wyludzenie 200zl- co moge zrobic?

Data: 2009-04-14 22:31:21
Autor: Robert Tomasik
wyludzenie 200zl- co moge zrobic?
Użytkownik "Lukasz" <lukasz@spamtochlam.bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:gs2qum$7cq$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Sytuacja jest nastepujaca: pewna osoba, znajoma znajomych itd.. zaoferowala w atrakcyjnej cenie paliwo z dowozem do domu, mowiac ze po to paliwo jedzie cysterna bezposrednio do orlenu, przedstawi na nie certyfikat i moze wystawic fakture. Pozniej zaczal krecic az po trzech tygodniach najpierw stwierdzil ze zadnych pieniedzy nie dostal, pozniej ze moge isc z tym na policje bo za 200zl nic mu nie zrobia. powyzsze stwierdzenia mam w formie sms-ow i wiadomosci na naszej klasie...
Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

Data: 2009-04-14 22:55:46
Autor: Lukasz
Robert Tomasik pisze:
Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

gdzie to sie sklada? co mu za to grozi wedlug prawa a co realnie z ta sprawa moze byc?

--
Pozdrawiam!
Łukasz

Data: 2009-04-14 23:20:25
Autor: zly
wyludzenie 200zl- co moge zrobic?
Dnia Tue, 14 Apr 2009 22:55:46 +0200, Lukasz napisał(a):

gdzie to sie sklada?

policja, prokuratura... to jest oszustwo, wiec kwota tych 250zl (?) o
ktorej on mysli nie ma znaczenia. Moglo byc nawet 10zl

--
marcin

Data: 2009-04-14 23:43:44
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Lukasz" <lukasz@spamtochlam.bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:gs2t8o$luq$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.
gdzie to sie sklada? co mu za to grozi wedlug prawa a co realnie z ta sprawa moze byc?

Co do zasady jest to najprawdopodobniej oszustwo. Najprawdopodobniej, bo nie wiemy, czy juz w chwili brania pieniędzy gość miała zamiar z umowy sie nie wywiązać. W praktyce los tej sprawy silni zależy od przyjętej przez gościa linii obrony.

Data: 2009-04-14 23:18:03
Autor: robert 21
> [...]
> Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim > czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

< 250 pln, więc raczej wykroczeniu.

Data: 2009-04-14 23:28:44
Autor: Baczek
> [...]
> Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim
> czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

Nie, oszustwo jest przestępstwem od kwoty >0zł

wyludzenie 200zl- co moge zrobic?