Data: 2010-08-22 18:20:15 | |
Autor: J.F. | |
wymiana alternatora na inny model | |
On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote:
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla). Spodziewalbym sie pewnych problemow. kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ? starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz. A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne numery ? J. |
|
Data: 2010-08-23 02:04:09 | |
Autor: Wreith | |
wymiana alternatora na inny model | |
W dniu 2010-08-22 18:20, J.F. pisze:
On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote: Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem?? Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale także silniczek i sterownik. Jeśli masz możliwość, to obejrzyj sobie obydwa (zwłaszcza mocowania-bo tu może być pies pogrzebany), dokładnie spójrz na oznaczenia. Jeśli masz możliwość, to skonsultuj się z elektrykiem, a jeśli nie...to podłącz i pamiętaj, że nawet w przypadku niekompatybilności, to raczej nie wybuchnie.Raczej... :-) Pozdrawiam.N |
|
Data: 2010-08-25 01:42:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
wymiana alternatora na inny model | |
Wreith pisze:
Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem?? Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne numery - to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela. Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze. Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i pasuje do wszystkiego. |
|
Data: 2010-08-25 07:34:17 | |
Autor: Karolek | |
wymiana alternatora na inny model | |
W dniu 2010-08-25 01:42, Tomasz Pyra pisze:
Wreith pisze: Malo widziales. to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii Ta, jasne. Jakos nie komplikuje zycia, ba nawet im to zycie poprawia jak ten sam element z roznymi numerami ma rozne ceny o czym klient nie wie szukajac czesci pod dany samochod. Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z Ja znam kilka przykladow gdzie ta sama czesc o innym numerze, dziala tak samo, wyglada tak samo, tylko w portfelu kilka zl roznicy sie robi. Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami. -- Karolek |
|
Data: 2010-08-26 23:57:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
wymiana alternatora na inny model | |
Karolek pisze:
Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami? Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł). Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca przykręcenia elementu. Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują. Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu, ale to jednak nie jest do końca ta sama część. Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło marketingu. |
|
Data: 2010-08-27 07:47:36 | |
Autor: Karolek | |
wymiana alternatora na inny model | |
W dniu 2010-08-26 23:57, Tomasz Pyra pisze:
BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami. Znam.
np. ten czujnik BOSCH 0 265 007 065 za 330zl i ten 0 265 007 032 za 130zl (ceny bez znizek wedlug katalogu intercars). Czujniki sa identyczne pod wzgledem elektrycznym i mechanicznym (dlugosc przewodow, przelotki, wtyczki itp.). Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie Ja wiem czym sie kierowali :> Zmienili wtyczke, bo to juz np. nowszy model i mozna kroic wiecej niz za czesci do starego juz samochodu. Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu, I bywa tez, ze roznic nie ma w ogole (poza numerem czesci i cena). Znam wiecej takich przykladow jak ten powyzej. Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne Moze marketingu... a moze po prostu niektore auta uznawane sa za drozsze (w zakupie i utrzymaniu) od innych i czesci chociaz sa takie same, tez sa odpowiednio drozsze :> -- Karolek |
|