wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?

Data: 2009-12-01 10:17:18
Autor: shaman
wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?
Cześć, chcę wymienić dysk na inny w taki sposób, żeby zachować wszystko co mam w niezmienionej formie. Nie chcę instalować systemu, przeglądarek, komunikatorów itd. Jak najlepiej przenieść partycję systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 09:50:40
Autor: Servant
wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?
shaman <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnej

Jak najlepiej przenieść partycję systemową na ten drugi dysk

http://clonezilla.org/

--
Servant

Data: 2009-12-01 09:58:49
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hf2mus$2ov$1@news.telbank.pl>, shaman napisał(a):

[...]

Acronis "sprzedawany" jako Disc Wizard (również w PL wersji
językowej). Więcej na stronie seagate.com
Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

Jacek

Data: 2009-12-01 12:02:01
Autor: shaman
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację - w dodatku nie w moim komputerze :)

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 12:58:58
Autor: niebieski
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
[...]

Ja polecam sysrescuecd

Data: 2009-12-01 13:38:46
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
wymiana dysku - jak to zrobić w spos ób niewidoczny dla kompa?
On Tue, 01 Dec 2009 12:02:01 +0100, shaman
<shaman@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

PS: oraz prawie każda bootowalna płyta CD z systemem linux.
I to będzie rozwiązanie zdecydowanie bardziej uniwersalne.

o! to ciekawa opcja - jakiego linuxowego narzędzia można użyć?

Może dedykowanej do takich operacji Clonezilli:
http://clonezilla.org/ ? Ściągasz i wypalasz płytkę albo robisz
bootowalny pendrive. Podpinasz oba dyski (stary i nowy) do kompa,
odpalasz płytkę/pendrive i dalej sobie poradzisz. Tylko wybierz
prawidłowo źródłowy i docelowy dysk ;-) Skopiowałem przy pomocy tego
narzędzia niedawno ponad 60 dysków do identycznych maszyn. Akurat z
linuxem ale system nei gra tu żadnej roli.

Zdrówko

Data: 2009-12-01 14:38:16
Autor: shaman
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
[...]

ok - clonezilla w tej chwili jest moim faworytem :)

dzieki

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 16:06:03
Autor: Giecze
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
> językowej). Więcej na stronie seagate.com
> Przeznaczony tylko i wyłącznie dla dysków Seagate i Maxtor.

Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację - w dodatku nie w moim komputerze :)

OIW to Disc Wizard jest darmówką dla Seagate (okrojonym Acronis True
Image). Polecam to narzędzie.

Grzegorz

Data: 2009-12-02 13:18:40
Autor: shaman
Giecze pisze:
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
[...]

a czy zadziała to z też z dyskami innych producentów?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-07 10:35:56
Autor: shaman
Giecze pisze:
shaman wrote:

Jacek Kalinski pisze:
W artykule <hf2mus$2ov$1@news.telbank.pl>, shaman napisał(a):

Cześć, chcę wymienić dysk na inny w taki sposób, żeby zachować wszystko co mam w niezmienionej formie. Nie chcę instalować systemu,
ciach [..]

[...]

Użyłem programu DiscWizard. Fantastyczne narzędzie! Zassałem za darmow ze strony Seagate'a. Nieprawda, że działa tylko z Seagate i Maxtor. Kolega miał nowy dysk WD i program pięknie przeniósł na niego partycje, pozwolił określić ich nowe rozmiary i rozłożenie. Wszystko odbyło się bez żadnych problemów - w trakcie całego procesu jest pełna informacja o tym co się dzieje.

Naprawdę polecam to narzędzie.

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-07 10:46:01
Autor: Agaton
shaman pisze:

[...]

Ale miał w kompie Seagate?

Data: 2009-12-10 23:27:49
Autor: Rysiek
wymiana dysku - jak to zrobić w s posób niewidoczny dla kompa?
Drive Image XML, free do zastosowań domowych. W dodatku pięknie działa pod okienkami, bez potrzeby odpalania z jakiegoś cd/dvd.

rysio_spod_magury

Data: 2009-12-11 09:11:48
Autor: Agaton
wymiana dysku - jak to zrobić w s posób niewidoczny dla kompa?
W dniu 10-12-2009 23:27, Rysiek pisze:
Drive Image XML, free do zastosowa� domowych. W dodatku pi�knie
dzia�a pod okienkami, bez potrzeby odpalania z jakiego� cd/dvd.

Z programami pod Windowsa różnie bywa. Byłbym ostrożny.

Data: 2010-01-06 11:34:52
Autor: shaman
shaman pisze:

[...]

Dopiero teraz miałem okazję przetestować DiscWizard'a na kompie bez dysku Seagate. Niestety nie działa :( Informuje, że musi być co najmniej jeden dysk Seagate lub Maxtor.

PZDR
Shaman

Data: 2010-01-10 06:40:55
Autor: tom
On 6 Sty, 11:34, shaman <sha...@poczta.wytnij.onet.pl> wrote:

> [...]

Dopiero teraz miałem okazję przetestować DiscWizard'a na kompie bez
dysku Seagate. Niestety nie działa :( Informuje, że musi być co najmniej

 tutaj jest opis butowalnego live CD
http://www.hiren.info/pages/bootcd

 znajdz na internecie ISO "hirrens-10"  , wypal plytke , i zbutuj ja'
jako live

  i urzyj GHOSTA /Norton Ghost 11.5/ z sekcji Backup Tools
 w opcjach ghosta zaznacz "all" z boot MBR

ps. Cd ma programy z LIVE  oraz inne pod WINde ,  ale Ghost ktorego
bedziesz urzywal jest Dosowy i musi byc LIVE-boot
ps.  Ghost-DOS  jest to program do robienia kopii dysku ,
bezposrednio  dysk-do-dysk- lub dysk-do-image
=============

Data: 2010-01-12 23:07:50
Autor: Michal Lukasik
Dnia 10.1.2010, tom napisał(a):

 tutaj jest opis butowalnego live CD

 [...]

ps.  Ghost-DOS  jest to program do robienia kopii dysku ,
bezposrednio  dysk-do-dysk- lub dysk-do-image

Hmmmm. Nie wszyscy kradną oprogramowanie, którego używają.
Jest dużo darmowego oprogramowania, które bardzo często jest niewiele
gorsze a nawet czasem lepsze od tego kosztującego dość sporo.
Autor wątku osiągnął cel legalnie i do tego darmo. A jak ktoś nie ma dysku
Maxtor/Seagate to jest kilka innych darmowych rozwiązań.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2009-12-01 10:53:43
Autor: ąćęłńóśżź
wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?
Skorzystać z programu narzędziowego producenta nowego dysku.

Będą instrukcje co do wpinania w taśmy, ustawiania zworek itp.

Powinno pójść jak burza i nic nie zauważyć.

Poza jednym, co do czego wolałbym się upewnić z góry - czy zmieni datę wszystkich przenoszonych podkatalogów na aktualną.

Nie znam uniwersalnego narzędzia. które nie zmienia daty podkatalogów.

Akurat mnie osobiście to wq..... maksymalnie, bo po samej dacie katalogu widzę masę informacji dla siebie

Tak czy inaczej musisz pamiętać o wejściu w BIOS i albo ustawieniu rozpoznawania dysku na Auto (co nie zawsze dobrze działa!), albo
ręcznym wklepaniu LBA.
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-03 12:09:06
Autor: Mariusz
On 2009.12.01 10:53, ąćęłńóśżź wrote:

Poza jednym, co do czego wolałbym się upewnić z góry - czy zmieni datę wszystkich przenoszonych podkatalogów na aktualną.

Nie znam uniwersalnego narzędzia. które nie zmienia daty podkatalogów.

Każde uniwersalne narzędzie nie zmienia daty podkatalogów, bo uniwersalne narzędzie nia pracują na poziomie systemu plików.

--
Mar

Data: 2009-12-01 10:56:02
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 01 Dec 2009 10:17:18 +0100, shaman napisał(a):

Jak najlepiej przenieść partycję systemową na ten drugi dysk, żebym mógł startować z niej komputer?

Użyć trialowego snapshoot.exe. Zrobić i zapisać gdzieś obraz partycji do
przeniesienia i odtworzyć na nowym dysku. Po czym dyski przełożyć.
--
Jacek

Data: 2009-12-01 11:01:10
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 1 Dec 2009 10:56:02 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Użyć trialowego snapshoot.exe. Zrobić i zapisać gdzieś obraz partycji do
przeniesienia i odtworzyć na nowym dysku. Po czym dyski przełożyć.

Dopiszę jeszcze że trial ma ograniczenie do miesiąca od ściągnięcia. A
partycję przed zapisaniem w obrazie należy przeczyścić, sprawdzić chkdsk i
zdefragmentować. No i dodam że odtworzyć zapisany obraz można na partycji
większej niż stara, co się czasem przydaje.
--
Jacek

Data: 2009-12-01 12:03:22
Autor: shaman
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

A to, że dyski są zupełnie różne nie przeszkadza? Po przeniesieniu komp będzie poprawnie bootował WinXP na nowym dysku?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-01 13:37:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 01 Dec 2009 12:03:22 +0100, shaman napisał(a):

A to, że dyski są zupełnie różne nie przeszkadza? Po przeniesieniu komp będzie poprawnie bootował WinXP na nowym dysku?

Nie przeszkadza. Posługiwałem się tym programem wielokrotnie i nie zawiódł
mnie. Rozpakuj spakowany obraz partycji na docelowym dysku i podłącz go
jako jedyny w kompie tak zazworkowany jak poprzednik. Powinno być OK. Poza
tym, przecież nie tracisz zawartości starego dysku, pozostaje ona bez zmian
i w razie draki zawsze możesz wrócić do tego dysku.
--
Jacek

Data: 2009-12-03 14:43:32
Autor: Robson
wymiana dysku - jak to zrobić w sposó b niewidoczny dla kompa?
Norton Ghost, kopiowanie dysk-dysk (klonowanie).

Data: 2009-12-03 19:34:54
Autor: JoteR
"Robson" napisał:

Norton Ghost, kopiowanie dysk-dysk (klonowanie).

"Nie zamierzam niczego kupować, żeby wykonać jednorazową operację".

Pozdrowienia od Netykiety.

JoteR

Data: 2009-12-15 02:27:35
Autor: Jasko Bartnik
[...]

Co prawda temat stary... ale z racji braku podania szczegółowych
wymagań co do przenoszenia danych to bym polecił polecenie dd spod
linuxa. Ale nie jestem do końca przekonany, czy np. program Saber po
czymś takim by dalej działał - licencja przypisana m. in. do numeru
seryjnego dysku. Dlatego zapewne nie ma uniwersalnego narzędzia przy
tak skromnie sprecyzowanych wymaganiach.

--
Pozdrawiam,
Jaśko Bartnik

wymiana dysku - jak to zrobić w sposób niewidoczny dla kompa?