wygranie mieszkania na loterii a współwłasn ość małżeńska

Data: 2009-06-01 22:59:39
Autor: bumbarumba
wygranie mieszkania na loterii a współwłasn ość małżeńska
Witam,

mam pytanie czysto teoretyczne:

obecnie w lokalnej gazecie jest konkurs, w którym można wygrać mieszkanie wypełniając kupony swoim nazwiskiem i imieniem oraz adresem.

Załóżmy, że jest małżeństwo pana X i pani Y bez rozdzielności majątkowej. Pan X wypełnia wszystkie swoje kupony na swoje imię i nazwisko. Załóżmy, że wygrywa mieszkanie na tejże loterii. Czy w takim wypadku po wygraniu mieszkania, staje się ono współwłasnością małżeńską? A może wygrana z racji prawa w połowie nie należy się współmałżonce?
Nie wiem jakby odbyło się przekazanie mieszkania - akt notarialny? Imiennie albo na wspólne dane? Raczej wykluczam darowiznę, bo to deweloperowi sponsorującemu nagrodę by się nie opłaciło.

Pytam się, bo ostatnio luźno rozmawiałem ze znajomą i jesteśmy ciekawi jak to prawnie wygląda.

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Z pozdrowieniami
bumbarumba

Data: 2009-06-01 23:28:55
Autor: Kenny
bumbarumba wrote:
> [...]
| opłaciło.
|
| Pytam się, bo ostatnio luźno rozmawiałem ze znajomą i jesteśmy ciekawi

Hehe, nie dalej jak pare dni temu z okazji kumulacji w lotto, w radiu slyszalem jak to sie rozwodzili nad tym, ze wygrane na loteriach nie podlegaja pod wspolwlasnosc malzenska :)

--
Wojtek
Pozdrowienia

Data: 2009-06-02 07:53:33
Autor: Another
Dnia Mon, 1 Jun 2009 23:28:55 +0200, Kenny napisał(a):

Hehe, nie dalej jak pare dni temu z okazji kumulacji w lotto, w radiu slyszalem jak to sie rozwodzili nad tym, ze wygrane na loteriach nie podlegaja pod wspolwlasnosc malzenska :)

Pewien jesteś, że nie jest to wspólna kasa? Przecież żeby zapłacić za
zakład, mąż/żona biorą z ich wspólnego majątku. To jak to w końcu jest?

--
Another

Data: 2009-06-02 09:33:01
Autor: piotr [trzykoty]
wygranie mieszkania na loterii a współwłas ność małżeńska
może art. 33 krio

Data: 2009-06-02 10:05:26
Autor: kuba
Another pisze:
[...]

Wchodzi do majątku wspólnego, jeśli bilet kupią z majątku wspólnego.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-02 12:18:29
Autor: kuba
Kenny pisze:

Hehe, nie dalej jak pare dni temu z okazji kumulacji w lotto, w radiu slyszalem jak to sie rozwodzili nad tym, ze wygrane na loteriach nie podlegaja pod wspolwlasnosc malzenska :)

Co wynikło z oczywiście błędnej interpretacji art. 33 pkt 10. Jak można wygraną losową uznać za osobiste osiągnięcie jednego z małżonków? Wygrana w milionerach to co innego, ale wygrana w totolotku jak najbardziej do wspólnego majątku.

Zresztą nic dziwnego, bo w radiu i telewizji się nie znają na prawie ;)

pozdrawiam
kuba

wygranie mieszkania na loterii a współwłasn ość małżeńska