[PS3] wymiana HDD - jak dobrz i bezpiecznie?

Data: 2009-11-05 14:02:54
Autor: Qula
[PS3] wymiana HDD - jak dobrz i bezpiecznie?
witam ekspertow,
jako, ze nie jestem wirtuozem srubokretu i wiertarki, to wole zapytac, zeby sobie czegos nie zepsuc...

chce wymienic w PS3 dysk twardy z 60GB na wiekszy i chcialbym miec na nowym wszystko to co dotad (data z gier, save, ustawienia, hasla/dane do PSN, filmy, zdjecia, etc...), czyli po prostu dokladna kopie ale na wiekszym dysku i oto moje pytania:

1. czy w ogole da sie tak to zrobic, aby miec wierna, dzialajaca kopie na nowym dysku?

2. jesli tak, to czy backup danych na Pendrive (jak duzy powinien byc ten flash?) robi sie jedynie przez opcje w menu system, czy trzeba jeszcze cos gdzies skopiowac

3. jesli nie kopiowanie przez Pendrive, to jaki jest inny sposob?

4. jak nalezy jeden HDD wymontowac, i nowy zamontowac, zeby nie zepsuc? ;]

5. jaki ten nowy HDD bylby najbardziej odpowiedni (niezawodny, solidny, szybki i cichy), jakiej firmy, jakiej pojemnosci, a moze jakis konkretny model?

6. w koncu, czy ja sobie z tym poradze w ogole? ;-)

z gory dzieki za odpowiedz
pozdr
przemek

Data: 2009-11-06 09:08:59
Autor: CeSaR
[PS3] wymiana HDD - jak dobrz i bezpiecznie?
1. czy w ogole da sie tak to zrobic, aby miec wierna, dzialajaca kopie na nowym dysku?

Jasne

2. jesli tak, to czy backup danych na Pendrive (jak duzy powinien byc ten flash?) robi sie jedynie przez opcje w menu system, czy trzeba jeszcze cos gdzies skopiowac

Opcja backup poda, ile miejsca powinno być. Ale pendrive nie wystarczy raczej :-( Polecam zewnętrzny dysk.

3. jesli nie kopiowanie przez Pendrive, to jaki jest inny sposob?

Jw
4. jak nalezy jeden HDD wymontowac, i nowy zamontowac, zeby nie zepsuc? ;]

Instrukcja to podaje. Odłącz od zasilania, zdejmij klapkę do dysku, odkręć dysk, przy pomocy takiej rączki wyciągnij go i już. Potrzebny będzie śurbokręcik krzyżakowy, raczej mały bo śrubka jest nieco finezyjna. Zakładaj w odwrotnej kolejności :-)

5. jaki ten nowy HDD bylby najbardziej odpowiedni (niezawodny, solidny, szybki i cichy), jakiej firmy, jakiej pojemnosci, a moze jakis konkretny model?

Ciężko wyczuć. Jak będziesz kupował to powiedz, że ma być cichy. Ja zmieniałem (nie pamiętam jaki mam) i niestety nie zwróciłem na to uwagi i jest głośniejszy niż poprzedni.

6. w koncu, czy ja sobie z tym poradze w ogole? ;-)

Spoko, dasz radę.

Data: 2009-11-06 10:54:25
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-11-06 09:08,  *CeSaR* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
1. czy w ogole da sie tak to zrobic, aby miec wierna, dzialajaca kopie
na nowym dysku?

Jasne

Przy sporym szczęściu :)
Wiele gier ma "zabezpieczone" save do gier i niestety nie da sie ich "zbackupować". Na dodatek system nie podaje co się dzieje, tylko przerywa proces backupowania komunikatem błędu. Dlatego najpierw polecam zgrać (wlaśnie na pendrive) wszystkie swoje save, które się da a resztę skasować. Dopiero potem robić pełny backup już bez save.

[...]

Ja tez :) - FAT32 oczywiście.

6. w koncu, czy ja sobie z tym poradze w ogole? ;-)

Spoko, dasz radę.

http://www.youtube.com/watch?v=3EPDnIf5nZQ
:)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

[PS3] wymiana HDD - jak dobrz i bezpiecznie?