Data: 2011-02-04 15:35:27 | |
Autor: mk | |
wymiana akumulator | |
Witam
Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator. Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy jakas elektronika? Pozdrawiam M |
|
Data: 2011-02-04 23:00:00 | |
Autor: Michal Gut | |
wymiana akumulator | |
dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:) sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz |
|
Data: 2011-02-04 17:15:13 | |
Autor: mk | |
wymiana akumulator | |
Michal Gut wrote:
dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)A ok sprawdze.Czyli moge spokojnie podmienic. Dzieki M |
|
Data: 2011-02-04 17:15:43 | |
Autor: mk | |
wymiana akumulator | |
Michal Gut wrote:
dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)A ok sprawdze. Czyli mozna spokojnie podmieniac. Dzieki M |
|
Data: 2011-02-04 23:42:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-04 21:35, mk pisze:
Witam JeĹźeli radio ma kod zabezpieczajÄ cy, to bÄdziesz musiaĹ go podaÄ po podĹÄ czeniu nowego akumulatora. SkasujÄ siÄ teĹź dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca po takiej operacji uruchomiÄ silnik i zaczekaÄ na wolnych obrotach aĹź siÄ nagrzeje do temperatury pracy. Bez tego moĹźe Ci wiÄcej paliÄ do czasu kiedy siÄ wszystko nie poustawia jak powinno. |
|
Data: 2011-02-05 10:58:55 | |
Autor: Konrad | |
wymiana akumulator | |
Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po
podłączeniu nowego akumulatora. Wczoraj z kolega wymienialismy u niego w ibizie 2003 aku (pomkilku dniach postoju na zepsutym), niestety po podpieciu nowego immobilizer nie chciał sie rozbroić..silnik łapał na ułamek sek i od razu gasł... ma ktos pomysł co sie popsuło ? |
|
Data: 2011-02-05 17:39:33 | |
Autor: Filip KK | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
SkasujÄ siÄ teĹź dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca To mity Tomek. |
|
Data: 2011-02-05 17:47:26 | |
Autor: J.F. | |
wymiana akumulator | |
On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:
W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze: Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji. Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem ciekaw. J. |
|
Data: 2011-02-05 18:24:34 | |
Autor: Filip KK | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. |
|
Data: 2011-02-05 18:56:52 | |
Autor: Michał Gut | |
wymiana akumulator | |
Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania |
|
Data: 2011-02-05 19:20:42 | |
Autor: J_K_K | |
wymiana akumulator | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:iik310$f7r$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Escort 1.3 assembled in Płońsk miał wypisane w instrukcji bodajże o 5 km i faktycznie jechał na początku na "pół gwizdka" po ponownym podłączeniu akumulatora. Pzdr JKK |
|
Data: 2011-02-05 20:25:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-05 18:24, Filip KK pisze:
W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze: Nie mapy, tylko parametry adaptacji. W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli zamkniętej. Pewnie prędzej czy później on sobie te parametry poustawia, ale właśnie w przypadku tego komputera było widać doskonale że warto zrobić tą procedurę (przewidzianą w instrukcji serwisowej), bo jak samochodem po resecie od razu zaczęło się jechać to wyraźnie było czuć kiedy przełączał się między pętlą zamkniętą a otwartą. |
|
Data: 2011-02-05 21:19:32 | |
Autor: Filip KK | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:
Nie mapy, tylko parametry adaptacji.Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To kompletna bzdura wyssana z palca. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. |
|
Data: 2011-02-05 22:15:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-05 21:19, Filip KK pisze:
W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze: A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa. Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na podstawie map, a na podstawie sondy lambda. |
|
Data: 2011-02-08 19:08:43 | |
Autor: Filip KK | |
wymiana akumulator | |
W dniu 2011-02-05 22:15, Tomasz Pyra pisze:
Ile to czasu trwało? Ile sekund? Myślę, że nie wciągnął całej stacji benzynowej...Nie mapy, tylko parametry adaptacji.Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu Rozumiem, że spalanie rzędu 0,002 litra paliwa pociągnęło za portfel?Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. |
|
Data: 2011-02-05 20:58:16 | |
Autor: J.F. | |
wymiana akumulator | |
On Sat, 05 Feb 2011 18:24:34 +0100, Filip KK wrote:
W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze: Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. W dawnych czasach bylo troche trudniej o pamiec eeprom. J. |
|
Data: 2011-02-05 18:53:40 | |
Autor: kamtzu | |
wymiana akumulator | |
Uzytkownik "mk" <hover27@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:iihnuf$729$1news.onet.pl...
Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator. Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy jakas elektronika? Zajrzyj do instrukcji obslugi alarmu bo moze zaczac wyc. Przygotuj kluczyk do syreny jesli masz. |