Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   wymiana alternatora na inny model

wymiana alternatora na inny model

Data: 2010-08-22 13:27:37
Autor: chriso
wymiana alternatora na inny model
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A. Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem benzynowym.

Czy mogę założyć, czy też będą problemy?

dziękuję z góry

Data: 2010-08-22 13:50:44
Autor: MarcinJM
wymiana alternatora na inny model
chriso pisze:
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A. Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem benzynowym.

Czy mogę założyć, czy też będą problemy?

dziękuję z góry

W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-08-22 14:35:38
Autor: chriso
wymiana alternatora na inny model
W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.

nie ma pompy, fizycznie z zewnątrz wyglądają identycznie

Data: 2010-08-22 15:09:01
Autor: Grzegorz Prędki
wymiana alternatora na inny model
Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche latwiej.

Data: 2010-08-22 17:22:25
Autor: chriso
wymiana alternatora na inny model
Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche

pacjent laguna 1 ph2 1.9 dci
dawca laguna 2 1.8 16v
producent altka valeo

Data: 2010-08-22 18:20:15
Autor: J.F.
wymiana alternatora na inny model
On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200,  chriso wrote:
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A. Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem benzynowym.
Czy mogę założyć, czy też będą problemy?


Spodziewalbym sie pewnych problemow. kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ? starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.

A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
numery ? J.

Data: 2010-08-23 02:04:09
Autor: Wreith
wymiana alternatora na inny model
W dniu 2010-08-22 18:20, J.F. pisze:
On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200,  chriso wrote:
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
benzynowym.
Czy mogę założyć, czy też będą problemy?


Spodziewalbym sie pewnych problemow.

kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ?

starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.

A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
numery


  Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
  Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale także silniczek i sterownik.
  Jeśli masz możliwość, to obejrzyj sobie obydwa (zwłaszcza mocowania-bo tu może być pies pogrzebany), dokładnie spójrz na oznaczenia.
Jeśli masz możliwość, to skonsultuj się z elektrykiem, a jeśli nie...to podłącz i pamiętaj, że nawet w przypadku niekompatybilności, to raczej nie wybuchnie.Raczej... :-)
  Pozdrawiam.N

Data: 2010-08-25 01:42:09
Autor: Tomasz Pyra
wymiana alternatora na inny model
Wreith pisze:

 Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
 Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale także silniczek i sterownik.

Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne numery - to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.

Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.

Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i pasuje do wszystkiego.

Data: 2010-08-25 07:34:17
Autor: Karolek
wymiana alternatora na inny model
W dniu 2010-08-25 01:42, Tomasz Pyra pisze:
Wreith pisze:

Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda,
alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46
pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w
dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element
mechaniczny, ale także silniczek i sterownik.

Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
numery -

Malo widziales.

to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.


Ta, jasne.
Jakos nie komplikuje zycia, ba nawet im to zycie poprawia jak ten sam element z roznymi numerami ma rozne ceny o czym klient nie wie szukajac czesci pod dany samochod.

Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.


Ja znam kilka przykladow gdzie ta sama czesc o innym numerze, dziala tak samo, wyglada tak samo, tylko w portfelu kilka zl roznicy sie robi.

Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
pasuje do wszystkiego.


BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

--
Karolek

Data: 2010-08-26 23:57:09
Autor: Tomasz Pyra
wymiana alternatora na inny model
Karolek pisze:

Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
pasuje do wszystkiego.


BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?


Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł).
Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca przykręcenia elementu.
Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.

Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu, ale to jednak nie jest do końca ta sama część.

Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło marketingu.

Data: 2010-08-27 07:47:36
Autor: Karolek
wymiana alternatora na inny model
W dniu 2010-08-26 23:57, Tomasz Pyra pisze:

BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.

A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?


Znam.


Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się
znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł).
Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich
ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z
dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca
przykręcenia elementu.


np. ten czujnik BOSCH 0 265 007 065 za 330zl i ten 0 265 007 032 za 130zl (ceny bez znizek wedlug katalogu intercars).
Czujniki sa identyczne pod wzgledem elektrycznym i mechanicznym (dlugosc przewodow, przelotki, wtyczki itp.).

Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie
identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.


Ja wiem czym sie kierowali :>
Zmienili wtyczke, bo to juz np. nowszy model i mozna kroic wiecej niz za czesci do starego juz samochodu.

Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu,
ale to jednak nie jest do końca ta sama część.


I bywa tez, ze roznic nie ma w ogole (poza numerem czesci i cena).
Znam wiecej takich przykladow jak ten powyzej.

Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne
jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm
dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło
marketingu.

Moze marketingu... a moze po prostu niektore auta uznawane sa za drozsze (w zakupie i utrzymaniu) od innych i czesci chociaz sa takie same, tez sa odpowiednio drozsze :>

--
Karolek

Data: 2010-08-24 08:39:17
Autor: Roman
wymiana alternatora na inny model

Czy mogę założyć, czy też będą problemy?


Zakładaj śmiało...Jeśli mocowanie i kółko pasowe jest tej samej średnicy to będzie działało.....

wymiana alternatora na inny model

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona