wydanie spadku

Data: 2010-05-13 00:29:36
Autor: Gajowy
wydanie spadku
Witam,

na wniosek naszego przyrodniego brata sad ustalil nabycie spadku po naszym ojcu i po jego matce. Rownoczesnie sad ustalil udzial kazdego ze spadkobiercow w spadku.

Spadkiem jest mieszkanie wlasnosciowe, ktore zajmuje aktualnie corka owego brata.

Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.

Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej sytuacji zrobic?

g a j o w y

Data: 2010-05-12 17:42:18
Autor: witek
wydanie spadku
Gajowy wrote:
Witam,

na wniosek naszego przyrodniego brata sad ustalil nabycie spadku po naszym ojcu i po jego matce. Rownoczesnie sad ustalil udzial kazdego ze spadkobiercow w spadku.

No i ile macie?

Spadkiem jest mieszkanie wlasnosciowe, ktore zajmuje aktualnie corka owego brata.

Pomimo kilkurotnej prosby o zalatwienie sprawy - brat ciagle nas zwodzi.

a co jeszcze chcecie załatwiać?

Prosze podpowiedzcie co powinnismy (pozostali spadkobiercy) w tej sytuacji zrobic?

to zalezy co chcecie robic?

Data: 2010-05-13 02:56:43
Autor: MAc
wydanie spadku
W dniu 2010-05-13 00:29, Gajowy pisze:
[...]

No przecież złożył wniosek, to o co chodzi? Przecież załatwił...

Data: 2010-05-13 09:08:25
Autor: Gajowy
wydanie spadku
[...]

Moze faktycznie nie napisalem jasno, chodzi o fizyczny podzial spadku, zgodnie z wyrokiem sadu, czy to w formie splacenia pozostalych spadkobiercow, czy tez sprzedazy mieszkania i podzialu uzyskanej kwoty. Pomimo blisko 2 lat od wydania wyroku przez sad brat ciagle nie podejmuje zadnych krokow aby sprawe doprowadzic do konca, czyli ja "zalatwic", wynadjduje coraz to inne przeszkody i zwodzi nas.

Stad moja prosba co mamy w tej sytuacji zrobic aby mialo to moc prawna i bylo skuteczne?

g a j o w y

Data: 2010-05-13 11:46:31
Autor: Andrzej Lawa
wydanie spadku
Gajowy pisze:

> [...]
> "zalatwic", wynadjduje coraz to inne przeszkody i zwodzi nas.
>
> Stad moja prosba co mamy w tej sytuacji zrobic aby mialo to moc prawna i

Sprawa spadkowa jest doprowadzona do końca - jest iluś współwłaścicieli
z ułamkowym udziałem w nieruchomości.

Teraz nie jest już ważne, w jaki sposób staliście się współwłaścicielami
- równie dobrze mogliście kupić ją na spółkę i teraz chcieć się wycofać
z tej spółki.

Oczywiście macie prawo proporcjonalnie dysponować nieruchomością, ale
ponieważ jest tam lokator ciężko będzie w niej fizycznie tak od razu
zamieszkać. Natomiast zaraz po uprawomocnieniu się wyroku ze sprawy
spadkowej właściwie mogliście zacząć naliczać lokatorce stosowny procent
czynszu.

wydanie spadku