wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?

Data: 2009-12-01 09:58:49
Autor: Jacek Kalinski
wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?
W artykule <hf2mus$2ov$1@news.telbank.pl>, shaman napisał(a):

Cześć, chcę wymienić dysk na inny w taki sposób, żeby zachować wszystko co mam w niezmienionej formie. Nie chcę instalować systemu, przeglądarek, komunikatorów itd. Jak najlepiej przenieść partycję systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

Acronis "sprzedawany" jako Disc Wizard (również w PL wersji
językowej). Więcej na stronie seagate.com
Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

Jacek

Data: 2009-12-01 12:02:01
Autor: shaman
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację - w dodatku nie w moim komputerze :)

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 12:58:58
Autor: niebieski
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
[...]

Ja polecam sysrescuecd

Data: 2009-12-01 13:38:46
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
wymiana dysku - jak to zrobić w spos ób niewidoczny dla kompa?
On Tue, 01 Dec 2009 12:02:01 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

Może dedykowanej do takich operacji Clonezilli:
http://clonezilla.org/ ? Ściągasz i wypalasz płytkę albo robisz
bootowalny pendrive. Podpinasz oba dyski (stary i nowy) do kompa,
odpalasz płytkę/pendrive i dalej sobie poradzisz. Tylko wybierz
prawidłowo źródłowy i docelowy dysk ;-) Skopiowałem przy pomocy tego
narzędzia niedawno ponad 60 dysków do identycznych maszyn. Akurat z
linuxem ale system nei gra tu żadnej roli.

Zdrówko

Data: 2009-12-01 14:38:16
Autor: shaman
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

ok - clonezilla w tej chwili jest moim faworytem :)

dzieki

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 16:06:03
Autor: Giecze
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
> językowej). Więcej na stronie seagate.com
> Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację - w dodatku nie w moim komputerze :)

OIW to Disc Wizard jest darmówką dla Seagate (okrojonym Acronis True
Image). Polecam to narzędzie.

Grzegorz

Data: 2009-12-02 13:18:40
Autor: shaman
Giecze pisze:
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
[...]

a czy zadziała to z też z dyskami innych producentów?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-07 10:35:56
Autor: shaman
Giecze pisze:
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
W artykule <hf2mus$2ov$1@news.telbank.pl>, shaman napisał(a):

Cześć, chcę wymienić dysk na inny w taki sposób, żeby zachować wszystko co mam w niezmienionej formie. Nie chcę instalować systemu,
ciach [..]

[...]

Użyłem programu DiscWizard. Fantastyczne narzędzie! Zassałem za darmow ze strony Seagate'a. Nieprawda, że działa tylko z Seagate i Maxtor. Kolega miał nowy dysk WD i program pięknie przeniósł na niego partycje, pozwolił określić ich nowe rozmiary i rozłożenie. Wszystko odbyło się bez żadnych problemów - w trakcie całego procesu jest pełna informacja o tym co się dzieje.

Naprawdę polecam to narzędzie.

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-07 10:46:01
Autor: Agaton
shaman pisze:

[...]

Ale miał w kompie Seagate?

Data: 2009-12-10 23:27:49
Autor: Rysiek
wymiana dysku - jak to zrobić w s posób niewidoczny dla kompa?
Drive Image XML, free do zastosowań domowych. W dodatku pięknie działa pod okienkami, bez potrzeby odpalania z jakiegoś cd/dvd.

--
rysio_spod_magury

Data: 2009-12-11 09:11:48
Autor: Agaton
wymiana dysku - jak to zrobić w s posób niewidoczny dla kompa?
W dniu 10-12-2009 23:27, Rysiek pisze:
Drive Image XML, free do zastosowa� domowych. W dodatku pi�knie
dzia�a pod okienkami, bez potrzeby odpalania z jakiego� cd/dvd.

Z programami pod Windowsa różnie bywa. Byłbym ostrożny.

Data: 2010-01-06 11:34:52
Autor: shaman
shaman pisze:

[...]

Dopiero teraz miałem okazję przetestować DiscWizard'a na kompie bez dysku Seagate. Niestety nie działa :( Informuje, że musi być co najmniej jeden dysk Seagate lub Maxtor.

PZDR
Shaman

Data: 2010-01-10 06:40:55
Autor: tom
On 6 Sty, 11:34, shaman <sha...@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]

Dopiero teraz miałem okazję przetestować DiscWizard'a na kompie bez
dysku Seagate. Niestety nie działa :( Informuje, że musi być co najmniej

 tutaj jest opis butowalnego live CD
http://www.hiren.info/pages/bootcd

 znajdz na internecie ISO "hirrens-10"  , wypal plytke , i zbutuj ja'
jako live

  i urzyj GHOSTA /Norton Ghost 11.5/ z sekcji Backup Tools
 w opcjach ghosta zaznacz "all" z boot MBR

ps. Cd ma programy z LIVE  oraz inne pod WINde ,  ale Ghost ktorego
bedziesz urzywal jest Dosowy i musi byc LIVE-boot
ps.  Ghost-DOS  jest to program do robienia kopii dysku ,
bezposrednio  dysk-do-dysk- lub dysk-do-image
=============

Data: 2010-01-12 23:07:50
Autor: Michal Lukasik
Dnia 10.1.2010, tom napisał(a):

 tutaj jest opis butowalnego live CD

 [...]

ps.  Ghost-DOS  jest to program do robienia kopii dysku ,
bezposrednio  dysk-do-dysk- lub dysk-do-image

Hmmmm. Nie wszyscy kradną oprogramowanie, którego używają.
Jest dużo darmowego oprogramowania, które bardzo często jest niewiele
gorsze a nawet czasem lepsze od tego kosztującego dość sporo.
Autor wątku osiągnął cel legalnie i do tego darmo. A jak ktoś nie ma dysku
Maxtor/Seagate to jest kilka innych darmowych rozwiązań.
--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?