wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania

Data: 2020-06-29 19:28:56
Autor: Karol
wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania
https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/prado-documents/POL/B/docs-per-category.html

jeśli ktoś ma dowód osobisty wydany w 2012 roku czyli ważny do 2022, to w
przypadku zmiany adresu zameldowania musi go wymienić ?
Nie moge nic znaleźc w ustawie o dowodach osobistych.

w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz ma
dowód z adresem, czy nie przeoczyli.
Może jakas podstawa prawna ?

Data: 2020-06-29 19:53:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Karol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18ygdfjj6m578$.10b5ohaoph628.dlg@40tude.net...
[...]

A chcesz wymieniac czy nie?

Jak urzednikom nie przeszkadza, to moze i Tobie nie powinno przeszkadza :-)

Tylko kwestia kiedy im zacznie przeszkadzac :-)
Na poczcie, w urzedzie, przy mandacie ...

J.

Data: 2020-06-29 20:19:30
Autor: Michal Jankowski
W dniu 29.06.2020 o 19:28, Karol pisze:
[...]

Adres w dowodzie osobistym (jeśli go masz wpisany) ma w tej chwili wyłącznie znaczenie ozdobnika.

Art.89.1.  Adres  miejsca  zameldowania  zamieszczony  w dowodzie osobistym wydanym  na  podstawie  przepisów  ustawy  z dnia  10 kwietnia   1974r.  o ewidencji ludności  i dowodach  osobistych  od  dnia wejścia  wżycie  niniejszej  ustawy  nie potwierdza adresu miejsca zameldowania.

2. Zmiana   adresu   miejsca   zameldowania   posiadacza   dowodu osobistego wydanego  na  podstawie przepisów ustawy z dnia  10kwietnia 1974r.  o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego wymiany.

   MJ

Data: 2020-06-29 20:56:04
Autor: cef
W dniu 2020-06-29 o 20:19, Michal Jankowski pisze:

[...]

Nie chce mi się sprawdzać, ale trudno jest mi uwierzyć, że
można było w 2012 roku wydać dowód na podstawie ustawy
z 1974 roku. Naprawdę tylko nowelizowano a nie wymieniono
całego aktu prawnego jak znikały dowody typu książeczki?

Data: 2020-06-29 21:06:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-06-29 o 20:56, cef pisze:
[...]

A dlaczego by nie można było nowelizować? Wzór dowodu to pewnie nawet nie w ustawie, tylko w rozporządzeniu.

--
Liwiusz

Data: 2020-06-29 21:25:38
Autor: Michal Jankowski
W dniu 29.06.2020 o 20:56, cef pisze:
[...]

A co za  problem? W sumie bardziej mnie  dziwi, że w końcu wydali nową...

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Status aktu prawnego:
uchylony
Data ogłoszenia:
1974-04-17
Data wydania:
1974-04-10
Data wejścia w życie:
1975-01-01
Data obowiązywania:
1975-01-01
Data uchylenia:
2015-03-01

   MJ

Data: 2020-06-29 22:32:19
Autor: cef
W dniu 2020-06-29 o 21:25, Michal Jankowski pisze:
[...]

Pomyślałem, że dokumentu z godłem i biało-czerwonymi znakami
nie można zostawić w rękach ustawy uchwalonej w 1974 roku. :-)

Pobieżne googlowanie pokazuje ustawę o dowodach osobistych
z dnia 6 sierpnia 2010 (Dz.U. 2010 nr 167 poz. 1131)
ale nie sprawdzałem w jakim zakresie zastąpiła tę z 1974
skoro ta stara znikła tak późno to może jakiś istotny artykuł się zachował,
ale nie sądzę, żeby coś związanego z danymi, bo to zmieniali każdą nowelizacją.

[...]

Ale nie wiesz w jakim zakresie obowiązywała tuż przed uchyleniem?
Bo jak widać dowody wyleciały do innej ustawy już w 2010 conajmniej.

Data: 2020-06-30 10:36:22
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efa4fd2$0$542$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Phi.
Ustroj sie zmienil, a my ciagle uzywamy kodeksu cywilnego z 1964 roku.
Choc prawde mowiac - on mi wyglada jak z 1864, a przynajmniej niektore zapisy :-)

I kodeksu wykroczen z 1971, dobrze ze KK zdazyli zmienic, choc do 1998 obowiazywal socjalistyczny  :-)

J.

Data: 2020-06-30 11:18:31
Autor: Uncle Pete
[...]

W latach 2001-2003 stopniowo przestał obowiązywać kodeks handlowy z 1934 roku. Częściowo obowiązywał nawet za komuny.

Data: 2020-07-03 00:33:21
Autor: PiotRek
W dniu 2020-06-30 o 10:36, J.F. pisze:
Phi.
Ustroj sie zmienil, a my ciagle uzywamy kodeksu cywilnego z 1964 roku.

Ale przecież Kc wielokrotnie był nowelizowany.

Na tej zasadzie to i co najmniej jedna z ustaw z 1920 roku obowiązuje (z dwudziestoma pięcioma późniejszymi zmianami):

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19200310178

:)

--
P.

Data: 2020-06-30 10:25:41
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efa3944$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czeste. I ogolnie sluszne - jesli zmieniasz tylko przepisow, to po co wypuszczac cala ustawe na nowo, i dawac prawnikom zagadke - co sie zmienilo w tresci.

J.

Data: 2020-06-30 12:09:29
Autor: cef
W dniu 2020-06-30 o 10:25, J.F. pisze:
UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efa3944$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-06-29 o 20:19, Michal Jankowski pisze:
Art.89.1.  Adres  miejsca  zameldowania  zamieszczony  w dowodzie osobistym wydanym  na  podstawie  przepisĂłw  ustawy  z dnia  10 kwietnia 1974r.  o ewidencji ludności  i dowodach  osobistych  od dnia wejścia  wĹźycie  niniejszej  ustawy  nie potwierdza adresu miejsca zameldowania.

[...]

Ja rozumiem nowelizacje, ale tutaj zmieniało się trochę
logistycznie i symbolicznie dla obywatela mogło by to mieć znaczenie
(dla mnie akurat żadne, ale znam takich, dla których
nowy dowód byłby ważniejszy gdyby był "uchwalony"
w innej rzeczywistości)

Data: 2020-07-06 09:44:04
Autor: Patryk
[...]

mi podczas kontroli drogowej policjant zwrócił na to uwagę, ale powiedział, że dokumenty muszą być aktualne, chociaż nie zna przepisu, na podstawie którego można za to karać.

Data: 2020-07-09 23:26:11
Autor: PiotRek
W dniu 2020-07-06 o 10:04, Liwiusz pisze:
[...]

Skąd to wiesz? Wykluczasz przypadek, że policjant nie zna jakiegoś przepisu? ;)

--
P.

Data: 2020-07-10 10:09:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-07-09 o 23:26, PiotRek pisze:
[...]

Mylił się, że dowód musi być aktualny w kontekście adresu zameldowania.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-10 10:30:09
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 10-07-2020 o 10:09, Liwiusz pisze:
[...]

Jak ma być aktualny, skoro takiego adresu w nowych dowodach nie ma?

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-07-10 13:15:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-07-10 o 10:30, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Dyskusja jest o starych dowodach.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-10 13:22:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 10-07-2020 o 13:15, Liwiusz pisze:
[...]

Wiem, ale oficjalna informacja (i z tego co pamiętam w ustawie też się to znalazło), że ponieważ dana ta przestała być integralną częścią nowych dowodów, toteż nie trzeba zmieniać dowodu, jeśli zmieniamy meldunek, bo  to nie ma sensu i generuje niepotrzebne koszty. Z tego co pamiętam był zapis, że dana ta dowodzie przestaje być daną wiarygodną.
--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-07-10 15:06:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-07-10 o 13:22, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Ja to doskonale wiem. Dlatego napisałem, że tamten policjant się mylił, "że dokumenty muszą być aktualne", cbdu.

--
Liwiusz

wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania