wyjazd poza granice PL

Data: 2017-09-26 15:14:53
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
Hej, Co jest teraz wymagane do przekroczenia granicy PL pozyczonym samochodem? Czy istnieje mozliwosc wyjazdu/wjazdu jesli samochod jest na polskich numerach, ale kierowca nie ma ani polskiego paszportu ani prawa jazdy (posiada te dokumenty ale z innego panstwa, nie UE)?

Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2017-09-27 00:45:16
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Dnia Tue, 26 Sep 2017 15:14:53 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
[...]

Ale ktorej granicy ?
Bo na 4 to teraz nie ma zadnej kontroli - no, sporadycznie moga byc.
Wiec trudno tu mowic o wymaganiach.

J.

Data: 2017-09-26 16:33:08
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
On Wednesday, September 27, 2017 at 8:45:56 AM UTC+10, J.F. wrote:
> [...]
> panstwa, nie UE)?

Ale ktorej granicy ?
Bo na 4 to teraz nie ma zadnej kontroli - no, sporadycznie moga byc.

Myslalem o tej w Cieszynie. No i wlasnie mysle o tej sporadycznej kontroli - czy porzebne sa jakies inne dokumenty? Troche glupio zmieniac plany wakacyjne jesli mnie z PL nie wypuszcza po sporadycznej kontroli :)

Data: 2017-09-26 23:30:32
Autor: przemek.jedrzejczak
wyjazd poza granice PL
Ograniczenia natomiast wiążą się z posługiwaniem się australijskim prawem jazdy w Polsce. W związku z tym, że australijskie prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu 8 listopada 1968 r., nie uprawnia do kierowania samochodem na terenie Polski.

Data: 2017-09-26 23:52:31
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
On Wednesday, September 27, 2017 at 4:30:34 PM UTC+10, przemek.j
wrote:
W związku z tym, że australijskie prawo jazdy nie jest zgodne ze wzorem określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu 8 listopada 1968 r., nie uprawnia do kierowania samochodem na terenie Polski.

To chyba nie do konca tak, ze australijskie prawo jazdy automatycznie "nie uprawnia do kierowania" bo nie jest zgodne z KW. Oczywiscie, gdybym mieszkal w PL i chcial jezdzic na australijskim pj na stale to raczej nie przejdzie. Natomiast wymog lokalnego prawa jazdy przy pobycie czasowym bylby absurdem - nikt spoza UE nie moze wypozyczyc samochodu w PL? Raczej trudno zeby australijczyk robil prawo jazdy w PL przy wyjezdzie na urlop.

"Osoby posiadające inne zagraniczne prawa jazdy muszą je wymienić na polskie dokumenty, jeżeli pobyt czasowy lub stały w Polsce przekroczy 6 miesięcy"
http://www.infor.pl/prawo/gmina/komunikacja/300412,Zagraniczne-prawo-jazdy-jakie-jest-honorowane-w-Polsce.html

Bardziej problem bardziej widze w tym, ze bedac z z definicji obywatelem polskim (nie zrzekalem sie obywatelstwa) moge miec jakis wymog posiadania polskiego dokumentu - nawet jesli nie mam dowodu osobistego, polskiego paszportu i nie jestem zameldowany w Polsce.

Data: 2017-09-27 01:09:36
Autor: przemek.jedrzejczak
wyjazd poza granice PL
-- Natomiast wymog lokalnego prawa jazdy przy pobycie czasowym bylby absurdem - nikt spoza UE nie moze wypozyczyc samochodu w PL? Raczej trudno zeby australijczyk robil prawo jazdy w PL przy wyjezdzie na urlop.

ten wymog to sobie sam wymysliles :-) jesli chcesz poruszac sie po drogach w innym kraju to zrob miedzynarodowe w Polsce to 35 pln
https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/uzyskaj-miedzynarodowe-prawo-jazdy

[...]

bzdury, podwojne czy potrojne obywatelstwo nie jest zadnym problemem, mozesz podpadac pod jakies sdministracyjne bzdety ale ani dla policjanta z drogowki ani w wypozyczalni nie gra to roli

Data: 2017-09-27 09:12:00
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Dnia Tue, 26 Sep 2017 23:52:31 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
[...]

Teoretycznie jakos tak - tzn z wieloma krajami mamy umowy o uznawaniu
wzajemnym PJ, a z Australia ... nie wiem. A tu jeszcze chcesz pare
innych krajow zwiedzic.
Na takie przypadki wymyslono Miedzynarodowe Prawo Jazdy.

Swoja droga - informacja powinna byc na stronie "twojego" MSZ, moze
ambasady w Polsce, a moze polskiej ambasady u Ciebie.

Ale ... myslisz, ze policjanci na drodze beda wedzieli czy to wazne
czy nie ? :-)
Gorzej, ze w wypozyczalni moga wiedziec :-)
Albo jak wypadek spowodujesz i odszkodowanie przyjdzie wyplacic.

A jesli
https://australianliving.pl/news/polskie-prawo-jazdy-australii-wazne/

to jak mamy uznawac australijskie ? :-)

[...]

To na dluzszy pobyt.

[...]

To sie nie przyznawaj :-)

J.

Data: 2017-09-27 09:50:59
Autor: radekp@konto.pl
wyjazd poza granice PL
Tue, 26 Sep 2017 23:52:31 -0700 (PDT), w
<22346489-2522-43ba-80e3-56de5febec23@googlegroups.com>, Iguan_007
<iguan007@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Było kiedyś na TVN Turbo -- faceta nie puścili w dalszą drogę z amerykańskim
PJ.

Data: 2017-09-27 12:24:36
Autor: Pszemol
wyjazd poza granice PL
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
[...]

A gdzie go zatrzymano? I miał amerykański paszport przy sobie?

Data: 2017-09-28 09:43:49
Autor: radekp@konto.pl
wyjazd poza granice PL
Wed, 27 Sep 2017 12:24:36 -0000 (UTC), w <oqg5a4$n99$3@dont-email.me>, Pszemol
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> Tue, 26 Sep 2017 23:52:31 -0700 (PDT), w
> <22346489-2522-43ba-80e3-56de5febec23@googlegroups.com>, Iguan_007

A gdzie go zatrzymano? I miał amerykański paszport przy sobie?

Tego nie pamiętam -- mówił po polsku, PJ miał amerykańskie.

Data: 2017-09-27 12:24:34
Autor: Pszemol
wyjazd poza granice PL
wrote:
[...]

Z tego co ja się dowiadywałem to nie można sie zrzec polskiego - dla służb
granicznych jesteś Polakiem czy tego chcesz czy nie chcesz :-)

Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)

Czemu nie zrobisz sobie polskiego?

Data: 2017-09-27 13:57:43
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
On Wednesday, September 27, 2017 at 10:24:36 PM UTC+10, Pszemol wrote:
Ale jeżdzę w Polsce na polskim prawku - w razie kontroli nie chcę mieć
stawki za mandaty podniesionej ciutkę dla Amerykanina :-)

Czemu nie zrobisz sobie polskiego?

Nie warte zachodu w mojej sytuacji. W Polsce jestem jednorazowo po 2-3 tygodnie raz na 2-3 lata, w tym samochod przydaje mi sie tylko sporadycznie. Szkoda mi tracic urlopu na kursy i egzaminy PL. Ponadto widze, ze i tak byloby to raczej skomplikowane (nie jestem zameldowany, nie mam dowodu osobistego):

"Kto może dostać polskie prawo jazdy: (...) Każdy, kto mieszka w Polsce przynajmniej od 185 dni"

"Co przygotować: (...) dokument, który potwierdzi adres zameldowania, na przykład dowód osobisty, kartę pobytu albo zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały albo czasowy. Jeśli masz nowy dowód osobisty, w którym nie ma adresu zameldowania -- weź z dowolnego urzędu gminy zaświadczenie o zameldowaniu"

https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/prawo-jazdy-jak-zdac#scenariusz-w-urzedzie

Data: 2017-09-28 00:35:18
Autor: przemek.jedrzejczak
wyjazd poza granice PL

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/777277,zrzeczenie-sie-obywatelstwa-polskiego.html

Data: 2017-09-28 12:51:53
Autor: RadoslawF
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-09-28 o 09:35, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

A z tego co podlinkowałeś:
,,Obywatel polski nie może utracić obywatelstwa polskiego, chyba że sam się go zrzeknie" - stanowi Konstytucja RP.

Pozdrawiam

Data: 2017-10-02 09:35:48
Autor: Marek
wyjazd poza granice PL
On Thu, 28 Sep 2017 12:51:53 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
,,Obywatel polski nie może utracić obywatelstwa polskiego, chyba że sam się go zrzeknie" - stanowi Konstytucja RP.

To tylko teoria. Jak na granicy będziesz wyglądać jak swój i bez polskiego paszportu to od  razu są problemy, żadne tłumaczenie ze sie zrzeklo obywatelstwa nie pomoże.

--
Marek

Data: 2017-10-02 10:39:00
Autor: Liwiusz
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-10-02 o 09:35, Marek pisze:
[...]

Twoje opinie to gołosłowie. Praktyka temu przeczy. Problemy mają ci Polacy, którzy figurują w bazie pesel, a nie mają problemów ci Polacy, którzy zapisaniem się do bazy pesel nie kłopotali się.

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 11:53:08
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqstv6$irq$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Tak na moj gust ... a skad SG ma ten PESEL znac ?

Albo obywatel sam poda ... albo po imieniu, nazwisku i dacie urodzenia mozna trafic w jakiegos podejrzanego :-)

J.

Data: 2017-10-02 12:30:55
Autor: Liwiusz
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-10-02 o 11:53, J.F. pisze:
[...]

W praktyce problemy pojawiają się w sytuacji, kiedy ktoś z zagranicy spoza UE przyjeżdża na niepolskim paszporcie, przebywa w Polsce dłużej, niż to jest zezwolone obywatelom nie-UE, a potem próbuje opuścić Polskę również na podstawie obcego paszportu - wówczas wychodzi to, że przebywał za długo jako obywatel obcego państwa. Może wyjechać bez problemu jako Polak, ale nie ma polskiego paszportu. Stąd się biorą tzw. pułapki paszportowe.

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 16:03:10
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oqt4h1$l61$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Cos w tym jest, ale pomijajac realnosc takiej sytuacji ... to jak sie nie przyzna, to co mu zrobia ?
Do wiezienia wsadza, czy deportuja przymusowo z misiem w paszporcie ? :-)

J.

Data: 2017-10-02 16:20:15
Autor: Liwiusz
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-10-02 o 16:03, J.F. pisze:
[...]

Sytuacje są realne.

... to jak sie nie przyzna, to co mu zrobia ?

Do czego się ma nie przyznać?

Do wiezienia wsadza, czy deportuja przymusowo z misiem w paszporcie ? :-)

Nie wypuszczą, bo nie ma paszportu.

--
Liwiusz

Data: 2017-10-02 11:01:14
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.4190393465597905074@news.neostrada.pl...
[...]

Tu nie Afryka, na twarzy nie mamy wypisane ze swoj :-)

no ale jak w paszporcie napisane Wladyslaw Kowalski ur w Warszawie, to istotnie dostrzegam pewnien problem :-)

J.

Data: 2017-09-27 22:06:06
Autor: Przyjazny
wyjazd poza granice PL
On 2017-09-27 06:52, Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
[...]

Nawet masz dwa - żeby wjechać powinieneś mieć polski paszport, a w ogóle za
"niemanie" dowodu osobistego można otrzymać mandat.

Data: 2017-09-27 21:14:03
Autor: Poldek
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-09-27 o 00:45, J.F. pisze:
[...]

Kontroli na granicy raczej prawienapewno nie będzie. Co nie znaczy, że nie może być kontroli w każdym dowolnym momencie podczas przebywania na terytorium państwa. Strefa Schengen nie oznacza, że nikt nikogo nie kontroluje. Oznacza, że normalnie nie kontroluje na granicy, ale może skontrolować 5 km za - takie coś widziałem tydzień temu na Słowacji. I dokumenty muszą się zgadzać. To nawet gorzej, bo w przypadku kontroli na granicy mogliby np. nie wpuścić na terytorium kraju. Wtedy zawracasz i tyle. Jak skontrolują w głębi kraju i się nie będzie zgadzało, to trudności mogą być większe. Łącznie z uniemożliwieniem dalszej jazdy, odstawieniem samochodu na parking policyjny do czasu wyjaśnienia.

Data: 2017-09-27 13:54:53
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
On Thursday, September 28, 2017 at 5:14:06 AM UTC+10, Poldek wrote:

tyle. Jak skontrolują w głębi kraju i się nie będzie zgadzało, to trudności mogą być większe. Łącznie z uniemożliwieniem dalszej jazdy, odstawieniem samochodu na parking policyjny do czasu wyjaśnienia.

Przekonaliscie mnie, ze to zbyt ryzykowne. Tak jak sugerujecie, zrobie to miedzynarodowe pj a samochod pozycze we Wloszech. Troche szkoda bo chcialem uniknac samolotu z Polski - po dlugim locie z Australii jazda samochodem przez Europe bylaby mila odmiana.

Data: 2017-09-28 06:36:48
Autor: J.F.
wyjazd poza granice PL
Dnia Wed, 27 Sep 2017 13:54:53 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
[...]

Zrob,

a samochod pozycze we Wloszech.

A tu na moj gust ryzyko znikome.
Jezdza ludzie samochodami rodziny, znajomych, sluzbowymi,
leasingowanymi.

Troche szkoda bo chcialem uniknac samolotu z Polski - po dlugim
locie z Australii jazda samochodem przez Europe bylaby mila
odmiana.

Eee - po 12+h w samolocie, 12+h w aucie to miła odmiana ?
Krotki lot to miła odmiana :-)

Tylko pamietaj, ze my tu po innej stronie drogi jezdzimy, z innej
strony nadjezdza niebezpieczenstwo na przejsciu ...

J.

Data: 2017-09-27 08:32:57
Autor: tck
wyjazd poza granice PL

Użytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e2d7ad7-cf44-48a6-89df-8d0f6c7331cdgooglegroups.com...
[...]

a kierowca jest właścicielem samochodu? niektóre kraje wymagają notarialnego upoważnienia do użytkowania.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-09-26 23:54:48
Autor: Iguan_007
wyjazd poza granice PL
On Wednesday, September 27, 2017 at 4:32:55 PM UTC+10, tck wrote:
a kierowca jest właścicielem samochodu? niektóre kraje wymagają notarialnego upoważnienia do użytkowania.

Nie, kierowca nie jest wlascicielem. Samochod bylby pozyczony od osoby prywatnej. Czy na Czechy, Austrie, Slowacje i Wlochy takie upowaznienie jest wymagane?

Data: 2017-09-27 10:00:56
Autor: sandman
wyjazd poza granice PL
W dniu 2017-09-27 o 08:54, Iguan_007 pisze:
[...]

Dane z listopada 2016, ale nie sądzę, że coś się pozmieniało:
http://roadtripbus.pl/pozyczonym-samochodem-za-granice/

--
sandman

Data: 2017-09-27 12:24:35
Autor: Pszemol
wyjazd poza granice PL
[...]

Ryzykowne... mogą im się zapalić lampki czerwone "kradziony samochód"
wywożony za granicę :-)

wyjazd poza granice PL