wyliczanie rabatu

Data: 2009-06-16 15:04:31
Autor: bbl
wyliczanie rabatu
Witam,

Mam cenę jednostkow± 36 zł po rabacie 14% ile to jest?

31,50 czy 30,96?

31,50 +14% = 36 ?
czy
36,00 - 14% = 30,96 ?

Data: 2009-06-16 15:12:14
Autor: spp
wyliczanie rabatu
bbl pisze:

Mam cenę jednostkow± 36 zł - po rabacie 14% ile to jest?

36,00 - 14% = 30,96 ?

Hmm, ale może miało być tak:

> Mam cenę jednostkow± 36 zł po rabacie 14% - ile to jest?

wtedy 41,86 zł. :)

--
spp

Data: 2009-06-17 16:58:38
Autor: SDD
wyliczanie rabatu

Użytkownik "bbl" <bombell@yahoo.com> napisał w wiadomo¶ci news:h185ct$1i0$1atlantis.news.neostrada.pl...

Mam cenę jednostkow± 36 zł po rabacie 14% ile to jest?

Proponuje zapisac sie do jakiejs wieczorowej podstawowki dla doroslych :)

Ten wariant:
31,50 +14% = 36 ?
odpowiadalby sytuacji, gdyby cene towaru 31,50 podwyzszono (czyli narzut nie rabat) o 14%

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-06-18 08:27:51
Autor: ±ćęłń󶼿
wyliczanie rabatu
Rabat liczy się "od stu" czyli (100-R)%
I teraz wystarczy pomnozyć lub podzielić przez (100-R)
JaC

-- --