wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.

Data: 2013-02-11 23:31:49
Autor: megrims
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
W październiku 2011 pisałem o sprawie przeciw AXA o odszkodowanie.
Sprawca zmienił zdanie i AXA odmówiła wypłaty z OC.
Szkoda w Astrze II. Do wymiany lampy przód i zderzak.
Do malowania maska, błotnik i jakieś-tam pierdoły.
Wyceniona na około 7.500,00.

Po 5 rozprawach, wezwaniu 4 rzeczoznawców sprawa została
wygrana. Czekam na uprawomocnienie wyroku. Adwokaci
twierdzą, że ubezpieczyciele raczej się nie odwołują
od takich wyroków.

Z ciekawostek. Jeden z rzeczoznawców wycenił szkodę na 8.000.
Wg opinii prawników ubezpieczyciele tacy bardzo często
odmawiają wypłaty, ponieważ nie wiele osób decyduje się
na rozprawę. Tak więc tyle w temacie.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-02-12 01:26:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-11 23:31, megrims pisze:

Po 5 rozprawach, wezwaniu 4 rzeczoznawców sprawa została
wygrana.

VS
Czekam na uprawomocnienie wyroku.

Czyli nie wygrana :)

Adwokaci
twierdzą, że ubezpieczyciele raczej się nie odwołują
od takich wyroków.

Adwokaci twierdzą, to co chcą słyszeć Ci, którzy tych konkretnych adwokatów opłacają. LAJF IS BRÓTAL.

Z ciekawostek. Jeden z rzeczoznawców wycenił szkodę na 8.000.
Wg opinii prawników ubezpieczyciele tacy bardzo często
odmawiają wypłaty, ponieważ nie wiele osób decyduje się
na rozprawę. Tak więc tyle w temacie.

A to standard. Ja w zakresie odbioru odszkodowania z OC sprawcy mam jeden standard: Jak wypłacają "bezsporną kwotę" wzywam ich do zapłaty pozostałej kwoty w oparciu o eurotax np, i kopię realnie złożonego pozwu z informacją o możliwości wycofania tegoż, co równoznaczne będzie z zmniejszeniem ich straty o koszty zastępstwa, postępowania i powołania biegłych. Zazwyczaj działa.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-13 16:16:11
Autor: h.w.d.p.
[...]

a moglbys poradzic co zrobic w sytuacji gdy od pol roku nie chca wyslac bezspornej czekajac niby na wyrok sadu, ktory juz od dawna jest u nich bo sam im dostarczylem. mam juz dosyc robienia mnie w chuja.

Data: 2013-02-13 16:28:48
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-13 16:16, h.w.d.p. pisze:

[...]

Wyrok zasÄ…dzajÄ…cy bezspornÄ… ?
Skoro prawomocny - to do komornika za pośrednictwem radcy prawnego (koszty zastępstwa w egzekucji).

Jeśli mówisz o wyroku określającym winę sprawcy zdarzenia wywołujący roszczenie z tyt OC - pozwać o bezsporną ubezpieczyciela biorąc radcę (koszty zastępstwa) , i do komornika za pośrednictwem radcy prawnego (koszty zastępstwa w egzekucji). Gdzie tu polityka ?

Chyba, że masz na myśli wyrok orzekający o rozwodzie premiera ;)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-13 16:43:39
Autor: h.w.d.p.
[...]

wyrok o winie sprawcy. zapadl w polowie grudnia i gdyby nie przypadek ze sie o tym dowiedzialem, to prawdopodobnie dupska by nikt nie ruszyl w ubezpieczalni. poinformowalem ich o tym miesiac pozniej od razu jak sie dowiedzialem, na drugi dzien wyslali pismo do sadu. i czekam jak idiota. tydzien temu przypadkowo sie dowiedzialem ze wyslali nie do tego sadu co trzeba i sam uzyskalem odpis wyroku i od razu im wyslalem. oni nadal twierdza ze sad nie odpowiedzial.
kwota bezsporna jest niewielka bo 1500 zl, ale kozt naprawy wyliczyli dwa razy wiekszy.

Data: 2013-02-13 16:58:19
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-13 16:43, h.w.d.p. pisze:

kwota bezsporna jest niewielka bo 1500 zl, ale kozt naprawy
wyliczyli dwa razy wiekszy.

1. Wezwanie do zapłaty kwoty bezspornej.
2. Brak wpłaty = pozew.

Nie rozumiem twoich wątpliwości.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-13 17:08:58
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-02-13 16:58, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:> W dniu 2013-02-13 16:43, h.w.d.p. pisze:

> 1. Wezwanie do zapłaty kwoty bezspornej.
> 2. Brak wpłaty = pozew.
>
> Nie rozumiem twoich wątpliwości.

nie jestem biegly w takich akcjach.
wlasnie napisalem wezwanie do zaplaty. mam zamiar to wyslac jutro poleconym.
i teraz tak. czy jest sens dolaczac kopie pozwu ktory mam zamiar zlozyc?

osobna sprawa to wezwanie i ewentualny pozew w temacie kosztu naprawy i tez sie tym zajme ale chcialbym choc te 1,5k dostac bo by sie przydalo aktualnie :D

Data: 2013-02-13 23:00:45
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-13 17:08, h.w.d.p. pisze:

[...]

Nie ma najmniejszego znaczenia. W tego typu akcjach liczy się KONSEKWENCJA. Jeśli grozisz sankcjami - musisz je wdrożyć - inaczej wyjdziesz na głupka ... ;)

osobna sprawa to wezwanie i ewentualny pozew w temacie kosztu
naprawy i tez sie tym zajme ale chcialbym choc te 1,5k dostac bo
by sie przydalo aktualnie :D

Jeśli się należy - nie widzę potrzeby/powodu by w ogóle o tym rozmawiać.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-13 16:59:15
Autor: Michoo
On 13.02.2013 16:43, h.w.d.p. wrote:
[...]

Sprawa w sądzie o wypłatę + pismo do nich, że wycofasz jak zapłacą. Wyrok nakazowy to zazwyczaj kwestia kilku tygodni.

Michoo

Data: 2013-02-13 17:11:22
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-02-13 16:59, Michoo pisze:
On 13.02.2013 16:43, h.w.d.p. wrote:
[...]

chcialbym ich jakos zmotywowac abym nie musial isc do sadu po bezsporna. po sporna moge isc pozniej ale tez sprobuje zmotywowac jak juz dostane bezsporna.

Data: 2013-02-13 17:54:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 13 Feb 2013, h.w.d.p. wrote:

[...]

  Zwróæ uwagê, ¿e MAJ¡ RACJÊ.
  Oczywi¶cie robi± Ciê w balona, ale najwyra¼niej musisz BARDZO uwa¿aæ
na to co mówisz, a ju¿ zupe³nie na to co piszesz, bo jeszcze wyjdzie
¿e to Ty krêcisz i jeste¶ pieniaczem.

  Oczywi¶cie, ¿e s±d ich nie poinformowa³, je¶li to Ty ich poinformowa³e¶,
a nie s±d!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-13 19:18:17
Autor: h.w.d.p.
On Wed, 13 Feb 2013, h.w.d.p. wrote:

[...]

co ja niby krece? ja unikam odpowiedzialnosci? nie.
najpierw frajer nie przyznaje sie do winy mimo ze mam nagranie z kamery i widzi co zrobil. sam dzwoni na policje, po czym oddala sie z miejsca zdarzenia. czekam jak idiota do 2 w nocy. pare dni pozniej frajer nie przyjmuje mandatu i znow czekam na sad jak duren.
pozniej ubezpieczalnia robi ze mnie durnia przez kilka miesiecy.
i ty mowisz ze ja cos krece?

Data: 2013-02-13 19:38:36
Autor: h.w.d.p.
[...]

a zeby tego bylo malo to zdarzenie mialo miejsce w styczniu zeszlego roku i sad 11 miesiecy zwlekal z wydaniem wyroku. nagranie zarejestrowala kamera na skrzyzowaniu w Warszawie i osoba ktora obsluguje te nagrania 3 razy nie stawila sie do sadu, czwartym razem byla ale stwierdzila ze w sadzie brak odpowiedniego sprzetu aby odtworzyc i dopiero za 5 razem sie udalo.
no ale to ja krece i pieniacz jestem :D

Data: 2013-02-13 23:27:49
Autor: Gotfryd Smolik news
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
On Wed, 13 Feb 2013, h.w.d.p. wrote:

co ja niby krece?

  Nie pisa³em ¿e krêcisz, a ¿e wyjdziesz na krêtacza :P
  To ¿e nie¶wiadomie stwierdzasz nieprawdê w niczym
nie umniejsza skutków cywilnych :>

ja unikam odpowiedzialnosci? nie.

  Ale¿ nie.
  Dajesz siê wrabiaæ, u¿ywaj±c B£ÊDNYCH opisów.
  Zak³adam, ¿e Twój opis jest rzetelny.
  Na to, ¿e "s±d nie poinformowa³" remedium stanowi
odpowied¼ na pytanie - czy w ogóle to jest wa¿ne?
  Je¶li nie, to zwyczajnie i po prostu mo¿na ich
nacisn±æ tym co *mo¿e* im zaszkodziæ - znaczy
komornik.
  I podstaw± do dyskusji nie jest to czy s±d ich
poinformowa³, a to, ¿e po¶lesz im komornika :>

i ty mowisz ze ja cos krece?

  Wyjd¼ z siebie, stañ obok, i odpowiedz na proste pytanie:
skoro *TY* im dostarczy³e¶ tre¶æ wyroku, to czy *S¡D*
ich poinformowa³ czy nie?

  Proste, nieskomplikowane - "zostali poinformowani".
  Brzmi i skutkuje zupe³nie inaczej.
  Zupe³nie pomijaj±c fakt, ¿e o ile dobrze rozumiem,
"skutkuje" na tym etapie w³a¶nie komornik.
  A teraz we¼, przeczytaj co nam napisa³e¶ w po¶cie
na który odpowiedzia³em.
  Oni Ci w kó³ko odpowiadaj± ¿e "s±d ich nie poinformowa³".
  Oczywisty b³±d w za³o¿eniu, tyle, ¿e to jest prawda!
  Prawda do niczego nikomu niepotrzebna, najwyra¼niej.
  Skoro im nie grozisz komornikiem, to zak³adaj± ¿e
tego nie wiesz i bawi± siê w ciuciubabkê.
  W razie czego niewinna mina, "no przecie¿ pisali¶my
sam± prawdê, móg³ pan powiedzieæ, doszliby¶my do
porozumienia, po co zaraz komornik" :P
  Daj znaæ, czy przypadkiem tak siê nie skoñczy³o :)

  Jeszcze raz: "oczywi¶cie robi± Ciê w balona"

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-14 01:40:52
Autor: h.w.d.p.
[...]

masz racje. tylko ze nie jestem specem od prawa stad moje pytania na grupie.
sprobuje sie zabawic w wezwanie do zaplaty, zpbaczymy co odpowiedza :)

Data: 2013-02-14 02:16:37
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-14 01:40, h.w.d.p. pisze:

sprobuje sie zabawic w wezwanie do zaplaty, zpbaczymy co
odpowiedza :)

Nie patrz co odpowiedzą. Zakreśl w wezwaniu 7 dniowy do zapłaty - i jeśli kasa nie wpłynie - pozwij (koniecznie weź radcę prawnego; nie dość, że on zrobi to profesjonalniej od ciebie, to jeszcze ubezpieczyciel za swoje cwaniactwo zapłaci koszty zastępstwa procesowego), a następnie skieruj BEZ KOLEJNEGO WEZWANIA sprawę do egzekucji komorniczej, również za pośrednictwem radcy - by ubezpieczyciel za swoje cwaniactwo zapłacił koszty zastępstwa w egzekucji. We wniosku egzekucyjnym radna koniecznie niech wskaże zapytanie do KAŻDEGO BANKU w polsce (lista na stronie KIR), zapytania do rejestrów statków morskich/śródlądowych/powietrznych/ ZAIKSY/UIKSY/PIERDIKSY. DO tego zapytanie o posiadanie nieruchomości skierowane do każdego powiatu, i okaże się, że miast zapłacić kulturalnie 1500 PLN, zapłacą 1500 PLN + 5000 kosztów.

W egzekucji komorniczej największe koszty jakie widziałem wyniosły dla kwoty 1200 PLN równo 17 000 :)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-14 02:45:35
Autor: h.w.d.p.
[...]

dzieki za rady.
ile wezmie taki radca ode mni kasiory?
ile to moze wszystko potrwac?
masz moze jakis wzor wezwania do zaplaty ?

ps z tymi zapytaniami to jest dobre, usmialem sie :)

Data: 2013-02-15 11:04:45
Autor: radekp@konto.pl
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
Thu, 14 Feb 2013 02:16:37 +0100, w <kfhdts$ttj$1@node1.news.atman.pl>, "Rafa³
\"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> napisa³(-a):

Nie patrz co odpowiedz±. Zakre¶l w wezwaniu 7 dniowy do zap³aty - i je¶li kasa nie wp³ynie - pozwij (koniecznie we¼ radcê prawnego; nie do¶æ, ¿e on zrobi to profesjonalniej od ciebie, to jeszcze ubezpieczyciel za swoje cwaniactwo zap³aci koszty zastêpstwa procesowego), a nastêpnie skieruj BEZ KOLEJNEGO WEZWANIA sprawê do egzekucji komorniczej, równie¿ za

Jest we Wrocku jaki¶ radca co podejmie siê tego dla 40z³? :)

Data: 2013-02-15 14:48:48
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-15 11:04, radekp@konto.pl pisze:

[...]
Jest we Wrocku jakiś radca co podejmie się tego dla 40zł? :)

Są. Ludzie którzy są radcami od paru dni ... a o takich łatwo we WRO - i każde pismo, każdy udział w postępowaniu to szlify tego czym ma być ich *rzemiosło* ...

Inaczej mówiąc - REKSIO :)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2013-02-13 15:31:44
Autor: radekp@konto.pl
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
Mon, 11 Feb 2013 23:31:49 +0100, w <kfbrgf$pk3$1@news.task.gda.pl>, megrims
<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(-a):

Z ciekawostek. Jeden z rzeczoznawców wyceni³ szkodê na 8.000.
Wg opinii prawników ubezpieczyciele tacy bardzo czêsto
odmawiaj± wyp³aty, poniewa¿ nie wiele osób decyduje siê
na rozprawê. Tak wiêc tyle w temacie.

Cóz, ja chyba bêdê siê s±dzi³ z Link4 o 40z³ odsetek za opó¼nione odszkodowanie
:).

Data: 2013-02-13 15:43:29
Autor: h.w.d.p.
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
Cóz, ja chyba bêdê siê s±dzi³ z Link4 o 40z³ odsetek za opó¼nione odszkodowanie
:).

ja o 12 za oplate za odpis wyroku :)

Data: 2013-02-13 19:43:30
Autor: megrims
W dniu 2013-02-13 15:43, h.w.d.p. pisze:
Cóz, ja chyba bêdê siê s±dzi³ z Link4 o 40z³ odsetek za opó¼nione
odszkodowanie
:).

ja o 12 za oplate za odpis wyroku :)
a ja o 3,39 za przeterminowany serek w Biedronce.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-02-15 11:05:47
Autor: radekp@konto.pl
wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.
Wed, 13 Feb 2013 19:43:30 +0100, w <kfgmsb$d21$1@news.task.gda.pl>, megrims
<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisa³(-a):

> ja o 12 za oplate za odpis wyroku :)
a ja o 3,39 za przeterminowany serek w Biedronce.

Du¿o. Ja wygra³em w s±dzie spór z komornikiem o 2z³ :).
Niestety nic nie zarobi³em wiêcej :]

wygrana sprawa przed sadem z AXA o odszkodowanie.