wykańczanie konkurencji...

Data: 2009-06-19 11:48:38
Autor: zkruk [Lodz]
wykańczanie konkurencji...
Witam!
Sprawa skomplikowana - postaram się uproscić...

Jestem adminem forum branżowego.
na tym forum firma A pisała o firmie X, że ta podbiera jej klientów, przedstawiając im ofertę za 1/2 ceny - przy okazji widać jak na dłoni, że to początkujący mocno fotograf...
przy okazji wyszło na to że firma X postanowiła upodobnić swoją stronę www do strony firmy B - wygląd rzeczywiście cholernie podobny - 99.9%
rozpoczęła się dyskusja o etycznej stronie działania firmy X

w dyskusji o firmie X, firma A w żartach napisała do firmy B (na forum) "zabijcie ich, prosze"
X poczuła się (po 8 miesiącach) zagrożona i złożyła doniesienie o groźbach karalnych
firma B została przesłuchana w formie świadka, firma A jako podżegający
przesłuchanie było wczoraj - więc nie wiadomo co powie prokurator...

ok wstęp informacyjny..
teraz część moja
forum o którym pisałem, jest forum zamkniętym - wstęp mają określone firmy...
już wcześniej okazało się że ktoś przekazywał firmie X informacje co pisze firma A i B na jej temat - i cała dyskusja na jej temat była jej przekazana 8 miesięcy temu

chciałbym bardzo dowiedzieć się kto to zrobił i jedyne co przyszło mi do głowy to postawić firmie X ultimatum
albo powie kto to zrobił, albo wrzucam informacje wszędzie gdzie mogę:
"Kliencie - zastanów się przed zatrudnianiem firmy X na zlecenie, gdyż firma X stara się wykańczyć konkurencję zgłaszając wydumane sprawy na policję, siejąc oskrażenia przeciwko nim, upodabniając swoje strony do stron konkurencji - wykorzystując ich wizerunek do budowania swojego"

pytania
1. czy stawianie takiego ultimatum jest czymś złym (prawnie)
2. czy taka informacja wystawiona publicznie może być dla mnie jakimś dużym problemem (rozumiem, że  powództwo cywilne?)

jakiekolwiek inne spostrzeżenia  - będę wdzięczny...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-19 12:01:49
Autor: MZ
wykańczanie konkurencji...
zkruk [Lodz] pisze:
Witam!

[...]

Podchodząc do sprawy w ten sposób stajesz się na własne życzenie stroną
sporu. W/w informacja nosi znamiona pomówienia, ponieważ nie dysponujesz
"twardymi" dowodami pozwalającymi Ci takie informacje podawać; nie
jesteś żadną z pokrzywdzonych firm; nie działasz w imieniu żadnej ze
stron, nie działano (bezpośrednio) na Twoją szkodę. Rozumiem że głównie
chodzi Ci o wyciekanie z Twojego forum informacji skierowanych do
potencjalnie ograniczonej grupy odbiorców, co może się odbić
niekorzystnie na zaufaniu do Twojego portalu. Czy na tym forum w
regulaminie było zaznaczone, że korzystający z niego są zobligowani do
nieudostępniania informacji które się na nim znajdują podmiotom trzecim?
Jeśli tak to tu masz furtkę do działania, jeśli nie to MSZ tylko sobie
kłopotów narobisz. W obu przypadkach odradzałbym "ultimatum" ponieważ za
bardzo przypomina to próbę szantażu, a to już na pewno jest karalne.

MZ

Data: 2009-06-19 12:10:30
Autor: zkruk [Lodz]
wykańczanie konkurencji...
MZ" <"mcold0[wyt] wrote:
zkruk [Lodz] pisze:
Witam!

[...]

ja jedynie informuje, że X zgłosiła sprawę na policję - sprawę przeciwko swojej konkurencji...
osąd zostawiam czytającym...

imieniu żadnej ze stron, nie działano (bezpośrednio) na Twoją szkodę.

nie działano... nie działam w imieniu żadnej ze stron

Rozumiem że głównie chodzi Ci o wyciekanie z Twojego forum informacji
skierowanych do potencjalnie ograniczonej grupy odbiorców, co może
się odbić niekorzystnie na zaufaniu do Twojego portalu. Czy na tym

zgadza sie

[...]

akurat taki zapis g mi daje -

odradzałbym "ultimatum" ponieważ za bardzo przypomina to próbę
szantażu, a to już na pewno jest karalne.

na pewno jest to szantaż?

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-06-19 12:41:16
Autor: piotr [trzykoty]
wykańczanie konkurencji...

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał
ja jedynie informuje, że X zgłosiła sprawę na policję - sprawę przeciwko swojej konkurencji...
osąd zostawiam czytającym...

No to się zdecyduj. Wcześniej napisałeś: "Kliencie - zastanów się przed zatrudnianiem firmy X na zlecenie, gdyż firma X stara się wykańczyć konkurencję zgłaszając wydumane sprawy na policję,
siejąc oskrażenia przeciwko nim, upodabniając swoje strony do stron
konkurencji - wykorzystując ich wizerunek do budowania swojego"

Pomawiasz, że zgłaszają sprawy wydumane. A jeśli napiszesz tylko, że "zgłosili" i koniec, to co to za bat dla nich, czym ich do tego zmusisz? Poza tym, jak się dowiedziałeś o tym, że zgłosili sprawę, na przesłuchaniu? Rozpowszechninie danych z postępowania zanim zostaną ujawnione na rozprawie też jest karalne.

Data: 2009-06-19 12:57:01
Autor: zkruk [Lodz]
wykańczanie konkurencji...
piotr [trzykoty] wrote:
[...]

[...]