wymiana d臋tki - horror z hamulcami

Data: 2015-05-25 12:49:46
Autor: Prot Ogenes
wymiana d臋tki - horror z hamulcami
On 2015-05-25 10:21, m wrote:
Ilekro膰 z艂api臋 gum臋, powtarza si臋 ten sam schemat. Rower do g贸ry nogami,
rozpinam hamulce, wyjmuj臋 ko艂o, wymieniam d臋tk臋. Min臋lo powiedzmy 10 minut.

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz ca艂膮 d臋tk臋 od razu?

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 13:06:55
Autor: bans
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze:

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz ca艂膮 d臋tk臋 od razu?

A ty to robisz po kawa艂ku? :)))

--
bans

Data: 2015-05-25 13:38:14
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 13:06, bans wrote:
W dniu 2015-05-25 o 12:49, Prot Ogenes pisze:

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz ca艂膮 d臋tk臋 od razu?

A ty to robisz po kawa艂ku? :)))

Wida膰, 偶e nie "k膮sasz intrygi" wi臋c ciebie te偶 zapytam. Czy przy ka偶dym przebiciu wymieniasz od razu ca艂膮 d臋tk臋? :-)

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 14:25:55
Autor: m
W dniu 25.05.2015 o 13:38, Prot Ogenes pisze:
On 2015-05-25 13:06, bans wrote:
[...]

Tak, s膮dz臋 偶e przy moich 2 lewych r臋kach, klejenie (kt贸rego nigdy nie
robi艂em) by by艂o jeszcze wi臋kszym horrorem ni偶 regulowanie hamulc贸w.

Poza tym, ko艂o tak czy inaczej musz臋 zdj膮膰, cho膰by po to 偶eby
zidentyfikowa膰 przeciek, oraz obejrze膰 dobrze opon臋 od wewn膮trz czy co艣
tam nie tkwi co przebija.

p. m.

Data: 2015-05-25 15:47:13
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 14:25, m wrote:

> [...]
>
> Poza tym, ko艂o tak czy inaczej musz臋 zdj膮膰, cho膰by po to 偶eby
> zidentyfikowa膰 przeciek, oraz obejrze膰 dobrze opon臋 od wewn膮trz czy co艣

Wi臋cej wiary we w艂asne mo偶liwo艣ci :-)

Jak powietrze jeszcze ca艂kiem nie zesz艂o, to czasem mo偶na nawet us艂ysze膰 gdzie jest dziura (zw艂aszcza w mokrych warunkach).
Je艣li jednak nie s艂ycha膰, to spuszczasz do ko艅ca i wywlekasz d臋tk臋 z jednej strony bez odpinania ko艂a, calkowitego zdejmowania opony itp itd.

Par臋 machni臋膰 pompk膮 i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i przyklejasz 艂atk臋. Akurat masz chwil臋 na obczajenie czy w oponie nic nie siedzi.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 16:08:37
Autor: Pszemol
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mjv950$9ej$1node1.news.atman.pl...
[...]

A tu mnie zaskoczy艂e艣, bo na to nie wpad艂em aby d臋tk臋 naprawia膰
bez zdejmowania ko艂a i wyci膮gania ca艂ej dla wygody...
Ja mam jako艣 w 700c-tkach te dentki jakie艣 d艂ugie i ci臋偶ko je
r贸wno u艂o偶y膰 w oponie aby si臋 nie zgina艂y/falowa艂y...
S膮dz臋 偶e jak bym wyci膮gn膮艂 z jednej strony to ju偶 bym jej nie w艂o偶y艂.

Data: 2015-05-25 23:14:30
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote:

[...]

Pomo偶esz sobie lekko podpompowuj膮c aby nabra艂a kszta艂tu, tylko tyle.
Du偶o 艂atwiej sie je wtedy uk艂ada w oponie. Pomaga to zw艂aszcza jak masz opony tzw. zwijane, kt贸re s膮 do艣膰 wiotkie.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-25 22:01:21
Autor: Pszemol
On 2015-05-25 23:08, Pszemol wrote:

[...]

No ale w艂a艣nie moja d臋tka nabiera kszta艂tu zbyt d艂ugiego w obr臋czy.
Nie wiem czy mi si臋 takie trafi艂y za d艂ugie czy wszystkie s膮 za d艂ugie
a mo偶e moje obr臋cze nie s膮 wymiarowe? Ki czort.
Niedawno pomaga艂em koledze zmienia膰 d臋tki w przednich ko艂ach
w jego g贸ralu 26" i w g贸ralu jego c贸rki 24" i obie d臋tki by艂y perfekt.
A moje jakie艣 france za d艂ugie...

Du偶o 艂atwiej sie je wtedy uk艂ada w oponie. Pomaga to zw艂aszcza jak masz opony tzw. zwijane, kt贸re s膮 do艣膰 wiotkie.

Ach! Nie mam takich! Czu艂em 偶e z nimi b臋dzie hell przy wymianie.

Data: 2015-05-26 08:29:59
Autor: bans
W dniu 2015-05-25 o 15:47, Prot Ogenes pisze:

Par臋 machni臋膰 pompk膮 i wiesz gdzie jest dziura. Oczyszczasz i
przyklejasz 艂atk臋. Akurat masz chwil臋 na obczajenie czy w oponie nic nie
siedzi.

Tyle 偶e u mnie wymiana ca艂ej d臋tki po prostu jest szybsza.
A zaklei膰 zdj臋t膮 to sobie mog臋 w dogodniejszym momencie.

--
bans

Data: 2015-05-26 07:10:13
Autor: TheGhost
wymiana d臋tki - horror z hamulcami
Tak, s膮dz臋 偶e przy moich 2 lewych r臋kach, klejenie (kt贸rego nigdy nie
robi艂em) by by艂o jeszcze wi臋kszym horrorem ni偶 regulowanie hamulc贸w.

To jakie艣 tanie hamulce - takie bolcowe, bez gwinta - kt贸re trzeba regulowa膰 kluczem 偶abk膮???

Poza tym, ko艂o tak czy inaczej musz臋 zdj膮膰, cho膰by po to 偶eby
zidentyfikowa膰 przeciek, oraz obejrze膰 dobrze opon臋 od wewn膮trz czy co艣
tam nie tkwi co przebija.

Bardzo s艂usznie :-)

Data: 2015-05-26 08:51:29
Autor: m
W dniu 26.05.2015 o 07:10, TheGhost pisze:
[...]

Ustawienie klock贸w wzgl臋dem szcz臋ki - tak. Napr臋偶enie spr臋偶yn
odwodz膮dzych reguluj臋 malutkimi 艣rubkami.

Nie bardzo mam por贸wnanie wi臋c nie wiem czy mam przypadek typowy czy
nietypowy, ale raczej typowy.

p. m.

Data: 2015-05-25 13:12:21
Autor: Piotr Rogoza
wymiana d阾ki - horror z hamulcami
Dnia Mon, 25 May 2015 12:49:46 +0200, Prot Ogenes napisa艂(a):

Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz ca艂膮 d臋tk臋 od razu?
A w sumie co w tym dziwnego. Ja te偶 zawsze wymieniam d臋tk臋 w trasie a klej臋 dopiero w domu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-25 15:36:54
Autor: Prot Ogenes
On 2015-05-25 15:12, Piotr Rogoza wrote:
[...]

Zadane pytanie nie sugeruje, 偶e jest w tym co艣 dziwnego.

pozdr
Prot

Data: 2015-05-26 07:07:17
Autor: TheGhost
wymiana d臋tki - horror z hamulcami
Ja mmam inne pytanie. ZAWSZE wymieniasz ca艂膮 d臋tk臋 od razu?

Ja tak. Raz - gumy 2,25'', wi臋c 艂ata膰 tego nie b臋d臋, a dwa - opony z wk艂adk膮 kevlarow膮, wi臋c d臋tk臋 艂api臋 raz na p贸艂 roku. 14 z艂/6 m-cy to nie jest chyba a偶 taka straszna tragedia.

Pozdrawiam, M.

P.S. je偶d偶臋 na dedykowanych dla 2,25 - 2,5'' Continentalach (tak, przeprosi艂em si臋 z nimi w ko艅cu, bo w sumie s膮 艂atwo dost臋pne, a od pami臋tnych czas贸w problem z zaworkiem si臋 nie powt贸rzy艂) dlstego 14 z艂. Wiem, 偶e w markecie s膮 po 9,99 z艂, ale na takich nie je偶d偶臋 i raczej nigdy ich do swojego rowera nie ubior臋 (chocia偶 to mo偶e nie jaki艣 super topowy model)

Data: 2015-05-26 17:23:17
Autor: Pszemol
"TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> wrote:
gumy 2,25'', wi臋c 艂ata膰 tego nie b臋d臋,