wydruki ploterowe / kasa fiskalna?

Data: 2010-05-04 16:24:05
Autor: NN
wydruki ploterowe / kasa fiskalna?
1os DG KPiR VAT
chce drukować i sprzedawać wydruki ploterowe (grafika)
jako dekoracje na ściane (sklep internetowy + allegro)
jeśli kupuje firmie to nie ma problemu -- > wystawiam FV
jeśli osoba fizyczna -- > FV / rachunek / kasa fiskana?
mój roczny obrót nie przekracza 40 000 zł netto

Data: 2010-05-04 16:26:38
Autor: NN
wydruki ploterowe / kasa fiskalna?
oczywiście chodzi mi o sprzedaż...
czy mam obowiązek posiadania kasy fiskalnej?

Data: 2010-05-04 18:08:42
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2010-05-04 16:26, NN pisze:
oczywiście chodzi mi o sprzedaż...
czy mam obowiązek posiadania kasy fiskalnej?

Tak, po przekroczeniu obrotu 20k w pierwszym roku prowadzenia lub 40k w każdym kolejnym.

--
Kominy izolowane, sklep internetowy: http://twojkomin.pl

Data: 2010-05-04 20:59:34
Autor: Kviat
W dniu 2010-05-04 18:08, Daniel Stalica pisze:
[...]

Uściślając, obrotu, który dotyczy:
- sprzedaży osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej,
- sprzedaży osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą gdy kupują "prywatnie" (nie na firmę)
- sprzedaży rolnikom ryczałtowym, gdy kupują dla gospodarstwa i prywatnie.

Obrót wynikający ze sprzedaży dla firm, nie wlicza się do limitu.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-05-05 09:43:09
Autor: NN
wydruki ploterowe / kasa fiskalna?
Firme mam od kilku lat,
więc mogę to rozumieć tak, że jeśli nie przekroczę w ciągu roku sprzedaży powyżej 40kPL
osobom prywatnym to nie musze mieć kasy fiskalnej?

pozdrawiam

Data: 2010-05-06 07:33:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 4 May 2010, Kviat wrote:

[...]

[...]

....i wyłączając przypadek korzystania ze zwolnienia wg poz.38 tabelki
z rozporządzenia:
....jak mniemam?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-06 10:02:07
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1005060731430.2960quad...
On Tue, 4 May 2010, Kviat wrote:
[...]

"2) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów)
przed dniem 1 stycznia 2010 r."

Czy mam rozumiec, ze poniewaz dzialam od dawna to przyjmowanie platnosci
"w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej" nie zwalnia mnie z kasy i taka sprzedaz
wlicza sie do limitu 40.tys?

Data: 2010-05-06 10:16:04
Autor: Jakub Jewuła
On Tue, 4 May 2010, Kviat wrote:
[...]

Aaaa "ropoczeli ewidencjonowanie" za pomoca kasy fiskalnej?

Data: 2010-05-06 11:01:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 May 2010, Jakub Jewuła wrote:

Aaaa "ropoczeli ewidencjonowanie" za pomoca kasy fiskalnej?

  Tak :)
  Co faktu bzdurności konstrukcji nie podważa - mając 60 czy 200 kzł
obrotu można się obejść bez kasy, ale wtedy *jedna* zapłata np.
gotówkowa powoduje natychmiastowy nieodwracalny wylot na kasę :(
  Przepisy w rozporządzeniu są rozdzielne, zwolnienie z pierwszego
przepisu nie przewiduje wyłączenia dla drugiego :(

pzdr, Gotfryd

wydruki ploterowe / kasa fiskalna?