wymiana dętki - horror z hamulcami

Data: 2015-05-25 10:21:05
Autor: m
wymiana dętki - horror z hamulcami
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami,
rozpinam hamulce, wyjmuję koło, wymieniam dętkę. Minęlo powiedzmy 10 minut.

Następnie, próbuję zapiąć hamulce, nie udaje mi się, wtedy poluzowuję
linkę, zapinam, linkę próbuję ponownie na swoje miejsce, jakoś te
hamulce nie chcą z powrotem dobrze wrócić na swoje miejsce, więc je
zaczynam regulować, regulować, regulować (a nie jestem w tym najlepszy
przyznaję), już po godzinie mam pożądany (tj. jaki taki, pozwalający na
ostrożną jazdę) rezultat.

Czy tylko ja tak mam czy inni też mają problemy z ustawieniem hamulców w
stanie takim jaki był przy okazji zdjęcia koła? Jakieś podpowiedzi co
robić żeby przy tym tyle czasu nie tracić?

Hamulce vbrake, koło 26'', szerokość coś około 2.

p. m.

Data: 2015-05-25 02:31:02
Autor: Jacek G.
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 10:21:07 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Nastêpnie, próbujê zapi±æ hamulce, nie udaje mi siê, wtedy poluzowujê
linkê, zapinam, linkê próbujê ponownie na swoje miejsce, jako¶ te
Hamulce vbrake, ko³o 26'', szeroko¶æ co¶ oko³o 2.
Nie jestem specem od serwisowych czynno¶ci, ale ostatnio trochê bawi³em siê hamulcami i doczyta³em siê, ¿e ramiona hamulca w stanie spoczynku powinny tworzyæ k±t lekko rozwarty, czyli patrz±c z przodu powinny tworzyæ jak sama nazwa wskazuje "V". Natomiast po doci¶niêciu do obrêczy powinny byæ mniej wiêcej równoleg³e. Je¶li jest inaczej, to spróbuj zamieniæ podk³adki przy klockach - t± szersz± daj na zewn±trz, wê¿sz± wewn±trz (bli¿ej obrêczy). Wówczas po wyregulowaniu linki górne czê¶ci ramion bêd± dalej od siebie i zniknie równie¿ opisywany przez ciebie problem, a przy okazji hamowanie bêdzie skuteczniejsze.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-25 02:37:49
Autor: Jacek G.
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 11:31:04 UTC+2 u¿ytkownik Jacek G. napisa³:
Je¶li jest inaczej, to spróbuj zamieniæ podk³adki przy klockach - t± szersz±
daj na zewn±trz, wê¿sz± wewn±trz (bli¿ej obrêczy).
Sory, chyba na odwrót, ale s± tylko dwie mo¿liwo¶ci, wiêc ³atwo sprawdziæ do¶wiadczalnie :)
--
Jacek G.

Data: 2015-05-25 03:19:25
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 10:21:07 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Ilekroæ z³apiê gumê, powtarza siê ten sam schemat. Rower do góry nogami,
rozpinam hamulce, wyjmujê ko³o, wymieniam dêtkê. Minêlo powiedzmy 10 minut.

Nastêpnie, próbujê zapi±æ hamulce, nie udaje mi siê, wtedy poluzowujê
linkê, zapinam, linkê próbujê ponownie na swoje miejsce, jako¶ te
hamulce nie chc± z powrotem dobrze wróciæ na swoje miejsce, wiêc je
zaczynam regulowaæ, regulowaæ, regulowaæ (a nie jestem w tym najlepszy
przyznajê), ju¿ po godzinie mam po¿±dany (tj. jaki taki, pozwalaj±cy na
ostro¿n± jazdê) rezultat.

Czy tylko ja tak mam czy inni te¿ maj± problemy z ustawieniem hamulców w
stanie takim jaki by³ przy okazji zdjêcia ko³a? Jakie¶ podpowiedzi co
robiæ ¿eby przy tym tyle czasu nie traciæ?

Hamulce vbrake, ko³o 26'', szeroko¶æ co¶ oko³o 2.

Czasem miewa³em problem z zapiêciem hamulców, ale to dawno.
A¿ stwierdzi³em, ¿e co siê da³o rozpi±æ, musi daæ siê zapi±æ...
I da³o siê.

Z tym, ¿e zwykle rozpinam hamulce przed odwróceniem roweru
i zapinam, jak juz z powrotem stoi na ko³ach. Nie s±dzê, ¿eby¶
mia³ a¿ tak ¼le zamocowane klamki, ¿eby to mia³o wp³yw, ale... Mo¿e spróbuj?

Data: 2015-05-25 13:24:31
Autor: marek
wymiana dêtki - horror z hamulcami
od kiedy mam tarczowe hamulce problemu nie ma ///
a tak po prawdzie to musisz mieæ co¶ krzywe ... obstawiam o¶ ko³a //
po wyjêciu ko³a zawsze siê przesunie i bêdzie w innej pozycji co na kole przy hamulcach potem daje takie wa¶nie objawy :))

Data: 2015-05-25 12:29:43
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze:

Następnie, próbuję zapiąć hamulce, nie udaje mi się, wtedy poluzowuję
linkę, zapinam, linkę próbuję ponownie na swoje miejsce

Nie, ja nigdy nie mialem takich problemow. Trzeba mocno scisnac ramiona i wlozyc na swoje miejsce prowadzaca, wygieta rurke. Czasem wchodzi opornie, ale do pokonania. Mozna sobie dopomoc krecac srubke barylkowa przy klamce i nieco luzujac linke.

Data: 2015-05-25 12:43:54
Autor: Jacek Maciejewski
wymiana dętki - horror z hamulcami
Dnia Mon, 25 May 2015 10:21:05 +0200, m napisa³(a):

jako¶ te
hamulce nie chc± z powrotem dobrze wróciæ na swoje miejsce, wiêc je
zaczynam regulowaæ, regulowaæ, regulowaæ

Nie mo¿e byæ takiej potrzeby. Jak rozpi±³e¶ to musi siê daæ zapi±æ i
¿adnej potem regulacji.
--
Jacek
Dziesiêæ przykazañ ma 279 s³ów.

Data: 2015-05-25 12:49:46
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 10:21, m wrote:
Ilekroć złapię gumę, powtarza się ten sam schemat. Rower do góry nogami,
rozpinam hamulce, wyjmuję koło, wymieniam dętkę. Minęlo powiedzmy 10 minut.

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 13:06:55
Autor: bans
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze:

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?

A ty to robisz po kawałku? :)))

--
bans

Data: 2015-05-25 13:38:14
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 13:06, bans wrote:
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze:

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?

A ty to robisz po kawałku? :)))

Widać, że nie "kąsasz intrygi" więc ciebie też zapytam. Czy przy każdym przebiciu wymieniasz od razu całą dętkę? :-)

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 14:25:55
Autor: m
W dniu 25.05.2015 o 13:38, Prot Ogenes pisze:
On 2015-05-25 13:06, bans wrote:
[...]

Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie
robiłem) by było jeszcze większym horrorem niż regulowanie hamulców.

Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby
zidentyfikować przeciek, oraz obejrzeć dobrze oponę od wewnątrz czy coś
tam nie tkwi co przebija.

p. m.

Data: 2015-05-25 15:47:13
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 14:25, m wrote:

> [...]
>
> Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby
> zidentyfikować przeciek, oraz obejrzeć dobrze oponę od wewnątrz czy coś

Więcej wiary we własne możliwości :-)

Jak powietrze jeszcze całkiem nie zeszło, to czasem można nawet usłyszeć gdzie jest dziura (zwłaszcza w mokrych warunkach).
Jeśli jednak nie słychać, to spuszczasz do końca i wywlekasz dętkę z jednej strony bez odpinania koła, calkowitego zdejmowania opony itp itd.

Parę machnięć pompką i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i przyklejasz łatkę. Akurat masz chwilę na obczajenie czy w oponie nic nie siedzi.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 16:08:37
Autor: Pszemol
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mjv950$9ej$1node1.news.atman.pl...
[...]

i przyklejasz Å‚atkÄ™. Akurat masz chwilÄ™ na obczajenie czy w oponie
nic nie siedzi.

A tu mnie zaskoczyłeś, bo na to nie wpadłem aby dętkę naprawiać
bez zdejmowania koła i wyciągania całej dla wygody...
Ja mam jakoś w 700c-tkach te dentki jakieś długie i ciężko je
równo ułożyć w oponie aby się nie zginały/falowały...
Sądzę że jak bym wyciągnął z jednej strony to już bym jej nie włożył.

Data: 2015-05-25 23:14:30
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote:

[...]

Pomożesz sobie lekko podpompowując aby nabrała kształtu, tylko tyle.
Dużo łatwiej sie je wtedy układa w oponie. Pomaga to zwłaszcza jak masz opony tzw. zwijane, które są dość wiotkie.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 22:01:21
Autor: Pszemol
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote:

[...]

No ale właśnie moja dętka nabiera kształtu zbyt długiego w obręczy.
Nie wiem czy mi się takie trafiły za długie czy wszystkie są za długie
a może moje obręcze nie są wymiarowe? Ki czort.
Niedawno pomagałem koledze zmieniać dętki w przednich kołach
w jego góralu 26" i w góralu jego córki 24" i obie dętki były perfekt.
A moje jakieś france za długie...

Dużo łatwiej sie je wtedy układa w oponie. Pomaga to zwłaszcza jak masz opony tzw. zwijane, które są dość wiotkie.

Ach! Nie mam takich! Czułem że z nimi będzie hell przy wymianie.

Data: 2015-05-26 08:29:59
Autor: bans
W dniu 2015-05-25 o 15:47, Prot Ogenes pisze:

Parę machnięć pompką i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i
przyklejasz Å‚atkÄ™. Akurat masz chwilÄ™ na obczajenie czy w oponie nic nie
siedzi.

Tyle że u mnie wymiana całej dętki po prostu jest szybsza.
A zakleić zdjętą to sobie mogę w dogodniejszym momencie.

--
bans

Data: 2015-05-26 07:10:13
Autor: TheGhost
wymiana dętki - horror z hamulcami
Tak, sądzę że przy moich 2 lewych rękach, klejenie (którego nigdy nie
robiłem) by było jeszcze większym horrorem niż regulowanie hamulców.

To jakieś tanie hamulce - takie bolcowe, bez gwinta - które trzeba regulować kluczem żabką???

Poza tym, koło tak czy inaczej muszę zdjąć, choćby po to żeby
zidentyfikować przeciek, oraz obejrzeć dobrze oponę od wewnątrz czy coś
tam nie tkwi co przebija.

Bardzo słusznie :-)

Data: 2015-05-26 08:51:29
Autor: m
W dniu 26.05.2015 o 07:10, TheGhost pisze:
[...]

Ustawienie klocków względem szczęki - tak. Naprężenie sprężyn
odwodządzych reguluję malutkimi śrubkami.

Nie bardzo mam porównanie więc nie wiem czy mam przypadek typowy czy
nietypowy, ale raczej typowy.

p. m.

Data: 2015-05-25 13:12:21
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Mon, 25 May 2015 12:49:46 +0200, Prot Ogenes napisał(a):

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?
A w sumie co w tym dziwnego. Ja też zawsze wymieniam dętkę w trasie a kleję dopiero w domu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-25 15:36:54
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 15:12, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 25 May 2015 12:49:46 +0200, Prot Ogenes napisał(a):

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?
A w sumie co w tym dziwnego. Ja też zawsze wymieniam dętkę w trasie a
klejÄ™ dopiero w domu.

Zadane pytanie nie sugeruje, że jest w tym coś dziwnego.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-26 07:07:17
Autor: TheGhost
wymiana dętki - horror z hamulcami
Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz całą dętkę od razu?

Ja tak. Raz - gumy 2,25'', więc łatać tego nie będę, a dwa - opony z wkładką kevlarową, więc dętkę łapię raz na pół roku. 14 zł/6 m-cy to nie jest chyba aż taka straszna tragedia.

Pozdrawiam, M.

P.S. jeżdżę na dedykowanych dla 2,25 - 2,5'' Continentalach (tak, przeprosiłem się z nimi w końcu, bo w sumie są łatwo dostępne, a od pamiętnych czasów problem z zaworkiem się nie powtórzył) dlstego 14 zł. Wiem, że w markecie są po 9,99 zł, ale na takich nie jeżdżę i raczej nigdy ich do swojego rowera nie ubiorę (chociaż to może nie jakiś super topowy model)

Data: 2015-05-26 17:23:17
Autor: Pszemol
"TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> wrote:
gumy 2,25'', więc łatać tego nie będę,

Dlaczego nie?

Data: 2015-05-25 13:08:01
Autor: Piotr Rogoza
Dnia Mon, 25 May 2015 10:21:05 +0200, m napisał(a):

[...]

Zawsze tak miałem i mam. Aktualnie w przełajówce mam miniV-ki i czasem jak zdejmą koło to po ponownym założeniu lekko obciera. Są od tego śruby do regulacji ale czasem wystarczy mocno zacisnąć hamulec.

W szosie nigdy tak nie miałem. A przy hydraulikach (Avid Juicy 3) prawie zawsze. W góralu aktualnie mam Avid BB7 i czasem, to występuje ale bardzo rzadko. Pewnie wszystko się sprowadza do jakości wykonania hamulców.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-25 13:25:32
Autor: Maciek
[...]

Masz w tych V-kach śruby do regulacji napięcia ramienia?
Chodzi o te małe poziome śruby wystające na dole po bokach:
http://www.tektro.com/upfiles/propic01402304338.jpg

Pamiętam, że miałem podobne problemy z budżetowymi hamplami bez tych śrub. Żyły własnym życiem.
W końcu się szarpnąłem. Kupiłem porządne i załatwiło to sprawę.

Druga przyczyna, która mi przychodzi do głowy to to, że skręcasz koło w zupełnie innym położeniu niż jak było (np. krzywo).

Data: 2015-05-25 04:35:22
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 13:25:38 UTC+2 u¿ytkownik Maciek napisa³:
W dniu 2015-05-25 o 10:21, m pisze:
> zaczynam regulowaæ, regulowaæ, regulowaæ (a nie jestem w tym najlepszy
> przyznajê), ju¿ po godzinie mam po¿±dany (tj. jaki taki, pozwalaj±cy na
> ostro¿n± jazdê) rezultat.

Masz w tych V-kach ¶ruby do regulacji napiêcia ramienia?
Chodzi o te ma³e poziome ¶ruby wystaj±ce na dole po bokach:
http://www.tektro.com/upfiles/propic01402304338.jpg

Pamiêtam, ¿e mia³em podobne problemy z bud¿etowymi hamplami bez tych ¶rub. ¯y³y w³asnym ¿yciem.
W koñcu siê szarpn±³em. Kupi³em porz±dne i za³atwi³o to sprawê.

Druga przyczyna, która mi przychodzi do g³owy to to, ¿e skrêcasz ko³o w zupe³nie innym po³o¿eniu ni¿ jak by³o (np. krzywo).

W sumie, nie przysz³o mi to wcze¶niej do g³owy, bo mam standardowe
pionowe haki i trudno tu ¼le wsadziæ ko³o - siê wk³ada, siê popycha
do koñca i wszystko musi graæ. Ale mo¿e m ma sko¶ne haki...

Ale, jak pisa³em wcze¶niej, przy pionowych te¿ kiedy¶ zdarza³y mi siê
problemy z zapiêcie hamulców.

Data: 2015-05-25 13:14:12
Autor: Piotr Rogoza
wymiana dêtki - horror z hamulcami
Dnia Mon, 25 May 2015 04:35:22 -0700, rmikke napisał(a):

W sumie, nie przyszło mi to wcześniej do głowy, bo mam standardowe
pionowe haki i trudno tu źle wsadzić koło - się wkłada, się popycha do
końca i wszystko musi grać. Ale może m ma skośne haki...

Ale, jak pisałem wcześniej, przy pionowych też kiedyś zdarzały mi się
problemy z zapięcie hamulców.
A próbowałeś dokręcać koło gdy jest dociążone ramą?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-25 07:17:26
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 15:15:23 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 25 May 2015 04:35:22 -0700, rmikke napisa³(a):

> [...]
> pionowe haki i trudno tu ¼le wsadziæ ko³o - siê wk³ada, siê popycha do
> koñca i wszystko musi graæ. Ale mo¿e m ma sko¶ne haki...
A próbowa³e¶ dokrêcaæ ko³o gdy jest doci±¿one ram±?

Nie bardzo wiem, na czym by to mia³o polegaæ, wiêc pewnie nie?

Data: 2015-05-25 15:36:06
Autor: Piotr Rogoza
wymiana dêtki - horror z hamulcami
Dnia Mon, 25 May 2015 07:17:26 -0700, rmikke napisał(a):

Nie bardzo wiem, na czym by to miało polegać, więc pewnie nie?
Rower w normalnej pozycji, gotowy do jazdy, oprócz tego że koła jeszcze nie dokręcone. No i dokręcamy, wsio.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-25 18:22:23
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 17:36, Piotr Rogoza wrote:
[...]

Ta wersja powinna się sprawdzić, bo rower "siada na ośkach".
Powinna, o ile cały rower jest prosty :-)

pozd
Prot

Data: 2015-05-26 02:52:37
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 17:37:17 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 25 May 2015 07:17:26 -0700, rmikke napisa³(a):

> Nie bardzo wiem, na czym by to mia³o polegaæ, wiêc pewnie nie?
Rower w normalnej pozycji, gotowy do jazdy, oprócz tego ¿e ko³a jeszcze nie dokrêcone. No i dokrêcamy, wsio.

A, to nie, nie robi³em i nie widzê potrzeby. Tylko hamulce zapinam
dopiero po postawieniu roweru na ko³ach, bo tak mi ³atwiej. Same ko³a
po w³o¿eniu s± zwykle dobrze u³o¿one, dociskam koñce paluchami
raczej na wszelki wypadek (tylne czasem moze w ogóle nie trafiæ w haki ;) )

Data: 2015-05-25 14:28:09
Autor: m
W dniu 25.05.2015 o 13:25, Maciek pisze:
[...]

Mam, bez nich to w ogóle już by była tragedia. Tyle że skoro już
dochodzi do kręcenia nimi - to coś musiało pójść nie tak :).

[...]

Druga przyczyna, która mi przychodzi do głowy to to, że skręcasz koło w zupełnie innym położeniu niż jak było (np. krzywo).

Przychodzi mi to do głowy. No ale ja po prostu wkładam do końca,
przykręcam. Co tu może pójść krzywo?

p. m.

Data: 2015-05-25 06:18:36
Autor: Ignac
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 14:28:11 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
W dniu 25.05.2015 o 13:25, Maciek pisze:

> Druga przyczyna, która mi przychodzi do g³owy to to, ¿e skrêcasz ko³o w > zupe³nie innym po³o¿eniu ni¿ jak by³o (np. krzywo).

Przychodzi mi to do g³owy. No ale ja po prostu wk³adam do koñca,
przykrêcam. Co tu mo¿e pój¶æ krzywo?

Marek niestety ma racjê.

Mo¿e pój¶æ krzywo, chodzi o to aby obrêcz umie¶ciæ miêdzy klockami.
Ja wypuszczam powietrze z ko³a, ¶ciskam oponê przy klockach i wyci±gam ko³o.
Wk³adam analogicznie, lekko przytrzymujê samozamykaczem, najczê¶ciej nie na ¶rodku ustawiam obrêcz, naciskam klamkê hamulca, ¿eby szczêki ustawi³y siê na ¶rodku, luzuje zamykacz i ze dwa-trzy razy (¿eby nie dotkn±æ klocków
tak celuje ko³em aby odstêpy obrêczy od klocków po obu stronach by³y jednakowe
po zamkniêciu samozamykacza. Po w³o¿eniu ko³a pompuje oponê.
Po prostu, je¿eli przedtem obrêcz nie ociera³a o klocki, to trzeba znale¼æ
ponownie to jej po³o¿enie miedzy klockami, a nie majstrowaæ przy hamulcach,
bo przecie¿ by³y dobrze ustawione, pierwotnie.

Data: 2015-05-25 18:50:48
Autor: m
W dniu 25.05.2015 o 15:18, Ignac pisze:
> [...]

ponownie to jej po³o¿enie miedzy klockami, a nie majstrowaæ przy hamulcach,

Chocia¿ to brzmi jakby ogon macha³ psem, to tak spróbujê nastêpnym razem
zrobiæ :).

bo przecie¿ by³y dobrze ustawione, pierwotnie.

Z drugiej strony zastanawiam siê czy tak nie jest ¿e one mi siê
rozregulowuj± same z siebie a przy okazji wymiany ko³a ja to w ogóle
dopiero zauwa¿am ...

p. m.

Data: 2015-05-25 11:51:47
Autor: Ignac
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu poniedzia³ek, 25 maja 2015 18:51:29 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
> [...]

Z drugiej strony zastanawiam siê czy tak nie jest ¿e one mi siê
rozregulowuj± same z siebie a przy okazji wymiany ko³a ja to w ogóle

Jedynie powinny siê zu¿ywaæ klocki/obrêcz.
Szczêki hamulcowe posiadaj± sprê¿yny prêtowe, je¶li szczêki roz³±czysz
ca³kowicie na boki, to mog± siê te sprê¿yny nieco odgi±æ w przeciwn± stronê,
wystarczy minimalnie, nie zauwa¿ysz nawet tego, ale jak szczêki po³±czysz
razem, to ju¿ klocki nie s± na tym samym miejscu i st±d problem.
Czêsto, jak nie dzia³a regulacja naci±gu tej sprê¿yny, to muszê podgi±æ
w drug± stronê to jej ramiê prêtowe, ¿eby dobrze odci±ga³a szczêkê i ¿eby
regulacja powy¿sza dzia³a³a.
Teraz jak wiesz jak to dzia³a, to dasz radê. Ja ma luzy miêdzy obrêcz±,
a klockami po 0,5mm na stronê i czasem z piêæ sze¶æ razy próbujê, a¿ w koñcu, minimalnie poprawiam regulacj± naci±gu jednej ze sprê¿yn..

Data: 2015-05-26 07:40:45
Autor: TheGhost
[...]

....aha, jest jeszcze jedna kwestia. Jak ju¿ zdejmujesz ko³o, nak³adasz dêtkê na obrêcz to za³ó¿ obrêcz identycznie jak by³a za³o¿ona wcze¶niej (nie obrócona o 180 stopni). Pomijaj±c szczegó³y - to mo¿e byæ w³a¶nie przyczyna problemów z regulacj± hamulców :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-05-26 08:45:14
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-26 07:40, TheGhost wrote:
[...]

Nie bêdê nikogo namawia³ do NIE zdejmowania ko³a z roweru, ale sam przynasz, ¿e odstawiacie niez³y cyrk z t± wymian±, co?

pozdr
Prot

Data: 2015-05-26 02:54:24
Autor: rmikke
[...]

To siê mo¿e zdarzyæ, jak ¶ci±gasz ko³a, nie spu¶ciwszy uprzednio powietrza.

Data: 2015-05-26 12:10:28
Autor: m
W dniu 26.05.2015 o 11:54, rmikke pisze:
> [...]

> dopiero zauwa¿am ...
To siê mo¿e zdarzyæ, jak ¶ci±gasz ko³a, nie spu¶ciwszy uprzednio powietrza.

Nie, to raczej nie jest powód, zazwyczaj ¶ci±gam flaka.

Ale, kto¶ (znik³o mi z TB wiêc nie wiem kto) napisa³ ¿e mo¿e z powrotem
zak³adam odwrotnie - i to mo¿e byæ przyczyna, bêdê musia³ sobie
zaznaczyæ lew± i praw± stronê przed zdjêciem.

Chocia¿ pewnie sobie przypomnê po, tak jak zawsze dopiero po sobie
przypominam ¿e powinienem zaznaczyæ na oponie w którym miejscu opony by³
wentyl, ¿eby móc znale¼æ ewentualn± przyczynê tkwi±c± w oponie na
podstawie miejsca przebicia dêtki.

p. m.

Data: 2015-05-26 10:27:22
Autor: Piotr Rogoza
wymiana dêtki - horror z hamulcami
Dnia Tue, 26 May 2015 12:10:28 +0200, m napisał(a):

Ale, ktoś (znikło mi z TB więc nie wiem kto) napisał że może z powrotem
zakładam odwrotnie - i to może być przyczyna, będę musiał sobie
zaznaczyć lewą i prawą stronę przed zdjęciem.

Magnes od licznika pomaga.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-26 13:24:05
Autor: m
W dniu 26.05.2015 o 12:27, Piotr Rogoza pisze:
[...]

Kolejna przewaga licznika nad gpsem

p. m.

Data: 2015-05-26 17:23:16
Autor: Pszemol
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
Ale, ktoś (znikło mi z TB więc nie wiem kto) napisał że może z powrotem
zakładam odwrotnie - i to może być przyczyna, będę musiał sobie
zaznaczyć lewą i prawą stronę przed zdjęciem.

Wystaczy pamiętać po której stronie miałeś klamkę od zacisku ośki koła w
widelcu. Ja je ma zawsze po lewej stronie wiec nie mam ryzyka że założe
odwrotnie. Warto tez wiedzieć czy Twoja opona ma kierunkowy bieżnik i nie zakładać jej
pod prÄ…d :-)

Chociaż pewnie sobie przypomnę po, tak jak zawsze dopiero po sobie
przypominam że powinienem zaznaczyć na oponie w którym miejscu opony był
wentyl, żeby móc znaleźć ewentualną przyczynę tkwiącą w oponie na
podstawie miejsca przebicia dętki.

Wystarczy ze uzyjesz jako tego znacznika napisu na oponie - wybierz
oznaczenie marki, np KENDA czy CONTINENTAL i ustaw opone tak aby wentyl byl
zawsze w centrum ten nazwy.

Data: 2015-05-26 20:37:18
Autor: m
W dniu 26.05.2015 o 19:23, Pszemol pisze:
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
> [...]
Wystaczy pamiętać po której stronie miałeś klamkę od zacisku ośki koła w
widelcu. Ja je ma zawsze po lewej stronie wiec nie mam ryzyka że założe

Nie mam zacisku tylko śruby.

p. m.

Data: 2015-05-27 00:29:02
Autor: Prot Ogenes
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
[...]

Szacun. Podziwiam determinację. Nie masz zacisku, masz śruby więc musisz używać kluczy. Zdejmujesz zkoło, wymieniasz dętkę, a potem pierdolisz sie z klockami, które nie pasują. Kledzy sugerują jakieś zapmiętywanie położenia/strony wentyla sam juz nie wiem koła czy dętki.

Kup łatki samoprzylepne. Kosztują grosze, a lepią sie jak należy.
Załatwisz problem w kilka minut i ne będziesz odstawiał żadnego cyrku.

Czasy kiedy łatką był kawałek gumy z innej dętki i kleiło sie to za pomocą butaprenu dawno minęły. Serio serio.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-26 18:15:16
Autor: Pszemol
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mk2s3d$rmu$1node2.news.atman.pl...
Wystaczy pamiętać po której stronie miałeś klamkę od zacisku ośki koł
a w widelcu. Ja je ma zawsze po lewej stronie wiec nie mam ryzyka
że założe odwrotnie.

Nie mam zacisku tylko śruby.

Znaczy się masz nakrętki :-) Ale rozumiem o co Ci chodzi...

Szacun. Podziwiam determinacjÄ™.
[...]

Dętka wchodzi też na dwa sposoby bo na obwodzie jest ustalona dziurą na wentyl w obręczy, ale możesz ją dać tak jak była lub obróconą o 180 stopni...

Chodzi o trzymanie się ułożenia opony względem wentyla, aby ułatwić odszukanie miejsca w oponie po dziurze w dętce.

Twój sposób bez zdejmowania koła i bez wyjmowania całej dętki tylko jej części jest zwykle dobry tylko na duże awarie gdy od razu usłyszałeś przebicie/syczenie i w miarę szybko jesteś w stanie usłyszeć skąd dźwięk dochodzi... Jeśli powietrze uchodziło powoli i zauważyłeś dopiero gdy już masz niewiele powietrza to musisz koło napompować aby w ogóle usłyszeć syczenie...

Ale muszę powiedzieć że pomysł kuszący i kiedyś wypróbuję. Mimo że z przodu mam klamkę do "quick-release" (jak się to "po naszemu" nazywa?) to z tyłu już tylko nakrętki... Muszę pomyśleć o konwersji ośki tylnej na wersję quick-release.

[...]

Czy masz naprawdÄ™ dobre efekty z tymi plastrami?

W Stanach nazywają to "scabs" (po naszemu "strupki") i ma to z założenia tymczasowo zaleczyć problem na szosie, ale z tego co czytam zaleca się wymianę takiego strupka po powrocie do domu na prawdziwy kawałek gumy przyklejony do zmatowionej okolicy przebicia prawdziwym klejem do gumy. Tak, takim śmierdzącym jak butapren, więc chyba chemicznie bardzo podobnym. Ja kilka razy użyłem strupka i potem tego żałowałem, bo powietrze jednak powoli bo powoli ale uchodziło... Porządne zaklejenie klejem i łatką daje trwałą naprawę.

Teraz przesiadłem się właśnie na opony z warstwą ochronną przed przebiciami, więc mam nadzieję że dziur będę naprawiał mniej, ale zanim zrobiłem przesiadkę miałem naprawę średnio przynajmniej raz w tygodniu, więc doświadczenie z klejeniem spore uzbierałem przez ostatnie kilka lat jeżdzenia po ulicach.

Data: 2015-05-27 01:59:15
Autor: JDX
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:
[...]
Ale muszę powiedzieć że pomysł kuszący i kiedyś wypróbuję. Mimo że z
przodu mam klamkÄ™ do "quick-release" (jak siÄ™ to "po naszemu" nazywa?)
Po naszemu nazywa się "quick release". Bądź "szybkozamykacz". :-) W
każdym razie tego drugiego terminu (jeszcze?) nie ma na sjp.pwn.pl.

Data: 2015-05-26 19:07:33
Autor: Pszemol
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:556508d8$0$8385$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:
[...]
[...]

A... to tłumaczenie niezbyt precyzyjne ;-) Powiedziałbym że wręcz odwrotne.

Data: 2015-05-27 08:34:39
Autor: cytawa
JDX pisze:

przodu mam klamkÄ™ do "quick-release" (jak siÄ™ to "po naszemu" nazywa?)
Po naszemu nazywa się "quick release". Bądź "szybkozamykacz". :-) W
każdym razie tego drugiego terminu (jeszcze?) nie ma na sjp.pwn.pl.

Czemu nie "szybkootwieracz"?

Dla mnie zawsze to byl zacisk.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-27 08:41:22
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:

[...]

Tylko po kiego grzyba w ogóle się tym martwić, skoro nie zdejmując dętki i koła nic nie jest w stanie się obrócić (jeśli dla kogoś to tak ważne). Nawet jak wyjmiejsz całą dętkę, to nic się nia ma prawa obrócić, bo to niemożliwe.

[...]

Przypuszczam, że większość przypadkow to własnie ten scenariusz, kiedy już jest za późno. To tylko parę machnieć aby jakiekolwiek ciśnienie w dętce powstało.

Zresztą niezaleznie czy ktos robi tak jak ja, czy odstawia cały ten cyrk ze zdejmowaniem kół i całej opony, jakoś musisz zidentyfikować przbicie więc machniesz pompką tak czy siak.

Czy masz naprawdÄ™ dobre efekty z tymi plastrami?

Działają bez zarzutu. Niedawno zachciało mi się przeskoczyć nad kawałkiem betonowego bloku i przypierdzieliłem obręczą. Obręcz zgięta niestety a dwie dziury długościu około 8 mm zakleiłem czymś takim:
http://www.centrumrowerowe.pl/img/755/75540549.jpg

Żeby zburzyć szablonowe podejście do łatania (koło, dętka, guma, butapren) proponuję wszystkim obejrzenie tego :-) :
https://www.youtube.com/watch?v=H49xp_4IobU

Pozdr
Prot

Data: 2015-05-27 18:56:33
Autor: Pszemol
On 2015-05-27 01:15, Pszemol wrote:

[...]

Tak, stosując metodę niezdejmowania koła - zgoda.
Mówiliśmy o rozbiórce całkowitej. Warto zachować pozycję dętki
w stosunku do opony aby PO znalezieniu dziury w dętce, np.
wymagającej kąpieli w wodzie bo dziurka mała odnaleźć miejsce
w oponie do sprawdzenia czy nic się tam ostrego nie zaklinowało.

[...]

No masz racjÄ™ - coraz mocniej jestem przekonany do Twojej metody.
Zaczynam żałować że kupiłem opony z warstwą antyprzebiciową ;-)

Czy masz naprawdÄ™ dobre efekty z tymi plastrami?

Działają bez zarzutu.

No to może fakt że miałem trochę talku (a może to był antrax? L0L biały proszek jakiś...) nie pomgał mi przy zadaniu klejenia łatek... nie wiem. Ja nie miałem z nimi sukcesów - po 2-3 nieudanych razach (łatka działała może tydzień-dwa i potem zaczęło uchodzić) przesiadłem się na tradycyjny zestaw wulkanizacyjny.

[...]

Miałem coś podobnego, mniejsze, okrągłe:
http://www.walmart.com/ip/32315196?
Moze stary klej na tych nalepkach był? Nie wiem.

Teraz mam taki, użyłem już go 3 razy i naprawa jest trwała:
http://www.walmart.com/ip/Slime-Tire-Repair-Patch-Kit/20629943

Swoją drogą, z lat 80-tych poprzedniego stulecia pamiętam zestawy wulkanizacyjne jakie kupiłem do swojego Rometa - nie było kleju tylko miseczki metalowe z gumową łatką z jednej strony, jakąś łatwopalną substancją (saletra?) w miseczce i wulkanizowało się na gorąco... To była dopiero zabawa! Ktoś pamięta takie zestawy? Ktoś takie coś jeszcze używa?

Żeby zburzyć szablonowe podejście do łatania (koło, dętka, guma, butapren) proponuję wszystkim obejrzenie tego :-) :
https://www.youtube.com/watch?v=H49xp_4IobU

Fajny pomysł :-) Ale nawet Twój filmowiec podał przykład użycia
węzełka na wypadek gdy Twoja łatka "się nie przylepiła" :-))
Najwyraźniej nie tylko ja miałem problemy ze strupkami.

Data: 2015-05-27 08:32:34
Autor: cytawa
Prot Ogenes pisze:

Kup łatki samoprzylepne. Kosztują grosze, a lepią sie jak należy.
Załatwisz problem w kilka minut i ne będziesz odstawiał żadnego cyrku.

Nie namawiaj do zlego. To sa latki by dojechac do domu. Nie mam dobrych doswiadczen z takimi latkami.

Czasy kiedy łatką był kawałek gumy z innej dętki i kleiło sie to za
pomocą butaprenu dawno minęły. Serio serio.

Tu masz racje. Radze jednak pojechac do sklepu oponiarskiego i kupic latki samowulkanizujace sie i do tego specjalny klej (aktywator). Latki sa po 30-40 gr. a klej 3 zl.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-27 09:18:30
Autor: bans
W dniu 2015-05-27 o 08:32, cytawa pisze:

Nie namawiaj do zlego. To sa latki by dojechac do domu. Nie mam dobrych
doswiadczen z takimi latkami.

To kup inne. Ja standardowo wożę dętkę na której jest ich nawet po 3 i jakoś nie ma problemu.

--
bans

Data: 2015-05-27 12:24:21
Autor: JDX
On 2015-05-27 09:18, bans wrote:
[...]
To kup inne. Ja standardowo wożę dętkę na której jest ich nawet po 3 i
jakoÅ› nie ma problemu.
A swoją drogą to jaką trwałość mają takie łatki w sensie przydatności do
użycia? Bo ja tak jakoś ze dwa lata wożę łatki marki ParkTool i
zastanawiam się czy jeszcze będą trzymały gdy zajdzie taka potrzeba.

PS. A w domu to kleję klasycznie - stara dętka, papier ścierny, klej do
gumy oraz dwie deseczki i cegła do dociśnięcia łatki.

Data: 2015-05-27 13:32:34
Autor: bans
W dniu 2015-05-27 o 12:24, JDX pisze:

A swoją drogą to jaką trwałość mają takie łatki w sensie przydatności do
użycia?

Nie wiem nawet jakiej mam marki, czerwone sÄ… ;)
Ale na pewno mają z 3 lata i działają. Wolę to, niż zwykłe łatki i klej w tubce, który kiedy po roku wziął i zniknął ;)

--
bans

Data: 2015-05-27 13:35:15
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-27 12:24, JDX wrote:

PS. A w domu to kleję klasycznie - stara dętka, papier ścierny, klej do
gumy oraz dwie deseczki i cegła do dociśnięcia łatki.

A to wszystko w imiÄ™ czego? W imiÄ™ tradycji czy co? :-D

pozdr
Prot

Data: 2015-05-29 00:22:25
Autor: jg
wymiana dętki - horror z hamulcami
Dnia Wed, 27 May 2015 08:32:34 +0200, cytawa napisa³(a):

Tu masz racje. Radze jednak pojechac do sklepu oponiarskiego i kupic latki samowulkanizujace sie i do tego specjalny klej (aktywator). Latki sa po 30-40 gr. a klej 3 zl.

tez takie uzywam i moge polecic...

--
jg

Data: 2015-05-25 13:38:26
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:5562db70$0$2197$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Trzeba montować (tj. zaciskać samozamykacz) kiedy rower stoi na kołach. Wtedy na 99% nie będzie wymagana żadna regulacja, ten 1% to może być wina krzywej ośki.

--
Yogi(n)

Data: 2015-05-25 17:16:26
Autor: Budzik
wymiana dêtki - horror z hamulcami
U¿ytkownik m mvoicem@gmail.com ...

Ilekroæ z³apiê gumê, powtarza siê ten sam schemat. Rower do góry
nogami, rozpinam hamulce, wyjmujê ko³o, wymieniam dêtkê. Minêlo
powiedzmy 10 minut. Nastêpnie, próbujê zapi±æ hamulce, nie udaje mi siê, wtedy poluzowujê
[...]

Nie, nigdy mi sie tak nei zdarzy³o.
Odpiecie hamulców - gdzie lezy problem?
Po ponownym za³o¿eniu ko³a i zapieciu hamulców wszystko wraca na swoje miejsce.

Data: 2015-05-25 22:15:04
Autor: Pszemol
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA4A5C1F2C9539budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Odpiecie hamulców - gdzie lezy problem?
Po ponownym za³o¿eniu ko³a i zapieciu hamulców
wszystko wraca na swoje miejsce.

Mo¿e on nie rozpina hamulców, nie wyci±ga linki
z tej metalowej obrêczy i próbuje pchaæ oponê
miêdzy klocki w spoczynkowej pozycji? I co¶ skrzywia...
Przecie¿ po odpiêciu linki klocki s± bardzo rozchylone
tak ¿e z ca³± pewno¶ci± mie¶ci siê opona napompowana,
nic nie trzeba kombinowaæ ze spuszczaniem powietrza.

Data: 2015-05-26 02:56:42
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu wtorek, 26 maja 2015 05:14:58 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
> [...]

tak ¿e z ca³± pewno¶ci± mie¶ci siê opona napompowana,
nic nie trzeba kombinowaæ ze spuszczaniem powietrza.

Erm... Tu mo¿e byæ problem - przy zasyfionych piwotach
mog± siê klocki nie ca³kiem rozchylaæ.

Data: 2015-05-26 07:32:20
Autor: TheGhost
[...]

Przesmaruj linki w pancerzach (od bidy mo¿esz prysn±æ trochê WD-40), sprawd¼ czy nie s± gdzie¶ zagiête i czy linka przechodzi przez nie swobodnie. Sprawd¼ czy który¶ z pancerzy nie jest uszkodzony, tudzie¿ linka rozw³ókniona. Przesmaruj klamki (od bidy te¿ mo¿e byæ tez WD-40), potem zdejmij hamujce i nasmaruj trzpienie ramy do których s± przykrêcone (nie pomyl z klockami, od bidy te¿ mo¿esz prysn±æ trochê WD-40, ale potem przetrzyj, bo bêdzie ³apaæ syf). Sprawd¼ czy linka przechodzi prawid³owo przez pancerz i gdzie¶ nie haczy, za¶ pancerze s± prawid³owo poci±gniête, nie s± pozaginane i ¼le poprowadzone (skrêcone, zapl±tane, etc.). Potem wyreguluj klocki (odkrêæ ¶ruby regulacyjne - ¿eby nie by³y wkrêcone na maxa, a dopiero potem wyreguluj klocki). Sprawd¼ czy ramiona hamulców w³a¶ciwie "odbijaj±". Je¶li nie - dokrêæ ¶rubê regulacyjn± (te ma³e ¶rubki na ramionach hamulców). Skrêæ to do kupy, poskrêcaj hamulce - powinno byæ ok.

Pozdrawiam, M.

P.S. je¶li to jakie¶ tanie, byle jakie V-ki i jeden s³abo odbija bo siê "sprê¿yna" naci±gnê³a to jest tam taki "drucik" (owa "sprê¿yna"). We¼ go trochê odegnij i tyle. Powinno pomóc :-)

Data: 2015-05-28 04:11:48
Autor: Olivander
wymiana dêtki - horror z hamulcami
obuleworêczo¶æ? nie ma takich ludzi ;-)

nie zdejmuj ko³a z roweru, nie gmyraj przy hamulcach.
miej dêtkê Gaadi i wo¼ do kompletu nó¿.
gdzie¶ w youtube jest reklamowy film jak prosta i przyjemna bywa wymiana dêtki.

Data: 2015-05-28 05:38:48
Autor: rmikke
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:11:51 UTC+2 u¿ytkownik Olivander napisa³:
obuleworêczo¶æ? nie ma takich ludzi ;-)

nie zdejmuj ko³a z roweru, nie gmyraj przy hamulcach.
miej dêtkê Gaadi i wo¼ do kompletu nó¿.
gdzie¶ w youtube jest reklamowy film jak prosta i przyjemna bywa wymiana dêtki.

Jak to nie, nawet bloga tak zatytu³owa³em:
http://przypadkidwuleworecznego.blogspot.com

Data: 2015-05-28 06:43:23
Autor: Pszemol
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:32bb9134-13fd-4414-bcfc-9f0fa122f9b8googlegroups.com...
nie zdejmuj ko³a z roweru, nie gmyraj przy hamulcach.
miej dêtkê Gaadi i wo¼ do kompletu nó¿.

Jaki nó¿??? :-)

gdzie¶ w youtube jest reklamowy film jak prosta i przyjemna bywa wymiana dêtki.

https://www.rowerystylowe.pl/p-3946/detka-gaadi-28-x-14-37-622-bez-zdejmowania-kola

Nie mia³em pojêcia o istnieniu takich dêtek :)) Dziêki!

Data: 2015-05-28 04:48:39
Autor: Olivander
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:43:24 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
Jaki nó¿??? :-)
ostry :) ale fakt, typow± dêtkê przetniesz te¿ szk³em, przetrzesz o betonowy kant itd
ja te¿ dowiedzia³em siê o nich z precla.

Data: 2015-05-28 07:04:40
Autor: Pszemol
"Olivander" <tchod@wp.eu> wrote in message news:4cb4ba16-feef-4a7f-8c66-a1b32089f90dgooglegroups.com...
[...]

A... do usuniêcia starej dêtki... teraz jasne.

ja te¿ dowiedzia³em siê o nich z precla.

:-) Jednak wolê zdj±æ ko³o... Zw³aszcza jak nie mam z tym problemu.
Ani ¿adnych horrorów z hamulcami.

Data: 2015-05-28 07:03:00
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mk6uuj$pvq$1dont-email.me...
[...]

http://smile.amazon.com/GAADI-Schrader-Valve-Black-1-5-2/dp/B00FB0QYQS
Jakie¶ 2x dro¿sza ni¿ inne, typowe dêtki w USA.

Data: 2015-05-28 05:42:54
Autor: Olivander
wymiana dêtki - horror z hamulcami
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:03:01 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
Jakie¶ 2x dro¿sza ni¿ inne, typowe dêtki w USA.
4 dychy u nas to > 4 x cena dêtki u Rowerka w Sopocie

ale za to jaki bajer!? cyrk/popis, lepszy ni¿ jazda na przednim kole ;-)
popularyzujmy, mo¿e staniej±, mo¿e zaczn± to robiæ jacy¶ Chiñcy

Data: 2015-05-28 18:10:49
Autor: Pszemol
wymiana dętki - horror z hamulcami
Olivander <tchod@wp.eu> wrote:
W dniu czwartek, 28 maja 2015 14:03:01 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Jakieś 2x droższa niż inne, typowe dętki w USA.
4 dychy u nas to > 4 x cena dętki u Rowerka w Sopocie

ale za to jaki bajer!? cyrk/popis, lepszy niż jazda na przednim kole ;-)
popularyzujmy, może stanieją, może zaczną to robić jacyś Chińcy

Zgadzam się, że warto pomysł popularyzować bo fajny.

wymiana dętki - horror z hamulcami