Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   wykresy z hamowni - parametr "straty"

wykresy z hamowni - parametr "straty"

Data: 2013-07-21 17:22:03
Autor: tᴏ
wykresy z hamowni - parametr "straty"
BartekK wrote:

To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego?

On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec
analizowanie go nie ma większego sensu.
 
Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?

Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właściwym
pomiarze.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-21 20:45:21
Autor: Lewis
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu 2013-07-21 19:22, tᴏ pisze:
BartekK wrote:

To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego?

On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec
analizowanie go nie ma większego sensu.

Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?

Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właściwym
pomiarze.


Fuck nie spodziewałem się że jeszcze kiedykolwiek zobaczę jakiś merytoryczny post z "Twojej klwiatury"

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-07-21 20:13:50
Autor: tᴏ
wykresy z hamowni - parametr "straty"
Lewis wrote:

Fuck nie spodziewałem się że jeszcze kiedykolwiek zobaczę jakiś
merytoryczny post z "Twojej klwiatury"

Jestem dzisiaj w wyjątkowo dobrym humorze, a to dlatego, że zastąpiłem w moim Polonezie Trucku Royu płyn hamulcowy moczem wyżła, a siła hamowania spadła bardzo nieznacznie. W ten prosty sposób zaoszczędziłem 20 zł. I jak tu się nie cieszyć?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-22 01:41:57
Autor: BartekK
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu 2013-07-21 19:22, tᴏ pisze:
To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z
hamowni, tam gdzie jest pomiar "przed" i "po" jakimś tuningu - ten
parametr się zmienia. Czasem nawet znacznie. Dlaczego?

On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec
analizowanie go nie ma większego sensu.
Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy.
Ale tak sobie myślę, czy przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?

Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?
Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właściwym
pomiarze.
Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo z rolek hamowni)? Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni wydaje mi się sensowniejszy.



--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2013-07-22 23:08:47
Autor: tᴏ
wykresy z hamowni - parametr "straty"
BartekK wrote:

Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
(po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?

Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa, moc na silniku taka sama.

Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć auto.


Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
z rolek hamowni)?

Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.

Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
wydaje mi się sensowniejszy.

To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-22 17:04:33
Autor: kogutek444
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:08:47 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
BartekK wrote:



> Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim

> (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy

> przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy

> potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach

> hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i

> dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty

> też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?



Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa, moc na silniku taka sama.



Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć auto.





> Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo

> z rolek hamowni)?



Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.



> Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci

> napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z

> zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się

> przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat

> mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni

> wydaje mi się sensowniejszy.



To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.



-- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak szankier na chuju.

Data: 2013-07-23 08:48:37
Autor: Lewis
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu 2013-07-23 02:04, kogutek444@gmail.com pisze:

Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak szankier na chuju.


Miałeś kiedyś samochód, który był naprawdę solidnie nadłubany? Od hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap rezystorem"?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-07-23 04:20:00
Autor: kogutek444
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 08:48:37 UTC+2 uytkownik Lewis napisa:
W dniu 2013-07-23 02:04, kogutek444@gmail.com pisze:



> Doda jeszcze trzeba e te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne s jak szankier na chuju.

>



Miae kiedy samochd, ktry by naprawd solidnie nadubany? Od hamulcw przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap rezystorem"?



-- Pozdrawiam

Lewis

Nie. Samochd to dla mnie zuywajca si rzecz przeznaczona do okrelonego celu. Nie jest nim poprawianie wygldu ebym si lepiej czu psychicznie. Lodwk i pralk te tuningujesz?

Data: 2013-07-23 20:35:04
Autor: ddddddd
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu 2013-07-23 13:20, kogutek444@gmail.com pisze:

Miae kiedy samochd, ktry by naprawd solidnie nadubany? Od

hamulcw przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap

rezystorem"?


Nie. Samochd to dla mnie zuywajca si rzecz przeznaczona do okrelonego celu. Nie jest nim poprawianie wygldu ebym si lepiej czu psychicznie. Lodwk i pralk te tuningujesz?


a co maj hamulce, zawieszenie czy silnik do poprawiania wygldu?


--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2013-07-23 11:48:33
Autor: kogutek444
wykresy z hamowni - parametr "straty"
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 20:35:04 UTC+2 uytkownik ddddddd napisa:
W dniu 2013-07-23 13:20, kogutek444@gmail.com pisze:

>>

>> Miae kiedy samochd, ktry by naprawd solidnie nadubany? Od

>>

>> hamulcw przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap

>>

>> rezystorem"?

>>

>

> Nie. Samochd to dla mnie zuywajca si rzecz przeznaczona do okrelonego celu. Nie jest nim poprawianie wygldu ebym si lepiej czu psychicznie. Lodwk i pralk te tuningujesz?

>



a co maj hamulce, zawieszenie czy silnik do poprawiania wygldu?





-- Pozdrawiam

Lukasz

To samo co zwikszenie obrotw w pralce. Fabryka wie co robi. Gupi ludzie najczciej nie wiedz.

Data: 2013-07-23 19:05:24
Autor: masti
wykresy z hamowni - parametr "straty"
Dnia pięknego Tue, 23 Jul 2013 11:48:33 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.

jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie


Głupi
ludzie najczęściej nie wiedzą.

jak widać ty wierzysz w te bzdury, że to dla twojego dobra.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-07-27 09:20:48
Autor: tᴏ
wykresy z hamowni - parametr "straty"
masti wrote:

To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.

jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie

Kurwa, kolejny nawiedzony.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-29 12:12:53
Autor: masti
wykresy z hamowni - parametr "straty"
Dnia pięknego Sat, 27 Jul 2013 09:20:48 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.

jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie

Kurwa, kolejny nawiedzony.

tak, tak. Bo w fabrykach pracują sami dobroczyńcy ludzkości



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-07-27 09:18:46
Autor: tᴏ
wykresy z hamowni - parametr "straty"
kogutek444 wrote:

Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są
jak szankier na chuju.

Kogutek, Ty jak coś pierdolniesz...

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

wykresy z hamowni - parametr "straty"

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona