wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?

Data: 2011-03-23 13:49:14
Autor: bratPit
wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?

Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos daje
(oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez? Ot taka
ciekawostka mnie dreczy od rana :)

koło dwumasowe masz zamontowane na wale korbowym więc wciśnięcie sprzęgła jedynie rozłącza wałek ze skrzyni od reszty :-)
myślę więc że nie wpływa, przynajmniej nie w zauważalnym stopniu,

brat

Data: 2011-03-23 14:37:49
Autor: Ryba

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:imcq8c$lrr$1inews.gazeta.pl...

[...]

To dlaczego przy gaszeniu z wciśniętym pedałem znika charakterystyczny odgłos
terkotania? Odgłos pojawia się przy gaszeniu jak "kończy" się dwumasa.

Ryba

Data: 2011-03-23 17:41:49
Autor: bratPit
[...]

nie wiem, może masa tarczy i wałka sprzęgłowego w pewnym stadium padania koła dwumasowego wystarczy by  przy gaszeniu silnika powodować taki właśnie odgłos,

brat

wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?