wyj??cie z taryfy biznesowej

Data: 2011-02-21 15:25:32
Autor: Marx
wyj??cie z taryfy biznesowej
Witam
Czy aby zrezygnować z taryfy biznesowej i przejść na zwykły abonament należy koniecznie napisać umowę "cesji"? Dodam iż numer w taryfie biznesowej jest już przypisany do mnie (tzn umowa była na mnie)
Marx

Data: 2011-02-21 20:22:06
Autor: Diabełson
wyj??cie z taryfy biznesowej
W dniu 2011-02-21 15:25, Marx pisze:
[...]

może zdradzisz nam w jakiej sieci?

--
Piekło to rzeźnia duszy.
Zapraszam

Data: 2011-02-22 08:36:45
Autor: Marx
wyj??cie z taryfy biznesowej
On 21.02.2011 20:22, Diabełson wrote:
[...]

chodzi o biznes grupÄ™ w Orange
Marx

Data: 2011-02-22 00:14:59
Autor: Jacek
wyj??cie z taryfy biznesowej
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:q59a38-9t4.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
[...]

tak
w orange cesja z firmy na os. prywatną - 100zł

Jacek

Data: 2011-02-22 03:33:13
Autor: SDD
wyj?cie z taryfy biznesowej

U¿ytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ijurli$rt$1inews.gazeta.pl...

tak
w orange cesja z firmy na os. prywatn± - 100z³

Jak mozna robic cesje na samego siebie ?
- no chyba, ze ta firma jest spolk±

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-02-22 09:13:28
Autor: Jakub Danecki
wyj?cie z taryfy biznesowej
SDD wrote:
> w orange cesja z firmy na os. prywatn± - 100z³
Jak mozna robic cesje na samego siebie ?
- no chyba, ze ta firma jest spolk±

Czepiaj±c siê jeszcze bardziej: jak mo¿na zrobiæ cesjê z firmy na
siebie, je¿eli firma np. ju¿ nie istnieje? Nieistniej±cy podmiot nie mo¿e
skutecznie dokonywaæ czynno¶ci prawnych :) Ale to czepiactwo oczywi¶cie.
Bo TPSA (i or±¿ jak widaæ te¿) ma takie bzdurne zasady. Inni "telekomi"
nie maj± takich problemów. W Erze zrobi³em po prostu "korektê danych" czy
jak to siê tam nazywa i po pokazaniu dokumentów uzyska³em prawa abonenta
biznesowego i oczywi¶cie w³a¶ciwe dane na fakturze. Bez zrywania umów,
bez konieczno¶ci sk³adania pism, nic. I tak powinno byæ.

Jakub

PS: a jaki jest sens rezygnowania z praw biznesowych? Bardzo wiele osób
pozostawia sobie taryfy biznesowe, bo i tak przy przed³u¿aniu w Erze (i w
innych sieciach te¿) nikt nie sprawdza nic poza dowodem. Oczywi¶cie ca³y
czas mowa o dzia³alno¶ci gosp i pochodnych.

Data: 2011-02-22 21:27:17
Autor: Jacek
wyj?cie z taryfy biznesowej
U¿ytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ijv790$va7$1news.onet.pl...

[...]

zapewne trzeba mieæ zgode/upowa¿nienie dotychczasowego w³a¶ciciela.
Sam stoje przed podobn± sytuacj±, tel na w³asn± dzia³alno¶æ gospodarcz±, któr± z czasem zlikwidowa³em i chcia³bym sie uwolniæ od ostatnich faktur.

Jacek

Data: 2011-02-22 08:37:55
Autor: Marx
wyj??cie z taryfy biznesowej
On 22.02.2011 00:14, Jacek wrote:
[...]

dzięki za info
a ta umowa jest jakaś standardowa (można ją gdzieś pobrać)? mam ją spisać z firmą i zanieść do salonu Orange?
Marx

Data: 2011-02-22 09:21:27
Autor: Jakub Danecki
wyj??cie z taryfy biznesowej
Marx wrote:
dzięki za info
a ta umowa jest jakaś standardowa (można ją gdzieś pobrać)? mam ją
spisać z firmÄ… i zanieść do salonu Orange?  Marx

IMHO nic nie trzeba (zadzwoń na infolinię to wyjaśnią). Bieżesz firmę
oraz osobnika docelowego za szkrawikiel do salonu firmowego (raczej nie
autoryzowanego dilera) i pokazujesz firmę i mówisz:
- UUK
Potem pełnym wyrazu i zawijasów gestem z palcem pokazujesz, że coś
cedujesz na osobę docelową i mówisz:
- UUK
I w tym momencie PZO (Pani Z Okięka) powinna poprowadzić cię za rączkę
przez procedurę i podetknąć pod nos odpowiednio wysmażone pisemko
opatrzone tysiącami pieczęci i innych magicznych znaków. Następnie obie
strony robią magiczny taniec wokół papierka i chórkiem mówiąc:
- UUK - składają podpisy.

rgrds,
Jakub

PS: zapomniałem dopisać ostatniego aktu: Orange następnie gubi pismo i
całą procedurę należy powtórzyć. Do skutku.

Data: 2011-02-22 15:51:40
Autor: Marx
wyj??cie z taryfy biznesowej
Nie mogę wziąć "firmy" do salonu Orange, ponieważ osoba się tym w firmie zajmująca nie wyraża takiej chęci, co więcej, twierdzi iż wyjście z biznesgrupy jest niemożliwe...
A chcę zrezygnować z taryfy biznesowej ponieważ nie mam żadnej kontroli nad kontem - Orange Online jest w większości zahasłowane i praktycznie nic nie mogę tam zrobić, np obejrzeć wyciągów czy zmienić usług, czasem samodzielnie zmienia się abonament wskutek rozmów "na górze".
Dodam, iż telefon jest "na mnie" - tzn ja podpisywałem stosowną umowę, choć jej nie posiadam (to już było z 5 lat temu), mam tylko fakturę za telefon, oczywiście od mojej firmy, a rachunki same spadają z pensji...
Marx

Data: 2011-02-22 15:51:06
Autor: Jakub Danecki
wyj??cie z taryfy biznesowej
Marx wrote:
Nie mogę wziąć "firmy" do salonu Orange, ponieważ osoba się tym w
firmie zajmująca nie wyraża takiej chęci, co więcej, twierdzi iż
wyjście z biznesgrupy jest niemożliwe...

Z tego wniosek, że to nie jest "twoja" firma, tylko jes to firma, przez
którą jesteś zatrudniony. W skrócie - cesji może dokonać dowolna osoba,
która przez firmę zostanie "umocowana" do wykonania tej czynności. Co
ciekawe, może umocować także ciebie. Sposób dokonania upoważnienia
(pisemnie/notarialnie) zależy tutaj jednak od formy działalności.
Operator ci podpowie.

A teraz wracając do tematu: jeżeli "biznesgrupa" to nazwa jakiejś
taryfy/umowy, to warunki jej opuszczenia masz w treści/regulaminie umowy.
Być może trwa teraz okres promocyjny, więc być może wiąże się to z
dodatkowym kosztem zerwania umowy przed terminem.

 A chcÄ™ zrezygnować z taryfy
[...]

Tak działają umowy korporacyjne z operatorami. Ty masz korzystasz
zgodnie z regulaminem (między tobą a pracodawcą) i tyle.

Dodam, iż telefon jest "na mnie"
- tzn ja podpisywałem stosowną umowę, choć jej nie posiadam (to już
było z 5 lat temu), mam tylko fakturę za telefon, oczywiście od mojej
firmy, a rachunki same spadajÄ… z pensji...  Marx

Zaraz, "na ciebie" jest najwyżej umowa z twoją firmą. Jeżeli umowa
byłaby "na ciebie" z operatorem, to po pierwsze taryfa nie byłaby
biznesowa (no chyba, że prowadzisz własną DG) a po drugie z natury rzeczy
faktury byłby na ciebie i miałbyś pełną kontrolę na tym, co się dzieje z
kontem.

rgrds,
Jakub

Data: 2011-02-24 09:24:31
Autor: Marx
wyj??cie z taryfy biznesowej
Moja umowa jest terminowa i kończy się w marcu, w ramach tej umowy zakupiłem tańszy telefon. Odgórne zmiany taryfy w biznesgrupie nie wpływają na termin trwania umowy.
W salonie Orange dowiedziałem się że muszę przyjść z upoważnionym pracownikiem lub umową cesji, ale nie wiem skąd taką umowę wziąć.
Orange Online piszę mi iz posiadam plan taryfowy "Firma" - ktoś pomoże mi dotrzeć do regulaminu tej taryfy? (wcześnie było meritum bis)
Marx

Data: 2011-02-22 10:21:06
Autor: Wemif
wyj?cie z taryfy biznesowej
Jacek <stoout@o2.pl> wrote:
tak
w orange cesja z firmy na os. prywatn± - 100z³

Jesli nie trzyma cyrograf, to mozna przeniesc do innego operatora
(np. fresha dostajac 60zl) i po miesiacu wrocic, omijajac oplate 100zl.

a.

wyj??cie z taryfy biznesowej