wyegzekwowanie partycypowania w oplatach

Data: 2012-01-18 21:25:33
Autor: m
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
Witam

Mam taki nietypowy problem.
Mieszkam razem z bratem w domu jednorodzinnym w którym mamy odrębne własnosci z czescia wspolna w postaci klatki schodowej i hallu. Rozdzielilismy zgodnie z prawem (projekty, wykonanie) wszystkie media (osobne liczniki i umowy)

Problem dotyczy przylacza elektrycznego. Elektrownia jeszcze nie wykonala rozdzielenia licznikow wiec obecnie caly dom jest zasilany jako jeden odbiorca. Licznik tej 'starej' instalacji jest na mnie. Problem jest z powodu braku dobrej woli ze strony brata - proponowalem ze dopoki nie rozdzielimy licznikow nie widze przeslanek ku temu aby on nie placil za prad, proponowalem podzial 50/50 - na jego korzysc bo wiecej pradu zuzywa - niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial swojego licznika placic nie zaimerza. Zaplacilem chcac nie chcac juz jeden rachunek ale nie usmiecha mi sie sponsorowac bratu prad do czasu az elektrownia go nie przepnie na jego wlasny licznik.
Co moge zrobic zeby zmusic brata do partycypowania w kosztach. Co zrobic aby wyegzekwowac czesc z juz zaplaconej faktury?
Da sie cos wogole zrobic w tej materii? Pozdrawiam

Data: 2012-01-18 21:54:34
Autor: Andrzej Lawa
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
W dniu 18.01.2012 21:25, m pisze:
Witam

Mam taki nietypowy problem.

Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo zawijał wiersze ;->

[ciach]

niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial swojego licznika placic nie zaimerza.

No to załóż podlicznik, w czym problem?

Data: 2012-01-18 22:03:02
Autor: m
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
On Wed, 18 Jan 2012 21:54:34 +0100
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

W dniu 18.01.2012 21:25, m pisze:
> Witam
>
> Mam taki nietypowy problem.

Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo zawijał wiersze ;->

Dobra dobra ....
[ciach]

> niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial swojego licznika placic nie zaimerza.

No to załóż podlicznik, w czym problem?

Jak zalozenie podlicznika zobliguje go do placenia? Albo zmniejszy mi rachunek?

Data: 2012-01-18 22:24:45
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 18.01.2012 22:03, m pisze:

niestety on sie upiera ze dopoki nie bedzie mial swojego licznika placic nie zaimerza.
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

No to załóż podlicznik, w czym problem?

Jak zalozenie podlicznika zobliguje go do placenia? Albo zmniejszy mi rachunek?

Będzie wiadomo, ile zużywa.

Poza tym - patrz podkreślenie. Będzie miał swój licznik.

A jak to nie pomoże, to zawsze możesz odciąć instalację idącą od ciebie do "kogoś obcego".

Data: 2012-01-18 22:44:55
Autor: m
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
On Wed, 18 Jan 2012 22:24:45 +0100

W dniu 18.01.2012 22:03, m pisze:

                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Jak zalozenie podlicznika zobliguje go do placenia? Albo zmniejszy mi rachunek?

Będzie wiadomo, ile zużywa.

No, i co mi z tej wiedzy? Okresle mu kwote. Do niczego go to nie obliguje. To ciezki przypadek czlowieka.

Poza tym - patrz podkreślenie. Będzie miał swój licznik.

Zacytowales tylko urywek. W tym czego nie zacytowales piszę ze chodzi o licznik 'z elektrowni' i o taki chodzi mojemu bratu.
A jak to nie pomoże, to zawsze możesz odciąć instalację idącą od ciebie do "kogoś obcego".

Tak, a on wezwie policje i powie ze mu dzieci marzna bo niedobry brat mu prad odlaczyl?

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu', sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place i jakis wyrok ze ma zaplacic?

Data: 2012-01-18 22:49:18
Autor: gr

Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place

To załóż ten podlicznik i wtedy masz coś na poparcie w sądzie.

Data: 2012-01-18 22:57:14
Autor: Jarek S.

W dniu 18.01.2012 22:03, m pisze:

> [...]

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place

Lepiej nie pytaj bo zaraz jakiś pajac napisze że nie postawiłeś przecinka gdzie trzeba... albo popełniłeś jeszcze gorsze przestępstwo :)

Data: 2012-01-18 23:35:19
Autor: Andrzej Lawa
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
W dniu 18.01.2012 22:57, Jarek S. pisze:

[ciach]

Lepiej nie pytaj bo zaraz jakiś pajac napisze że nie postawiłeś przecinka
gdzie trzeba... albo popełniłeś jeszcze gorsze przestępstwo :)

Pajacem to jest durny lamer, który pisze nie na temat i nie potrafi ograniczać cytowania, czyli niejaki "Jarek S.".

Data: 2012-01-19 10:25:11
Autor: Jarek S.

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f174931news.home.net.pl...
[...]

No Ty to odpisałeś mu na temat i bardzo pomocnie....

Nie chce mi się z Tobą gadać kobieto !

Data: 2012-01-19 10:27:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.01.2012 10:25, Jarek S. pisze:

Pajacem to jest durny lamer, który pisze nie na temat i nie potrafi ograniczać cytowania, czyli niejaki "Jarek S.".

No Ty to odpisałeś mu na temat i bardzo pomocnie....

Owszem.

Nie chce mi się z Tobą gadać kobieto !

Naucz się czytać i myśleć, szczylku.

Data: 2012-01-18 23:32:42
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 18.01.2012 22:44, m pisze:

[...]

Samo korzystanie z cudzego przyłącza go obliguje.

Poza tym - patrz podkreślenie. Będzie miał swój licznik.

Zacytowales tylko urywek.
W tym czego nie zacytowales piszę ze chodzi o licznik 'z elektrowni' i o taki chodzi mojemu bratu.

Tego nie napisałeś. Tylko że taki chcesz mieć, ale nie że on się takiego koniecznie domaga.

A jak to nie pomoże, to zawsze możesz odciąć instalację idącą od ciebie
do "kogoś obcego".

Tak, a on wezwie policje i powie ze mu dzieci marzna bo niedobry brat mu prad odlaczyl?

A policja każe mu spadać na drzewo, bo skoro on ma swój oddzielny lokal to powinien mieć własne przyłącze, a nie ciągnąć prąd nielegalnie od sąsiada.

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',
sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place
i jakis wyrok ze ma zaplacic?

Ale ile ma zapłacić? To twoje 50% jest z sufitu wzięte i opiera się na _twoim_ twierdzeniu, że on "na pewno i tak zużywa więcej" (bez żadnego dowodu).

Data: 2012-01-19 09:34:30
Autor: Kris
Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20120118224455.92be5e13.m@m.pl...

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',

Szybciej i prościej będzie jak pójdziesz do elektrowni

sa jakies ogledziny ze korzysta z pradu za ktory ja place
i jakis wyrok ze ma zaplacic?

Nie ma szans. Brat powie że nie korzysta z prądu albo że używa tylko minimalniei jak mu udowodnisz że korzysta?

Data: 2012-01-19 10:10:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.01.2012 09:34, Kris pisze:
Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup

Serio pytam, nie ma prawnego sposobu typu ide z faktura do 'sadu',

Szybciej i prościej będzie jak pójdziesz do elektrowni

A elektrownia spuści go na drzewo... Lepiej iść do właściwego zakładu
energetycznego ;->

Data: 2012-01-19 10:49:02
Autor: Kris
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f17de01$1@news.home.net.pl...

A elektrownia spuści go na drzewo... Lepiej iść do właściwego zakładu
energetycznego ;->

Racja;)
Czepialski jestes.

Data: 2012-01-19 14:39:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.01.2012 10:49, Kris pisze:
[...]

Czasem lepiej uściślić, niż potem wysłuchiwać lamentów kogoś, kto
pojechał szukać elektrowni ;)

Sam czasami wyrażam się potocznie, ale jak ktoś uściśli - jego prawo.

Data: 2012-01-18 22:21:51
Autor: Jarek S.

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f17318a$1news.home.net.pl...
W dniu 18.01.2012 21:25, m pisze:
Witam

Mam taki nietypowy problem.

Fakt. Większość ludzi potrafi tak skonfigurować czytnik, by prawidłowo zawijał wiersze ;->

[ciach]

Ja pier***e.... skonfigurowanie czytnika sprawą życia lub śmierci :)

Data: 2012-01-18 22:26:40
Autor: Andrzej Lawa
wyegzekwowanie partycypowania w oplatach
W dniu 18.01.2012 22:21, Jarek S. pisze:

Ja pier***e....

To fakt...

Data: 2012-01-19 09:32:23
Autor: Kris
Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20120118212533.7f54773b.m@m.pl...

[...]

To złóż wniosek żeby na Twój lokal założyli osobny licznik. A brat niech się martwi.
Dwa lata temu miałem podobna sytuację: dom jednorodzinny został podzielony na dwa odrębne lokale. wniosek do elektrowni wysłałem przez internet, za chyba 3 tygodnie wisiały juz dwa odrębne liczniki.

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2012-01-19 10:26:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 18 Jan 2012 21:25:33 +0100, m napisał(a):

Problem jest z powodu braku dobrej woli ze strony brata

Na brak dobrej woli nic nie poradzisz. Co najwyżej odłącz po cichu
braciszka :) i niech szuka...
--
Jacek

Data: 2012-01-19 17:03:19
Autor: Ariusz
W dniu 2012-01-18 21:25, m pisze:
[...]

Tak wpadło mi do głowy, że ten podlicznik może by na monety/banknoty był - nie zarzuci Ci, że go odciąłeś od prądu i kasę będziesz miał.

Ariusz

wyegzekwowanie partycypowania w oplatach