wyj??cie HDMI na p??ycie g????wnej a obra z tylko na jednym urzÄ?dzeniu na raz

Data: 2011-02-22 20:51:45
Autor: User_Friendly
wyj??cie HDMI na p??ycie g????wnej a obra z tylko na jednym urzÄ?dzeniu na raz
Jest sobie płyta główna Gibabyte na AM3 ze zintegrowaną grafiką ATI.
Taka: http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-880GA-UD3H
Podłączony jest do niej komputerowy monitor LCD poprzez wyjście cyfrowe DVI-D na płycie. Zaistniała potrzeba podłączenia telewizora. Ponieważ TV to nowoczesny model TV-LCD Samsunga z 4 wejściami HDMI, a płyta główna akurat ma wyjście HDMI wiec zakupiony został odpowiedni dobrej jakości kabel HDMI. I teraz cyrk - po połączeniu komputera z TV momentalnie zniknął obraz ze starego LCD, a pojawił się na TV. W sterownikach Catalyst nie widać na raz obydwu urządzeń do wyświetlania, a tylko jeden. Zatem nie można wybrać opcji "klonuj obraz". Aby ponownie wyświetlić obraz na LCD trzeba prozaicznie odpiąć kabel HDMI od TV!
Ki czort? Kto to wymyślił, że nie da się na raz mieć sklonowanego obrazu na obydwu urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty graficzne tak mają, czy to jakieś ograniczenie sprzętowe?

--
User_Friendly

Data: 2011-02-22 21:01:07
Autor: nom

Użytkownik "User_Friendly" <pokusa@czysciec.org.xy> napisał w wiadomości news:ik144e$1bct$1opal.icpnet.pl...
na obydwu urządzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty graficzne tak mają, czy to jakieś ograniczenie sprzętowe?

W laptopie Della mam HDMI, Dsub i mogę jednocześnie mieć obraz na laptopie, na TV po HDMI i na monitorze po Dsub. Widocznie u Ciebie coś ze sterownikami nie tak, albo HDMI jest dzielone z DVI.

Data: 2011-02-22 21:40:51
Autor: Radosław Sokół
wyj?cie HDMI na p?ycie g?ównej a obraz tylko na jednym urz?dzeniu na raz
W dniu 22.02.2011 20:51, User_Friendly pisze:
Ki czort? Kto to wymy¶lił, że nie da się na raz mieć sklonowanego obrazu na obydwu urz±dzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty graficzne tak maj±, czy to jakie¶ ograniczenie
sprzętowe?

Podejrzewam, że zł±cze HDMI jest zamienne z DVI. To znaczy
masz jeden kanał wideo wyprowadzony na D-SUB analogowo, a
drugi cyfrowo *albo* na DVI, *albo* na HDMI.

Tak jest często w przypadku zintegrowanych układów graficz-
nych i płyt z wyj¶ciem D-SUB.

Rozwi±zaniem niestety jest dołożenie karty graficznej z
wyj¶ciem DVI lub HDMI. Lub wymiana płyty na tak±, która
ma dwa niezależne wyj¶cia DVI/HDMI (i nie ma D-SUB).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-22 23:35:51
Autor: Mateusz
Użytkownik Radosław Sokół napisał:
[...]

Popieram podejrzenia, bo na 2 plytach od GB mam / mialem dokladnie tak samo - albo/albo

Data: 2011-02-23 12:16:26
Autor: User_Friendly
W dniu 2011-02-22 21:40, Radosław Sokół pisze:
[...]

Aha. Czyli konstruktorzy graficznego układu zintegrowanego poszli po najmniejszej (najtańszej) linii oporu :)

[...]

Dzięki. Tego się wła¶nie obawiałem, że nie da się nic z tym zrobić poza wymian± płyty głównej lub kupnem karty graficznej.

--
User_Friendly

Data: 2011-02-23 13:28:42
Autor: Marx
On 23.02.2011 12:16, User_Friendly wrote:
Dzięki. Tego się wła¶nie obawiałem, że nie da się nic z tym zrobić poza
wymian± płyty głównej lub kupnem karty graficznej.

Być może możesz podpi±ć monitor analogowo...
Marx

Data: 2011-02-24 10:29:40
Autor: User_Friendly
W dniu 2011-02-23 13:28, Marx pisze:

Być może możesz podpi±ć monitor analogowo...

Tak. Ten sposób działa.

Jednak pozostanę przy DVI-D. Cyfrowy sygnał jest bezstratny i najlepszej jako¶ci. Mówi się trudno, będzie wy¶wietlał ALBO PC albo TV.

--
User_Friendly

Data: 2011-02-22 22:34:19
Autor: ToMasz
User_Friendly pisze:
Jest sobie płyta główna Gibabyte na AM3 ze zintegrowaną grafiką ATI.
(...)
też tak mam, pod linuksem, wiec to chyba norma. co gorsza, po odłączeniu
 hdmi monitor zamiast wrĂłcić do poprzedniego stanu, przeskalowuje obraz
jednocześnie zostawiając ramkę. ani monitor ani TV nie są full hd, wiec
moze to przez rozbieżność rozdzielczości? Za każdym razem muszę
restartować iksy

ToMasz

Data: 2011-02-23 12:20:45
Autor: User_Friendly
W dniu 2011-02-22 22:34, ToMasz pisze:
User_Friendly pisze:
[...]

Tak, na pewno to jest powodem.
U mnie zarówno monitor PC jak i TV wyświetlają rozdzielczość Full HD (1920/1080) więc nie ma problemu ze zmianą rozdzielczości. Obraz się przełącza automatycznie z jednego monitora na drugi gdy tylko podłączę/odłączę kabel HDMI.

--
User_Friendly

Data: 2011-02-23 16:28:07
Autor: Michal Lukasik
wyj??cie HDMI na p??ycie g????wnej a obra z tylko na jednym urzÄ?dzeniu na raz
Dnia 22.2.2011, User_Friendly napisał(a):

Jest sobie płyta główna Gibabyte na AM3 ze zintegrowan± grafik± ATI.
Taka: http://www.proline.pl/?p=GIGA+GA-880GA-UD3H
Podł±czony jest do niej komputerowy monitor LCD poprzez wyj¶cie cyfrowe DVI-D na płycie. Zaistniała potrzeba podł±czenia telewizora. Ponieważ TV to nowoczesny model TV-LCD Samsunga z 4 wej¶ciami HDMI, a płyta główna akurat ma wyj¶cie HDMI wiec zakupiony został odpowiedni dobrej jako¶ci kabel HDMI. I teraz cyrk - po poł±czeniu komputera z TV momentalnie znikn±ł obraz ze starego LCD, a pojawił się na TV. W sterownikach Catalyst nie widać na raz obydwu urz±dzeń do wy¶wietlania, a tylko jeden. Zatem nie można wybrać opcji "klonuj obraz". Aby ponownie wy¶wietlić obraz na LCD trzeba prozaicznie odpi±ć kabel HDMI od TV!
Ki czort? Kto to wymy¶lił, że nie da się na raz mieć sklonowanego obrazu na obydwu urz±dzeniach - monitorze i TV? Czy wszystkie zintegrowane karty graficzne tak maj±, czy to jakie¶ ograniczenie sprzętowe?

Patrz "note 4" na
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3425#sp
(dot. to wszystkich rev. tej MB)
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2011-02-24 10:26:32
Autor: User_Friendly
W dniu 2011-02-23 17:28, Michal Lukasik pisze:

Patrz "note 4" na
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3425#sp
(dot. to wszystkich rev. tej MB)

Dzięki. Faktycznie, wszystko jest napisane czarno na białym. Trzeba było czytać zanim się kupiło płytę.

Zacytuję, żeby było zarchiwizowane na grupie:
(Note 4) Simultaneous output for DVI-D and HDMI is not supported.
wolne tłumaczenie:
(Uwaga 4) Brak technicznego wsparcia dla jednoczesnego użycia wyj¶ć DVI-D i HDMI.

--
User_Friendly

Data: 2011-02-25 00:38:11
Autor: Michal Lukasik
Dnia 24.2.2011, User_Friendly napisał(a):

Dzięki. Faktycznie, wszystko jest napisane czarno na białym. Trzeba było czytać zanim się kupiło płytę.

Z ciekawo¶ci sprawdziłem czy jest co¶ o tym na www.gigabyte.pl
i w opisie rev.2.0 *brak* tej informacji - następny dowód na to, że z
firmowych stron pl "guzik" można się dowiedzieć. :(

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-880ga-ud3h_20/

Jest za to o tym w uwagach do rev.2.1 i 2.2.
"5. Tryb równoległej pracy wyj¶ć dla DVI-D i HDMI nie jest obsługiwany."

BTW. Ciekawe czy i kiedy to poprawi±. [???]
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-02-25 19:29:19
Autor: Rafal
User_Friendly <pokusa@czysciec.org.xy> napisał(a):
Dzięki. Faktycznie, wszystko jest napisane czarno na białym. Trzeba było czytać zanim się kupiło płytę.

Możesz za parę złotych dokupić używan± HD3450 lub HD3470 i cieszyć się z dwóch w trybie Hybrid CrossFire :-)))
--
Pozdrawiam.

--

wyj??cie HDMI na p??ycie g????wnej a obra z tylko na jednym urzÄ?dzeniu na raz