teraz. jesli masz jeszcze ochote zerknac, to tag tego
kompa jest: 7CKJYC1. dzieki. <rs>

wyciszenie wiatrakow