Data: 2015-05-25 10:21:05 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami,
rozpinam hamulce, wyjmuję koło, wymieniam dętkę. Minęlo powiedzmy 10 minut. Następnie, próbuję zapiąć hamulce, nie udaje mi się, wtedy poluzowuję linkę, zapinam, linkę próbuję ponownie na swoje miejsce, jakoś te hamulce nie chcą z powrotem dobrze wrócić na swoje miejsce, więc je zaczynam regulować, regulować, regulować (a nie jestem w tym najlepszy przyznaję), już po godzinie mam pożądany (tj. jaki taki, pozwalający na ostrożną jazdę) rezultat. Czy tylko ja tak mam czy inni też mają problemy z ustawieniem hamulców w stanie takim jaki był przy okazji zdjęcia koła? Jakieś podpowiedzi co robić żeby przy tym tyle czasu nie tracić? Hamulce vbrake, koło 26'', szerokość coś około 2. p. m. |
|
Data: 2015-05-25 02:31:02 | |
Autor: Jacek G. | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 10:21:07 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Nastêpnie, próbujê zapi±æ hamulce, nie udaje mi siê, wtedy poluzowujê.... Hamulce vbrake, ko³o 26'', szeroko¶æ co¶ oko³o 2.Nie jestem specem od serwisowych czynno¶ci, ale ostatnio trochê bawi³em siê hamulcami i doczyta³em siê, ¿e ramiona hamulca w stanie spoczynku powinny tworzyæ k±t lekko rozwarty, czyli patrz±c z przodu powinny tworzyæ jak sama nazwa wskazuje "V". Natomiast po doci¶niêciu do obrêczy powinny byæ mniej wiêcej równoleg³e. Je¶li jest inaczej, to spróbuj zamieniæ podk³adki przy klockach - t± szersz± daj na zewn±trz, wê¿sz± wewn±trz (bli¿ej obrêczy). Wówczas po wyregulowaniu linki górne czê¶ci ramion bêd± dalej od siebie i zniknie równie¿ opisywany przez ciebie problem, a przy okazji hamowanie bêdzie skuteczniejsze. -- Jacek G. |
|
Data: 2015-05-25 02:37:49 | |
Autor: Jacek G. | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 11:31:04 UTC+2 u¿ytkownik Jacek G. napisa³:
Je¶li jest inaczej, to spróbuj zamieniæ podk³adki przy klockach - t± szersz±Sory, chyba na odwrót, ale s± tylko dwie mo¿liwo¶ci, wiêc ³atwo sprawdziæ do¶wiadczalnie :) -- Jacek G. |
|
Data: 2015-05-25 03:19:25 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 10:21:07 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Ilekroæ z³apiê gumê, powtarza siê ten sam schemat. Rower do góry nogami, Czasem miewa³em problem z zapiêciem hamulców, ale to dawno. A¿ stwierdzi³em, ¿e co siê da³o rozpi±æ, musi daæ siê zapi±æ... I da³o siê. Z tym, ¿e zwykle rozpinam hamulce przed odwróceniem roweru i zapinam, jak juz z powrotem stoi na ko³ach. Nie s±dzê, ¿eby¶ mia³ a¿ tak ¼le zamocowane klamki, ¿eby to mia³o wp³yw, ale... Mo¿e spróbuj? |
|
Data: 2015-05-25 13:24:31 | |
Autor: marek | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
od kiedy mam tarczowe hamulce problemu nie ma ///
a tak po prawdzie to musisz mieæ co¶ krzywe ... obstawiam o¶ ko³a // po wyjêciu ko³a zawsze siê przesunie i bêdzie w innej pozycji co na kole przy hamulcach potem daje takie wa¶nie objawy :)) |
|
Data: 2015-05-25 12:29:43 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze:
Następnie, próbuję zapiąć hamulce, nie udaje mi się, wtedy poluzowuję Nie, ja nigdy nie mialem takich problemow. Trzeba mocno scisnac ramiona i wlozyc na swoje miejsce prowadzaca, wygieta rurke. Czasem wchodzi opornie, ale do pokonania. Mozna sobie dopomoc krecac srubke barylkowa przy klamce i nieco luzujac linke. |
|
Data: 2015-05-25 12:43:54 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Dnia Mon, 25 May 2015 10:21:05 +0200, m napisa³(a):
jako¶ te Nie mo¿e byæ takiej potrzeby. Jak rozpi±³e¶ to musi siê daæ zapi±æ i ¿adnej potem regulacji. -- Jacek Dziesiêæ przykazañ ma 279 s³ów. Deklaracja Niepodleg³o¶ci Stanów Zjednoczonych 1300 s³ów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 s³ów. |
|
Data: 2015-05-25 12:49:46 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 10:21, m wrote:
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami, Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu? pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-25 13:06:55 | |
Autor: bans | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze:
Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu? A ty to robisz po kawałku? :))) -- bans |
|
Data: 2015-05-25 13:38:14 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 13:06, bans wrote:
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze: Widać, że nie "kąsasz intrygi" więc ciebie też zapytam. Czy przy każdym przebiciu wymieniasz od razu całą dętkę? :-) pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-25 14:25:55 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 25.05.2015 o 13:38, Prot Ogenes pisze:
On 2015-05-25 13:06, bans wrote: Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie robiłem) by było jeszcze większym horrorem niż regulowanie hamulców. Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby zidentyfikować przeciek, oraz obejrzeć dobrze oponę od wewnątrz czy coś tam nie tkwi co przebija. p. m. |
|
Data: 2015-05-25 15:47:13 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 14:25, m wrote:
> > Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie > robiłem) by było jeszcze większym horrorem niż regulowanie hamulców. > > Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby > zidentyfikować przeciek, oraz obejrzeć dobrze oponę od wewnątrz czy coś > tam nie tkwi co przebija. > Więcej wiary we własne możliwości :-) Jak powietrze jeszcze całkiem nie zeszło, to czasem można nawet usłyszeć gdzie jest dziura (zwłaszcza w mokrych warunkach). Jeśli jednak nie słychać, to spuszczasz do końca i wywlekasz dętkę z jednej strony bez odpinania koła, calkowitego zdejmowania opony itp itd. Parę machnięć pompką i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i przyklejasz łatkę. Akurat masz chwilę na obczajenie czy w oponie nic nie siedzi. pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-25 16:08:37 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mjv950$9ej$1node1.news.atman.pl...
Więcej wiary we własne możliwości :-) A tu mnie zaskoczyłeś, bo na to nie wpadłem aby dętkę naprawiać bez zdejmowania koła i wyciągania całej dla wygody... Ja mam jakoś w 700c-tkach te dentki jakieś długie i ciężko je równo ułożyć w oponie aby się nie zginały/falowały... Sądzę że jak bym wyciągnął z jednej strony to już bym jej nie włożył. |
|
Data: 2015-05-25 23:14:30 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote:
Pomożesz sobie lekko podpompowując aby nabrała kształtu, tylko tyle. Dużo łatwiej sie je wtedy układa w oponie. Pomaga to zwłaszcza jak masz opony tzw. zwijane, które są dość wiotkie. pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-25 22:01:21 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mk03bl$62f$1node1.news.atman.pl...
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote: No ale właśnie moja dętka nabiera kształtu zbyt długiego w obręczy. Nie wiem czy mi się takie trafiły za długie czy wszystkie są za długie a może moje obręcze nie są wymiarowe? Ki czort. Niedawno pomagałem koledze zmieniać dętki w przednich kołach w jego góralu 26" i w góralu jego córki 24" i obie dętki były perfekt. A moje jakieś france za długie... Dużo łatwiej sie je wtedy układa w oponie. Pomaga to zwłaszcza jak masz opony tzw. zwijane, które są dość wiotkie. Ach! Nie mam takich! Czułem że z nimi będzie hell przy wymianie. |
|
Data: 2015-05-26 08:29:59 | |
Autor: bans | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-25 o 15:47, Prot Ogenes pisze:
Parę machnięć pompką i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i Tyle że u mnie wymiana całej dętki po prostu jest szybsza. A zakleić zdjętą to sobie mogę w dogodniejszym momencie. -- bans |
|
Data: 2015-05-26 07:10:13 | |
Autor: TheGhost | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie To jakieś tanie hamulce - takie bolcowe, bez gwinta - które trzeba regulować kluczem żabką??? Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby Bardzo słusznie :-) |
|
Data: 2015-05-26 08:51:29 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 26.05.2015 o 07:10, TheGhost pisze:
Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie Ustawienie klocków względem szczęki - tak. Naprężenie sprężyn odwodządzych reguluję malutkimi śrubkami. Nie bardzo mam porównanie więc nie wiem czy mam przypadek typowy czy nietypowy, ale raczej typowy. p. m. |
|
Data: 2015-05-25 13:12:21 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Dnia Mon, 25 May 2015 12:49:46 +0200, Prot Ogenes napisał(a):
Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?A w sumie co w tym dziwnego. Ja też zawsze wymieniam dętkę w trasie a kleję dopiero w domu. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-05-25 15:36:54 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 15:12, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 25 May 2015 12:49:46 +0200, Prot Ogenes napisał(a): Zadane pytanie nie sugeruje, że jest w tym coś dziwnego. pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-26 07:07:17 | |
Autor: TheGhost | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu? Ja tak. Raz - gumy 2,25'', więc łatać tego nie będę, a dwa - opony z wkładką kevlarową, więc dętkę łapię raz na pół roku. 14 zł/6 m-cy to nie jest chyba aż taka straszna tragedia. Pozdrawiam, M. P.S. jeżdżę na dedykowanych dla 2,25 - 2,5'' Continentalach (tak, przeprosiłem się z nimi w końcu, bo w sumie są łatwo dostępne, a od pamiętnych czasów problem z zaworkiem się nie powtórzył) dlstego 14 zł. Wiem, że w markecie są po 9,99 zł, ale na takich nie jeżdżę i raczej nigdy ich do swojego rowera nie ubiorę (chociaż to może nie jakiś super topowy model) |
|
Data: 2015-05-26 17:23:17 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z ham ulcami | |
"TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> wrote:
gumy 2,25'', więc łatać tego nie będę, Dlaczego nie? |
|
Data: 2015-05-25 13:08:01 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Dnia Mon, 25 May 2015 10:21:05 +0200, m napisał(a):
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami,Zawsze tak miałem i mam. Aktualnie w przełajówce mam miniV-ki i czasem jak zdejmą koło to po ponownym założeniu lekko obciera. Są od tego śruby do regulacji ale czasem wystarczy mocno zacisnąć hamulec. W szosie nigdy tak nie miałem. A przy hydraulikach (Avid Juicy 3) prawie zawsze. W góralu aktualnie mam Avid BB7 i czasem, to występuje ale bardzo rzadko. Pewnie wszystko się sprowadza do jakości wykonania hamulców. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-05-25 13:25:32 | |
Autor: Maciek | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze:
> ... zaczynam regulować, regulować, regulować (a nie jestem w tym najlepszy> ... Masz w tych V-kach śruby do regulacji napięcia ramienia? Chodzi o te małe poziome śruby wystające na dole po bokach: http://www.tektro.com/upfiles/propic01402304338.jpg Pamiętam, że miałem podobne problemy z budżetowymi hamplami bez tych śrub. Żyły własnym życiem. W końcu się szarpnąłem. Kupiłem porządne i załatwiło to sprawę. Druga przyczyna, która mi przychodzi do głowy to to, że skręcasz koło w zupełnie innym położeniu niż jak było (np. krzywo). |
|
Data: 2015-05-25 04:35:22 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 13:25:38 UTC+2 u¿ytkownik Maciek napisa³:
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze: W sumie, nie przysz³o mi to wcze¶niej do g³owy, bo mam standardowe pionowe haki i trudno tu ¼le wsadziæ ko³o - siê wk³ada, siê popycha do koñca i wszystko musi graæ. Ale mo¿e m ma sko¶ne haki... Ale, jak pisa³em wcze¶niej, przy pionowych te¿ kiedy¶ zdarza³y mi siê problemy z zapiêcie hamulców. |
|
Data: 2015-05-25 13:14:12 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Dnia Mon, 25 May 2015 04:35:22 -0700, rmikke napisał(a):
W sumie, nie przyszło mi to wcześniej do głowy, bo mam standardoweA próbowałeś dokręcać koło gdy jest dociążone ramą? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-05-25 07:17:26 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 15:15:23 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 25 May 2015 04:35:22 -0700, rmikke napisa³(a): Nie bardzo wiem, na czym by to mia³o polegaæ, wiêc pewnie nie? |
|
Data: 2015-05-25 15:36:06 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Dnia Mon, 25 May 2015 07:17:26 -0700, rmikke napisał(a):
Nie bardzo wiem, na czym by to miało polegać, więc pewnie nie?Rower w normalnej pozycji, gotowy do jazdy, oprócz tego że koła jeszcze nie dokręcone. No i dokręcamy, wsio. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-05-25 18:22:23 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-25 17:36, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 25 May 2015 07:17:26 -0700, rmikke napisał(a): Ta wersja powinna się sprawdzić, bo rower "siada na ośkach". Powinna, o ile cały rower jest prosty :-) pozd Prot |
|
Data: 2015-05-26 02:52:37 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 17:37:17 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 25 May 2015 07:17:26 -0700, rmikke napisa³(a): A, to nie, nie robi³em i nie widzê potrzeby. Tylko hamulce zapinam dopiero po postawieniu roweru na ko³ach, bo tak mi ³atwiej. Same ko³a po w³o¿eniu s± zwykle dobrze u³o¿one, dociskam koñce paluchami raczej na wszelki wypadek (tylne czasem moze w ogóle nie trafiæ w haki ;) ) |
|
Data: 2015-05-25 14:28:09 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 25.05.2015 o 13:25, Maciek pisze:
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze: Mam, bez nich to w ogóle już by była tragedia. Tyle że skoro już dochodzi do kręcenia nimi - to coś musiało pójść nie tak :). [...]
Przychodzi mi to do głowy. No ale ja po prostu wkładam do końca, przykręcam. Co tu może pójść krzywo? p. m. |
|
Data: 2015-05-25 06:18:36 | |
Autor: Ignac | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 14:28:11 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
W dniu 25.05.2015 o 13:25, Maciek pisze: > Druga przyczyna, która mi przychodzi do g³owy to to, ¿e skrêcasz ko³o w > zupe³nie innym po³o¿eniu ni¿ jak by³o (np. krzywo). Marek niestety ma racjê. Mo¿e pój¶æ krzywo, chodzi o to aby obrêcz umie¶ciæ miêdzy klockami. Ja wypuszczam powietrze z ko³a, ¶ciskam oponê przy klockach i wyci±gam ko³o. Wk³adam analogicznie, lekko przytrzymujê samozamykaczem, najczê¶ciej nie na ¶rodku ustawiam obrêcz, naciskam klamkê hamulca, ¿eby szczêki ustawi³y siê na ¶rodku, luzuje zamykacz i ze dwa-trzy razy (¿eby nie dotkn±æ klocków tak celuje ko³em aby odstêpy obrêczy od klocków po obu stronach by³y jednakowe po zamkniêciu samozamykacza. Po w³o¿eniu ko³a pompuje oponê. Po prostu, je¿eli przedtem obrêcz nie ociera³a o klocki, to trzeba znale¼æ ponownie to jej po³o¿enie miedzy klockami, a nie majstrowaæ przy hamulcach, bo przecie¿ by³y dobrze ustawione, pierwotnie. |
|
Data: 2015-05-25 18:50:48 | |
Autor: m | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu 25.05.2015 o 15:18, Ignac pisze:
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 14:28:11 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³: Chocia¿ to brzmi jakby ogon macha³ psem, to tak spróbujê nastêpnym razem zrobiæ :). bo przecie¿ by³y dobrze ustawione, pierwotnie. Z drugiej strony zastanawiam siê czy tak nie jest ¿e one mi siê rozregulowuj± same z siebie a przy okazji wymiany ko³a ja to w ogóle dopiero zauwa¿am ... p. m. |
|
Data: 2015-05-25 11:51:47 | |
Autor: Ignac | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 18:51:29 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
W dniu 25.05.2015 o 15:18, Ignac pisze: Chocia¿ to brzmi jakby ogon macha³ psem, to tak spróbujê nastêpnym razem Jedynie powinny siê zu¿ywaæ klocki/obrêcz. Szczêki hamulcowe posiadaj± sprê¿yny prêtowe, je¶li szczêki roz³±czysz ca³kowicie na boki, to mog± siê te sprê¿yny nieco odgi±æ w przeciwn± stronê, wystarczy minimalnie, nie zauwa¿ysz nawet tego, ale jak szczêki po³±czysz razem, to ju¿ klocki nie s± na tym samym miejscu i st±d problem. Czêsto, jak nie dzia³a regulacja naci±gu tej sprê¿yny, to muszê podgi±æ w drug± stronê to jej ramiê prêtowe, ¿eby dobrze odci±ga³a szczêkê i ¿eby regulacja powy¿sza dzia³a³a. Teraz jak wiesz jak to dzia³a, to dasz radê. Ja ma luzy miêdzy obrêcz±, a klockami po 0,5mm na stronê i czasem z piêæ sze¶æ razy próbujê, a¿ w koñcu, minimalnie poprawiam regulacj± naci±gu jednej ze sprê¿yn.. |
|
Data: 2015-05-26 07:40:45 | |
Autor: TheGhost | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Jedynie powinny siê zu¿ywaæ klocki/obrêcz. ....aha, jest jeszcze jedna kwestia. Jak ju¿ zdejmujesz ko³o, nak³adasz dêtkê na obrêcz to za³ó¿ obrêcz identycznie jak by³a za³o¿ona wcze¶niej (nie obrócona o 180 stopni). Pomijaj±c szczegó³y - to mo¿e byæ w³a¶nie przyczyna problemów z regulacj± hamulców :-) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2015-05-26 08:45:14 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-26 07:40, TheGhost wrote:
Jedynie powinny siê zu¿ywaæ klocki/obrêcz. Nie bêdê nikogo namawia³ do NIE zdejmowania ko³a z roweru, ale sam przynasz, ¿e odstawiacie niez³y cyrk z t± wymian±, co? pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-26 02:54:24 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 18:51:29 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Z drugiej strony zastanawiam siê czy tak nie jest ¿e one mi siê To siê mo¿e zdarzyæ, jak ¶ci±gasz ko³a, nie spu¶ciwszy uprzednio powietrza. |
|
Data: 2015-05-26 12:10:28 | |
Autor: m | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu 26.05.2015 o 11:54, rmikke pisze:
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 18:51:29 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³: Nie, to raczej nie jest powód, zazwyczaj ¶ci±gam flaka. Ale, kto¶ (znik³o mi z TB wiêc nie wiem kto) napisa³ ¿e mo¿e z powrotem zak³adam odwrotnie - i to mo¿e byæ przyczyna, bêdê musia³ sobie zaznaczyæ lew± i praw± stronê przed zdjêciem. Chocia¿ pewnie sobie przypomnê po, tak jak zawsze dopiero po sobie przypominam ¿e powinienem zaznaczyæ na oponie w którym miejscu opony by³ wentyl, ¿eby móc znale¼æ ewentualn± przyczynê tkwi±c± w oponie na podstawie miejsca przebicia dêtki. p. m. |
|
Data: 2015-05-26 10:27:22 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Dnia Tue, 26 May 2015 12:10:28 +0200, m napisał(a):
Ale, ktoś (znikło mi z TB więc nie wiem kto) napisał że może z powrotem Magnes od licznika pomaga. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-05-26 13:24:05 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 26.05.2015 o 12:27, Piotr Rogoza pisze:
Dnia Tue, 26 May 2015 12:10:28 +0200, m napisał(a): Kolejna przewaga licznika nad gpsem p. m. |
|
Data: 2015-05-26 17:23:16 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Ale, ktoś (znikło mi z TB więc nie wiem kto) napisał że może z powrotem Wystaczy pamiętać po której stronie miałeś klamkę od zacisku ośki koła w widelcu. Ja je ma zawsze po lewej stronie wiec nie mam ryzyka że założe odwrotnie. Warto tez wiedzieć czy Twoja opona ma kierunkowy bieżnik i nie zakładać jej pod prąd :-) Chociaż pewnie sobie przypomnę po, tak jak zawsze dopiero po sobie Wystarczy ze uzyjesz jako tego znacznika napisu na oponie - wybierz oznaczenie marki, np KENDA czy CONTINENTAL i ustaw opone tak aby wentyl byl zawsze w centrum ten nazwy. |
|
Data: 2015-05-26 20:37:18 | |
Autor: m | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 26.05.2015 o 19:23, Pszemol pisze:
m <mvoicem@gmail.com> wrote: Nie mam zacisku tylko śruby. p. m. |
|
Data: 2015-05-27 00:29:02 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-26 20:37, m wrote:
W dniu 26.05.2015 o 19:23, Pszemol pisze: Szacun. Podziwiam determinację. Nie masz zacisku, masz śruby więc musisz używać kluczy. Zdejmujesz zkoło, wymieniasz dętkę, a potem pierdolisz sie z klockami, które nie pasują. Kledzy sugerują jakieś zapmiętywanie położenia/strony wentyla sam juz nie wiem koła czy dętki. Kup łatki samoprzylepne. Kosztują grosze, a lepią sie jak należy. Załatwisz problem w kilka minut i ne będziesz odstawiał żadnego cyrku. Czasy kiedy łatką był kawałek gumy z innej dętki i kleiło sie to za pomocą butaprenu dawno minęły. Serio serio. pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-26 18:15:16 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mk2s3d$rmu$1node2.news.atman.pl...
Wystaczy pamiętać po której stronie miałeś klamkę od zacisku ośki koł Znaczy się masz nakrętki :-) Ale rozumiem o co Ci chodzi... Szacun. Podziwiam determinację. Dętka wchodzi też na dwa sposoby bo na obwodzie jest ustalona dziurą na wentyl w obręczy, ale możesz ją dać tak jak była lub obróconą o 180 stopni... Chodzi o trzymanie się ułożenia opony względem wentyla, aby ułatwić odszukanie miejsca w oponie po dziurze w dętce. Twój sposób bez zdejmowania koła i bez wyjmowania całej dętki tylko jej części jest zwykle dobry tylko na duże awarie gdy od razu usłyszałeś przebicie/syczenie i w miarę szybko jesteś w stanie usłyszeć skąd dźwięk dochodzi... Jeśli powietrze uchodziło powoli i zauważyłeś dopiero gdy już masz niewiele powietrza to musisz koło napompować aby w ogóle usłyszeć syczenie... Ale muszę powiedzieć że pomysł kuszący i kiedyś wypróbuję. Mimo że z przodu mam klamkę do "quick-release" (jak się to "po naszemu" nazywa?) to z tyłu już tylko nakrętki... Muszę pomyśleć o konwersji ośki tylnej na wersję quick-release. Kup łatki samoprzylepne. Kosztują grosze, a lepią sie jak należy. Czy masz naprawdę dobre efekty z tymi plastrami? W Stanach nazywają to "scabs" (po naszemu "strupki") i ma to z założenia tymczasowo zaleczyć problem na szosie, ale z tego co czytam zaleca się wymianę takiego strupka po powrocie do domu na prawdziwy kawałek gumy przyklejony do zmatowionej okolicy przebicia prawdziwym klejem do gumy. Tak, takim śmierdzącym jak butapren, więc chyba chemicznie bardzo podobnym. Ja kilka razy użyłem strupka i potem tego żałowałem, bo powietrze jednak powoli bo powoli ale uchodziło... Porządne zaklejenie klejem i łatką daje trwałą naprawę. Teraz przesiadłem się właśnie na opony z warstwą ochronną przed przebiciami, więc mam nadzieję że dziur będę naprawiał mniej, ale zanim zrobiłem przesiadkę miałem naprawę średnio przynajmniej raz w tygodniu, więc doświadczenie z klejeniem spore uzbierałem przez ostatnie kilka lat jeżdzenia po ulicach. |
|
Data: 2015-05-27 01:59:15 | |
Autor: JDX | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:
[...] Ale muszę powiedzieć że pomysł kuszący i kiedyś wypróbuję. Mimo że zPo naszemu nazywa się "quick release". Bądź "szybkozamykacz". :-) W każdym razie tego drugiego terminu (jeszcze?) nie ma na sjp.pwn.pl. |
|
Data: 2015-05-26 19:07:33 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:556508d8$0$8385$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote: A... to tłumaczenie niezbyt precyzyjne ;-) Powiedziałbym że wręcz odwrotne. |
|
Data: 2015-05-27 08:34:39 | |
Autor: cytawa | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
JDX pisze:
przodu mam klamkę do "quick-release" (jak się to "po naszemu" nazywa?)Po naszemu nazywa się "quick release". Bądź "szybkozamykacz". :-) W Czemu nie "szybkootwieracz"? Dla mnie zawsze to byl zacisk. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-05-27 08:41:22 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:
Tylko po kiego grzyba w ogóle się tym martwić, skoro nie zdejmując dętki i koła nic nie jest w stanie się obrócić (jeśli dla kogoś to tak ważne). Nawet jak wyjmiejsz całą dętkę, to nic się nia ma prawa obrócić, bo to niemożliwe. Twój sposób bez zdejmowania koła i bez wyjmowania całej dętki tylko jej Przypuszczam, że większość przypadkow to własnie ten scenariusz, kiedy już jest za późno. To tylko parę machnieć aby jakiekolwiek ciśnienie w dętce powstało. Zresztą niezaleznie czy ktos robi tak jak ja, czy odstawia cały ten cyrk ze zdejmowaniem kół i całej opony, jakoś musisz zidentyfikować przbicie więc machniesz pompką tak czy siak. Czy masz naprawdę dobre efekty z tymi plastrami? Działają bez zarzutu. Niedawno zachciało mi się przeskoczyć nad kawałkiem betonowego bloku i przypierdzieliłem obręczą. Obręcz zgięta niestety a dwie dziury długościu około 8 mm zakleiłem czymś takim: http://www.centrumrowerowe.pl/img/755/75540549.jpg Żeby zburzyć szablonowe podejście do łatania (koło, dętka, guma, butapren) proponuję wszystkim obejrzenie tego :-) : https://www.youtube.com/watch?v=H49xp_4IobU Pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-27 18:56:33 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mk3oug$mq5$1node2.news.atman.pl...
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote: Tak, stosując metodę niezdejmowania koła - zgoda. Mówiliśmy o rozbiórce całkowitej. Warto zachować pozycję dętki w stosunku do opony aby PO znalezieniu dziury w dętce, np. wymagającej kąpieli w wodzie bo dziurka mała odnaleźć miejsce w oponie do sprawdzenia czy nic się tam ostrego nie zaklinowało. Twój sposób bez zdejmowania koła i bez wyjmowania całej dętki tylko jej No masz rację - coraz mocniej jestem przekonany do Twojej metody. Zaczynam żałować że kupiłem opony z warstwą antyprzebiciową ;-) Czy masz naprawdę dobre efekty z tymi plastrami? No to może fakt że miałem trochę talku (a może to był antrax? L0L biały proszek jakiś...) nie pomgał mi przy zadaniu klejenia łatek... nie wiem. Ja nie miałem z nimi sukcesów - po 2-3 nieudanych razach (łatka działała może tydzień-dwa i potem zaczęło uchodzić) przesiadłem się na tradycyjny zestaw wulkanizacyjny. Niedawno zachciało mi się przeskoczyć nad kawałkiem betonowego bloku i przypierdzieliłem obręczą. Obręcz zgięta niestety a dwie dziury długościu około 8 mm zakleiłem czymś takim: Miałem coś podobnego, mniejsze, okrągłe: http://www.walmart.com/ip/32315196? Moze stary klej na tych nalepkach był? Nie wiem. Teraz mam taki, użyłem już go 3 razy i naprawa jest trwała: http://www.walmart.com/ip/Slime-Tire-Repair-Patch-Kit/20629943 Swoją drogą, z lat 80-tych poprzedniego stulecia pamiętam zestawy wulkanizacyjne jakie kupiłem do swojego Rometa - nie było kleju tylko miseczki metalowe z gumową łatką z jednej strony, jakąś łatwopalną substancją (saletra?) w miseczce i wulkanizowało się na gorąco... To była dopiero zabawa! Ktoś pamięta takie zestawy? Ktoś takie coś jeszcze używa? Żeby zburzyć szablonowe podejście do łatania (koło, dętka, guma, butapren) proponuję wszystkim obejrzenie tego :-) : Fajny pomysł :-) Ale nawet Twój filmowiec podał przykład użycia węzełka na wypadek gdy Twoja łatka "się nie przylepiła" :-)) Najwyraźniej nie tylko ja miałem problemy ze strupkami. |
|
Data: 2015-05-27 08:32:34 | |
Autor: cytawa | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Prot Ogenes pisze:
Kup łatki samoprzylepne. Kosztują grosze, a lepią sie jak należy. Nie namawiaj do zlego. To sa latki by dojechac do domu. Nie mam dobrych doswiadczen z takimi latkami.
Tu masz racje. Radze jednak pojechac do sklepu oponiarskiego i kupic latki samowulkanizujace sie i do tego specjalny klej (aktywator). Latki sa po 30-40 gr. a klej 3 zl. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-05-27 09:18:30 | |
Autor: bans | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-27 o 08:32, cytawa pisze:
Nie namawiaj do zlego. To sa latki by dojechac do domu. Nie mam dobrych To kup inne. Ja standardowo wożę dętkę na której jest ich nawet po 3 i jakoś nie ma problemu. -- bans |
|
Data: 2015-05-27 12:24:21 | |
Autor: JDX | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-27 09:18, bans wrote:
[...] To kup inne. Ja standardowo wożę dętkę na której jest ich nawet po 3 iA swoją drogą to jaką trwałość mają takie łatki w sensie przydatności do użycia? Bo ja tak jakoś ze dwa lata wożę łatki marki ParkTool i zastanawiam się czy jeszcze będą trzymały gdy zajdzie taka potrzeba. PS. A w domu to kleję klasycznie - stara dętka, papier ścierny, klej do gumy oraz dwie deseczki i cegła do dociśnięcia łatki. |
|
Data: 2015-05-27 13:32:34 | |
Autor: bans | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
W dniu 2015-05-27 o 12:24, JDX pisze:
A swoją drogą to jaką trwałość mają takie łatki w sensie przydatności do Nie wiem nawet jakiej mam marki, czerwone są ;) Ale na pewno mają z 3 lata i działają. Wolę to, niż zwykłe łatki i klej w tubce, który kiedy po roku wziął i zniknął ;) -- bans |
|
Data: 2015-05-27 13:35:15 | |
Autor: Prot Ogenes | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
On 2015-05-27 12:24, JDX wrote:
A to wszystko w imiÄ™ czego? W imiÄ™ tradycji czy co? :-D pozdr Prot |
|
Data: 2015-05-29 00:22:25 | |
Autor: jg | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Dnia Wed, 27 May 2015 08:32:34 +0200, cytawa napisa³(a):
Tu masz racje. Radze jednak pojechac do sklepu oponiarskiego i kupic latki samowulkanizujace sie i do tego specjalny klej (aktywator). Latki sa po 30-40 gr. a klej 3 zl. tez takie uzywam i moge polecic... -- jg |
|
Data: 2015-05-25 13:38:26 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:5562db70$0$2197$65785112news.neostrada.pl...
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami, Trzeba montować (tj. zaciskać samozamykacz) kiedy rower stoi na kołach. Wtedy na 99% nie będzie wymagana żadna regulacja, ten 1% to może być wina krzywej ośki. -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-05-25 17:16:26 | |
Autor: Budzik | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
U¿ytkownik m mvoicem@gmail.com ...
Ilekroæ z³apiê gumê, powtarza siê ten sam schemat. Rower do góryNie, nigdy mi sie tak nei zdarzy³o. Odpiecie hamulców - gdzie lezy problem? Po ponownym za³o¿eniu ko³a i zapieciu hamulców wszystko wraca na swoje miejsce. |
|
Data: 2015-05-25 22:15:04 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA4A5C1F2C9539budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Odpiecie hamulców - gdzie lezy problem? Mo¿e on nie rozpina hamulców, nie wyci±ga linki z tej metalowej obrêczy i próbuje pchaæ oponê miêdzy klocki w spoczynkowej pozycji? I co¶ skrzywia... Przecie¿ po odpiêciu linki klocki s± bardzo rozchylone tak ¿e z ca³± pewno¶ci± mie¶ci siê opona napompowana, nic nie trzeba kombinowaæ ze spuszczaniem powietrza. |
|
Data: 2015-05-26 02:56:42 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu wtorek, 26 maja 2015 05:14:58 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA4A5C1F2C9539budzik61pocztaonetpl127.0.0.1... Erm... Tu mo¿e byæ problem - przy zasyfionych piwotach mog± siê klocki nie ca³kiem rozchylaæ. |
|
Data: 2015-05-26 07:32:20 | |
Autor: TheGhost | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
Czy tylko ja tak mam czy inni te¿ maj± problemy z ustawieniem hamulców Przesmaruj linki w pancerzach (od bidy mo¿esz prysn±æ trochê WD-40), sprawd¼ czy nie s± gdzie¶ zagiête i czy linka przechodzi przez nie swobodnie. Sprawd¼ czy który¶ z pancerzy nie jest uszkodzony, tudzie¿ linka rozw³ókniona. Przesmaruj klamki (od bidy te¿ mo¿e byæ tez WD-40), potem zdejmij hamujce i nasmaruj trzpienie ramy do których s± przykrêcone (nie pomyl z klockami, od bidy te¿ mo¿esz prysn±æ trochê WD-40, ale potem przetrzyj, bo bêdzie ³apaæ syf). Sprawd¼ czy linka przechodzi prawid³owo przez pancerz i gdzie¶ nie haczy, za¶ pancerze s± prawid³owo poci±gniête, nie s± pozaginane i ¼le poprowadzone (skrêcone, zapl±tane, etc.). Potem wyreguluj klocki (odkrêæ ¶ruby regulacyjne - ¿eby nie by³y wkrêcone na maxa, a dopiero potem wyreguluj klocki). Sprawd¼ czy ramiona hamulców w³a¶ciwie "odbijaj±". Je¶li nie - dokrêæ ¶rubê regulacyjn± (te ma³e ¶rubki na ramionach hamulców). Skrêæ to do kupy, poskrêcaj hamulce - powinno byæ ok. Pozdrawiam, M. P.S. je¶li to jakie¶ tanie, byle jakie V-ki i jeden s³abo odbija bo siê "sprê¿yna" naci±gnê³a to jest tam taki "drucik" (owa "sprê¿yna"). We¼ go trochê odegnij i tyle. Powinno pomóc :-) |
|
Data: 2015-05-28 04:11:48 | |
Autor: Olivander | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
obuleworêczo¶æ? nie ma takich ludzi ;-)
nie zdejmuj ko³a z roweru, nie gmyraj przy hamulcach. miej dêtkê Gaadi i wo¼ do kompletu nó¿. gdzie¶ w youtube jest reklamowy film jak prosta i przyjemna bywa wymiana dêtki. t |
|
Data: 2015-05-28 05:38:48 | |
Autor: rmikke | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:11:51 UTC+2 u¿ytkownik Olivander napisa³:
obuleworêczo¶æ? nie ma takich ludzi ;-) Jak to nie, nawet bloga tak zatytu³owa³em: http://przypadkidwuleworecznego.blogspot.com |
|
Data: 2015-05-28 06:43:23 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:32bb9134-13fd-4414-bcfc-9f0fa122f9b8googlegroups.com...
nie zdejmuj ko³a z roweru, nie gmyraj przy hamulcach. Jaki nó¿??? :-) gdzie¶ w youtube jest reklamowy film jak prosta i przyjemna bywa wymiana dêtki. https://www.rowerystylowe.pl/p-3946/detka-gaadi-28-x-14-37-622-bez-zdejmowania-kola Nie mia³em pojêcia o istnieniu takich dêtek :)) Dziêki! |
|
Data: 2015-05-28 04:48:39 | |
Autor: Olivander | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:43:24 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
Jaki nó¿??? :-)ostry :) ale fakt, typow± dêtkê przetniesz te¿ szk³em, przetrzesz o betonowy kant itd ja te¿ dowiedzia³em siê o nich z precla. |
|
Data: 2015-05-28 07:04:40 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:4cb4ba16-feef-4a7f-8c66-a1b32089f90dgooglegroups.com...
W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:43:24 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³: A... do usuniêcia starej dêtki... teraz jasne. ja te¿ dowiedzia³em siê o nich z precla. :-) Jednak wolê zdj±æ ko³o... Zw³aszcza jak nie mam z tym problemu. Ani ¿adnych horrorów z hamulcami. |
|
Data: 2015-05-28 07:03:00 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mk6uuj$pvq$1dont-email.me...
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:32bb9134-13fd-4414-bcfc-9f0fa122f9b8googlegroups.com... http://smile.amazon.com/GAADI-Schrader-Valve-Black-1-5-2/dp/B00FB0QYQS Jakie¶ 2x dro¿sza ni¿ inne, typowe dêtki w USA. |
|
Data: 2015-05-28 05:42:54 | |
Autor: Olivander | |
wymiana dêtki - horror z hamulcami | |
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:03:01 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
Jakie¶ 2x dro¿sza ni¿ inne, typowe dêtki w USA.4 dychy u nas to > 4 x cena dêtki u Rowerka w Sopocie ale za to jaki bajer!? cyrk/popis, lepszy ni¿ jazda na przednim kole ;-) popularyzujmy, mo¿e staniej±, mo¿e zaczn± to robiæ jacy¶ Chiñcy |
|
Data: 2015-05-28 18:10:49 | |
Autor: Pszemol | |
wymiana dętki - horror z hamulcami | |
Olivander <tchod@wp.eu> wrote:
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:03:01 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał: Zgadzam się, że warto pomysł popularyzować bo fajny. |
|